Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Minkä takia ihmiset kehuu lapsien koulumenestyksellä?

Vierailija
22.12.2011 |

Ihmettelin tätä jo lapsena kun äidilläni oli tapana kertoa meidän koulumenestyksestä sukulaisille. Olin aina tosi vaivaantunut.

Nyt sitten tuttuni kertovat minulle, kuinka hyvin heidän lapsensa pärjäävät koulussa. Minua ei kiinnosta yhtään.

Yksikin tuttu jaksaa joka kerta kun tavataan kertoa kuinka hyvä hänen lapsensa on siinä ja siinä oppiaineessa.

Kommentit (88)

Vierailija
61/88 |
22.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toki onhan se niin ettei muut kerro kuin vain ne joiden lapset pärjäävät hyvin.

Tämä kokemus omasta ystävistä, naapureista, sukulaisista ja tuttavista.

Ymmärrän toki että niitä harmittaa joilla kehuihin ei ole juurikaan aihetta.

Vierailija
62/88 |
22.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja omaa itsetuntoa täytyy saada jollain pönkitettyä.

ja vain suomalaiset ajattelevat näin.

Lapsia saa ja pitää kehua aiheesta. Mahtaa sun lapset olla onnettomia, kun äiti ei heitä koskaan kehu, tai jos kehuukin niin salaa nurkan takana kuiskien.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/88 |
22.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

tavalliset vanhemmat kehu lastensa todistuksille, vain ne tietyt vanhemmat, jotka kehuvat aina ja kaikkea mahdollista, kehuvat niillä, eli elkää nyt vaan alkako vetää jotain "ulkomailla saa kehua" kortta esiin. Ainoastaan tyhjänkehujat kehuu lastensa koulunmenestystä, muut on ihan asiallisen tyytyväisiä perheen sisällä. Tapana on lähinnä kehua TOISTEN lapsia, ei omiaan, siinä on iso ero.

Ollaan iloisia omien lasten menestyksestä, muttei heidän saavutuksilla retostella.

Vierailija
64/88 |
22.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

smalltalkia on yleensä sellaiset kepeät ja postiiviset asiat. Eikös omat lapset ja heidän touhunsa ole sellaisia. Musta on kiva kuulla kollegoiden samanikäisten lasten kuulumisia kahvipöydässä. Olen töissä koulussa, joten lapsista puhutaan paljon muutenkin.

Vierailija
65/88 |
22.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

menee lapsilla hyvin. Eli se kell onni on, se onnen kätkekööt.

En tosiaan viitsi alkaa siihen kailotukseen, että meidän maija sai ysin liikunnasta. Mutta meidän minttu sai englannista kasin. Meidän johanna keskiarvo oli yli 9. Hymyilen nätisti ja nyökyttelen ja sanon, että tosi hienoa. En tosiaan viitsi siihen todeta, että omillani oli melko monta kymppiä todistuksissa. Mieluummin kehun lapsille heitä, enkä käytä lapsia itsetuntoni korostukseen. He elävät omaa elämää, eikä heidän tehtävä ole tuoda minulle kunniaa työyhteisöissä yms.

Toki onhan se niin ettei muut kerro kuin vain ne joiden lapset pärjäävät hyvin.

Tämä kokemus omasta ystävistä, naapureista, sukulaisista ja tuttavista.

Ymmärrän toki että niitä harmittaa joilla kehuihin ei ole juurikaan aihetta.

Vierailija
66/88 |
22.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

iloita mistään, ei saa kehua mistään, pitää vaan olla hiljaa aina ja hymistellä ja/tai surkutella.

Ei ihme, että maassamme on korkeat masennus- ja itsemurhaluvut.

Minä ainakin iloitsen, jos joku äiti kehuu lastaan. Olen aidosti iloinen hänen puolestaan. Harva siihen näköjään pystyy.

Näkyyhän tämä sairas ilmiö esim. mediassakin.

Ihmiset ostavat lehtiä eniten silloin, kun niissä myydään toisten tuskaa ja surua.

Vierailija
67/88 |
22.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

lapsiaan.

iloita mistään, ei saa kehua mistään, pitää vaan olla hiljaa aina ja hymistellä ja/tai surkutella.

