Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä laitoit tai sait Joulupuu keräyksestä Helsingissä

Vierailija
23.12.2011 |

Eli näin.

Saitko vai annoitko?

Kommentit (142)

Vierailija
1/142 |
23.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ette tiedä kuinka iso häpeäoli mennä hakemaan lahjoja.

Pää kumarassa poistuttiin sieltä.

Ihanaa että jotkut ajattelevat muutakin kuin omaa napaa.

Me saimme lahjat ja aiomme antaa itse ensi vuonna.

Eli tiedän ainakin joulupuu keräyksen toimivan.

Jos noin vaikeaa on, niin olisi kannattanut jättää väliin. Kyllä normaalijärjellä varustettu ihminen hakee sen paketin, kiittää iloisesti ja toivottaa jakajalle (sosiaalityöntekijä?) hyvät joulut ja poistuu rakennuksesta pää pystyssä.

Hävettääkö sinua myös saada lapselle koulukirjat ilmaiseksi? Tai jos joku naapuri tuo teille joulupullan lahjaksi?

Olen itse joskus ostanut tuohon keräykseen, enkä todellakaan toivo kenenkään rupeavan nöyristelemään sen lahjan takia. Halusin ilahduttaa, en nöyryyttää lahjan saajaa. Mitään syytä nöyristelyyn ei edes ole.

Vierailija
2/142 |
23.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

...paketin muutama vuosi sitten lastensuojelun kautta. Minusta se oli tosi kiva juttu, ei me ihan suomen köyhimpiä olla mutta vähävaraisia kuitenkin ja omat sukulais- ja ystäväpiirit pienet.

Ikävä kyllä paketin sisältö oli pikkaisen pettymys. Lapsi oli siitä iloinen niinkuin kaikista muistakin lahjoista (tuo suloinen lapsi), mutta sieltä löytynyt muovailuvahasarja muotteineen oli viallinen: osa muoteista puuttui. Olikohan joku lelukauppa lahjoittanut viallisen erän lahjoiksi tai joku ostanut todella alennuksesta.

Silti jäimme minusta plussan puolelle. Oli mukava olla saajana (perheenä) vaikka lahjan sisältö ei olisikaan ihan täydellinen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/142 |
23.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

eli 15 vuotiaalle pojalle 2x10 euron hesen lahjakorttia ja 15 vuotiaalle tytölle manikyyrisetin.

Vierailija
4/142 |
23.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta pari vuotta sitten lapset saivat pehmolelut, pallon ja kirjan. Eli 2 lasta ja neljä pakettia. Ei noi lahjat ainakaan ollut arvokkaampia kuin ap:n antamat, mutta kuitenkin todella mieluisia. En minä ainakaan odottanut lasten saavan keräyksestä kalliita leluja! Taitaa suurin osa pienten lasten lahjoista olla n.5 euroa, teineille kalliimpia (kun vitosella ei sen ikäiselle mitään löydä).

Vierailija
5/142 |
24.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta pari vuotta sitten lapset saivat pehmolelut, pallon ja kirjan. Eli 2 lasta ja neljä pakettia. Ei noi lahjat ainakaan ollut arvokkaampia kuin ap:n antamat, mutta kuitenkin todella mieluisia. En minä ainakaan odottanut lasten saavan keräyksestä kalliita leluja! Taitaa suurin osa pienten lasten lahjoista olla n.5 euroa, teineille kalliimpia (kun vitosella ei sen ikäiselle mitään löydä).

Osallistuimme keräykseen siksi, että mielestämme jokainen lapsi ansaitsee ainakin sen yhden lahjan jouluisin. Joulupuun sivuilta sain sen käsityksen, että lahjat jaetaan sosiaalitoimen kautta sellaisille perheille, joissa niille katsotaan olevan tarvetta. Veimme siis kaksi lahjaa, tytön paketin arvo oli hieman päälle kympin ja pojan hieman alle. Aiempina vuosina olemme antaneet hieman kaukaiselmille sukulaislapsillemme suunnilleen tuon arvoisia lahjoja, joten ei kyllä käynyt mielessäkään, että tuo ei riittäisi.

