Mitä laitoit tai sait Joulupuu keräyksestä Helsingissä
Kommentit (142)
niin me saatiin cars sarjan duplo auto paketti jossa mm.hinausauto.
Ja hot wheels auto juttu jossa voi itse tuunata sellaisen auton kuin haluaa.
Babar dvd levyjä.
Enempää en kerro ettei joku ala valittamaan siitä kun jotkut hyväsydämiset ihmiset haluavat auttaa.
Nyt sain juuri pari päivää ennen aattoa sossusta kirjeen hylkäävästä päätöksestä toimeentuloon koska laskivat veronpalautukset minulle tuloiksi, vaikka yksikään sentti ei edes käynyt tililläni sillä menetin luottotietoni jo vuosia sitten kiitos oman tyhmyyteni ja luottoni miestäni (lastemme isää kohtaan), nytkin se loinen kiertää elatusmaksuista kierrättämämällä tulojaan ja tilejään ties mitä kautta joten elatusmaksujenkin kanssa saa tapella oikeusaputoimen kautta ja silti sosiaalitoimi laskee minulle tuloiksi elatusmaksut n.140€/lapsi joita mies ei edes maksa.
Jos noin on käynyt, tee valitus. Lain mukaan veronpalautukset lasketaan tuloksi vain, jos ne tulevat asiakkaalle. Ulosottoon meneviä veronpalautuksia ei katsota tuloksi. Jos et saa elatusmaksuja mieheltä, voit kai hakea Kelasta elatustukea ja Kela perii ne sitten mieheltä?
Sossu ei voi tehdä toimeentulotukipäätöksiään oletusten perusteella, vaan laskelmien on perustuttava tosiasiallisiin tuloihin.
Pitäkää kiinni oikeuksistanne!
Jos v.pal.meni ulosottoon,olet saanut siitä etukäteen ilmoituksen jota tyhmä et vienyt sossuun.
esikoinen sai monsteriauton. Kuopusta ei vielä ollut. Tänä vuonna esikoinen sai Spiderman-elokuvan (ei minusta oikein sovelias 4-vuotiaalle niin kuin kortissa oli) ja kuopus katselukirjan.
poikani sai palapelikirjan tuliaiseksi viime kesänä. En ymmärrä kuka moista sontaa ostaa.
Kuva oli vielä hyvin tyttömäinen.
Rahat ovat meilläkin tiukalla, myytäväksi kelpaavaa on niin vähän etten viitsi kirpparipöytää hankkia ja kun näin ilmoituksen joulupuusta, vein kirjan sinne. Kysyin vielä olisko tälle ottajia ja hymyssä suin ottivat vastaan, kirjoitettiin tyttö 2v.
Eli jos sait sellaisen, jossa on muumien kuvia kannessa, ole hyvä.
Serkkuni tytöllä on niitä ollut ja hän niillä muutaman vuoden aikoinaan leikki, eli kyllä ne joillekin näemmä sopii.
Viestistäsi paistaa läpi äärimmäinen kiittämättömyys ja tyytymättömyys poikasi saamaa lahjaa kohtaan. Saitteko lahjan joltakin ystävältä? Et taida olla kummoinen ystävä sinnepäin. Vaikka veitkin lahjan keräykseen, sinulla ei näyttänyt olevan hyvää tahtoa siinä takana, kunhan pääsit roinasta eroon! Meilläpäin oli muuten selkeä kielto toimittaa käytettyä tavaraa Joulupuu-keräykseen, vaan tavaran piti olla uutta ostettua tai itse tehtyä. Kun muuten sitä "roinaa" toiset tuovat....
Sille joka ihmetteli lahjatoiveiden hintaa...: eihän ne lapset sellaista osaa ajatella!!! Jos joku pikkutyttö näkee kaupassa baby born - nuken niin eihän hän nyt osaa ajatella että kamala, se maksaa niin ja niin paljon!!! Ei se niiden lasten vika ole. Toiveet on toiveita, aina ne eivät käy toteen mutta Joulupuun avulla ainakin todella moni lapsi saa iloisen yllätyksen jouluna.
www.joulupuu.org löytyy tiedot keräyspaikoista, monella paikkakunnalla se on jo käynnissä.
Ennen ostin pikkulapsille lahjat Joulupuukeräykseen, mutta nyt olen jo useamman vuoden ostanut lahjakortteja vaateliikkeisiin + hampurilaisravintoloihin. Siirryin antamaan noita lahjakortteja koska kuulin, että nuorille tulee vähemmän lahjoja kuin pikkulapsille. Lahjan hinta on ollut 40-50eur/kpl. Yleensä olen kaksi lahjaa ostanut.
Onhan se aika paljon laittaa lähes 100 euroa tuikituntemattomien lahjoihin, mutta jos lahja onkin saajan ainoa joululahja haluan, että se tuottaa oikeasti iloa. Vaikka toisaalta, eihän sitä koskaan voi tietää kuka mitäkin arvostaa ja mistä pitää.
