Jokainen poika lyhentää äidin elinikää 34 viikkoa, tytöt taas pidentävät
Mulla on 5 poikaa, elinikäni lyhenee siis yli 3 vuodella :(
Kommentit (129)
Vierailija kirjoitti:
Sä en voi tietää mitenkään miten kauan elät. Voit elää vaikka kasikymmpiseksi ja siinä vaiheessa jo toivoa että kuolo tulis ja korjaisi?
Mitä väliä yhdellä kolmella vuodella on siellä loppupäässä?
Yllättyisit jos tietäisit, miten ihminen loppuvaiheessa pitää kiinni jokaisesta elämän hetkestä, vaikka olisi hyvin sairaskin.
Jos sairastaisit syöpää, johon kuolisit heti ilman hoitoa, mutta voisit elää vielä 3 vuotta hoidon avulla, tuskin ajattelisit, ettei 3 vuodella olisi väliä, kun elämäsi on kuitenkin loppumassa, vaan pitkittäisit sitä kaikin keinoin.
Vain sietämättömiä tuskia kärsivät ovat valmiita luovuttamaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kun on molempia, niin ne kumoavat toistensa vaikutuksen. Niin kuin minulla.
2 tyttöä ja 2 poikaa. Kaikki samanlailla kasvatettu ja samoista vanhemmista.
Tytöt olleet aina hankalia, uhmaiästä lähtien ja teininä kamalia. Suustaan törkeitä, varsinkin toisiaan kohtaan. Ei sellaista kehon osaa ole, jonka toisilleen haukkuivat.
Pojat eivät tehneet tätä koskaan. Jos nahistelivat keskenään, se koski sitä asiaa, mutta eivät koskaan haukkuneet, herjanneet, eivät myöskään pöllineet meidän vanhempien rahapusseista rahaa, eivät lintsanneet koulusta, eivät olleet siellä kännissä. Nämä kaikki todistetusti tyttöjen kohdalla
Nyt kaikki täysi-ikäisiä. Poikien kanssa läheiset, kunnioittavat ja arkisen lämpimät välit.
Vanhimman tyttren kanssa laitoin välit katkolle vuosia sitten, ja se muuttui pysyväksi minun tahdosta. Ja nuoremman kanssa erinäisten, samant
Toki mutta poikien adhd aiheuttaa tyypillisesti ongelmia muille esim. häiriöitä koululuokassa, tyttöjen adhd taas lähinnä vain tytölle itselleen (uppoutuminen omiin maailmoihin).
Vierailija kirjoitti:
Tottakai äitien on mukavampi jutella meikeistä, julkkiksista, somettamisesta, itkuisuudesta, menkoista ja sisustuksesta tytön kuin pojan kanssa.
No ei minulla oo jutunjuuret kahen pojan äitinä loppunu. Pojilla on yllättävän paljon puheenaiheita. Kiitän luojaa, ettei tarvi meikeistä jutella, ei oo mun juttu. Miniöilläkin on paljon muuta asiaa ku nuo mitkä mainitsit.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tottakai äitien on mukavampi jutella meikeistä, julkkiksista, somettamisesta, itkuisuudesta, menkoista ja sisustuksesta tytön kuin pojan kanssa.
No ei minulla oo jutunjuuret kahen pojan äitinä loppunu. Pojilla on yllättävän paljon puheenaiheita. Kiitän luojaa, ettei tarvi meikeistä jutella, ei oo mun juttu. Miniöilläkin on paljon muuta asiaa ku nuo mitkä mainitsit.
Poikien kanssa saa nykyään jutella hajuvesistä ja muodista, jopa enemmän kuin tyttöjen kanssa 🤔
Vierailija kirjoitti:
Miksi täällä on aika dominoivasti päivittäin läsnä tuo viba
suomalainen mies vihaa suomalaista naista
ja sama silmitön viha toisinpäin?
Ei voi olla tätä tunnelmaa millään huomaamatta.
Missä rakkaus?🤔
Näitä aloituksia tulee jatkuvasti joissa feministit luovan olkiukkoja naisia vihaavista miehistä puhtaasti oikeuttaakseen itselleen ylipäätään koko miessukupuolen vihaamisensa.
Mulle on käynyt niin onnellisesti, etten ole elänyt saamelaisena 1700-luvulla kuten tutkimushenkilöt. Näin ollen olen selvinnyt oikein hyvin raskauksista ja synnytyksistä. Henkikulta on edelleen tallella, samoin kaikki hampaat neljää viisaudenhammasta myöten. Ihanaa elämää poikien äitinä 2020-luvulla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Toksinen matriarkaatti lempitouhussaan miesvihaamassa haitta-aivottomuudellaan. Hehe.
Mutta tämä oli miehen tekemä tutkimus 🤔
Ei minulta. Minulla ei minkäänlaisia antipatioita miessukupuoleen yleisellä tasolla. Suhtaudun objektiivisesti, tyynesti, rationaalisesti kaikkeen.
Myös suomalaiseen mieheen..
Olen ollut parisuhteessakin (koko!)suom. mieheen, uskokaa pois.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Poikien kanssa saa nykyään jutella hajuvesistä ja muodista, jopa enemmän kuin tyttöjen kanssa 🤔
Ei oo hienohelmoja, että hajuvesistä juttelisivat. Meillä puheenaiheena on mm. musiikki. Kuuntelemme koko perhe lapsenlasta myöten raskasta metallia. Paskalle emme haise. Mikäli jonkun tuoksu miellyttää, mainitaan, muttei numeroa tehdä. Minulla on aina ollut lämpimät välit poikiini ja ovat aina luottamuksellisesti voineet puhua mistä vain. Kyllä se pojanpoikakin on mummun kulta.
