HUH! Menisitkö sinä vapaaehtoisesti tällaisen jumppaohjaajan tunnille?!
http://www.fatimawitick.com/page34.html
Aika tiukkaa tekstiä, ei todellakaan houkuta kokeilemaan :/
Onko täällä ketään, joka olisi käynyt tuon ohjaajan tunneilla? Millaisia ovat?
Kommentit (205)
tottakai! En pelkää kritiikkiä.
olen käynyt fatiman balettitunneilla ja en voi kieltää että hän korjaa erittäin hyvin kehon virheitä kun sellaisen huomaa. Muuten hän osaa kyllä olla erittäin piikikäs ja sanoa juuri tietyt ikävät sanat jotka rysähtävät tanssijan itsetuntoon. Vaikka tuolla sivuilla lukeekin että " älä suorita, vaan tee " niin valitettavasti se menee juuri sellaiseksi suorittamiseksi hänen hyväkseen koska pelko virheen tekemisestä on niin suuri että on ihan jännittynyt kokoajan kun odottaa että milloin hän taas tulee viereen haukkumaan kovaan ääneen...
Ihan asiaa siinä oli mustaa vihreällä.
Varmasti todella pätevä opettaja ja opettaa asiansa selvästi. Häneltä on mahdollisuus saada korkeatasoista opetusta, jos oppilas itse on valmis oppimaan asiat kärsivällisesti ja nöyrästi. Nöyryys ja kärsivällisyys ovat oppimisen ehdot. Millään muulla tavoin ei tule lasta eikä paskaa.Ne jotka eivät ole valmiita suoriutumaan noin yksinkertaisista ohjeista voivat mennä marttojen satujumppa tunnille. Riittää kun tulee hiki...
T: N43
Varmasti vaikeaa saada oppilaita tai edes yrittää elää sillä...
totta kai menisin, parhaan tsempin saan sellaisilla jumppatunneilla, joissa ope tosissaan piiskaa eteenpäin, tää Fatima on lisäksi todennäköisesti hyvin tarkka ja hyvä opettaja.
Karseita sellaset jumppailijat, jotka tulevat tunneille juttelemaan, kerrankin yhellä bodycombat tunnilla kaks naista höpöttelivät keskellä salia keskenään, onneksi ymmärsivät häipyä, ennenkuin saivat jonkun nyrkistä
Näillä tunneilla ei opeteta mitään alkeita kamppailullisten liikkeiden suorittamiseen. Musiikki alkaa ja huidotaan jaloilla sekä käsillä ilmaan.
Näissä liikkeissä on suuri riski rikkoa itsensä. Ihmisellä on yksi vartalo ja varaosia ei saada.
Siksi on tärkeä valita hyvä opettaja, joka ottaa opettamisen vakavasti.
Ei ole lainkaan harvinaista että näillä bodycombatin vetäjillä on nivelvaurioita polvissa ja kyynerpäissä. Ennenkuin on hyvä hikoilla on hyvä opetella vuosia oikea suoritustapa. Kehon älykkyys kasvaa säännöllisen päivittäisen harjoittelun tuloksena. Ei muutamana kertana viikossa elämys jumppailuna.
Bodycombatin luonne on liikunnallinen. Se on eräänlaista aerobicciä. Bodycombat kuitenkin kehitettiin jo Shaolinissa tuhansia vuosia sitten. Sitä tehtiin muodossa. Pelkkä bodycombatin tyylinen nyrkkeily ei tee kenestäkään taistelijaa.
Tuskinpa kukaan olisi lyönyt näitä lörpöttelijöitä nyrkillä. Nyrkkiä pitää harjoittaa vuosia että se kestää lyömistä. Minusta nuo bodycombatit ovat juuri hyviä paikkoja lörpöttelyyn ja seurusteluun sillä kovemmalla sykkeellä tehtynä ne tuhoavat kropan. Menisitte vaikka karateen tai johonkin paikkaan jossa liikkeet opetetaan suorittamaan turvallisesti paikkoja särkemättä.
