Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Minkä takia ihmiset kehuu lapsien koulumenestyksellä?

Vierailija
22.12.2011 |

Ihmettelin tätä jo lapsena kun äidilläni oli tapana kertoa meidän koulumenestyksestä sukulaisille. Olin aina tosi vaivaantunut.

Nyt sitten tuttuni kertovat minulle, kuinka hyvin heidän lapsensa pärjäävät koulussa. Minua ei kiinnosta yhtään.

Yksikin tuttu jaksaa joka kerta kun tavataan kertoa kuinka hyvä hänen lapsensa on siinä ja siinä oppiaineessa.

Kommentit (88)

Vierailija
1/88 |
22.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja haluavat jakaa ilon kanssasi. Ehkä he ovat pelänneet, että lapsi ei menesty ja sitten menestyykin.

Vierailija
2/88 |
22.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja omaa itsetuntoa täytyy saada jollain pönkitettyä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/88 |
22.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta omiesi varmaan kiinnostaa, jos sellaista tulee. Niitä ei kiinnosta, joilla ei kouluikäisiä lapsia ole ja ne eivät ainakaan halua kuulla muiden kehumista, joiden lapsilla menee huonosti.

Omien lasten kahuminen _MYÖS MUILLE KUIN LAPSILLE ITSELLEEN_ on kannustavaa ja lapsia kehittävää. JOkus kehumisen iheita on vaikea keksiä: joso mia lapsiani voisi kehua koulumenestykestä, käyttäisin sen heti.

Vierailija
4/88 |
22.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mite voisin kauniisti sanoa, ettei minua kiinnosta.

ja haluavat jakaa ilon kanssasi. Ehkä he ovat pelänneet, että lapsi ei menesty ja sitten menestyykin.

Vierailija
5/88 |
22.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

tehdään valtava panos lasten koulunkäynnin eteen ja tietenkin olemme iloisia, kun he menestyvät.

Käyvät kielikoulua, johon kuskaamme. Samoin kuin kavereille. Ja teemme myös paljon läksyjä heidän kanssaan varsinkin ensimmäisinä vuosina, olen mukana vanhempainyhdistyksessä, huhkimme myyjäisissä, toimimme vapaaehtoisina vaikka missä tempauksissa jne.

Sisareni ei tätä meidän iloa menestyksestä halua jakaa. Olen usein ajatellut, että se johtuu kateudesta. Ehkä sinullakin perussyy löytyy siitä?

Vierailija
6/88 |
22.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vain onko teistä muista mukava kuunnella kun muut kehuu lasten koulumenestystä.

mutta omiesi varmaan kiinnostaa, jos sellaista tulee. Niitä ei kiinnosta, joilla ei kouluikäisiä lapsia ole ja ne eivät ainakaan halua kuulla muiden kehumista, joiden lapsilla menee huonosti.

Omien lasten kahuminen _MYÖS MUILLE KUIN LAPSILLE ITSELLEEN_ on kannustavaa ja lapsia kehittävää. JOkus kehumisen iheita on vaikea keksiä: joso mia lapsiani voisi kehua koulumenestykestä, käyttäisin sen heti.

Vierailija
7/88 |
22.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja se tuo minulle paljon hyvänolontunnetta. Miksi sinä kerrot omia ajatuksiasi ja sinua koskettavia asioita muille?

Vierailija
8/88 |
22.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oltiin juuri luistelunäytöksessä, jossa yksi tutun tytär esiintyi muodostelmaluistelussa.

Oli ihana nähdä miten ylpeä ja tohkeissaan äiti oli!

Vierailija
9/88 |
22.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se antaa lapsen tulevaisuuteen mahdollisuuksia. Kuka vanhempi ei olisi iloinen, kun lapselta ei jo kouluiässä sulkeudu portteja tulevaisuuden suhteen.

Ja kyllä meidän suvussa lähimpien menestys kiinnostaa ja tekee iloiseksi.

Vierailija
10/88 |
22.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mite voisin kauniisti sanoa, ettei minua kiinnosta.

Heti kehujen perään kysyt missä aineissa ao lapsi ei ole menestynyt ja utelemalla utelet miten huono se siinä oikeen onkaan.

Ei sitten sen lapsen kuullen! Mutta työkavereihin ja muihin pakollisiin tuttavuuksiin toimi hyvin.

