HUH! Menisitkö sinä vapaaehtoisesti tällaisen jumppaohjaajan tunnille?!
http://www.fatimawitick.com/page34.html
Aika tiukkaa tekstiä, ei todellakaan houkuta kokeilemaan :/
Onko täällä ketään, joka olisi käynyt tuon ohjaajan tunneilla? Millaisia ovat?
Kommentit (205)
Fatima on loistava opettaja.
Kyllä, täysin omanlaisensa, ja mikä kellekin sopii.
Siellä ego karisee. Mikä on oppimisen edellytys. Minä jo jonkin aikaa balettia harrastaneena menin ohjeiden mukaisesti alkeisiin aikeenani kysyä opettajalta siirtymisestä alkeisjatkoon. Muutin mieleni tunnin aikana :D Kävi ilmi, että oikeastaan olen aika paska.
Olen tehnyt lukuisia tunteja liian haastavia asioita väärin lempeän opettajan johdolla ja kuvitellut osaavani. Fatiman alkeistunnin jälkeen kävin omalla tunnilla TASO JATKO 1 ja mietin että mitä helvettiä minä täällä teen :D olen "oppinut" nämä sarjat ja pystyn suorittamaan ne mutta teenkö ne loistavasti, en, eikä valtaosa muistakaan ko. tunnilla. Silti opettaja ei sano mitään pikku korjauksia lukuunottamatta, opettaa vain eteenpäin. Tämä oli pysäyttävää. Ei ole ihme jos kehoja hajoaa kun 15 ihmistä tekee sarjoja joita ei hallitse.
Fatiman tunnilla käytyäni mun tuli tunne että voin itseasiassa kehittyä hyväksi jos vaan kuuntelen ja teen hitosti töitä. Keskityn alkeisiin ja jonain päivänä hallitsen kehoni ja tekemäni sarjat täysin. Ne vaikeammatkin.
Kyllä, hän sanoo suoraan ja esimerkiksi minun tunnillani joillekin huusi lujaa että "älä katso lattiaan". Koska baletissa ei tanssija todellakaan vilkuile lattiaan. Tämän jälkeen muistan sen aina. Ja muistan miten sormet ovat. Olkapäät. Keskityn oppimaani ja sisäistän kaiken ja hitaasti kehityn. Silti on näitä jotka toistuvasti toistaa samaa virhettä josta on sanottu niin monta kertaa. Eikä saa sanoa rumalla äänellä kun tulee itku ja menee hermo. Huokaus.
Yhteenvetona, on siunaus jos joku noin asiansa osaava keskittyy Sinun kehitykseesi. Tätä täytyy arvostaa ja myös itse keskittyä omaan kehitykseen. Jos hakee tunnilta vain piristystä päivään niin valitsee jonkun lepsun kivan tädin joka kehuu naama aurinkoisena ja antaa sun kuvitella itsestäsi liikoja. Tulee hyvä mieli.
Tai jos ei kestä suoria sanoja niin syynä on turha vakavuus, huono itsetunto ja ego. Sitten voi joko mennä itseensä ja kehittyä tai hakeutua sen lepsun kivan tädin luo.
Kysy keneltä vaan oikeasti loistavalta urheilijalta/tanssijalta kuinka kivaa on ollut aina treenata niin kertovat sulle että se on valtaosin ollut kyllä kaikkea muutakin.
Fatima on työssään niin järjettömän hyvä, että ei hänen tarvii kalastella tai mielistellä asiakkaita koska aina löytyy meitä jotka ihan oikeasti osaa arvostaa hänen työtään ja näkee mikä siunaus on saada työskennellä Minun kehitykseni eteen yhdessä.
Fatiman tunnit on aina täynnä ja jonottajia jää ulkopuolelle.
Fatima on joko tai.
Mun tuttuni ovat ihan koukussa, hyvällä tavalla.
Menisin itsekin, mutta Helsingin keskusta on itselleni niin hankalassa paikassa :)
Vierailija kirjoitti:
Nähtävästi Fatima opettaa joogaa vain jossain kuntosalityyppisissä paikoissa. Helsinki on täynnä joogastudioita, joissa opettajat ovat perehtyneet fyysisen harjoittelun lisäksi joogafilosofiaan ja siihen kiinteänä osana liittyvään etiikkaan. Fatima antaa nettisivuillansa itsestään sellaisen kuvan, että joogan opiskelu on jäänyt pelkkään asanoiden opetteluun. En yhtään ihmettele, jos häntä ei oikeilla shaloilla näe.
Joogafilosofia ei millään tavalla ole rinnastettavissa opetustyöhön. Sinä et opi yhtäkään asanaa teellä ja sympatialla. Jos olet ollenkaan perehtynyt joogin elämään ja vaativien asanoiden suorittamiseen tiedät, että ne perustuvat vahvaan kurinalaisuuteen ja jatkuvaan itsen kehittämiseen.
Fatima on loistava työssään. Hänen tunneillaan opit jos olet valmis. Eikä kukaan vain hänen tunneillaan käynyt tiedä millainen ihminen hän on arjessa. Puhumattakaan teistä jotka ette ole edes nähneet koko ihmistä. Menkää itseenne. Olen itsekin opettaja, muttei kukaan oppilaani silti tunne minua. Työ on työ. Minusta juuri nämä arvostelevat viestit pyhittävät sen, miten ko. opettaja toimii. Itsepintaisen tyhmät ja tietämättömättömät oppimaan haluttomat ihmiset ovat opettajan ajanhukkaa. Minäkään en viitsisi mielistellä teistä ketään jos olisin kymmeniä vuosia tehnyt töitä ollakseni noin hyvä kuin F opettajana on.
Onneksi on noita satujumppia.
Fatima Witick on erinomainen baletin tekniikan opettaja, mutta ei tunneilla kestä käydä. Mulla on ollut erittäin vaativia valmentajia nuorena ja he on huutaneet aika tavalla, mutta eivät ikinä nöyryyttäneet oppilaita niinkuin Fatima nöyryyttää.
Olen kuullut Fatiman oppilailta, että monet ovat vuosien varrella lähteneet hänen tunneiltaan itkien pois. Tunneille taitavat jäädä lähinnä kiltit, jotka hakevat hyväksyntää pelolla johtavalta auktoriteetilta.
Sääli, koska hänellä todella oli hyvä ote tekniikan opettamisessa.
1.6.2016
Tämä on vanha ketju alun perin, mutta täytyy todella ihmetellä mikä some-raivo ihmisillä on tunneista, joilla eivät ole käyneet ja ihmisestä, jota eivät ole tavanneet
Suomeen on kehittynyt sukupolvi, joka on hyvin itsekeskeinen eivätkä ikinä ota huomioon muita, joille pitää erikseen alleviivata, että älä myöhästy joogatunnilta (kun ei tajuta, että ompi vähän erilainen tunti kuin vatsa-peppu, zumbat yms). Hyvillä opettajilla on varaa vaatia :-)
Olen käynyt Fatiman tunneilla nyt 6 kertaa vuonna 2016. Yksi parhaimmista ikinä.