Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Suupielen halkeama ei parane millään, mikä avuksi??

Vierailija
06.04.2012 |

Monta viikkoa ollut tuo kipeä halkeama toisessa suupielessä, eikä parane vaikka olen laittanut Bepanthenia. Käytän päivittäin monivitamiinia, b-vitamiinia ja kalaöljykapseleita.

Kommentit (89)

Vierailija
1/89 |
09.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuon sieraimen yläreunassa, puoliksi ulkopuolella tuollainen rupi.

Se alkoi ennen uutta vuotta. Luulin että siinä on finni, mutta ei sieltä mitään tullut ulos. Rasvasin, laitoin finnigeeliä. Se parani yhtäkkiä parin kuukauden päästä. Oli pari kolme viikkoa poissa ja tuli uudestaan takaisin.

Sieraimen sisäreuna on jo halki o.O

Muistan että nenässä ruston puolella oli rupea jatkuvasti ennen kuin tuo kuumottava kuiva ja rupinen kohta ilmestyi.

Vierailija
2/89 |
09.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos laitatte niin sit Sibicortia. Siinä on kortisonin lisäks pöpöjä ja sieniä tuhoavaa lääkettä. Yksistään pelkkä kortisoni voi jopa pahentaa...

Hiiva suupielessä ei oo kovin harvinainen. Samoin haavaumat voi aiheuttaa yliherkkyydet ja allergiat - hammastahna, tomaatti, sitrukset jne...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/89 |
09.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin johan lähtee! Mulla melkein joka vuosi aukee ja aina laittanu normirasvaa, ja pitkä on ollu parantuminen. Menin apteekkiin ja antoi canesten voidetta, päivässä jo parempi.

En ois ikinä uskonu, mut niin vaan toimi.

Vierailija
4/89 |
09.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

hammastahna jos sulla on semmoista whitening tms tahnaa, mulla aukeaa niistä suupieli heti eikä parane ennenkuin vaihdan tahnaa

Vierailija
5/89 |
18.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainon kohta mennä apteekkiin: katselin tässä teidän lähettämiänne viestejä. Suu on halki, ja olen jo käyttänyt kortisonivoidetta, ja tavallisia voiteita, ei apua.

Ehkä sittenkin otan tuon bepanhte voiteen, koska siinä on lisänä A-vitamiinia. B -vitamiinin puutos voi toki olla syykin, mutta jos ei syö porkkanaa, sipulia, lehtikaalia, tai jotain muuta, jossa on A-vitamiinia, kuten minä - aion kohta syödä - niin vain A-vitamiinipakkaus on tarpeen. Kokeilkaa, ja kertokaa sitten. Hiivatietulehdus ei tartu sukupuoliyhteydestä, vaan siitä, etteivät haavaumat saa tarpeeksi ilmaa: sen vuoksi kannattaa puhua, laulaa ja nauraaa vähän liiankin kanssa , että limakalvot saavat levätä rauhassa. Eräs vielä tuntematon syy on keroseenin puute; ja sitä saan kun tänään menen kauppaan ja haen ns. ketolisiä. Niitä taas saan kasvisöljystä meilellään öljypojaisesta margariinista, ja sitä sitten vain runsaasti leivän, ja juustoista myös vain ns. vanhanaikainen leima-juusto, eli se punakuorinen, ja jos on vielä Arlan koska Arlan tuotteissa ei ole makuaineita, vaan pelkkää maitoa. Siis kauppalistaan: B-vitamiinin sijasta leipää, kokojyväpastaa, vihreää salaattia ja paljon tomaattimurskaa. Sitten apteekista ensihätään A-vitamiinia ja kaupasta kaikkea missä on reilusti A-vitamiinia, kuten kaali, keittojuurekset ja monet erilaiset muut juurekset. Soseeksi vaan ja napaan.

Itse en lähde kauppaan, vaan menen jääkääpille ja otan sieltä kuhafileen ja vihreää salaattia pitkästä aikaa, joten katsotaan ensi vuonna onko kenelläkään enää suupielet auki.

