Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Jokainen poika lyhentää äidin elinikää 34 viikkoa, tytöt taas pidentävät

Vierailija
29.03.2012 |

Mulla on 5 poikaa, elinikäni lyhenee siis yli 3 vuodella :(

Kommentit (129)

Vierailija
41/129 |
23.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä koen että tytön kasvattaminen on moninkertaisesti raskaampaa kuin pojan. Itsellä siis molemmat.

Persoonissa on tietenkin paljon eroja, mutta tyypillisesti pojilla on enemmän kouluongelmia ja ongelmia virkavallankin kanssa. Teini-iässä myös paljon liikennetörttöilyä. Ja koko kasvuiän ajan pojilla on tyttöjä suurempi tapaturmariski. 

Nuo asiat pitävät varmasti paikkansa. Tytöllä menee koulu loistavasti, eikä muitakaan törttöilyjä, mutta elämä muuten, se perusarki, on hyvin hyvin raskasta ja tuntuu että hän kyllä lyhentää elinikääni huolella.

Mitä hän tekee sitten? Onko teillä huonot välit? 

Vierailija
42/129 |
23.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Et ole varmaan koskaan kokenut tyttöjen murrosikää? Ei kyllä todellakaan pidennä äidin tai isän elinikää.

Ei kaikilla tytöillä todellakaan ole vaikea murrosikä. Mulla ei ollut, eikä tyttärillä. Mun veli sen sijaan teki vaikka mitä, mm. ajoi kännissä mopolla, oli tappeluita jne. 

Poikien vaikea murrosikä on poikien syy - tyttöjen vaikea murrosikä on vanhempien syy. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/129 |
23.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Uskon tuon täysin,että poikani lyhentää elinikääni 8.5 vuotta. Siltä se tuntuukin. Ex siihen päälle. Onneksi ei olla enää yhdessä. Mieskin lyhentää vaimonsa elinikää. Miehet on järkyttävä terveysvaara.

#miesvihanäkyväksi

Vierailija
44/129 |
23.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ilmiannettu eli normipoisto.

Vierailija
45/129 |
23.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset
Vierailija
46/129 |
23.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä taas ajattelen että se poika voi kuormittaa äidin mielenterveyttä. Toisaalta on totta että kun poika perustaa perheen niin ne lapsenlapset jää kaukaisemmiksi kuin tyttären lapset. Tällaista näen usein.

Millä tavalla kuormittaa sinun jo valmiiksi sekopääm mieltä?

Vierailija
47/129 |
23.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Et ole varmaan koskaan kokenut tyttöjen murrosikää? Ei kyllä todellakaan pidennä äidin tai isän elinikää.

Pojillako se jotenkin helpompi on? Heillä se purkautuu usein väkivaltaisuuksina ja päihteinä, tytöillä on lähinnä jotain ovien paiskomista. 

Sinä et tiedä tyttöjen murrosiästä yhtään mitään. 

Enkö? Mun tytöt on nuoria aikuisia, heidän murrosikä oli lähinnä jotain itkuherkkyyden lisääntymistä. 

Juujuu. Suomifilmeistä tiedot saatu.

Vierailija
48/129 |
23.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei ihme, että feministit ovat maailmalla alkaneet abortoimaan poikasikiöitä. Feminismi on keksinyt keinon hankkiutua miehistä eroon.

No ei ole alkaneet, mutta miesten määrää kyllä pitäisi rajoittaa. Niistä ei ole mitään hyötyä, mutta ovat valtava kuluerä ja ympäristöriski kaikkien sosiaalisten ongelmien lisäksi mitä aiheuttavat.

Tiesitkö, että pojista kasvaa miehiä ja juuri siksi abortoidaan?

Silti feministit eivät abortoi poikia. Johtuu ihan siitä, ettei feministit vihaa miehiä. Sukupuoliselektiivinen abortointi on konservatiivisten sovinistien heiniä ja siinä abortoidaan tyttösikiöitä. Johtuu siitä, että sovinistimiehet vihaavat naisia.

Vierailija
49/129 |
23.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä en kaipaa lisää elinvuosia sinne loppupäähän. Parhaat vuodet on tässä aikuisiässä eikä ne lisäänny millään. Elämä on nyt ja vanhuus sitten toivottavasti ei kestä kauaa.

Ei se mene niin että se vaikutus ykskaks näkyisi vasta elämän loppupäässä. Jo raskausaikana ja synnytyksessä pojat aiheuttaa enemmän komplikaatioita äidille. 

Minä olen sitten se tilastopoikkeus. Raskaus oli miellyttävää aikaa ja synnytyksestä palauduin nopeasti. Poika on ollut helppo kasvatettava ja koulu sujuu hyvin. Puolisollani on tytär. Koulussa on vaikeaa, kaikesta pitää vääntää, sääntöjä rikkoo, on syömisen kanssa ongelmia. Äitinsä on aivan hermoheikko.

Vierailija
50/129 |
23.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi toi olla tottakin. Naisillaon ainakin mun suvussa enemmän mt ongelmia joilla on poikalapsia. Olen lukenut että hoikat ja sirot naiset saa enemmän tyttölapsia. Toisaalta nainen kuulema kaunistuu kun odottaa poikaa. Ja vanhemmat naiset näkee onko poika vai tytö tulossa.

