Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä laitoit tai sait Joulupuu keräyksestä Helsingissä

Vierailija
23.12.2011 |

Eli näin.

Saitko vai annoitko?

Kommentit (142)

Vierailija
41/142 |
20.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikä se haittaa vaikka useammankin saa.

Toivoisin parempaa mainosta tuosta keräyksestä.

Kun kaikki lahjat menee 100% perille,lahjat menee Suomalaisille lapsille eikä mitään keräyskuluja ole.

En lahjoita ulkomaille mitään etenkään sen takia kun kaikki rahat ei mene perille.

Suosi Suomalaista.

Meidän perhe sai. Mutta paikalla oli myös ulkomaalaisia bling bling koruineen :/

Kyllä hävetti, kun itsellä rikkinäinen takki ja ulkomaalaisella naisella siistit vaatteet, koruja ja meikit naamassa.

Vierailija
42/142 |
27.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

up

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/142 |
30.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itteeni on kanssa usein hävettänyt, kun Helsingin Kalliossa ratikoissa pyörii suunnilleen oman ikäisiä narkomaaneja, joilla on paremmat vaatteet kuin itsellä. Liekö varastetut vai sossuko maksanut, en tiedä.

Vihastuttaa aina vain välillä, vaikka taidan kuitenkin olla monella tapaa onnellisempi kuin nuo narkomaanit... että ei sillä.

Vierailija
44/142 |
30.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.12.2011 klo 20:53"]

Itse olen joka joulu kutonut sukkia, lapasia, vilttejä vauvoille, jotain pehmoeläimiä. Rahaa ei ole yhtään ylinmääräistä mutta jotenki olen halunnut auttaa. Nyt tuli paha mieli jos lahjojani on pidetty huonoina :/

[/quote]

Uskon että sun lahjat on ollut mieluisia :) Ne on tarpeellisia ja mä ainakin osasin jo pikkulapsena arvostaa käsinkudottuja villavaatteita! Sain joka joulu isotädiltäni villasukat tai villalapaset. Alussa ne oli vähän "höpsöjä", mutta sitten kun siihen tottui, odotti aina että millaisetkohan tänä vuonna saa. Kun isotäti sitten kuoli, jäin ihan "hunningolle" villasukkien suhteen. Rakastan villasukkia ja lapasia ylikaiken ja uskon, että tää "rakkaussuhde" syntyi juuri joululahjoista. Tiesi että joulu on tullut kun avasi tädin paketin ja veti villasukat jalkaan. Nykyään metsästän myyjäisistä jonkun itsekutomia villasukkia ja harmittelen etten koskaan vaivautunut koulussa opiskelemaan kutomista! (kun se täti huolehti sukkien saannista :D)

Vierailija
45/142 |
30.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Neljä vuotta sitten silloin 3v poika sai paketin Joulupuu-keräyksestä. Oli tosi ihania vaatteita (paita, housut ja sukat) mutta valitettavasti lapsi oli ikäistään isokokoisempi joten vaatteet olivat heti alkujaan liian pienet. 

Myin vaatteet huutiksessa ja ostin tilalle oikean kokoiset vaatteet. Lapuista näki, että olivat Hennesiltä ostetut joten nopean googletuksen kautta selvisi hinta. Myin vaatteet jokusta euroa halvemmalla eli tavallaan hävisin tuossa mutta ei se nyt niin haitannut. Lapsi sai itselleen kuitenkin täsmälleen samanlaiset vaatteet, vain isompana kokona =)

Tänä vuonna olisi tarkoitus laittaa pakettia keräykseen. Nyt siihen on varaa.

Vierailija
46/142 |
30.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun mielestä näitä Joulupuu-keräyksiä mainostetaan todella huonosti! Olen monta vuotta etsinyt ko. keräystä ja vasta nyt osuin ihan sattumalta paikalle. Kuusi oli jo lähes tyhjä. Ostin 16-vuotiaalle pojalle ja tytölle kaksi leffalippua + 2 herkkulippua / nenä, toivottavasti kelpaa.

Vierailija
47/142 |
30.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä taas saajapuolella herään liian myöhään tähän että pitäisi jo marraskuussa olla ilmoittamassa toiveita. Voiko niitä toiveita vielä viedä?