Tänään on ke 18.9.13

Vierailija
6/89 |
18.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="06.04.2012 klo 22:31"]

pari kertaa... mulla auttoi huuliin.

[/quote]

Sama täällä. Vaihdoin hammastahnan, mietin ruoat, ja vitamiinit ja Bebanthenit - paskan marjat niistä ei ollut mitään apua! Kortisonivoidetta parina iltana nokare suupieleen ja ongelma hoidettu! 

Vierailija
7/89 |
18.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

BASIBACT on ehdottoman hyvä ja tehoaa nopeasti.

Vierailija
8/89 |
18.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo, hiiva siinä on ja se pitää haavan auki.

Vierailija
9/89 |
18.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla aukeaa suupieli jostain naamarasvoista tai huulirasvoista. Koita vaihtaa niiden merkkiä.

Vierailija
10/89 |
18.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla auttoi kun lopetin omenoiden syönnin. Yleensä suupielten haavaumat on allerginen reaktio, ja mulla ainakin sen aiheuttaa tietyt raa-at hedelmät. Ja tiettyyn aikaan vuodesta.

Vierailija
11/89 |
18.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla kortisoni parantaa vaivan nopeasti, mutta vain hetkeksi. Toi homeasia mietityttää. Meillä on kaikilla pieniä oireita, jotka voisi liittää homeeseen. Hyviä vinkkejä, kiitos. 

Vierailija
12/89 |
18.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen saanut samaan ongelmaan antibioottivoidetta. Sillä lähtee.

Vierailija
13/89 |
18.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

A-vitamiini, kuten yllä kirjoitettiin, mutta suoraan iholle. Minulla ainakin toimii ihan loistavasti A-vita Plus -nenävoide (apteekista). Olen käyttänyt paitsi nenän haavaumiin, myös suupieliin.

Vierailija
14/89 |
18.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ota extra b ja c vitamiini kuuri viikon ajan.Ovat vesiliukoisia niin ei tule helposti yliannostusta. Jos ei lopu niin tee apteekin keliakia testi.

Vierailija
15/89 |
18.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ystävälläni parani hammastahdan vaihdolla, oli ollut tosi pitkäkestoinen vaiva. Kannattaa vaihtaa se hammastahna täysin erilaiseen, ettei ole niitä samoja ainesosia.

Vierailija
16/89 |
18.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noihin suupielen kosteisiin haavoihin tosiaan iskee helposti hiivasieni. Eli siihen auttaa hiivalääkitys, sokerin ja vehnän poisto ruokavaliosta jne. Tuo hammastahnan vaihto voi myös auttaa ja tietenkin allergisoivien ruoka-aineiden välttäminen.

Vierailija
17/89 |
18.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Bepanthen ruokkii hiivaa. Sibicortia olen saanut, kun olen lääkärille asti mennyt valittamaan. En käytä Bepanthenia enää edes huulirasvana, siihen lääkäri suositteli Locbase Repairia.

Vierailija
18/89 |
18.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla ei auttanut Bepanthen, Sibicort, Daktarin, aloe vera, vitamiinit.. Kokeilin kaikkea, haavauma oli ja pysyi varmaan vuoden. Sitten laitoin PIKIÖLJYVOIDETTA ja haavauma parani parissa päivässä. Nykyään sipaisen sitä suupieliin aina kun uhkaa haavautua. Saa tilattua netistä ja ostettua esim. luontaistuotekaupoista. Suosittelen kokeilemaan!

Vierailija
19/89 |
18.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä käytän myös pikiöljyvoidetta kaikkiin haavoihin, ihottumiin ja näppyihin, toimii!

Vierailija
20/89 |
18.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

käytätkö jotain huulikiillettä? mulle jatkuva huulikiilteen käyttö aiheutti haavauman, parani kun lopetin.

mutta kaikki parantumatyomat haavat on syytä näyttää lääkärille, jos ei kotikonstein häviä pysyvästi.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän yksi kolme