Minusta tuo Fatima kuulostaa hyvältä opettajalta, joka ottaa vastuun oppilaistaan. Hän myös tietoisesti pyrkii hankkiutumaan eroon haitallisesta materiaalista turhista ihmisistä, jotka eivät oikeasti halua edes oppia opettamaa asiaa. Epäilemättä taitavana opettajana hänellä on myös varaa poistaa turha materiaali pois tunneilta ;)
ja itse olen sen tyylinen, että jopa pidän tuollaisista opettajista. EHkä siihen tottui junnuratsastajana kultaisella 80-luvulla...
Ihan asiaa siinä oli mustaa vihreällä. Varmasti todella pätevä opettaja ja opettaa asiansa selvästi. Häneltä on mahdollisuus saada korkeatasoista opetusta, jos oppilas itse on valmis oppimaan asiat kärsivällisesti ja nöyrästi. Nöyryys ja kärsivällisyys ovat oppimisen ehdot. Millään muulla tavoin ei tule lasta eikä paskaa. Ne jotka eivät ole valmiita suoriutumaan noin yksinkertaisista ohjeista voivat mennä marttojen satujumppa tunnille. Riittää kun tulee hiki... T: N43
Mutta tilannetaju ja asiakaspalvelun ote puuttuu tuosta listasta täysin. ASiaahan nuo ovat ja eräänlaisia kirjoitamattomia sääntöjä tilanteissa, joissa oikeasti treenataan ja opettaja on aktoriteetti. Mutta noin listatuna antavat todella kylmäkiskoisen ja tylyn kuvan ihmisestä. "väittää vastaan"... :D.
Näitä vanhan liiton hitlereitä on vielä, mutta nykymaailmassa, jossa opetettava on maksava asiakas ja odottaa paitsi opetettaan asian hallitsemista, myös kunnioittavaa ja asiallista käytöstä. Jotkut jopa pientä mielistelyä.
totta kai menisin, parhaan tsempin saan sellaisilla jumppatunneilla, joissa ope tosissaan piiskaa eteenpäin, tää Fatima on lisäksi todennäköisesti hyvin tarkka ja hyvä opettaja. Karseita sellaset jumppailijat, jotka tulevat tunneille juttelemaan, kerrankin yhellä bodycombat tunnilla kaks naista höpöttelivät keskellä salia keskenään, onneksi ymmärsivät häipyä, ennenkuin saivat jonkun nyrkistä
Ja Fatimalla on kyllä se puoli hukassa ja pahasti. jos ei osaa olla ammattimainen olematta ääliö, niin kannattaa vaihtaa alaa. Itse en edes jumppaa, vaan treenaan kovaa ja en todellakaan kaipaisi personal traineriksi tuollaista idioottia, jos apua tarvitsisin.
Todisteet taidoille on todistuksia ja opettajat tiedossa. Löytyy pokaaleja menestyksestä. Tanssinut ammatikseen jossain hienossa oopperassa yms.
Jos on hyvä. On varaa valita oppilaat ja elää. Surkeinta on opettaa typeryksiä ja kärsiä typerysten typeryydestä.
Kommenttisi on osoitus typeryydestä jolla et saa hyvää personal traineria.
Nimittäin oppilaan on oltava nöyrä. Hänen rahansa ei riitä. Markkinatalous ei yllä kaikkialle. Jos haluat oppia on oltava muutakin, kuin fyrkkää.
ja itse olen sen tyylinen, että jopa pidän tuollaisista opettajista. EHkä siihen tottui junnuratsastajana kultaisella 80-luvulla...