Ei ihme, että maassamme on korkeat masennus- ja itsemurhaluvut.

Minä ainakin iloitsen, jos joku äiti kehuu lastaan. Olen aidosti iloinen hänen puolestaan. Harva siihen näköjään pystyy.

Näkyyhän tämä sairas ilmiö esim. mediassakin.

Ihmiset ostavat lehtiä eniten silloin, kun niissä myydään toisten tuskaa ja surua.

Vierailija
68/88 |
22.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vielä ällöttävämpää on, kun vieraat isovanhemmat kehuvat omia lapsenlapsiaan. Jankuttavat niistä koko ajan.

Vierailija
69/88 |
22.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

kivempaa, kun kaikki vain haukkuisivat lapsiaan/lapsenlapsiaan!

Kauheaa, kun toisten ilo ja onnistuminen saa aikaan näin happamia kommentteja.

Vierailija
70/88 |
22.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

kivempaa, kun kaikki vain haukkuisivat lapsiaan/lapsenlapsiaan!

Kauheaa, kun toisten ilo ja onnistuminen saa aikaan näin happamia kommentteja.

tosiaan kateellisinta ja vihamielisintä porukkaa.

Muualla iloisesti kehutaan lapsia ja kuulija iloisesti onnittelee, jos lapsi on menestynyt/oppinut uuden taidon.

Vierailija
71/88 |
22.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei mua kiinnosta sitten edes sen pätkänkään vertaa miten joku lapsi, jota en ole edes ikinä tavannut pärjää koulussa.

Vielä ällöttävämpää on, kun vieraat isovanhemmat kehuvat omia lapsenlapsiaan. Jankuttavat niistä koko ajan.

Vierailija
72/88 |
22.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

kohtaan.

On niin noloa kun mammat vaahtoaa lapsistaan ja silti muut tietää oikeasti, mitä ne ihmepennut tekee.

Juu, ei sun Minttumaria polta, ei juo ja ei se seukkaa, vaikka viime viikonloppunakin kävi naapurikylän jalkapallojoukkue painamassa sitä vuorotellen kun Minttumaria makas sammuneena autossa.

Juu, ei sun lapset ikinä ja se on niin mahtava ja hyvä. Sitten ihmetellään kun kakara tulee maha pystyssä kotiin 13 vuotiaana tai pojan tuo poliisit kotiin kun on yrittänyt murtautua kioskiin saadakseen rahaa huumeisiin.

Luulis se retostelu vähän hävettävän sen jälkeen.

Vierailija
73/88 |
22.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

tehdään valtava panos lasten koulunkäynnin eteen ja tietenkin olemme iloisia, kun he menestyvät. Käyvät kielikoulua, johon kuskaamme. Samoin kuin kavereille. Ja teemme myös paljon läksyjä heidän kanssaan varsinkin ensimmäisinä vuosina, olen mukana vanhempainyhdistyksessä, huhkimme myyjäisissä, toimimme vapaaehtoisina vaikka missä tempauksissa jne. Sisareni ei tätä meidän iloa menestyksestä halua jakaa. Olen usein ajatellut, että se johtuu kateudesta. Ehkä sinullakin perussyy löytyy siitä?

..jotka käyvät lapsensa kanssa koulun uudelleen. Meidän lapsi ei juuri koulusta halunnut puhua. Hoiti sen iltsellisesti alusta loppuun. Erinomaisesti kirjoitti keväällä ja nyt opiskelee yliopsitossa. Ahdsitaa ajatkustkin, että olisi pitänyt kontrolloida ja kytätä.

Vierailija
74/88 |
22.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

alkanut kirjoitusvirheistä päätellen.

Vierailija
75/88 |
22.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

tehdään valtava panos lasten koulunkäynnin eteen ja tietenkin olemme iloisia, kun he menestyvät. Käyvät kielikoulua, johon kuskaamme. Samoin kuin kavereille. Ja teemme myös paljon läksyjä heidän kanssaan varsinkin ensimmäisinä vuosina, olen mukana vanhempainyhdistyksessä, huhkimme myyjäisissä, toimimme vapaaehtoisina vaikka missä tempauksissa jne. Sisareni ei tätä meidän iloa menestyksestä halua jakaa. Olen usein ajatellut, että se johtuu kateudesta. Ehkä sinullakin perussyy löytyy siitä?