Minusta oli hyvä idea muutama vuosi sitten oli ideaparkissa iso joulu puu ,siihen ripustettiin lasren nimiä jotka lahjaa tarvitsivat.. Mielestäni ei todellakaan ole lahjan hinnalla väliä jos on kuitenkin laadukas ja iloinen yllätys.. itse aatelin että tälläisen keräyksen voisi tehdä fb kavereiden kesken ja viedä lahjat sitten keralla paikaan jossa niitä jaetaan..
itselläkin uusia leluja kaapisa mitkä pojalta jäänyt ja halpa puhelinkin..
Minusta oli hyvä idea muutama vuosi sitten oli ideaparkissa iso joulu puu ,siihen ripustettiin lasren nimiä jotka lahjaa tarvitsivat.. Mielestäni ei todellakaan ole lahjan hinnalla väliä jos on kuitenkin laadukas ja iloinen yllätys.. itse aatelin että tälläisen keräyksen voisi tehdä fb kavereiden kesken ja viedä lahjat sitten keralla paikaan jossa niitä jaetaan..
itselläkin uusia leluja kaapisa mitkä pojalta jäänyt ja halpa puhelinkin..
Se, mikä minua näissä keräyksissä on viime vuosina ihmetyttänyt, on ihmisten käsitys lahjan hinnasta: tuntemattomalta voidaan toivoa jopa yli 50€ maksavia juttuja, itse en kehtaisi kuin ehkä vanhemmiltani sellaista toivoa JOS he kysyisivät ensin! Nytkin lähipuistossa on meneillään keräys ja ohjehinnaksi on annettu 20€ + tavaran pitää olla uutta. Tässä vieressäni on tulevia lahjoja 5-vuotiaalleni; pari käytettyä kirjaston poistokirjaa muunmuassa...että joo. Minusta nuo ovat ihan kivoja lahjoja, en ehkä keräykseen antaisi, mutta 20€ on aika iso raha lahjaostoksilla.
Itse osallistuin viimevuonna lahjoittajana. Saaja taisi olla 12-v tyttö ja ostin hänelle muumi-pussilakana setin ja jonkun hajuvesipakkauksen ainakin. Lisäksi taisin laittaa mukaan jotkut sukat tms. Toivottavasti lahja oli mieluinen, oli se kuitenkin opiskelijalta melko tyyris lahja. Huomasin vain lahjaa miettiessä, että 12-vuotiaalle oli tosi vaikeaa keksiä lahjaa! Lahjakortti toki olisi ollut vaihtoehto mutta itse halusin antaa jotain konkreettista. Ja mielestäni on ihanaa pujahtaa nukkumaan sänkyyn jossa on uudet pussilakanat.. :)
[quote author="Vierailija" time="23.12.2011 klo 18:31"]
Me annettiin 2-4 v tytölle paita ja pöksyt -yhdistelmä ja pojalle värityskirja ja kyniä.
Nyt vähän harmittaa, että ylipäätään osallistuttiin. Ei ole omia lapsia niin vaikea oli käytettävissä olevilla varoilla löytää jotain järkevää ja niinhän näillä palstoilla nyt on jälkikäteen paljastunutkin, että aivan liian halvat oli nämä paketit. Olisin myös varmaankin jättänyt ostamatta, jos olisin tiennyt, että paketteja jaetaan joissakin kerhoissa tulotasosta riippumatta. Roskiin menevät meidän lahjat. No, ensimmäinen ja viimeinen kerta kun osallistuimme.
Minä vein paketin, jossa oli hajuvesi, puuteri, huulipuna, kasvovesi, kaulakoru, muki, muistikirja ja vaaleanpunaisia lyijykyniä.
Ja tosiaan ärsyttää, jos lahja ei mene sitä tarvitsevalle vaan jossain kerhossa jaellaan ihan kenelle vaan.
Itse kuvittelin, että lahjani olisi jollekin lapselle se ainoa joululahja.
eli ainoa syy antaa lahja on se että saa tuntea itsensä jalomieliseksi kun joku lapsiparka saa vain yhden ja ainoan lahjan ja se on sinun antamasi?
[quote author="Vierailija" time="29.12.2011 klo 10:05"]
Mä haluan ja jaksan uskoa, että tämän keräyksen paketit päätyvät niille, joille ne on tarkoitettu, ja jotka niitä tarvitsevat. Itse vein seuraavat paketit: n. 1½ v. tytölle: body, collegehousut, sukkikset & palapeli n. 2 v. tytölle: talvikengät n. 3 v. pojalle: paita, collegehousut, sukkia 4-5 v. tytölle: paita, hame, sukkikset & vaatteisiin sopiva kaulakoru 8-11 v. pojalle: kirja & karkkipussi Toivon valtavasti, että joku pieni lapsi iloitsee mun ja muiden lahjoittamista paketeista jouluaattona ja sen jälkeen !!
