Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä laitoit tai sait Joulupuu keräyksestä Helsingissä

Vierailija
23.12.2011 |

Eli näin.

Saitko vai annoitko?

Kommentit (142)

Vierailija
81/142 |
23.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Emme kerhosta vaan sossusta.

Emmekä ole edes juoppoja.

Emmekä polta tupakkaa.

Olemme siis aivan normaaleja.

Mutta vähempiosaisia.

Kiitos kaikille lahjoittaneille ja hyvää joulua.

Vierailija
82/142 |
23.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me annettiin 2-4 v tytölle paita ja pöksyt -yhdistelmä ja pojalle värityskirja ja kyniä.

Nyt vähän harmittaa, että ylipäätään osallistuttiin. Ei ole omia lapsia niin vaikea oli käytettävissä olevilla varoilla löytää jotain järkevää ja niinhän näillä palstoilla nyt on jälkikäteen paljastunutkin, että aivan liian halvat oli nämä paketit. Olisin myös varmaankin jättänyt ostamatta, jos olisin tiennyt, että paketteja jaetaan joissakin kerhoissa tulotasosta riippumatta. Roskiin menevät meidän lahjat. No, ensimmäinen ja viimeinen kerta kun osallistuimme.

Minä vein paketin, jossa oli hajuvesi, puuteri, huulipuna, kasvovesi, kaulakoru, muki, muistikirja ja vaaleanpunaisia lyijykyniä.

Ja tosiaan ärsyttää, jos lahja ei mene sitä tarvitsevalle vaan jossain kerhossa jaellaan ihan kenelle vaan.

Itse kuvittelin, että lahjani olisi jollekin lapselle se ainoa joululahja.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/142 |
23.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainakin joulupuu keräyksen lahjat menee sinne minne pitää.

Me saimme lahjat vaikkemme älynneet sellaisia erikseen"anoa".

Enkä ymmärrä niitä jotka valittavat jos ovat saaneet esim.värikyniä ja lehtiön.

Lapsethan rakastavat piirtämistä/värittämistä.

Vai ettekö ole huomanneet?

Emme tiedä mitä saimme mutta olemme kiitollisia oli se mitä hyvänsä.

Vierailija
84/142 |
23.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joku nyt ihan turhaan puolustelee täällä sitä, että sai paketin. Mulla ainakin nimenomaan oli keräykseen osallistuessani sellainen käsitys, että vähäosaisille ovatkin. Ja jos sosiaalitoimi katsoo paketin aiheelliseksi, mulle ei ainakaan ole väliä meneekö perheen omat lahjarahat vaikka siihen tupakkaan. Se on siltä lapselta pois se lahja eikä lapsi voi vanhempiensa typeryydelle mitään. Lapselle mä sen lahjan ostin.

Eivät tosiaan olleet kovin kummoisia meidän lahjat kun ei tässä itsekään rahassa kylvetä. Me ajateltiin tämä asia niin, että kun omia lapsia ei vielä ole, laitetaan keräykseen sitten sillä summalla mitä omalle olisi juuri nyt antaa. Mutta ei se riitä... Mä sain tästä koko Joulupuusta pahan mielen kun tolloja menin joidenkin lahjansaajien kirjoituksia lukemaan.

Jostain luin, että ainakin jonkin keräyksen paketteja on jaettu missä lie yh-kerhoissa tuloja kyselemättä, kun "oli ylimääräisiä". Aha.

Vierailija
85/142 |
23.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

oli mennä hakemaan lahjoja.

Pää kumarassa poistuttiin sieltä.

Ihanaa että jotkut ajattelevat muutakin kuin omaa napaa.

Me saimme lahjat ja aiomme antaa itse ensi vuonna.

Eli tiedän ainakin joulupuu keräyksen toimivan.

Vierailija
86/142 |
23.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Helppo hoitaa homma kiireisemmänkin.

Meille tulee vuosittain tuplalahjoja, joita ei pysty enää vaihtamaan tai palauttamaan. Tapana on ollut, että nuo lahjat säästetään Joulupuu keräykseen. Sitten yhdessä pakataan ne.

Tänä vuonna ylimääräisenä oli lautapeli ja kiskalta nappasin vielä Pokemon-korttipakan.

Jemmasta löytyi myös LPS-paketti ja hiuspompulat.

Mä en ainakaan olen ymmärtänyt, että näissä lahjoissa olisi joku minimihinta. Jos peruslelut eivät kelpaa, niin sitten ehkä vastaanottajalla ei ole paketille tarvetta.

Vierailija
87/142 |
23.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

2-4-vuotiaalle tytölle kirjan

5-7-vuotiaalle tytölle littlest pet shop -hahmon jolla joku skootteri tms.

5-7-vuotiaalle pojalle paketin hot wheels -autoja

8-10-vuotiaalle pojalle legoauton

8-10-vuotiaalle tytölle hello kitty -kirjoitustarvikesetin ja -penaalin

11-16-vuotiaalle tytölle yves rocherilta semmosen pesuainepakkauksen

Vähän on huono omatunto kun ostin enemmän tytöille kun pojille ja noin halpoja, mutta kun itsellä on vain poikia (ja vähän tyttökuumetta) ja vähän rahasta tiukkaa. Toivon todella että saajille olisi näistäkin jotain iloa, on ainakin sydämestä annettu.

Vierailija
88/142 |
23.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta jokunen vuosi sitten saimme kyseiset lahjat lapsille.

Tyttö 3v sai puhuvan nuken josta oli iloa todella moneksi vuodeksi.

Poika 4v sai auton joka valitettavasti ei kestänyt kauaa, mutta oli siltikin mieluinen.

Poika 1v sai bodyn, myssyn ja sukat. Myssy oli väärän kokoinen, mutta kaikki oli tosi nättejä.

