Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä laitoit tai sait Joulupuu keräyksestä Helsingissä

Vierailija
23.12.2011 |

Eli näin.

Saitko vai annoitko?

Kommentit (142)

Vierailija
21/142 |
26.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lastenkodeissa työntekijät voi hoitaa lahjat.

Meinaatko, että työntekijät ostavat omalla palkallaan ne lahjat, vai?

Vaikka niillä lasten ylläpitokorvauksilla. Kai siellä lastenkodissa edes joulua vietetään????

Vierailija
22/142 |
26.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kahdessa paketissa oli pehmoeläin, yhdessä vauvanukke tuttipullojen kera ja neljännessä paketissa legon näköisiä palikoita ritarinlinna-aiheella, iso paketti oli.

Herkkukorissa oli reilu kilo paistettua possua, kuivakakkua, pikkuleipiä ja hedelmiä.

Saajat oli äärimmäisen otettuja.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/142 |
26.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen joka joulu kutonut sukkia, lapasia, vilttejä vauvoille, jotain pehmoeläimiä. Rahaa ei ole yhtään ylinmääräistä mutta jotenki olen halunnut auttaa. Nyt tuli paha mieli jos lahjojani on pidetty huonoina :/

Vierailija
24/142 |
26.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta kai he antavat kaikille yksinhuoltajille, jotka ovat sosiaalitoimiston asiakkaita..

Kahtena vuonna, jolloin olin toimeentulotukiasiakas ja yksinhuoltaja, niin en todellakaan saanut mitään.

sosiaalitoimen "asiakkaana", neljän lapsen yh;nä, mutta eipä mulle koskaan ole tuollaisesta Lahjapuu keräyksestä edes mainittu.

Nyt sain juuri pari päivää ennen aattoa sossusta kirjeen hylkäävästä päätöksestä toimeentuloon koska laskivat veronpalautukset minulle tuloiksi, vaikka yksikään sentti ei edes käynyt tililläni sillä menetin luottotietoni jo vuosia sitten kiitos oman tyhmyyteni ja luottoni miestäni (lastemme isää kohtaan), nytkin se loinen kiertää elatusmaksuista kierrättämämällä tulojaan ja tilejään ties mitä kautta joten elatusmaksujenkin kanssa saa tapella oikeusaputoimen kautta ja silti sosiaalitoimi laskee minulle tuloiksi elatusmaksut n.140€/lapsi joita mies ei edes maksa.

No oli meillä joulu mutta nyt olenkin valvonut pari yötä miettien että kuinka saan maksettua läheisiltäni lainaamat rahat takaisin :(

Tosi kurja fiilis, mutta kyllä lapsien piti jokaisen saada edes yksi paketti ja ihana lämmin ateria nenänsä alle aattona.

Vierailija
25/142 |
26.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

siis EX miestäni kohtaan.

Vierailija
26/142 |
25.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

varastoon joulupuu-keräystä varten lahjoja. Omat lapset jo sen ikäisiä että on aika opettaa että suurin ilo syntyy auttamisesta :)

Vierailija
27/142 |
26.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta kai he antavat kaikille yksinhuoltajille, jotka ovat sosiaalitoimiston asiakkaita..

Kahtena vuonna, jolloin olin toimeentulotukiasiakas ja yksinhuoltaja, niin en todellakaan saanut mitään.

sosiaalitoimen "asiakkaana", neljän lapsen yh;nä, mutta eipä mulle koskaan ole tuollaisesta Lahjapuu keräyksestä edes mainittu.

Nyt sain juuri pari päivää ennen aattoa sossusta kirjeen hylkäävästä päätöksestä toimeentuloon koska laskivat veronpalautukset minulle tuloiksi, vaikka yksikään sentti ei edes käynyt tililläni sillä menetin luottotietoni jo vuosia sitten kiitos oman tyhmyyteni ja luottoni miestäni (lastemme isää kohtaan), nytkin se loinen kiertää elatusmaksuista kierrättämämällä tulojaan ja tilejään ties mitä kautta joten elatusmaksujenkin kanssa saa tapella oikeusaputoimen kautta ja silti sosiaalitoimi laskee minulle tuloiksi elatusmaksut n.140€/lapsi joita mies ei edes maksa.

No oli meillä joulu mutta nyt olenkin valvonut pari yötä miettien että kuinka saan maksettua läheisiltäni lainaamat rahat takaisin :(

Tosi kurja fiilis, mutta kyllä lapsien piti jokaisen saada edes yksi paketti ja ihana lämmin ateria nenänsä alle aattona.

