Häpeätkö lentämistä?
Suomalaiset toimittajat ovat parin vuoden ajan jankuttaneet että varsinkin Ruotsissa mutta ehkä myös Suomessa esiintyy ns. lentohäpeää. Minä en tunne ketään joka häpeäisi lentämistä, tunnetteko te?
Kommentit (118)
Tavallisen kansan lentomatkat edistää ilmastonmuutosta, mutta poliitikkojen ja rikkaiden lennot on ok.
En häpeä, en ole 40 vuoteen elämässäni matkustanut lentäen minnekään tai omistanut autoa joten enköhän nyt voi pari reissua vuoteen tehdä kun kerrankin taloudellisesti mahdollista
No sanotaan näin etten kehtaisi lentää useammin kuin kerran parissa vuodessa. Sen verran itsekkään kuvan jatkuva lentomatkustaminen antaa ihmisestä ainakin itselleni.
En häpeä enkä ole koskaan hävennytkään.
No en häpeä. Miksi pitäisi? Enemmän hävettäisi jos en matkustelisi ollenkaan, kunnon juntteja nämä jotka eivät matkusta.
Vierailija kirjoitti:
No sanotaan näin etten kehtaisi lentää useammin kuin kerran parissa vuodessa. Sen verran itsekkään kuvan jatkuva lentomatkustaminen antaa ihmisestä ainakin itselleni.
Jos alkaa sääntelemään omia tekemisiään muiden mielipiteiden mukaan, niin sitä saa sitten tehdä koko elämän. Itseä pätkät välittää muiden mielipide mun lentämisistä.
Miksi häpeäisin? Sehän on vihervassari-ilmastoöyhöttäjienkin mielestä nykyään ihan ok.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos alkaa sääntelemään omia tekemisiään muiden mielipiteiden mukaan, niin sitä saa sitten tehdä koko elämän. Itseä pätkät välittää muiden mielipide mun lentämisistä.
Niin, siis oma mielipiteeni on se että jatkuva lentely on itsekästä.
En. Ohukaisesti menee kiskoja Saksaan.
En koska ei ole tuleva mitään vedenpaisumusta hiilidioksidisoinninkaan takia. Mitkään tekomme tai tekemätijättömme eivät ehkäise sitä että Jeesus on luova uuden maan ja uudet taivaathi. Ei sitä meiän tehtäväksi ole asetettu. näillä "ilmastotalkoilla" sun muilla ludaan vain Pedolle toimintapuisto kussa sen sallitaan temmeltää muutaman vuoden sitten kun pääsee valloilleen Vihan ajat
Häpeätkö sitä, että olet hankkinut lapsia? Yhden lapsen hiilijalanjälki vastaa 66 mannertenvälistä lentoa vuodessa. Velana olen käyttänyt kiintiöstä vasta kaksi. :-)
En. En myöskään näe yhtäkään syytä miksi pitäisi.
Kyllä häpeän. Monesti yrittänyt rappusilta. Onnetonta räpiköintiä ja heti putoan maahan. Naapurit tuijottavat.
En häpeä. Jonkun viikon reissun vuoksi en koe lentämistä järkeväksi mutta talvet vietän aurinkorannikolla.
En, koska minulla ei ole lapsia.
Lapset ovat suurin ilmastouhka. Uusia lentäjiä, uusia kuluttajia. Maapallolla on liikaa ihmisiä.
Vierailija kirjoitti:
Lapset ovat suurin ilmastouhka. Uusia lentäjiä, uusia kuluttajia. Maapallolla on liikaa ihmisiä.
Ajattelen itsekin että pieni sikailu on sallittua koska en tee lapsia. Lisääntyminen on kuitenkin se ylivoimaisesti suurin ympäristörikos minkä voi tehdä. Siitä huolimatta en lentele yltiöpäisesti, olisihan se vähän tekopyhää kuitenkin.
Vierailija kirjoitti:
Miten perustelet samoanseisojalle että maailmassa on liikaa ihmissiä?
En. Olen ikäni elänyt ekologisesti, en omista autoa enkä taloa, minulla ei ole lapsia, en shoppaile muuta kuin välttämättömimmän, joten ihan hyvällä omallatunnolla lennähdän tapaamaan sukua ja ystäviä muualle maailmaan.