Ihan asiaa siinä oli mustaa vihreällä. Varmasti todella pätevä opettaja ja opettaa asiansa selvästi. Häneltä on mahdollisuus saada korkeatasoista opetusta, jos oppilas itse on valmis oppimaan asiat kärsivällisesti ja nöyrästi. Nöyryys ja kärsivällisyys ovat oppimisen ehdot. Millään muulla tavoin ei tule lasta eikä paskaa. Ne jotka eivät ole valmiita suoriutumaan noin yksinkertaisista ohjeista voivat mennä marttojen satujumppa tunnille. Riittää kun tulee hiki... T: N43
Mutta tilannetaju ja asiakaspalvelun ote puuttuu tuosta listasta täysin. ASiaahan nuo ovat ja eräänlaisia kirjoitamattomia sääntöjä tilanteissa, joissa oikeasti treenataan ja opettaja on aktoriteetti. Mutta noin listatuna antavat todella kylmäkiskoisen ja tylyn kuvan ihmisestä. "väittää vastaan"... :D. Näitä vanhan liiton hitlereitä on vielä, mutta nykymaailmassa, jossa opetettava on maksava asiakas ja odottaa paitsi opetettaan asian hallitsemista, myös kunnioittavaa ja asiallista käytöstä. Jotkut jopa pientä mielistelyä.
piti jatkaa siis, että nämä opettajat ovat katoava luonnonvara. Koska sellaisiakin opettajia on, jotka sen lisäksi että opettavat hyvin ja oikein, ottavat asiakkaan huomioon olemalla asiallinen ja kohtelias. En tunne Fatimaa, mutta ainakaan tuo nettilista ei antanut kovin fiksua kuvaa.
armeijaa tulisi velvoittaa Fatima tunneille. Hänen tunnit varmasti karsisivat sellaista turhaa tyytymättömyyttä. Näyttäisi hänen tunnit olevan pääsääntöisesti keskustassa. Lähiömammojen itsekuri ja määrätietoisuus tuskin riittää hänen tunneilleen.
Tavallisimmat oppilaiden “virheet”:
Tulee liian vaikealle tunnille. Tee näin - tule alkeistasolle jos sellainen on, tai
perustasolle kun vaihdat opettajaa vaikka laji olisi sinulle tuttu!!
•Tulee liian vaikealle pilates-tunnille. Liian usein kohtaan muualla treenanneita
jotka tulevat edistyneelle pilates-tunnille koska luulevat että edistyminen mitataan
ajassa. Vaikka olisit treenannut pilatesta 5 vuotta, muuualla opittu kevyt
hengitystekniikka ei riitä minun edistyneellä tunnilla! Minun edistynyt tuntini on
erittäin vaikea, sinun on oltava taitava. Taitoa ei mitata treenivuosissa vaan
taidoissa. Taidot näkyy kyllä alkeistasollakin.
• Tulee vasta tunnin tai treenin jälkeen kertomaan että on raskaana, juuri
synnyttänyt tai kehossa on jokin vamma tms – fiksu kertoo nämä asiat aina ennen
tunnin alkua!
• Ei kysy tuntien tarkempaa sisältöä tai tasoa opettajalta. Suuttuu tai alkaa väittää
vastaan kun kuulee opettajalta että tunti onkin kokemattomalle liian vaikea,
vamman omaavalle epäterveellinen tai jumppa-alustalla ei voi astangajoogata tms.
Kysy opettajalta – vastaanoton henkilökunta tai kaveri ei aina tiedä tunnin tarkasta
sisällöstä tarpeeksi!
• Ei kerro olevansa ulkomaalainen tai jos ei ymmärrä tai osaa suomea.
• Tulee myöhässä tunnille ensimmäisen kerran.
• Myöhästyy toistuvasti.
• Tunkee tunnille myöhässä ilman lupaa tai anteeksipyyntöä. Sisälle pääsee
yleensä aina jos kohteliaasti kysyy lupaa, mutta ei jos tulee ensikertalaisena
teknisesti vaikealle tunnille kuten pilatekseen tai astangajoogaan.
