Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko kenelläkään ohjetta munattomiin nugeteihin?

Vierailija
15.04.2012 |

Eli lapset haluais nugetteja, kalapuikkoja yms. Nämä vaan pitäis tehdä munattomina ja gluteenittomina. Murskatuista maissimuroista tulee kuulemma hyvä kuorrute. Millä korvaan munan, että saan kuorrutteen kiinni lihaan?

Kommentit (3)

Vierailija
1/3 |
15.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ilman munaa. Käytän kylläkin Farinan karkeita maissijauhoja (mutta varmaan ne hienonnetut maissilastutkin käy). Itse siis laitan pakastepussiin näitä ko jauhoja, suolaa ja sopivia mausteita, sitten heitän perään kanasuikaleet -ja heilutan pussia kuin marakassia jotta ainekset sekoittuvat kunnolla. Jauhot ja mausteet tarttuvat tässä oikein hyvin kanoihin. Sitten vain öljyä (itse käytän Pirkka typsiöljyä) paistinpannulle runsaahkosti (ei kuitenkaan uppopaistamista) ja kanapalat pussista pannulle paistumaa. Kun nugetit ovat valmistuneet niin ehdottomasti jäähtymään talouspaperin päälle -näin nugettien pinta jää kivan rapeaksi. Herkullista, lapset tykkäävät kovasti!

Vierailija
2/3 |
15.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

vielä, että olen tehnyt myös kalapuikkoja leikkaamalla pakastekalasta puikon kokoisia paloja ja kieritellyt ne tässä samaisessa jauho-mausteseoksessa ja paistant. Ihan hyviä ovat olleet.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/3 |
15.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Karkeita maissijauhojakin löytyy. Koitan niillä on yksinkertaisempaa. Kiitos vielä kovasti :)

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi seitsemän kaksi