Vierailija
51/129 |
23.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo ei. Poika on ilo vanhemmilleen. 

https://www.hs.fi/suomi/art-2000011303409.html

Vierailija
52/129 |
23.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan täysin paskapuhtta koko ketju. !!!   Kaikki on omia yksilöitä luonteeltaan ,niin lapset kun vanhemmat joten hajaantukaa jauhamasta !!!!👍👍👍👍👍👍👍👍👍

Vierailija
53/129 |
23.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihan täysin paskapuhtta koko ketju. !!!   Kaikki on omia yksilöitä luonteeltaan ,niin lapset kun vanhemmat joten hajaantukaa jauhamasta !!!!👍👍👍👍👍👍👍👍👍

Nyt puhutaan vaikutuksesta väestötasolla, ei yksittäisistä poikkeuksista.

Vierailija
54/129 |
23.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tää ketju menee varmaan poistoon koska saman tyylinen poistettiin. Totta ja ei. Mulla ihana poika ja ongelmainen tytär. Kyse on varmaan siitä että tyttöjen uskotaan olevan kivoja ja äidin ystäviä. Mitään tieteellistä selitystä tuskin tälle on. Usein varmaan tytär onkin se läheisempi.

No joo, on myös ollut tutkimuksia joiden mukaan tyttäret auttavat enemmän vanhenevia vanhempiaan kuin pojat. Silläkin varmaan vaikutusta elinikään. 

Ai ne kymmenet tuhannet tytöt jotka trendikkäästi katkaisevat kaikki suhteensa vanhempiin terapeutin avustuksella?

Vierailija
55/129 |
23.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei ihme, että feministit ovat maailmalla alkaneet abortoimaan poikasikiöitä. Feminismi on keksinyt keinon hankkiutua miehistä eroon.

No ei ole alkaneet, mutta miesten määrää kyllä pitäisi rajoittaa. Niistä ei ole mitään hyötyä, mutta ovat valtava kuluerä ja ympäristöriski kaikkien sosiaalisten ongelmien lisäksi mitä aiheuttavat.

Tiesitkö, että pojista kasvaa miehiä ja juuri siksi abortoidaan?

Poikia ei abortoida sukupuolensa vuoksi missään päin maailmaa, ainoastaan tyttöjä. Se on se patriarkaatti mikä laittaa aina miehet  naisten edelle.

Vierailija
56/129 |
23.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on kolme poikaa. En tiiä tutkimuksista, mutta luulis että vuosia jatkuva stressi jotain elinikään vaikuttaa. Poikani ovat aikuisia, ja silti, joka ikinen päivä, jännittää vähän että ne kaikki pysyy hengissä. 

Vierailija
57/129 |
23.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tää ketju menee varmaan poistoon koska saman tyylinen poistettiin. Totta ja ei. Mulla ihana poika ja ongelmainen tytär. Kyse on varmaan siitä että tyttöjen uskotaan olevan kivoja ja äidin ystäviä. Mitään tieteellistä selitystä tuskin tälle on. Usein varmaan tytär onkin se läheisempi.

Miehet tutkitusti ovat väkivaltaisempia, käyttävät enemmän päihteitä, syrjäytyvät useammin ja tekevät enemmän rikoksia kuin naiset. Siinä sulle sosiaalisia syltä, miksi pojat vanhevat äitejä. Raskaudessa kehoa toki kuormittaa se poikien testosteroni.

Naiset tutkitusti ovat huonoissa väleissä äitinsä kanssa. 

Vierailija
58/129 |
23.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No joo, on myös ollut tutkimuksia joiden mukaan tyttäret auttavat enemmän vanhenevia vanhempiaan kuin pojat. Silläkin varmaan vaikutusta elinikään. 

Ai ne kymmenet tuhannet tytöt jotka trendikkäästi katkaisevat kaikki suhteensa vanhempiin terapeutin avustuksella?

Ai marginaali-ilmiö paisuu mielessäsi kymmeniin tuhansiin?

Kyllä se on ihan tutkittu juttu että tyttäret on enemmän tekemisissä vanhempiensa kanssa. Ja auttavat enemmän. 

Vierailija
59/129 |
23.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä koen että tytön kasvattaminen on moninkertaisesti raskaampaa kuin pojan. Itsellä siis molemmat.

Persoonissa on tietenkin paljon eroja, mutta tyypillisesti pojilla on enemmän kouluongelmia ja ongelmia virkavallankin kanssa. Teini-iässä myös paljon liikennetörttöilyä. Ja koko kasvuiän ajan pojilla on tyttöjä suurempi tapaturmariski. 

Nuo asiat pitävät varmasti paikkansa. Tytöllä menee koulu loistavasti, eikä muitakaan törttöilyjä, mutta elämä muuten, se perusarki, on hyvin hyvin raskasta ja tuntuu että hän kyllä lyhentää elinikääni huolella.

Mitä hän tekee sitten? Onko teillä huonot välit? 

Kyse on kai luonteesta tässä tapauksessa. Meillä vain on käynyt niin että tytöstä tuli hyvin haastava ja pojasta helppo. Vaikka poika onkin moninkerroin vauhdikkaampi, jatkuvasti sattuu ja tapahtuu, silti hän on helppo luonne.

Vierailija
60/129 |
23.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Elät tiktok-todellisuudessa?

Oikeassa todellisuudessa tytöt auttavat vanhempiaan enemmän kuin pojat.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän viisi kahdeksan