• Lähtee ennen tunnin loppua sanomatta mitään. On hyvä kertoa tunnin alussa että
tällä kertaa joutuu poikkeukselliseti poistumaan aiemmin jostain syystä.
• Ei koskaan tee loppuvenyttelyä, loppujäähdyttelyä tai loppurentoutusta.
• Tulee tunnille hakemaan jotain muuta (??) kuin itselleen hyvän treenin ja hyvän
olon. Monet tulevat seurustelemaan kaverin kanssa tai koska Madonna tms
harrastaa joogaa/pilatesta.
• Tulee liian vaikealle tunnille eikä tajua omaa parastaan kun asiantutijana
suosittelen toista tuntia tai toista lajia.
• Ei huolehdi henkilökohtaisesta hygieniasta. Puhdas iho ja puhtaat vaatteet eivät
haise vaikka hikoilisi valtameren verran. Likaiset treenivaatteet haisevat. Pese
treenivaatteet JOKA käytön jälkeen!
• Kokeilee ilman tietotaitoa vastoin opettajan neuvoja liian vaikeita liikkeitä.
• Ei kuuntele ohjeita.
• Ei noudata ohjeita.
• Luulee että ohjeet koskevat vain kaikkia muita.
• Tekee omia huonoja sovelluksia ilman tietotaitoa. Minä annan mielelläni
parempia vaihtoehtoja jos ryhmälle annettu liike ei jostain syystä sovi keholle, myös
lepo on hyvä vaihtoehto!
• Ei osaa valita itselleen treenitilasta järkevää paikkaa. Kysy ennen tunnin alkua
mihin kannatta asettautua.
• Ei osaa pitää omaa paikkaansa eikä kunnioita muiden läsnäoloa.
• Treenaa purkka tai pastilli suussa. Tukehtumisvaara!!
• Kyselee kaverilta mitä opettaja sanoi – kysy aina opettajalta!
• Häiritsee muita hihittelyllä, juoruilulla tai muulla epämääräisellä käytöksellä.
• Valittaa häiritsevästi jos ei osaa tai valittaa epäoleellisista asioista.
• Väittää ikävästi vastaan kun opettaja opastaa ja yrittää auttaa.
• Ei tajua että opettaja on ihminen joka tekee työtään.
• Ei tajua että opettajallakin voi joskus olla huono päivä.
• Ei tajua että opettaja ei ole tullut itse treenaamaan. Vedän tällä hetkellä 29 eri
liiikuntatuntia viikossa – minä kärsin levon, en treenaamisen puutteesta!
• Ei vastaa kun tervehtii.
• Ei vastaa kun kysytään.
• Luulee että venyttelytunnit ovat notkeiden ihmisten esiintymistilaisuuksia.
• Ei ymmärrä että tanssitunnilla tanssitaan. Tanssi ei ole jumppaa!
• Luulee että inhoan henkilökohtaisesti jos korjaan paljon. Jos nyt jostain kumman
syystä en pitäisi oppilaasta (väärän värinen paita? outo nenä?.......?????) en antaisi
tällaiselle henkilölle huomiota lainkaan.
• Luulee että tekee täydellisesti jos en korjaa. Huolestu jos en ikinä sano sinulle
mitään!
• Ei ymmärrä vähemmän ja huonosti tekemisen eroa.
• Luulee että olen vihainen kun huudan ja tsemppaan kovalla ja napakalla äänellä
treenaajia. Olen ulospäinsuuntautunut, energinen ja täynnä adrenaliinia sekä
endomorfiinia! Opettaja on kaikkien edessä tuijotettavana, kestäisitkö sinä?
• Luulee että olen vihainen jos en liimaa kaikenkestävää tekohymyä naamalleni –
hymyilen kun hymyilyttää eli aika usein! Tänään olen hymyillyt aidosti 100 kertaa.
Oletko sinä?
tuolla on, naama sen sijaan on aivan kamala.