Vai kerrotaanko ne jossakin etukäteen? Itse en ole koskaan osallistunut, mutta ensi vuonna voisi olla rahatilanne sellainen että sinne voisi jonkun 5-10€ lahjan laittaa.
siis ihan oikeesti? Jos ei saa vuodessa vitosta säästöön niin voidaan puhua jo taloudenhallintaongelmista.
[quote author="Vierailija" time="13.11.2014 klo 15:42"]
Jos vanhemmilla ei tosiaan ole varaa ostaa edes yhtä joululahjaa jokaiselle lapselleen, on todellakin elämänhallinta perseellään! Lahjan ei tarvitse olla hifistely tabletti tai kännykkä, tajuatteko sen!? Sossun pitäisi antaa asiakkailleen pakolllisesti talous ja velksneuvontaa. Asuminen ja kulkeminen rahojen mukaan. Ei kaikesta voi syyttää aina yhteiskuntaa ja masta avuttomana kädet ristissä että joululahjat ja ruokakortit tulee automaattisesti kuin manulle illallinen! Saatana, maksan veroja jo tarpeeksi ja joudun maksamaan itse joka ikisen menoni.
[/quote]Tästä olen samaa mieltä. Rahaa riittää kyllä röökiin, kaljaan ja kosmetiikkaan, tukan värjäämiseen ja geelikynsiin mutta joulun alla aletaan voivottelemaan ettei ole rahaa ostaa lapsille joululahjoja. Olen yh, ostan joka jouluksi lapsille useamman sadan euron joululahjat per lapsi - hyvin tiukan säästölinjan ansiosta (saan minimielarit enkä käy sossussa). Monille lapsi tuntuu olevan lypsylehmä jolla nyhdetään apua ja tukea sieltä täältä ja kustannetaan omakin elämä lapsista saatavilla tuloilla mutta jouluna ei sitten löydy rahaa edes siihen yhteen joululahjaan.
Meillä oli silloin muutama vuosi sitten (ja taitaa olla yhä joka joulu) lukiossa joulukuusi, josta sai käydä hakemassa lapun. Siinä sitten luki että minkä ikäiselle tytölle/pojalle ja koot. Sitten palautettiin ne paketit sinne kuusen alle saman lappusen kanssa :) meidän kaveriporukka laitto kaikki jonkun 5e lahjaan ja ostettiin pari pakettia! Tais olla just lautapelejä ja littlepetshop-lelusettejä ja lahjakortteja.
Vaihtarina USAssa meidän luokka osallistui kans paikalliseen joulupuukeräykseen, saatiin "kohteeksi" 16v tyttö ja tämän 10v pikkuveli. Keräykseen sai laittaa mitä tahansa kolmesta dollarista ylöspäin, mutta suurin osa laittoi enemmän ja yksi luokkalainen sai puhuttua kaupasta niin hyvän diilin, että saatiin ostettua iPad ja iTunesin lahjakortteja jollakin $50 plus pojalle lautapeli ja vaatetta.
Minä ainakin annan lahjan lapselle, koska haluan antaa ja toivon siitä tulevan hyvä mieli kaikille: niin saajalle, antajalle kuin lapsen perheellekin. Vanhempia on monenlaisia: hyviä ja vähemmän hyviä, mutta tärkeintä tässä on se lapsi. Ja moni täällä viestiketjussa kertoo saaneensa joskus joulupuupaketin ja haluaa nyt itse osallistua. Perheen taloudellinen tilanne voi muuttua hetkessä ja olla hetkellistäkin. Jokainen lapsi on kuitenkin ansainnut sen yhden lahjan. Toivon, että ihmisillä olisi hyvä ja jalo mieli ja ajateltaisiin täällä kaikkia muitakin. Ei itsellänikään liikaa opiskelijana ole, mutta ei ole minulta pois, jos jollekin jotain annan, päin vaston. Toivon samaa antamisen- ja jouluniloa kaikille! :)
Eli ette ainakaan antaneet mitään?
Me annettiin 2-4 v tytölle paita ja pöksyt -yhdistelmä ja pojalle värityskirja ja kyniä.
Nyt vähän harmittaa, että ylipäätään osallistuttiin. Ei ole omia lapsia niin vaikea oli käytettävissä olevilla varoilla löytää jotain järkevää ja niinhän näillä palstoilla nyt on jälkikäteen paljastunutkin, että aivan liian halvat oli nämä paketit. Olisin myös varmaankin jättänyt ostamatta, jos olisin tiennyt, että paketteja jaetaan joissakin kerhoissa tulotasosta riippumatta. Roskiin menevät meidän lahjat. No, ensimmäinen ja viimeinen kerta kun osallistuimme.
Tiedän iänmukaiset lasten keskimääräiset vaatekoot, joiden perusteella arvioin iän. Kirjoitin myös ostamieni vaatteiden senttikoot korttiin, joka liitetään pakettiin. Korttiinhan kirjoitetaan mahd. tarkasti paketin sisältö.
-21