Mutta niin vain kävi. Tässä ketjussa sentään muutama on ollut tyytyväinen vastaanottamiinsa edullisiinkin lahjoihin, mikä oli mulle jo alkujaan aika itsestäänselvyys kun ajattelin keräyksen ideaa jos itse olisimme saajapuolella. Kai tämä johtuu sitten siitä, että omia lapsia meillä ei vielä ole enkä siten ymmärrä hommaa "oikein". Mä olen aina ollut sitä mieltä, että jos ei ole rahaa ostaa lapselleen jouluksi uutta puhelinta, merkkivaatteita tai valtavia Legopaketteja, ne vaan täytyy unohtaa ja keksiä tilalle jotain muuta. Ei niitä voi odottaa tulevaksi vapaaehtoiskeräyksen kautta!

Vierailija
6/142 |
24.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki olivat n. kympin arvoisia, max 15 e. Yritin laittaa lahjoja vähän kaikenikäisille. Vaikein oli yli 15 v. poika. Leffalippu meni karkin kanssa. Muille helpompaa, leluja, meikkejä, TopModel jne.

Toivottavasti meidän lahjat kelpaavat. Nekin ovat sydämestä annettu ja miettimällä mietitty, mikä voisi olla kivaa.

Vierailija
7/142 |
24.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä haluan ja jaksan uskoa, että tämän keräyksen paketit päätyvät niille, joille ne on tarkoitettu, ja jotka niitä tarvitsevat. Itse vein seuraavat paketit:

n. 1½ v. tytölle: body, collegehousut, sukkikset & palapeli

n. 2 v. tytölle: talvikengät

n. 3 v. pojalle: paita, collegehousut, sukkia

4-5 v. tytölle: paita, hame, sukkikset & vaatteisiin sopiva kaulakoru

8-11 v. pojalle: kirja & karkkipussi

Toivon valtavasti, että joku pieni lapsi iloitsee mun ja muiden lahjoittamista paketeista jouluaattona ja sen jälkeen !!

Vierailija
8/142 |
24.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuolloin 13-vuotias tyttömme sai keräyksestä lahjan - lahjakortin paikalliseen nuorisovaateliikkeseen. Oli todella mieluinen lahja ja tuli käytettyä tarpeelliseen vaatteeseen alennusmyyntiaikaan.

Lämmin kiitos lahjoittajalle!

Vierailija
9/142 |
24.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joulupuu lahjoitusten kerääjä sanoi, että tasaavat vastaanottajille eri hintaisia lahjoja saman arvoisiksi. Itsekin vein melko vaatimattomat pikkupaketit ( pikkuautoja ja halpa barbikopio) mutta olen silti mielissäni, että jollain tapaa olen ollut auttamassa.

Vierailija
10/142 |
26.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

lahjan! Nostanpa tätä vielä, jos joku haluaisi kertoa, tulivatko lahjat perille.

Mua ainakin jäi tämä ketju mietityttämään eli menevätkö lahjat oikeasti perille.

Tai olisiko ketään sossun työntekijää paikalla, joka voisi kertoa, miten homma toimii?

Vierailija
11/142 |
24.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vanhemmat kamalan pihejä,vaikka rahaa ois ollut. En saanut juuri koskaan mitään muuta kuin perittyjä vaatteita. Sitten,jos mulla oli suosikkivaatteita,jotka jäi pieneksi ja joihin olin suorastaan kiintynyt,äiti lahjoitti ne siskonsa lapsille,jotka muka olivat köyhiä. En koskaan nähnyt yhtäkään niistä puhkikuluneista vaatteista siskonsa lapsien yllä vaan olivat aina siististi uusiin vaatteisiin puettu. Mulle vaan tuli paha mieli. Ja nyt,kun on sitten jälkipolvelle etsitty vaatteita,joita itse pidimme lapsena,mitään ei löydy,kun kaikki annettu äidin siskolle,joka pistänyt ne varmaan suoraan roskikseen.