Menin tuolla aiemmin sanomaan, että mulle Joulupuukeräykseen osallistuessani oli aivan se ja sama, jos lahjansaajaperheessä vanhemmat polttaa tai juo sen lapsen lahjarahat. Ei ole lapsen syy. Samaa voisi sanoa nyt tässä, ei ole sun lasten syy että olet sössinyt luottotietosi, tuon tekstin perusteella lapsesi ovat pitkälti sellaisessa tilanteessa johon lahjani tarkoitin!

Surku ettet mitään saanut :(

Vierailija
28/142 |
26.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

olen jo kahtena jouluna miettinyt, että selvitän, mihin pikkukaupungissamme voisi lahjan jättää. Ja kumpanakin jouluna hyvä ajatus on jäänyt joulutohinan jalkoihin.

Ensi vuonna pidän huolen, että sekä minä että mies etsitään lahjoja niille lapsille, jotka niitä tarvitsevat aidosti. Omamme saivat lahjoja ihan riittävästi, ja mietin kaikkia niitä lapsia pukin jakaessa lahjoja, jotka eivät ehkä lahjoja juuri saa... jos tietäisin jonkun vähäosaisen perheen, vaikka yksinhuoltajaäidin lapsineen, kutsuisin mieluusti vaikka joulun aikaan jonain päivänä syömään meille ja leikkimään. Aina tulee laitettua ruokia liiankin kanssa.

Tuli mieleen eläkkeelle juuri jäänyt työkaverini, joka on ns. hyväosaisia, eli varakas ja heillä esim. siivooja käynyt aina hoitamassa talon jne. Hän kertoi joskus, että lasten ollessa pieniä pyysi aina kaikki lasten ystävätkin syömään ja koetti jakaa kodin lämpöä, kun ajatteli, että kaikilla ei ehkä asiat ole yhtä hyvin. Olin jotekin pitänyt tuota naista aika kovana, mutta hänellä on lämmin sydän, jollainen meillä kaikilla pitäisi olla!

Vierailija
29/142 |
26.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Menin tuolla aiemmin sanomaan, että mulle Joulupuukeräykseen osallistuessani oli aivan se ja sama, jos lahjansaajaperheessä vanhemmat polttaa tai juo sen lapsen lahjarahat. Ei ole lapsen syy. Samaa voisi sanoa nyt tässä, ei ole sun lasten syy että olet sössinyt luottotietosi, tuon tekstin perusteella lapsesi ovat pitkälti sellaisessa tilanteessa johon lahjani tarkoitin!

Surku ettet mitään saanut :(

minulla, heidän äidillään ei ole varaa tarjota heille uusimpia leluja ja vempeleitä, makeimpia harrastuksia ja vaikka aito Cokista vaan Rainbown halpis versiota, niin siksi menin nyt lainalemaan läheisiltäni rahaa vaikkei siihen edes olisi varaa, mutta kun lapsille tahdon tarjota sen joulun riemun ja ilon ja kyllä sitä itsekkin oli sen pienen hetken ajan onnellinen kun lapset avasivat pakettejaan ja hihkuivat riemuissaan.

Pienellä rahalla mennään, mutta tuleepahan sitäkin enemmän oltua/tehyä ja harrastettua lasten kanssa näitä metsä retkiä, wc-paperirulla askarteluja ym."ei maksa mitään" juttuja joita saa suunnitella ja toteuttaa sitten myös itse enempi suurella sydämmellä, vaikkakin se kaihertaa niin pirusti että oman tyhmyyteni takia tässä raossa nyt ollaan ja sinnitellään, no toivottavasti lapset oppivat arvostamaan rahan arvoa ja tulevat olemaan fiksumpia kansalaisia kuin äitinsä :)

Jos ei vuodessa tässä tilanne kohene niin osaanpahan ennen joulua kysellä sossusta noita paketteja.

Ja ihanaa että löytyy ihmisiä jotka tuollaiseen mukaan lähtevät ja iloa muille antavat.

