Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

HUH! Menisitkö sinä vapaaehtoisesti tällaisen jumppaohjaajan tunnille?!

Vierailija
26.12.2011 |

http://www.fatimawitick.com/page34.html

Aika tiukkaa tekstiä, ei todellakaan houkuta kokeilemaan :/

Onko täällä ketään, joka olisi käynyt tuon ohjaajan tunneilla? Millaisia ovat?

Kommentit (205)

Vierailija
161/205 |
28.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ns. Oikeat joogaopet eivät opeta jumppasaleilla, vaan joogasaleilla. Laittaa mietityttämään että miksi Fatima opettaa vain jumppasaleilla?

Siis vain joku joogi voi vetää "oikeaa" joogaa? Fatimahan ilmeisesti vetää muitakin tunteja kuin joogaa, ehkä vähän hankala olisi hänen tarjota pilates- tai tanssitunteja joogastudiolla?

ohjeensa siitä miten voi pätevöityä joogaopettajaksi. Tällaiset itsekseen toimivat joogaopet voivat vapaasti opettaa kuntosaleilla mitä tahansa joogaa, ilman että kukaan on vahtimassa mitä sielä tehdään, ja usein heidän joukoissaan on myös sellaisia,jotka eivät tule toimeen omien opettajiensa kanssa, eivätkä noudata joogan perinteitä tai filosofiaa.

Tiedän myös muita tanssipohjalta joogaopeiksi ryhtyneitä, ja siinä on aina se vaara, että joogakin muuttuu oman kehon esittelyyn ja egoismiin.

Joogan periaatehan on kaikkea muuta kuin sitä.

Tästä kyseisestä opesta en voi sanoa mitään, kun en tiedä, ...Mutta joogasta sen verran, että sen lähtökohtainen tarkoitus ei ole lajissa edistyminen, vaan ihan jotain muuta.

Vierailija
162/205 |
28.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nimim. 7 vuotta pilatesta takana...

Liikunnan on oltava päivittäistä. Aamuista ja iltaista. Liikunta on aivan kuin hampaidenpesy.

Kehollinen äly ei kehity, jos se ei ole säännöllistä aamuin ja illoin. Voit harjoitella vaikka 17 vuotta pilatesta, mutta jos et harjoittele säännöllisesti ja oikein, et opi koskaan tekemään asioita oikein.

Fatima koettaa selittää että moni ei tajua olevansa huono. Huonous ei tarkoita negatiivisyyttä. Se on siunaus pitkälle opintomatkalle. Sinun on vain kuunneltava opettajaa ja luotettava siihen että olet huono. Kuuntele myös itseäsi niin opit noudattamaan opettajasi ohjeita orjallisesti. Muuten menet perse edellä lipputankoon ja kaikki hyvät nauravat sinulle.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
163/205 |
28.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

No anteeksi, etten kertonut, että olen harrastanut SÄÄNNÖLLISESTI pilatesta viimeiset 7 vuotta...

Koska hänen mielestään kenenkään muun opettajan oppilaana ei voi oppia pilatesta oikein :D

Joku tuossa asenteessa tökkii ja pahasti. Olisiko nöyryyden puute? Kaikki joogaopettajat joilla itse olen käynyt ovat itsekin olleet nöyriä. Fatima pitää selvästi itseään jo valaistuneena ja täysinoppineena guruna, mutta olisi kiva tietää harjoitteleeko hän jatkosarjaa eli Sthira Bhagah Samaptaa. Tuskin, koska siinä jos jossain tarvitaan nöyryyttä.

Vierailija
164/205 |
28.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tästä kyseisestä opesta en voi sanoa mitään, kun en tiedä, ...Mutta joogasta sen verran, että sen lähtökohtainen tarkoitus ei ole lajissa edistyminen, vaan ihan jotain muuta.

Tuo tekniikasta puhuminen taisi lähteä pilateksesta eikä ensisijaisesti liittyä joogaan. Tarkoitus ei ilmeisesti ollutkaan väittää, että joogassa pitäisi kehittyä samalla tavalla kuin vaikkapa tanssissa tms. tekniikkalajissa mutta kai siinäkin mennään omalla tavalla syvemmälle asiaan, vaikkei sitä voi kehitykseksi kutsua (sori, en ole joogannut), siten, että jonkinlainen asialle omistautuminen on tärkeää.

Vierailija
165/205 |
28.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja ilmeisesti syvähengitys on vaan Fatiman osaama taito, koska muualla opitaan vaan pinnallista, kevyttä hengitystekniikkaa...