Joskus kun itsellä on varaa osallistua tähän antamalla niin haluan antaa jotakin samanlaista kuin tuo nukke jonka tyttäremme sai.

Vierailija
89/142 |
23.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikä se haittaa vaikka useammankin saa.

Toivoisin parempaa mainosta tuosta keräyksestä.

Kun kaikki lahjat menee 100% perille,lahjat menee Suomalaisille lapsille eikä mitään keräyskuluja ole.

En lahjoita ulkomaille mitään etenkään sen takia kun kaikki rahat ei mene perille.

Suosi Suomalaista.

Vierailija
90/142 |
23.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäkin toivoisin, että tästä kampanjasta informoitaisiin kaikissa pienemmissä kaupungeissakin riittävästi :(. Itse en tiennyt, että omassa kaupungissakin olisi sellainen mahdollisuus ollut, vaikka luen paikallislehden hyvin tarkkaan :/. Kuvittelin, että mahdollisuus on vain isoissa kaupungeissa, joissa keräyspisteitä on kaupoissa jne. Olisin mielelläni osallistunut.

Vierailija
91/142 |
25.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt on joulupuukeräys taas ainakin turussa jo käynnissä, joillain paikkakunnilla taitaa alkaa vasta joulukuun puolella! :)

Vierailija
92/142 |
25.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ne ei mee pelkästään köyhille nytkään.

Vierailija
93/142 |
25.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos kun joku nosti ketjun ja muistutti tästä, olen aina jotenkin missannut koko Joulupuun, vaikka on pitänyt osallistua. Minäkin haluaisin ilahduttaa jotain teiniä, joten nyt olisi kiva tietää, että onko 13-18-vuotiaasta hauskempaa avata jouluna paketti, jossa on leffalippuja/lahjakortti vai jokin konkreettinen, tuntemattoman tädin valitsema tavara?

Vierailija
94/142 |
25.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.12.2011 klo 20:28"] Mihin huostaanotetut ja lastenkotien lapset tarvitsee joulupuu keräyksen paketteja? Heillä on sijaisvanhemmat joiden tehtävä on minun mielestä hankkia heille joululahjat. Aika harva tuskin pystyy viettämään sitä joulua biovanhempien luona. Lastenkodeissa työntekijät voi hoitaa lahjat.
[/quote]

Eipä ole sijaisvanhempia, vaikka olen jo päälle 4v laitoksessa asunut. Enkä edes tiennyt, että jotkut laitosnuoret saa lahjoja joulupuulta :) t. laitosnuori

Vierailija
95/142 |
23.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hämmentävä keskustelu. Me saimme yllättäen lapselle kaksi lahjaa joulupuun kautta ja tunnen kamalaa syyllisyyttä ottaa ne vastaan kun isovanhemmat ja muut sukulaiset ovat jo hankkineet pikkuiselle ison läjän tavaraa. Ja lapsikin on vasta 4kk, joten lahjan arvostus taitaa kohdistua pääosin rapiseviin papereihin ja värikkäisiin nauhoihin.

Olemme lastensuojelun asiakkaita pitkäaikaisen masennukseni takia, että joku kävisi pari kertaa viikossa kertomassa minulle että kyllä me pärjätään ja etten ole ihan niin huono äiti kun uskon. Taloudellisesti tulemme hyvin toimeen vaikka rahat menevätkin tällä hetkellä pääosin oman kodin kunnostukseen. En kuitenkaan kehdannut sanoa työntekijälle että emme tarvitse lahjoja kun hän ne meille kotiin toi. Olisiko pitänyt?

Vierailija
96/142 |
25.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

molemmille lapsilleni ihanat lahjat! :) Ihmettelin kyllä kun tuli kirje sossusta että paketit noudettavissa.. Mutta kai he antavat kaikille yksinhuoltajille, jotka ovat sosiaalitoimiston asiakkaita.. 8kk poikani sai ihanan helisevän nallepehmolelun ja 2v tyttöni sai myös todella ihanan ja pehmeän nallepehmolelun. Lahjat olivat mieleisiä. :) Mielestäni tuo joulupuu-keräys on todella hyvä juttu, vaikka en itseäni vähävaraiseksi sanoisikaan.. Tosin olenhan minä, sillä tuloni alittavat sosiaalitoimen määrittämät perusosat+muut menot.. Mutta hyvin tulen toimeen pienelläkin rahalla!

Vierailija
97/142 |
25.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toivoisin kyllä ettei joka päivä tarvitse laskea kuinka monta euroa saa mennä ruokaan että pärjää seuraavan"tilin"tuloon.

Jos mahdollista,osallistumme itsekin joulupuu keräykseen vaikka varmasti olisimme itse niitä lahjan tarvitsijoita.

Vierailija
98/142 |
20.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me annoimme pehmolelun 3v pojalle, lekkikeittiön 5v tytölle ja noin 40€ Lego paketin 7v.

Vierailija
99/142 |
20.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Iida83 kirjoitti:

Me annoimme pehmolelun 3v pojalle, lekkikeittiön 5v tytölle ja noin 40€ Lego paketin 7v.

Oi, ihania olette <3. Tuo leikkikeittiö on aika hulppean ihana lahja tytölle, muistaa tämän joulun varmasti lopun ikänsä! Itsekin ostaisin jotakin tuollaista, jos olisi varaa. 

Vierailija
100/142 |
20.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tee mieli osallistua enää, kun lukee näistä ns. ylimääräisenä jaetuista lahjoista. Kuvittelin antavani lahjan jollekin, joka ei muuten lahjoja ehkä saa. Annettiin isommille tytöille meikkipussi ja lahjakortti 50e nuortenliikkeeseen ja isommalle pojalle tarkoitettu lahja partakone.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä viisi yhdeksän