Itse en kyllä nurisi lahjan arvosta ja ihan varmasti lapsetkin ovat riemuissaan jos vaikka puuvärit ja ruutuvihon lahjaksi saisivat, siinähän sitä luovuutta taas luodaan kun pääsee itsekseen tuhertelemaan :)

42

Vierailija
30/142 |
26.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

jaoin lahjoja tänäkin vuonna.Tässä työssä niitä ihania hetkiä on näiden lahjojen jakaminen.Lahjat menevät todella tarpeeseen ja asiakkailla usein kyynel silmässä lahjan saadessa.Näin siis Helsingissä :-)

Vierailija
31/142 |
26.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä vein paketin, jossa oli hajuvesi, puuteri, huulipuna, kasvovesi, kaulakoru, muki, muistikirja ja vaaleanpunaisia lyijykyniä.

Ja tosiaan ärsyttää, jos lahja ei mene sitä tarvitsevalle vaan jossain kerhossa jaellaan ihan kenelle vaan.

Itse kuvittelin, että lahjani olisi jollekin lapselle se ainoa joululahja.

Vierailija
32/142 |
25.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uskon että kun tarpeeksi löytyy joulumieltä,voi jokainen normaalipalkkainen hankkia yhden lahjan joulupuu keräykseen alennusmyynneistä.

Ja jos palkkaa tulee enemmän,ehkä kaksi?

Lapselle ei ole merkitystä sillä että ostatko lahjan jo nyt kun saat sen halvemmalla.

Ja muistakaa että joulupuu keräyksessä lapsi ei esitä kalliita toiveita(niinkuin jossain toisessa keräyksessä)vaan lahjan antaja päättää ihan itse mitä antaa.

Lahjat menee mm.lastenkodeissa asuville sekä vähävaraisten perheiden lapsille.

Paketin päälle vain merkitään tytölle vai pojalle ja minkä ikäiselle.

Uhraa vaikka 10€ kukkarosta/lompakosta niin saat taatusti hyvän mielen.

Vierailija
33/142 |
29.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä keskustellaan vähävaraisten lasten joululahjoista.

Vierailija
34/142 |
29.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

...normaalisti olen laittanut 1-2 pakettia, mut nyt oli mukaniin kiire etten ehtinyt osallistua. Ja nyt kyllä harmittaa, kun huomaa että tarvetta nille varmasti olisi. Ja meillä omat lapset saavat aivan varmasti enemmän kun tarpeeksi.

Aiemmin osamistani lahjoista sen verran, että olen kyllä ostanut suht arvokkaita lahjoja ehkä noin 30-50 euroa. Olen koettanut löytää lahjan joka varmasti yllättää saajansa. Lapsethan eivät oi ymmärtää et vanhemmilla ei ole rahaa. Vaan he uskovat et kun ovat kiltisti pukki tuo lahjat. Olen ostanut aiemmin mm. petshop talon, hotwheels autoradan + pari autoa, barbie pakkauksen, dulo lego settejä jne.

Ehkä olisi järkevämpää ostaa useampi hieman edullisempi paketti, mut tunnustan et olen näissä hieman laiska. Jo omassa lahjarumassa on tarpeeksi, niin ei millään jaksaisi miettiä lahjoja muille. Ja niinpä tänä vuonna jäi kokonaan...

Vierailija
35/142 |
29.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos asiakas ei ole toimittanut ulosottoviranomaisen tositetta veronpalautuksen ulosmittauksesta. Eivät ne sossutkaan mitään ajatustenlukijoita ole!

Sinä, jolle veronpalautus oli huomioitu, toimita nyt äkkiä se tosite ulosotosta, niin korjaavat kyllä laskelman jälkikäteen!

Jos noin on käynyt, tee valitus. Lain mukaan veronpalautukset lasketaan tuloksi vain, jos ne tulevat asiakkaalle. Ulosottoon meneviä veronpalautuksia ei katsota tuloksi. Jos et saa elatusmaksuja mieheltä, voit kai hakea Kelasta elatustukea ja Kela perii ne sitten mieheltä? Sossu ei voi tehdä toimeentulotukipäätöksiään oletusten perusteella, vaan laskelmien on perustuttava tosiasiallisiin tuloihin. Pitäkää kiinni oikeuksistanne!

Vierailija
36/142 |
29.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

eli pohj.Helsingissä Malmin seurakunnan juttuun, jossa sai ilmoittaa halkukkuutensa osallistua ja sieltä pöib ilmoitettiin että lahjan saaja on poika, 9 vee, ja toive. Sellaisen ostin, maksoi vajaa 30 eur, toimitin sen seurakuntaan ja toivon että meni perille ja oli todella mieluinen!

