Joko aloitetaan anopin/apen joululahjat ketju?
Voin aloittaa, tänä vuonna yllätettiin käytetyllä hajuvedellä, lorealin hoitoainetta näytepurkki, kirpputorilta ostettu kynttilä. Lahjat oli laitettu nätisti revenneeseen lahjakassiin (johon minä olen joskus laittanut heille menevät lahjat, tosin pussi oli silloin uusi ja ehjä).
Voi vittu miten niiden kaaliin saa menemään, että roskiskamaa ei tarvita. Juu, enkä ole tippaakaan kiitollinen "lahjoista". Kiitollinen olisin jos jättäisivät roskat omaan roskikseensa.
Kommentit (75)
Mun anopin antamat lahjat kalpenee näiden ihanuuksien rinnalla. Olen nimittäin viimeiset 16 yhteistä vuotta saanut lahjaksi ripsiliinoja. Niin synttäri- kuin joululahjaksikin.
postissa joulupaketin, jonka avaamista odotin jouluun. Olisiko aikaa vierähtänyt n. pari viikkoa. Sisältä paljastui juustolajitelma. Kätevä...
Sain anopilta laminoidun bmi-taulukon. Se voittaa kyllä kaikki teidän anopilta saadut lahjat kauheudessaan.
postissa joulupaketin, jonka avaamista odotin jouluun. Olisiko aikaa vierähtänyt n. pari viikkoa. Sisältä paljastui juustolajitelma. Kätevä...
luulin että toi eu-avustus olis paha, mutta ehkä kuitenkin toi laminoitu taulukko vie voiton :)
anoppi oli vielä erikseen kirjoittanut korttiin, että "henkilökohtainen, ei voi vaihtaa".
Nyt pitäisi tietenkin loukkaantua, kun se on vain yhdelle. Mutta enpä vedäkään hernettä nenään, yhdessä kälyn kanssa ollaan lähdössä ja anoppi siis maksaa kummankin matkan.
vuosi sitten jouluna sain tiskirättejä ja munakellon. oli hiukan naurussa pitelemistä...
shoppailumatka! Nauti matkasta, oon kateellinen.
puolitoista kuukautta kestävä puhe miten ei sitten osteta mitään kun kukaan ei edes oikeasti halua lahjoja ja kaikki ostavat tarpeelliset tavarat itse ja sitten aattona saadaan saman vaivaannuttavan puheen kera vielä vaivaannuttavamman suuri summa rahaa, jota selvitetään vaikerruksella, miten meille on niin hankalaa ja vaikeaa ja kertakaikkisen vastenmielistä edes lähteä ostamaan mitään. Todella tunnelmallista ja joulumieltä nostattavaa tietää olla näin paljon vaivaksi. Meidän antaman lahjat annetaan saman tien takaisin, kun he eivät tarvitse, halua tai tee niillä mitään. Yleensä niistä todetaan, että käyttäkää te itse vain ne.
kyllähän käteinen raha on aina ihan sopiva lahja, mutta kyse onkin tosta vääntämisestä. Joko sitten ei oikeasti osteta eikä anneta mitään kun on niin kerran sovittu tai sitten kaikki hyvillä ja iloisella mielellä ostavat ja saavat lahjoja. Anoppi ja appi eivät missään tilanteessa osaa edes ottaa vastaan lahjaa, vaan heti alkaa kauhea parjaus, miten turha, kallis ja tarpeeton lahja on. Olisihan se (ollut) kiva joskus onnistua ilahduttamaan, mutta nykyisin ei edes yritetä.
33
kai niin paljon minulta saamastaan paketista, että tarjosi vastalahjaksi silikonista pullasutia (jonka oli vastaavasti saanut jostain toisesta paketista). No en ottanut sitä vastaan, suosittelin vain, että käytä itse, se on oikein kätevä :)
En odottanutkaan mitään vastalahjaa, olen kiitollinen, että hän auttaa meitä niin paljon lasten hoidossa.
siis yhteiseksi miehen kanssa. Miehen vanhemmat ostavat aina joululahjaksi jonkun hyvälaatuisen lakanapakkauksen. Lisäksi saimme molemmat hyvän kirjan. Lapsille ostivat vaatteita. Ihania lahjoja!
Me annoimme heille kylpyläviikonlopun.
Joista olin aiemmin anopille sanonut, etten halua alkaa keräämään kyseistä sarjaa. Lapset sai ihan kivoja peruslahjoja. Anoppi tosin itse aukaisi lasten paketit ja jokaista lahjaa kommentoi keneltä se oli ja mitä tai miten lahjaa tulisi käyttää. Lapset katsoivat vierestä eivätkä juuri saaneet leikkiä lahjoilla ennen kuin anoppi oli lähtenyt :) Näin toimittiin siis vain anopin tuomien lahjojen suhteen tänään.
Joka vuosi sama lahja. Ex-anoppi vielä tiesi, etten voi sietää marmeladia enkä varsinkaan vihreitä kuulia. Exäni sanoi joka joulu äidilleen, ettei ostaisi ainakaan niitä vihreitä kuulia mutta silti niitä aina tuli. Oli kyllä vain yksi keino kertoa, etten ollut mieleinen miniä.
Olen pähkinälle allerginen...
joka vuosi roskiin.
Suomeksi sanottuna narsistipaskoja. Mulla ei ole anoppia eikä appea eikä miehelläni. Tavaran päälle kuolaavt naikkoset.
Aina sitä merkkiä mikä on ollut k-kaupan tarjouksessa joulun alla.
Jouluperinteeseen kuuluu, että anoppi ja appi laittavat suuren summan rahaa ja se annetaan miehelleni salaa minulta eteisessä supatellen, sillä aikaa kun valmistan heille jouluateriaa.
Taitavat silti tietää, että raha menee koko perheen käyttöön.
Nyt minä suutun. MIKSI en saanut mitään????
Kai sieltä tuonpuoleisesta jotakin löytyisi. Eikä sitten mitään krääsää vaan kunnon lahjoja, kun ne on niin tärkeitä meille. Muusta viis kuin tavarasta!!!
Tosin anopin vilpittömyys helpottanee suhtautumista...