..jotka käyvät lapsensa kanssa koulun uudelleen. Meidän lapsi ei juuri koulusta halunnut puhua. Hoiti sen iltsellisesti alusta loppuun. Erinomaisesti kirjoitti keväällä ja nyt opiskelee yliopsitossa. Ahdsitaa ajatkustkin, että olisi pitänyt kontrolloida ja kytätä.

tukea, oli sitten hyvä tai heikko oppilas.

Opettaja

Vierailija
76/88 |
22.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja miettiä, että ehkä se pilttisi ei ihan niin kiltti ja hyvä olekaan kuin luulet ja ne, joille vaahtoat pennustas suu vaahdossa, saattaa tietää niistä ihan muuta ja nauraa sulle selän takana.

Näin se vain menee ja mun mielestä tosiaan suomessa mammat kritiikittömästi uskovat kaiken pennuistaan ja silmä kirkkaana suu vaahdossa niitä kehuvat, vaikka totuus on ihan toinen.

Mutta saat toki sulkea silmäsi ja jokaisella kahvitauolla ja vanhempainillassa yms. nousta oikein ylös kertomaan kun se minun Minttumaariani sitä sitten on niin kunnon tyttö ja sillä on niin hyvä todistuskin ja kyllä se on niin raitis ja kiltti, ettei uskoiskaan.

Vierailija
77/88 |
22.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja miettiä, että ehkä se pilttisi ei ihan niin kiltti ja hyvä olekaan kuin luulet ja ne, joille vaahtoat pennustas suu vaahdossa, saattaa tietää niistä ihan muuta ja nauraa sulle selän takana.

Näin se vain menee ja mun mielestä tosiaan suomessa mammat kritiikittömästi uskovat kaiken pennuistaan ja silmä kirkkaana suu vaahdossa niitä kehuvat, vaikka totuus on ihan toinen.

Mutta saat toki sulkea silmäsi ja jokaisella kahvitauolla ja vanhempainillassa yms. nousta oikein ylös kertomaan kun se minun Minttumaariani sitä sitten on niin kunnon tyttö ja sillä on niin hyvä todistuskin ja kyllä se on niin raitis ja kiltti, ettei uskoiskaan.

Minulla on oma lapseni vasta vatsassa, joten minulla ei ole kouluikäisiä lapsia.

Oman kummityttöni hyvästä koulutodistuksesta olin oikein ylpeä ja aidosti iloinen. Muista, että katkeruus rumentaa ihmistä.

Vierailija
78/88 |
22.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä sinulle on tapahtunut tai mitä lapsesi ovat mokanneet? Kauheaa vihaa ja raivoa. Oma lapseni ei ole hyvä koulussa, mukava tenava noin muuten. Herää kyllä kysymys, että mikäs tapahtuma teidän perheelle on tapahtunut, kun olet noin vihainen ja katkera.

Vierailija
79/88 |
22.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

..tyhjät tynnyrit eniten kolisee. :)

Vierailija
80/88 |
22.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

kehuminen painottuu lukuaineiden korostamiseen. Eli perusajatus on: minä olen älykäs, minun lapseni ovat älykkäitä. Aika harva pröystäilee, että: "Meidän Emma se surauttaa ihan mielettömät pirtelöt ja tekee taikinajuuret vasemmalla kädellä samalla kun heittelee pitsapohjia ilmaan oikealla kädellä. Köksänmaikka sekosi onnesta ja olisi antanut todistukseen 14+, jos olisi pystynyt." Tai: "Meidän Veeti teki veistotunnilla 5 makkaratikkua, linnunpöntön, koirankopin ja appivanhemmille uuden saunan siinä ajassa, kun muut saivat aikaiseksi yhden kynttilänjalan. Veistonope soitti heti amikseen, että täällä olisi teille tähtioppilas suoraan alakoulun 4. luokalta!"

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kolme seitsemän