Jokainen poika lyhentää äidin elinikää 34 viikkoa, tytöt taas pidentävät
Mulla on 5 poikaa, elinikäni lyhenee siis yli 3 vuodella :(
Kommentit (129)
Mulla on molempia yksi. Onko se sitten plus miinus nolla?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mulle on käynyt niin onnellisesti, etten ole elänyt saamelaisena 1700-luvulla kuten tutkimushenkilöt. Näin ollen olen selvinnyt oikein hyvin raskauksista ja synnytyksistä. Henkikulta on edelleen tallella, samoin kaikki hampaat neljää viisaudenhammasta myöten. Ihanaa elämää poikien äitinä 2020-luvulla.
Women expecting male babies often face more complications during pregnancy. Researchers found the sex of a baby affects how well the placenta functions.
Male baby pregnancies are more likely to result in complications, possibly because they grow faster in the womb and require more nutrients and oxygen.
pre-eclampsia and fetal growth restriction can be more prevalent in women that carry male babies than females.
Istukkaongelma yhdessä ja pre-eklampsia ja raskaushepatoosi toisessa poikaraskaudessa. Tyttöraskaudessa ei mitään noista. Hyperemeesi kaikissa raskauksissa (juu, tyhmä olin, kun menin tekemään vielä kolmannenkin kuvitellen, ettei enää olisi yhtä paha olo). Eli tuttua huttua.
Ainoat miinukset tyttöraskauden takia olivat migreeniaura (muulloin ei koskaan ole ollut auraa) ja raskauden jälkeen nivelvaivat kuin vaihdevuosissa. Poikien jälkeen jostain syystä nivelet olivat ihan ok. Johtuisiko sitten testosteronin suuremmasta määrästä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mulle on käynyt niin onnellisesti, etten ole elänyt saamelaisena 1700-luvulla kuten tutkimushenkilöt. Näin ollen olen selvinnyt oikein hyvin raskauksista ja synnytyksistä. Henkikulta on edelleen tallella, samoin kaikki hampaat neljää viisaudenhammasta myöten. Ihanaa elämää poikien äitinä 2020-luvulla.
Women expecting male babies often face more complications during pregnancy. Researchers found the sex of a baby affects how well the placenta functions.
Male baby pregnancies are more likely to result in complications, possibly because they grow faster in the womb and require more nutrients and oxygen.
pre-eclampsia and fetal growth restriction can be more prevalent in women that carry male babies than females.
Kyllä, kaikki nuo komplikaatiot on onnellisesti ohitettu nykyajan lääketietee
Mun pojalle meinasi käydä huonosti istukkakomplikaation vuoksi. Kaverin lapselle kävikin, ei selvinnyt vastaavasta. Minulla ja pojallani sattui vain käymään satumainen mäihä, kun ongelma huomattiin juuri oikealla hetkellä.
Lisäksi itse kärsin edelleen kohonneesta verenpaineesta, joka alkoi raskausmyrkytyksestä (=pre-eklampsia). Eli vaikka olen edelleen elossa ja samoin (molemmat) poikani, ei terveyteni ole yhtä hyvä kuin se olisi ilman noita raskauksia.
Ja joku ottaa tällaisia höpö höpö -tutkimuksia tosissaan. Kertoo, että ruuvit ovat löystyneet päässä liikaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sä en voi tietää mitenkään miten kauan elät. Voit elää vaikka kasikymmpiseksi ja siinä vaiheessa jo toivoa että kuolo tulis ja korjaisi?
Mitä väliä yhdellä kolmella vuodella on siellä loppupäässä?Yllättyisit jos tietäisit, miten ihminen loppuvaiheessa pitää kiinni jokaisesta elämän hetkestä, vaikka olisi hyvin sairaskin.
Jos sairastaisit syöpää, johon kuolisit heti ilman hoitoa, mutta voisit elää vielä 3 vuotta hoidon avulla, tuskin ajattelisit, ettei 3 vuodella olisi väliä, kun elämäsi on kuitenkin loppumassa, vaan pitkittäisit sitä kaikin keinoin.
Vain sietämättömiä tuskia kärsivät ovat valmiita luovuttamaan.
Mielestäni 3 vuoden vertaus liittyi juurikin poikalapsiin, ei syöpään. Miksi
Aika julmaa jos poikasikiötä verrataan syöpäkasvaimeen.
Ei sikiötä verrata, vaan vaikutuksia naisen terveyteen. Ennenvanhaan oli vielä jyrkempi vaikutus, sillä aika moni kuoli raskauteen tai synnytykseen.
Vierailija kirjoitti:
Mites paljon se tyttö sitten lisää sitä elämää? että jos eka vähentäis ton poikien osuuden ja sitten lisäisi tytön osuuden, niin menistö plus miinus nolla linjalle? :D
Voisiko olla niin, että tytöt auttavat äitiä kotitöissä ja siksi keventävät arjen taakkaa? Tästä johtuisi se ns. plussa puoli verrattuna siihen, että nainen muuten pyörittää arkea ilman apuja.
Mä voin uskoa että näin on. Poikani kanssa ollut murhetta jos jonkinlaista. Aina sai pelätä. Ja päivystyksen henkilökunta tuli tutuksi kun oli leikki-ikäinen. Onneksi ei murtumia pahempaa sattunut koskaan. Tytär kun syntyi ajattelin että se alkaa taas.... mutta hänen kanssaan on ollut rentoa, tytär osoittautui vastuuntuntoiseksi.
No molemmat menestyneet elämässään joten kaikki hyvin kun nyt aikuisia.
Mulla on molemmat, eli tulos on +-0.
Olen kyllä läheisempi poikani kanssa kuin tyttäreni mutta se johtuu enemmänkin luonteen eroista. Myös molempien lapset (lastenlapset) ovat yhtä rakkaita ja olen heille yhtä läheinen. Poika tosin aiheuttaa edelleen aikuisena harmaita hiuksia enemmän kuin tytär.