Vierailija kirjoitti:
Mulle on käynyt niin onnellisesti, etten ole elänyt saamelaisena 1700-luvulla kuten tutkimushenkilöt. Näin ollen olen selvinnyt oikein hyvin raskauksista ja synnytyksistä. Henkikulta on edelleen tallella, samoin kaikki hampaat neljää viisaudenhammasta myöten. Ihanaa elämää poikien äitinä 2020-luvulla.
Women expecting male babies often face more complications during pregnancy. Researchers found the sex of a baby affects how well the placenta functions.
Male baby pregnancies are more likely to result in complications, possibly because they grow faster in the womb and require more nutrients and oxygen.
pre-eclampsia and fetal growth restriction can be more prevalent in women that carry male babies than females.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Missä rakkaus?🤔
Näitä aloituksia tulee jatkuvasti joissa feministit luovan olkiukkoja naisia vihaavista miehistä puhtaasti oikeuttaakseen itselleen ylipäätään koko miessukupuolen vihaamisensa.
Kiitos vastauksestasi.
15 kk palstailun perusteella poimin paikoitellen sangen hyistä vastakkainasettelun ja eripuran mollisointua. Ikäänkuin joku luissa ja ytimissä hiertävä syyllistävä katkeruus miehen ja naisen välissä.
Male fetus is associated with poorer -cell function, higher postprandial glycemia, and an increased risk of GDM (=raskausdiabetes) in the mother.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sä en voi tietää mitenkään miten kauan elät. Voit elää vaikka kasikymmpiseksi ja siinä vaiheessa jo toivoa että kuolo tulis ja korjaisi?
Mitä väliä yhdellä kolmella vuodella on siellä loppupäässä?Yllättyisit jos tietäisit, miten ihminen loppuvaiheessa pitää kiinni jokaisesta elämän hetkestä, vaikka olisi hyvin sairaskin.
Jos sairastaisit syöpää, johon kuolisit heti ilman hoitoa, mutta voisit elää vielä 3 vuotta hoidon avulla, tuskin ajattelisit, ettei 3 vuodella olisi väliä, kun elämäsi on kuitenkin loppumassa, vaan pitkittäisit sitä kaikin keinoin.
Mielestäni 3 vuoden vertaus liittyi juurikin poikalapsiin, ei syöpään. Miksi vetää jutun ohi?
Eräässä tutkimuksessa suositeltiin että poikaa odottavilla olisi ylimääräinen neuvolakäynti, koska heillä on suuremmat riskit.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Women expecting male babies often face more complications during pregnancy. Researchers found the sex of a baby affects how well the placenta functions.
Male baby pregnancies are more likely to result in complications, possibly because they grow faster in the womb and require more nutrients and oxygen.
pre-eclampsia and fetal growth restriction can be more prevalent in women that carry male babies than females.
Kyllä, kaikki nuo komplikaatiot on onnellisesti ohitettu nykyajan lääketieteen ansiosta. Nyt vain nautiskellaan tapahtumarikkaasta elämästä poikien äitinä.
Vierailija kirjoitti:
Tää ketju menee varmaan poistoon koska saman tyylinen poistettiin. Totta ja ei. Mulla ihana poika ja ongelmainen tytär. Kyse on varmaan siitä että tyttöjen uskotaan olevan kivoja ja äidin ystäviä. Mitään tieteellistä selitystä tuskin tälle on. Usein varmaan tytär onkin se läheisempi.
Ei ole kyse tuosta, vaan sille on ihan biologiset syyt, että poikaraskaus on naiselle haitallisempi, vaarallisempi ja lyhentää elinikää. Adoptoidut pojat eivät lyhennä elinikää, vaan kyse on nimenomaan raskaudesta ja synnytyksestä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä väliä yhdellä kolmella vuodella on siellä loppupäässä?Yllättyisit jos tietäisit, miten ihminen loppuvaiheessa pitää kiinni jokaisesta elämän hetkestä, vaikka olisi hyvin sairaskin.
Mielestäni 3 vuoden vertaus liittyi juurikin poikalapsiin, ei syöpään. Miksi vetää jutun ohi?
Aika julmaa jos poikasikiötä verrataan syöpäkasvaimeen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä, kaikki nuo komplikaatiot on onnellisesti ohitettu nykyajan lääketietee
Oho. Eikö enää ole raskausdiabetesta, ei raskausmyrkytyksiäkään?
Pojat myös lisäävät äidin sydänsairauksien riskiä myöhemmällä iällä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kukaan meistä ei tiedä, millainen on maailma 2060-luvulla, jolloin olen kahdeksankymppinen. Mutta siitä olen ihan varma, että ne poikalapsen synnyttämiseen liittyvät syyt, jotka ovat vaikuttaneet saamelaisnaisten elinikään 1600-1800-luvuilla, eivät konkreettisesti lyhennä elämääni vuosilla sen loppuvaiheessa.
No ei ole minulla ainakaan enää raskausmyrkytyksen riskiä, kun on lapsiluku täysi. Ja raskaudet ja pitkät imetykset puolestaan ovat vaikuttaneet pysyvästi rintasyöpäriskiini, joka nykymaailmassa on melkoisen suuri.
Elämä poikalasten kanssa on myös vaikuttanut suotuisasti liikuntatottumuksiini.
Missä rakkaus?🤔