Hyi, ennenmmin olisin hiukan pyöreä ja sievä kasvoilta kuin noin timmi ja kylmän korppikotkan näköinen.
totta kai menisin, parhaan tsempin saan sellaisilla jumppatunneilla, joissa ope tosissaan piiskaa eteenpäin, tää Fatima on lisäksi todennäköisesti hyvin tarkka ja hyvä opettaja. Karseita sellaset jumppailijat, jotka tulevat tunneille juttelemaan, kerrankin yhellä bodycombat tunnilla kaks naista höpöttelivät keskellä salia keskenään, onneksi ymmärsivät häipyä, ennenkuin saivat jonkun nyrkistä
Ja Fatimalla on kyllä se puoli hukassa ja pahasti. jos ei osaa olla ammattimainen olematta ääliö, niin kannattaa vaihtaa alaa. Itse en edes jumppaa, vaan treenaan kovaa ja en todellakaan kaipaisi personal traineriksi tuollaista idioottia, jos apua tarvitsisin.
Todisteet taidoille on todistuksia ja opettajat tiedossa. Löytyy pokaaleja menestyksestä. Tanssinut ammatikseen jossain hienossa oopperassa yms.
Jos on hyvä. On varaa valita oppilaat ja elää. Surkeinta on opettaa typeryksiä ja kärsiä typerysten typeryydestä.
Kommenttisi on osoitus typeryydestä jolla et saa hyvää personal traineria.
Nimittäin oppilaan on oltava nöyrä. Hänen rahansa ei riitä. Markkinatalous ei yllä kaikkialle. Jos haluat oppia on oltava muutakin, kuin fyrkkää.
Mielestäni on hyvä asia että on säännöt on tehty selväksi. Myöhässä tulevat ja etuajassa lähtevät todellakin häiritsevät (joogatuntia) jne. Onhan se maksavan asiakkaankin etu että saa irti kaiken siitä mitä on maksanut ja se tunti tulee käytettyä tehokkaasti.En ole ollut kyseisen henkilön tunnilla, mutta voisin kyllä mennä jos asuisin lähempänä.
Oppilaan pitää tajuta, milloin rouvalla on paha päivä ja vaikka kuka tahansa asiakaspalvelija tietää ettei "tällä puolella" saa sellaisia olla, niin häntä ei vissiin koske...
Minneköhän sitä uskaltaa asettautua, kun sitäkin pitää kysyä etukäteen? Jos ei pidä oppilaasta, ei sanojensa mukaan huomioi tätä ollenkaan. Inhokkilistalle pääsee mm. sillä, että kokeilee joogaa kun on nähnyt Madonnan sitä kehuvan (joogahan onkin tooosi underground-laji...). Tanssitunnilla ei sitten jumpata, tehdä turhan näyttäviä liikkeitä (notkeat eivät saa "esiintyä", mikä on aika hauskaa kun mietitään millaisista tunneista on kyse..) tai käsitetä arvon opettajaa väärin KOSKA KAIKKI TAJUAA ETTÄ HÄN ON OIKEASTI TSEMPPAAVA JA IHANA KUN KATSOO SINUA VIHAISESTI JA PIISKAA KOVEMPIIN SUORITUKSIIN SILMÄT KIPINÖIDEN, SUU ALASPÄIN VÄÄNTYNEENÄ!!! TAJUATKO SINÄ VITUN PIKKUHOMO OLLENKAAN, MITEN VAIKEAA OPETTAJAN ON OLLA MUIDEN TUIJOTETTAVANA KAIKKIEN EDESSÄ, HÄH??!!!!!!!
:D
Hienoa, että on tuollaisia suorapuheisia ohjaajia. Suurin osa kuntoilubisneksestä joutuu nykyään tanssimaan läskiperseisten vetelysten pillin mukaan, eikä korkeatasoista ohjausta tahdo saada mistään. Ei varsinkaan tammikuussa, kun kaiken maailman omantunnotuskaiset kinkunsulattelijat vyöryvät saleille tukkimaan kaikki paikat.