Vierailija
48/142 |
30.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="30.11.2013 klo 02:28"]

Neljä vuotta sitten silloin 3v poika sai paketin Joulupuu-keräyksestä. Oli tosi ihania vaatteita (paita, housut ja sukat) mutta valitettavasti lapsi oli ikäistään isokokoisempi joten vaatteet olivat heti alkujaan liian pienet. 

Myin vaatteet huutiksessa ja ostin tilalle oikean kokoiset vaatteet. Lapuista näki, että olivat Hennesiltä ostetut joten nopean googletuksen kautta selvisi hinta. Myin vaatteet jokusta euroa halvemmalla eli tavallaan hävisin tuossa mutta ei se nyt niin haitannut. Lapsi sai itselleen kuitenkin täsmälleen samanlaiset vaatteet, vain isompana kokona =)

[/quote]Ei sit tullu mieleen, käydä vaihtamassa niitä vaatteita siellä Hennesillä isompaan kokoon?

Vierailija
49/142 |
01.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ajankohtainen aihe taas.

Ostin teinitytölle pakettiin 4 lahjapakkausta kosmetiikkaa ja ihonhoitotuotteita, ja pikkutytölle pieniä prinsessa- ja legopakkauksia. Arvoltaan olivat varmaan jotain 40-50 e/lahja.

Halusin ostaa vain pari mutta kalliimpaa sitä silmälläpitäen jos ovat jollekulle joulun ainoa lahja.

Tuskin noille mitään hintarajaa kuitenkaan on. Jokainen ostaa noita lahjoja varallisuutensa mukaan. Mieluummin kuitenkin ostan itse pari isompaa, kuin monta pientä lahjaa :)

Vierailija
50/142 |
01.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="30.11.2013 klo 12:34"]

[quote author="Vierailija" time="30.11.2013 klo 02:28"]

[/quote]Ei sit tullu mieleen, käydä vaihtamassa niitä vaatteita siellä Hennesillä isompaan kokoon?

[/quote]

Milläs vaihtaa jos ei ole kuittia? En ole koskaan saanut vaihdettua vaatteita ilman kuittia.

Vierailija
51/142 |
13.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos vanhemmilla ei tosiaan ole varaa ostaa edes yhtä joululahjaa jokaiselle lapselleen, on todellakin elämänhallinta perseellään! Lahjan ei tarvitse olla hifistely tabletti tai kännykkä, tajuatteko sen!? Sossun pitäisi antaa asiakkailleen pakolllisesti talous ja velksneuvontaa. Asuminen ja kulkeminen rahojen mukaan. Ei kaikesta voi syyttää aina yhteiskuntaa ja masta avuttomana kädet ristissä että joululahjat ja ruokakortit tulee automaattisesti kuin manulle illallinen! Saatana, maksan veroja jo tarpeeksi ja joudun maksamaan itse joka ikisen menoni.

Vierailija
52/142 |
20.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikös tää keräys näihin aikoihin pitäis taas alkaa? Ei oo vaan mitään mainoksia näkynyt vielä missään, meidän kaupungin Joulupuun FB-sivukin on viimeksi päivittynyt 11 kuukautta sitten

Vierailija
53/142 |
20.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pikkutyttöni sai pari vuotta sitten soskusta legoja, nuken, puisen narusta vedettävän toukan ja parit sukkikset. Olin superkiitollinen. Niimpä jo innolla pohdin mitä ostaisin tänä vuonna joulupuukeräykseen, on nääs aika antaa takaisin jotain :).

Vierailija
54/142 |
20.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse ihmettelen tätä, että jouluna yleensä on se lahjapakko. Miksi opettaa lapselle heti vauvasta asti, että läjä lahjoja tulossa? Meillä on 3,5v tyttö ja 8v poika, vielä eivät ole saaneet mitään jouluna. eikä ole rahaton perhe kyseessä taikka muuten ankeaa tms. Tai no joo, joskus ajat sitten taisivat saada yöpaidat.

Meillä joulussa on kyse tunnelmasta, ihmisistä ja ruoasta. Ollaan perheen/suvun kanssa sovittu, että ei lahjoja. Ne eivät yksinkertaisesti tuo sitä iloa mitä haemme. Se ilo löytyy jokaisesta itsestään, ei materiasta.

Ja ei, emme myöskään ole solmuvärjättyihin vaatteisiin pukeutuvia hippejä. Ihan normaali joskin melko hyvätuloinen perhe. Omakotitalo, autot ja mukavat hyvät vaatteet. Ja silti ei tarvitse ostella kasaa joululahjoja.

