Jokainen poika lyhentää äidin elinikää 34 viikkoa, tytöt taas pidentävät
Mulla on 5 poikaa, elinikäni lyhenee siis yli 3 vuodella :(
Kommentit (129)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tää ketju menee varmaan poistoon koska saman tyylinen poistettiin. Totta ja ei. Mulla ihana poika ja ongelmainen tytär. Kyse on varmaan siitä että tyttöjen uskotaan olevan kivoja ja äidin ystäviä. Mitään tieteellistä selitystä tuskin tälle on. Usein varmaan tytär onkin se läheisempi.
No joo, on myös ollut tutkimuksia joiden mukaan tyttäret auttavat enemmän vanhenevia vanhempiaan kuin pojat. Silläkin varmaan vaikutusta elinikään.
Ai ne kymmenet tuhannet tytöt jotka trendikkäästi katkaisevat kaikki suhteensa vanhempiin terapeutin avustuksella?
Ai marginaali-ilmiö paisuu mielessäsi kymmeniin tuhansiin?
Kyllä se on ihan tutkittu juttu että tyttäret on enemmän tekemisissä vanhempiensa kanssa. Ja auttavat enemmän.
Miestyypillistä draamailua :D
Vierailija kirjoitti:
Uskon tuon täysin,että poikani lyhentää elinikääni 8.5 vuotta. Siltä se tuntuukin. Ex siihen päälle. Onneksi ei olla enää yhdessä. Mieskin lyhentää vaimonsa elinikää. Miehet on järkyttävä terveysvaara.
- Sinut ohjataan nyt eteenpäin -
Vierailija kirjoitti:
samojen tutkimustulosten mukaan, jos susta tulee isoäiti eli jos poikasi saavat lapsia, se alkaa taas pidentää elinikää.
Juu, mutta tässäkin tyttären lapset pidentää enemmän.
Ehkä se minkä itse huomaa tyttölasten ja poikalasten äitien välillä on se, että tyttölasten äidit säilyttää yhteyden itseensä ja siihen että ovat naisia. Minulla kun on ollut vain poikia niin elämässä ei ole mitään herttaista ja söpöä eikä kaunista. Se on koneita, likaa ja pieruja. Siltä sitä sitten näyttääkin vuosien päästä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tää ketju menee varmaan poistoon koska saman tyylinen poistettiin. Totta ja ei. Mulla ihana poika ja ongelmainen tytär. Kyse on varmaan siitä että tyttöjen uskotaan olevan kivoja ja äidin ystäviä. Mitään tieteellistä selitystä tuskin tälle on. Usein varmaan tytär onkin se läheisempi.
No joo, on myös ollut tutkimuksia joiden mukaan tyttäret auttavat enemmän vanhenevia vanhempiaan kuin pojat. Silläkin varmaan vaikutusta elinikään.
Ai ne kymmenet tuhannet tytöt jotka trendikkäästi katkaisevat kaikki suhteensa vanhempiin terapeutin avustuksella?
Elät tiktok-todellisuudessa?
Oikeassa todellisuudessa tytöt auttavat vanhempiaan enemmän kuin pojat.
Itsellä vähän eri kokemus. Veljeni auttavat vanhempiamme huomattavasti enemmän kuin minä tai siskoni...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä se on ihan tutkittu juttu että tyttäret on enemmän tekemisissä vanhempiensa kanssa. Ja auttavat enemmän.
on myös psykologiassa erittäin hyvin tunnettuja tutkittu ilmiö että naiset tappelevat äitinsä kanssa ja ovat huonoissa väleissä pitkälle elämäänsä.
Onhan raskauden ym. aiheuttamaa vanhenemista tutkittu useampaankin kertaan. Esimerkiksi:
https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/hatkahdyttava-tutkimustulos-lapsen-…
Jossa päädyttiin siihen, että lapsen saaminen vanhentaa solutasolla jopa 11 vuotta. "Tutkimuksen perusteella synnytys vaikutti telomeerin pituuteen jopa enemmän kuin tupakointi, joka "lyhensi elämää" 4,6 vuotta, ja ylipaino, joka lyhensi sitä 8,8 vuotta." Se on aika paljon jos näin on.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä se on ihan tutkittu juttu että tyttäret on enemmän tek
Ja miehet pahoinpitelevät ja tappavat
It's true that many women experience challenging relationships with their mothers, characterized by conflict, emotional distance, or a lack of support. These difficulties can stem from various factors like differing expectations, communication issues, or unresolved personal issues in either the mother or daughter's life. While not universal, these strained relationships can significantly impact a daughter's self-esteem, relationships, and overall well-being. Psychology Today and other sources highlight the impact of these dynamics.
Vierailija kirjoitti:
Mä taas ajattelen että se poika voi kuormittaa äidin mielenterveyttä. Toisaalta on totta että kun poika perustaa perheen niin ne lapsenlapset jää kaukaisemmiksi kuin tyttären lapset. Tällaista näen usein.
Logiikka? Eiköhän ne perhesuhteet ole olleet jo perseelteen ennen niitä lapsenlapsiakin?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
samojen tutkimustulosten mukaan, jos susta tulee isoäiti eli jos poikasi saavat lapsia, se alkaa taas pidentää elinikää.
Ne on jokun pojan lapsia.
Vierailija kirjoitti:
tutkimus löytyis?
Juuri tällaisilla rasittavilla ja uusavuttomilla kysymyksillä ne miehet sitä naisten elinikää lyhentävät.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Toki mutta äidinäiti on läheisempi kuin isänäiti
Vierailija kirjoitti:
Ehkä se minkä itse huomaa tyttölasten ja poikalasten äitien välillä on se, että tyttölasten äidit säilyttää yhteyden itseensä ja siihen että ovat naisia. Minulla kun on ollut vain poikia niin elämässä ei ole mitään herttaista ja söpöä eikä kaunista. Se on koneita, likaa ja pieruja. Siltä sitä sitten näyttääkin vuosien päästä.
On teillä maalla elämä sitten vaikeaa. Miehet ei tee mitään muuta kuin rassaa autoja. Olisit muuttanut kaupunkiin.
Vierailija kirjoitti:
Ihan kauniina minä olen pysynyt. Pojan kanssa on ollut se kiva ettei kaikessa mietitä miltä näyttää ja onko söpöä. Eikä jatkuvasti oteta selfieitä ja tehdä tiktok-tansseja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä se on
Ja naiset tappavat lapsensa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Toki mutta äidinäiti on läheisempi kuin isänäiti
Linkki tutkimukseen?
Johtuu naisten etuoikeuksista. Koulussa nainen saa seiskan osaamiisella kymppejä ja pojilla toisin päin. Naiset ei joudu vastuuseen rikoksista naisalennuksen vuoksi juuri koskaan, vaikka rötöstelevät poikia enemmän erityisesti seksuaali- ja väkivaltarikoksia. Nainen ei joud armeijaan, joten ura lähtee liikkeelle. Äidit usein hakkaa ja hyväksikäyttää erityisesti poikiaan.
Agraarin saamelaisyhteisön elämästä tehdään johtopäätöksiä nykyaikaan 🤣😂
#naistenlogiikka
Oletko ilo vanhemmillesi?