En ole lukenut muita ketjun viestejä, mutta kommentoin.
Arvelen, tällä ohjaajalla on teknisesti ja suorituksellisesti vaativia tunteja. Olisi toki selventävää tietää, minkälaisiin tunteihin hän viittaa. Esimerkiksi bodypumpissa tekniikka on tärkeä. Väärällä tekniikalla voi saada rasitusvammoja ja revähdyksiä. On myös tavallista, että kun voimaa ja kehonhallintaa ei ole tarpeeksi, tulee selkäkipuja (kyykystä). Tätäkin asiaa voi korjata oikealla tekniikalla, on siis todella merkityksellistä, neuvooko ohjaaja sitä vai ei, tai korjaako ylipäätään.
Toisekseen on positiivista, että ohjaaja välittää, että hänen asiakkaansa voivat
a) kehittyä
b) harjoitella siten, että se on turvallista
Sellaisten ihmisten, joita hirvittää se, että ohjaajaa kiinnostaa se, ettei jumppaaja riko itseään, kannattaisi mennä yksinkertaisille perustunneille, joilla tehdään selkeitä perusliikkeitä, joilla itsensä vahingoittamismahdollisuudet ovat pienet. Eli edelleen, tämä ohjaaja puhuu täyttä asiaa, jos kertoo, että ei kannattaisi aloittelijana tulla liian vaativille tunneille.
Toisekseen on varmasti aikamoinen motivaationtappaja joka vuosi saada se "nyt muutan elämäni" -potku ja yrittää aloittaa liian vaikeilla liikuntatunneilla. Ei ihme, jos monen elämäntapamuutos jää lyhyeksi!
Ihan asiaa siinä oli mustaa vihreällä.
Varmasti todella pätevä opettaja ja opettaa asiansa selvästi. Häneltä on mahdollisuus saada korkeatasoista opetusta, jos oppilas itse on valmis oppimaan asiat kärsivällisesti ja nöyrästi. Nöyryys ja kärsivällisyys ovat oppimisen ehdot. Millään muulla tavoin ei tule lasta eikä paskaa.Ne jotka eivät ole valmiita suoriutumaan noin yksinkertaisista ohjeista voivat mennä marttojen satujumppa tunnille. Riittää kun tulee hiki...
Open ei tarvitse enää olla sellainen, joka hakkaa oppilaitaan keppi kädessä ja huutaa mutta vaatia saa ja oppilailtakin saa odottaa asennetta.
Ai niin, siksi koska maksavia asiakkaita jäisi jäljelle 1 kpl (Fatima itse)
Miksei tuo sitten pidä pääsykokeita tunneilleen? Ai niin, siksi koska maksavia asiakkaita jäisi jäljelle 1 kpl (Fatima itse)
Toki voi opettajalta kysyä, kun on tunnollisesti kurssilla käynyt että onko sopivaa siirtyä asteen haastavammalle kurssille.
Hän opettaa liikunnan korkeinta astetta eli itsensä voittamista. Siinä kilpaillaan itsensä kanssa.
On tärkeää nähdä rehellisesti oma tasonsa ja ymmärtää kehittää puutteitaan. Tuo opettaja on selvästi hyvin anaalinen ja akateeminen.
Tälläinen anaalinen pohja tarjoaa hyvin tarkan mahdollisuuden oppia asia hyvin ja perinpohjaisesti. Kyseessä ei siis ole pelkkä hikijumppa vaan korkeampi taso.
Voisin lyödä vetoa että koko systeemi johtaa opettajuuteen. Oppilaasta tulee pilateksen opettaja.
Ai niin, siksi koska maksavia asiakkaita jäisi jäljelle 1 kpl (Fatima itse)
Pääsykokeeksi riittää se että noudattaa salin sääntöjä. Jos niitä ei noudata, putoaa itse automaattisesti pois.
En menisi vaikka olisi pakko.