Meni minulta ohi tuo joulupuu-keräys mutta ehkä hyvä niin,jos lahjat ei sitten oikeasti menisi köyhään perheeseen. Onkohan Suomessa edes niin köyhää perhettä ettei esim ois tietokonetta? Tai niin köyhää,missä itse elin,koska vanhemmat sairaalloisen pihejä.

Vierailija
12/142 |
26.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

2-4v tytölle nalle puh dublopaketin

2-4v pojalle auto dublopaketin

6-8v tytölle Barbie+hevonen

14v tyttö 40e lahjakortti vaatekauppaan

14v poika mp4 soitin

Näihin meni suht paljon rahaa mutta on ollut tapana joka vuosi antaa muutama paketti tänne.un meillä on kerran mahdollisuus autaa niin silloin myös varmasti autan.Itse olemme joutuneet nuoruudessamme miehen ja kahden pienenlapsen kanssa hakemaan sossusta apua ja saimme heiltä myös jouluna paketit. Antaa hyvän kiertää!

Vierailija
13/142 |
26.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja kyllä ne perille menee.

Sosiaalivirasto jakaa suomalaisille vähävaraisille lapsiperheille,huostaanotetuille lapsille ja lastenkodeissa asuville.

Millaisen duplo auton 31 osti?

Tai mikä numero olikaan.

Vierailija
14/142 |
26.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

olisko se nyt ollut joku sellainen autot elokuvasta tehty dublo juttu? En muista tarkkaan.Hintaa oli n25 e ja paketti oli punainen?

Vierailija
15/142 |
25.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei suomessa varmaan ole yhtään rutiköyhää perhettä.

Tai jos on niin silloin sos.viraston rahat menee kaljaan ja tupakkaan.

Paljon on niitä perheitä joilla menee kaikki rahat vuokraan,ruokaan,laskuihin.

Eli sukanvarressa ei ole mitään.

Tällaista perhettä ilahduttaa tuollainen lahja.

Ja hei,miksi et kävisi ostamassa alennusmyynnistä valmiiksi jotain lahjaa jonka voit antaa joulupuu keräykseen ensi jouluna?

Vierailija
16/142 |
26.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta kai he antavat kaikille yksinhuoltajille, jotka ovat sosiaalitoimiston asiakkaita..

Kahtena vuonna, jolloin olin toimeentulotukiasiakas ja yksinhuoltaja, niin en todellakaan saanut mitään.

Vierailija
17/142 |
26.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

joulupuu keräyksen paketteja? Heillä on sijaisvanhemmat joiden tehtävä on minun mielestä hankkia heille joululahjat. Aika harva tuskin pystyy viettämään sitä joulua biovanhempien luona. Lastenkodeissa työntekijät voi hoitaa lahjat.

Vierailija
18/142 |
26.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olikohan liian halpoja? Toivottavasto lahjan saaja osaa arvostaa. En arvannutkaan, että tällaisessa olisi jonkun mielesä alaraja.

Itselle tuli hyvä mieli, samoin 10-v tytölleni, kun yhdessä näitä lahjoja osteltiin.

Ostin 2-4 -v. pojalle kaksi pikkuautoa ja samanikäiselle tytölle keijusiivet+ tailasauvan.

Lahjojen arvot oli molemmat alle 10 euroa. Enempään en halunnut laittaa koska olen kolmen lapsen yh ja rahaa on sen verran, että pärjään juuri omillani.

Vierailija
19/142 |
26.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lastenkodeissa työntekijät voi hoitaa lahjat.

Meinaatko, että työntekijät ostavat omalla palkallaan ne lahjat, vai?

Vierailija
20/142 |
26.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

"lentävä hollantilainen" (siis sellainen isompi kuin perus taskis) ja suklaarasian. Jälkeenpäin melkein hävetti kun luin noita kalliita lahjoja mitä toiset ovat lahjoittaneet. Tosin musta oli ihanaa kun kysyin omilta lapsilta tykkäiskö ne tälläisestä lahjasta ja ne sano kuorossa joo. Nuorin vielä kyseli, että kukakohan sen lahjan saa?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kaksi yhdeksän