No anteeksi, etten kertonut, että olen harrastanut SÄÄNNÖLLISESTI pilatesta viimeiset 7 vuotta...

Koska hänen mielestään kenenkään muun opettajan oppilaana ei voi oppia pilatesta oikein :D

Joku tuossa asenteessa tökkii ja pahasti. Olisiko nöyryyden puute? Kaikki joogaopettajat joilla itse olen käynyt ovat itsekin olleet nöyriä. Fatima pitää selvästi itseään jo valaistuneena ja täysinoppineena guruna, mutta olisi kiva tietää harjoitteleeko hän jatkosarjaa eli Sthira Bhagah Samaptaa. Tuskin, koska siinä jos jossain tarvitaan nöyryyttä.

Vierailija
166/205 |
29.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja hyvin yksinkertaisen oloinen kirjoituksensa perusteella. Kannattaisi gurun muistaa, että hän saa elantonsa niistä haisevista osaamattomista ruojista, jotka kehtaavat tulla myöhästelemään HÄNEN KAIKISTA parhaimmille tunneilleen... Naurettava tyyppi, jota ei kannata ottaa tosissaan. En ole koskaan käynyt tunneilla, mutta tunnen syvää myötähäpeää tuon kirjoituksen jälkeen, enkä mahda ilkeille ajatuksilleni mitään.

Hän saa elantonsa ihmisistä jotka haluavat oppia nöyränä lajia. Hän tosiaan valitsee asiakkaansa. Se pitäisi sinunkin painaa kaaliisi ja hyväksyä se tosiseikka ettei asiakas tosiaankaan ole oikeassa. Siksi hän on asiakas ja asiakas hakee apua vääryyteensä. Asiakasta on oikaistava ja asiakas maksaa siitä kiltisti. Hyvä tyttö, tap tap (taputtaa päälaelle), juuri noin. Kovempaa! Kovempaa!

valitsee itse ketkä kelpaavat hänelle oppilaiksi???

Vierailija
167/205 |
29.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

No kyllähän nuo ohjeet olisi toisinkin voinut mainita, mutta sivuja enemmän lukemalla kyllä ainakin minulle välittyy kuva asiansa osaavasta ja tarkasta opettajasta. Jos et tunne hänen harjoittamaansa metodia, ei hänen korjauksistaan ole hyötyä, olettaisin. Itse kyllä voisin kokeilla, vaikka olen kyllä tällä hetkellä tosi epäurheilullinen.

Vierailija
168/205 |
29.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ko. jumppaohjaaja on ammattitaidoton.

Kuinka vaikeaa on opettaa hyvää oppilasainesta? Se on helpoin opettamisen muoto: oppilaat ovat motivoituneita ja lahjakkaita. Heidän opettamiseen riittää vähempikin.

Hyvä opettaja taas saa jokaisen kehittymään omaan maksimiinsa, riippumatta hajuista tai nenän muodoista. Ilman nolaamista, hyvä opettaja osaa luoda sen innustuneisuuden jokaiseen.

Vierailija
169/205 |
29.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

todellakaan. :D Alkoi naurattaa noi ohjeet, ei oo todellista!!

Vierailija
170/205 |
29.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

En menisi, koska pilates on omalla kohdallani tehoton liikuntamuoto. Ehkä jollekin riittää se, että hengitellään tehostetusti ja tehdään merenneito-taivutuksia, mutta minulle ei. Kroppani vaatii enemmän.

Sitten nuo ohjeet:

Liikaa toistoa, samaa asiaa pyöritellään useammassa kohdassa eri sanoin. Tehotonta, antaa jankkaavan kuvan ihmisestä, ei osaa sanoa asiaansa kerralla kunnolla. Substanssiosaaminen varmaankin kohdillaan, mutta pedagogiset taidot hakusessa.

Vierailija
171/205 |
29.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

En menisi, koska pilates on omalla kohdallani tehoton liikuntamuoto. Ehkä jollekin riittää se, että hengitellään tehostetusti ja tehdään merenneito-taivutuksia, mutta minulle ei. Kroppani vaatii enemmän.

Pilates on tiukkaa treeniä, jos olet oikean tasoisella tunnilla(enkä puhu nyt Fatimasta;) ja teet oikein.

Sitten nuo ohjeet: Liikaa toistoa, samaa asiaa pyöritellään useammassa kohdassa eri sanoin. Tehotonta, antaa jankkaavan kuvan ihmisestä, ei osaa sanoa asiaansa kerralla kunnolla. Substanssiosaaminen varmaankin kohdillaan, mutta pedagogiset taidot hakusessa.