Jotenkin silti koen itselleni tärkeäksi käydä viemässä paketteja joulupuukeräykseen. Koska ajattelen sen niin, että ehkä se materia auttaa hetken silloin, jos perheessä ei muuten ole kaikki hyvin. Selkeästi talousongelmia, mutta pahimmassa tapauksessa myös päihteitä tms..

Vierailija
55/142 |
05.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun mielestä on tärkeintä, että lapsi saa lahjan, mieluiten toivotun. Mun mielestä on ok ostaa 10 euron lahja, jos ei voi enenpää investoida. Tietty pitää olla siisti ja järkevä, mutta valitettavasti kaikille tarvitsijoille ei varmaankaan löydy sitä 50 e:n lahjaa.
En ole joulupuupakettia koskaan saanut, mutta lapsena asuesssani äidin kanssa kahdestaan oli poikkeus, että sain lahjan mitä toivoin. Uutuuslelut oli liian kalliita äidille ja isovanhemmat ei sellaisia osannut ostaa. Pidin silti joulusta ja olin saamistani lahjoista iloinen.

Helsingin itäväylällä on toiveet pakettikortissa valmiina, mutta voiko keskuspuiston nuorkauppakamarille = foorumiin vain viedä lahjan ja paikan päällä valita sopivan pakettikortin, vai pitääkö kortti hskea etukäteen. Itäväylällä otetaan vastaan myös käytettyjä, hyväkuntoisia lahjoja.

Vierailija
56/142 |
07.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vielä ehtii osallistua!!!

Vierailija
57/142 |
30.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eivät mene välttämättä tarvitseville. Tuttava kertoi saaneensa, eivät ole vähäosaisia. On ollut vara itselläkin ostaa paljon lahjoja. Perheen toisella aikuisella hyvä työpaikka. Heillä muita ongelmia ja oli kysytty haluavatko lahjoja, kun on ylimääräisiä. Oli Joulupuu- keräyksestä. Väärinkäytösten takia en itse noihin keräyksiin laita. Annan vain suoraan perheille Suomessa ja ulkomailla, joista tiedän avun tarpeen 100 prosenttisesti.

Vierailija
58/142 |
27.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

"asiakas". Käsittääkseni nuorkauppakamarin Joulupuu-keräyksen lahjat ainakin Helsingissä jaetaan lastensuojelun piirissä oleville eli huostaanotetuille ja muuten valvonnassa oleville.

Seurakunnat järjestävät omia keräyksiään vähän samantapaisilla nimillä ja niissä voi toivoa lahjoja.

Mutta kannattaa varmaan ensi marraskuussa kysellä sos.toimesta!

Vierailija
59/142 |
27.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

jaoin lahjoja tänäkin vuonna.Tässä työssä niitä ihania hetkiä on näiden lahjojen jakaminen.Lahjat menevät todella tarpeeseen ja asiakkailla usein kyynel silmässä lahjan saadessa.Näin siis Helsingissä :-)

Toivon todella, että lahjani ilahduttivat saajiaan.

t. 30

Vierailija
60/142 |
30.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä haluan ja jaksan uskoa, että tämän keräyksen paketit päätyvät niille, joille ne on tarkoitettu, ja jotka niitä tarvitsevat. Itse vein seuraavat paketit: n. 1½ v. tytölle: body, collegehousut, sukkikset & palapeli n. 2 v. tytölle: talvikengät n. 3 v. pojalle: paita, collegehousut, sukkia 4-5 v. tytölle: paita, hame, sukkikset & vaatteisiin sopiva kaulakoru 8-11 v. pojalle: kirja & karkkipussi Toivon valtavasti, että joku pieni lapsi iloitsee mun ja muiden lahjoittamista paketeista jouluaattona ja sen jälkeen !!

Vai kerrotaanko ne jossakin etukäteen? Itse en ole koskaan osallistunut, mutta ensi vuonna voisi olla rahatilanne sellainen että sinne voisi jonkun 5-10€ lahjan laittaa.

Tiedän iänmukaiset lasten keskimääräiset vaatekoot, joiden perusteella arvioin iän. Kirjoitin myös ostamieni vaatteiden senttikoot korttiin, joka liitetään pakettiin. Korttiinhan kirjoitetaan mahd. tarkasti paketin sisältö.

-21

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi viisi kolme