Vierailija
37/142 |
29.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä haluan ja jaksan uskoa, että tämän keräyksen paketit päätyvät niille, joille ne on tarkoitettu, ja jotka niitä tarvitsevat. Itse vein seuraavat paketit: n. 1½ v. tytölle: body, collegehousut, sukkikset & palapeli n. 2 v. tytölle: talvikengät n. 3 v. pojalle: paita, collegehousut, sukkia 4-5 v. tytölle: paita, hame, sukkikset & vaatteisiin sopiva kaulakoru 8-11 v. pojalle: kirja & karkkipussi Toivon valtavasti, että joku pieni lapsi iloitsee mun ja muiden lahjoittamista paketeista jouluaattona ja sen jälkeen !!

Vai kerrotaanko ne jossakin etukäteen? Itse en ole koskaan osallistunut, mutta ensi vuonna voisi olla rahatilanne sellainen että sinne voisi jonkun 5-10€ lahjan laittaa.

Vierailija
38/142 |
29.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei suomessa varmaan ole yhtään rutiköyhää perhettä. Tai jos on niin silloin sos.viraston rahat menee kaljaan ja tupakkaan. Paljon on niitä perheitä joilla menee kaikki rahat vuokraan,ruokaan,laskuihin. Eli sukanvarressa ei ole mitään. Tällaista perhettä ilahduttaa tuollainen lahja. Ja hei,miksi et kävisi ostamassa alennusmyynnistä valmiiksi jotain lahjaa jonka voit antaa joulupuu keräykseen ensi jouluna?

Joilla on tuloja, mutta kaikki menee asumiseen, ruokaan, työmatkohin ja velkoihin.

Tiedän esim. yhden kaverini. Kunnan pieni palkkaisessa työssä, tiedän tulot olen nähnyt palkkakuitin. Perinyt joskus aikoinaan pienen prosentin vanhasta mökistä, jolla ei ole käytännössä jälleenmyyntiarvoa (oletettavasti homeessa). Suku pitää mökin itsellään. Palkasta menee lähes kaikki asumiseen, työmatkakuluihin, päivähoitomaksuihin (yh maksaa päivähoidosta korkeamman prosentin mukaan kuin kahden aikuisen perhe), vakuutuksiin, puhelin-nettilaskuun, sähköön ym. niin että elämiseen ei juurikaan jää rahaa. Poika on ikäisekseen pitkä joten samat vaatteet ja kengät ei kauan mahdu. Vaatteita joutuu uusimaan huomattavasti usemmin kuin meidän normaali pituisella joka kasvaa hitaammin. Ei saa sossusta yhtään mitään kun omaisuutta, vaikka tulot-menot oikeuttaisivat asumistukeen, toimeentulotukeen ym. mutta omaisuus katsotaan myös tuloksi.

Sossusta saa vain ne jotka heittää elämänsä ihan ranttaliksi eivät ansaiste mitään eikä omista mitään. Niillä on loppujen lopuksi ihan hyvä elämä tuilla. Todella pohjalla ovat nämä jotka eivät saa yhtään mitään, vaikka kuuluisi saada.

Vierailija
39/142 |
29.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

viime kesänä. En ymmärrä kuka moista sontaa ostaa.

Kuva oli vielä hyvin tyttömäinen.

Rahat ovat meilläkin tiukalla, myytäväksi kelpaavaa on niin vähän etten viitsi kirpparipöytää hankkia ja kun näin ilmoituksen joulupuusta, vein kirjan sinne. Kysyin vielä olisko tälle ottajia ja hymyssä suin ottivat vastaan, kirjoitettiin tyttö 2v.

Eli jos sait sellaisen, jossa on muumien kuvia kannessa, ole hyvä.

Serkkuni tytöllä on niitä ollut ja hän niillä muutaman vuoden aikoinaan leikki, eli kyllä ne joillekin näemmä sopii.

Vierailija
40/142 |
29.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sossusta saa vain ne jotka heittää elämänsä ihan ranttaliksi eivät ansaiste mitään eikä omista mitään. Niillä on loppujen lopuksi ihan hyvä elämä tuilla. Todella pohjalla ovat nämä jotka eivät saa yhtään mitään, vaikka kuuluisi saada.

tarkoittaako sinusta elämän ranttaliksi heittämistä, jos ei ansaitse/omista mitään? Aika erikoista.

t. opiskelija, jolla tuloja n. 500 eur/kk, lisäksi toimeentulotukea. Hirvittävää ranttaliksi vetämistä!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän seitsemän kahdeksan