Samaa mieltä. Toisaalta nolottaa, että on olemassa aikuisia, joille noita sääntöjä (vastaa, kun kysytään, älä syö purkkaa jumppatunnilla) pitää kirjoitella. Kai niitä on?

Vierailija
172/205 |
29.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pilates on tiukkaa treeniä, jos olet oikean tasoisella tunnilla(enkä puhu nyt Fatimasta;) ja teet oikein.

Sitten nuo ohjeet: Liikaa toistoa, samaa asiaa pyöritellään useammassa kohdassa eri sanoin. Tehotonta, antaa jankkaavan kuvan ihmisestä, ei osaa sanoa asiaansa kerralla kunnolla. Substanssiosaaminen varmaankin kohdillaan, mutta pedagogiset taidot hakusessa.

Samaa mieltä. Toisaalta nolottaa, että on olemassa aikuisia, joille noita sääntöjä (vastaa, kun kysytään, älä syö purkkaa jumppatunnilla) pitää kirjoitella. Kai niitä on?

Nimittäin pilates-tunneilla. Kyseinen laji ei ole minulle riittävän tehokas. Joillekin se varmasti on. Oma kroppani vaatii räjähtävämpää liikuntaa.

Vierailija
173/205 |
29.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

pilatesta eikä joogaa, koska tykkään räjähtävämmästä meiningistä. Mutta jos haluaisin ko. lajeja harrastaa, niin nettisivun perusteella en menisi hänen tunneilleen.

Olin 80-luvulla oopperan balettikoulussa ja venäläinen opettajani hakkasi kepillä kintuille niitä jotka tyrivät. Ei ole mitään haluja kokea sitä samaa uudelleen.

Vierailija
174/205 |
06.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta onneksi parempaa on tullut tilalle:

http://www.fatimawitick.com/page13.html

Fatima opettaa muuten tuolla Wellness-matkalla, jota palstalla mainostetaan. Kuinka moni mamma ajatteli lähteä? :D

Vierailija
175/205 |
06.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Ohjeeni, kehoitukseni ja suositukseni ovat yllättävän monen mielestä huonoaasiakaspalvelua(???). Närkästyneet henkilöt ottavat siitä nokkiinsa ja vetävätherneen nenään ja lähettävät salien johtoportaille viestejä että olen sanonut sitä-tätä-ja tota. En voi todellakaan ymmärtää miksi huoli asiakkaan terveydestä (huonotekniikka ON epäterveellistä ja ranka ON vaarassa!!) vuosien opiskelulla opittuammattitaito ja pätevyys tulkitaan ylimielisyydeksi?"

Vierailija
176/205 |
06.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

taitaa fatiman paheissa olla myös av-palsta :D "Salaisia harrastuksia ovat leipominen omien reseptien mukaan, tietyntyylisetpersoonalliset pehmolelut, erityisesti jänikset ja isot kissaeläimet kuten tiikerit japantterit. Myös kotona nyhjäily, sohvalla makaaminen ja tv:n katselu ovat paheita(joista yrittää päästä eroon)"

Vierailija
177/205 |
06.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

tulee huimasti lisää tehoja kun rinnalla on myös pilates harjoitusta.

ohis

Minulle ei tule pilateksesta mitään lisätehoja, enkä edes pidä koko harjoittelumuodosta.

Vierailija
178/205 |
05.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Fatima on todella taitava kehonhuoltaja, pitää huolen ettet riko itseäsi. Siksi hän on joogaopenakin yli muiden. Minuun hänen sarkastinen huumorinsa uppoaa. Ei kannata täällä länkyttää, jos ette ole käyneet kokeilemassa hänen opetuksessa. Tunneilla on paljon naurua ja viisaita opetuksia. Hän tuntee lähes kaikki oppilaansa nimeltä, mikä kertoo myös paneutumisesta oppilaisiin.

Vierailija
179/205 |
09.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

voi luoja?

Vierailija
180/205 |
23.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itseäni huvittaa nämä vauvapalstan mielensäpahoittajat :DD

Olen käynyt monilla tunneilla, Fatima on ainoa, jolta olen saanut apua ja vastauksia vammoihini.

Palautetta toki tulee, jos asento on väärä, mutta sehän on vaan hyvä! Eihän sitä muuten oppisi ja kehittyisi. Hän myös näkee vaivaa opetellakseen oppilaidensa nimet ja myös antaa positiivista palautetta kehittyessäsi. Suosittelen ehdottomasti kaikille. Hänen tunneillaan todellakin kehittyy!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan seitsemän yhdeksän