Vierailija
11/88 |
22.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

että he jakavat iloaan, eivät kehu ollenkaan? Se, että se kuulostaa sinun korvissasi kehulta, voi johtua jostakin sinun omasta alemmuuskompleksistasi.

Vierailija
12/88 |
22.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

mukaan, ne kehuu, jotka muutenkin puhuvat lapsistaan paljon. Ovat kertoneet odotuksesta asti yksityiskohtaisia "esitelmiä" kaikista lapsen vaiheista(yleensä myös samoja moneen kertaan). Joo, ei jaksa kiinnostaa! Ja en ole kateellinen, itselläni 2 lasta, jotka hyviä koulussa. Mutta en joka käänteessä suu vaahdossa kerro heistä ja ylistä heidän erinomaisuuttaan, koska enpä usko että se nyt juuri ketään kiinnostaa.

Vierailija
13/88 |
22.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saako sun lapsi joka ikisestä aineesta vitosia? Vai mikä korpeaa? En ole vielä sellaista lasta nähnyt, jolla ei jotkut aineet sujuisi paremmin kuin toiset. Miksi et sinäkin kehuisi lapsen kuullen niitä numeroita, joissa hän ylsi parhaimpaansa.

Vierailija
14/88 |
22.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi sinua ei kiinnosta millaisista asioista ihmiset ovat onnellisia? Itse kuuntelen mieluummin ihmisiä, joilla on kivoja asioita kerrottavana kuin jatkuvasti turhasta valittavia. Mielestäni on hyvän vanhemman merkki, että osaa olla onnellinen lapsen koulumenestyksestä. Hyvä koulumenestys ei jokaisen oppilaan kohdalla ole sama asia. Jollekin seitsemänkin saattaa olla todella hyvä numero. Toiselle kasi on pettymys. Pääasia, että lapsi on tehnyt parhaansa. Monen hyvän numeron takana ovat koulutyötä sinnikkäästi tukevat vanhemmat. On siis aihettakin olla tyytyväinen. Minun lapseni pärjäävät hyvin koulussa, mutta valitettavasti en voi ylpeillä oman työni osuudella, koska en ole kertaakaan joutunut painostamaan lapsia tekemään töitä. Olen silti todella ylpeä ja onnellinen siitä, jos lapset saavat omaan tasoonsa nähden hyvän todistuksen.

Vierailija
15/88 |
22.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

On se juu aika kamalaa... Pitäskö tehdä ls-ilmoitus?

Vierailija
16/88 |
22.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siitähän siinä on kyse, kuulumisten kertomisesta. Ja tietysti myös äidin/isän ylpeydestä lapsestaan, mikä on vain mukavaa ja positiivista.

Ok, jos joku pelkästään kehuskelee aina, niin onhan SE ryydyttävää. Eli ei koskaan kerro ongelmista tai murheista - sellainen antaa ihmisestä kuvan, ettei hän oikein uskalla avautua ja olla inhimillinen (enkä nyt puhu puolitutuista, en minäkään jollekulle sellaiselle alkaisi murheitani tilittää).

Mutta minusta on kauhean supisuomalaista KATEUTTA, jos ärsyyntyy ystävän kehuessa lapsensa koulumenestystä. Minusta se on vain osa sen perheen ja lapsen kuulumisia, ja tottahan minä nyt ystävieni kuulumiset haluan kuulla. Jos ne ovat evvk, kannattaa jo miettiä, onko ystävyyttä edes olemassa.

Vierailija
17/88 |
22.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta muistan hyvin sen kun oma äitini kehui minun hyvää koulumemestystä ja sen miten vaivaantunut itse olin.

En ole kateellinen. Miksi olisin? Minua ei vaan nyt kiinnosta tuo kehuminen ja minusta tuntuu, että nämä aikuiset vain tekevät sen vain kohottaakseen omaa itsetuntoaan.

mutta sori, mä en vain voi sietää tuota kehumista ja tämän ketjun perusteella näyttää, että se on todella yleistä ja vanhemmat jotenkin perustelee sitä lapsen kasvatuksella...

Onneksi minulla on vielä ystäviä, jotka ei kehu lastensa menestyksellä.

Saako sun lapsi joka ikisestä aineesta vitosia? Vai mikä korpeaa? En ole vielä sellaista lasta nähnyt, jolla ei jotkut aineet sujuisi paremmin kuin toiset. Miksi et sinäkin kehuisi lapsen kuullen niitä numeroita, joissa hän ylsi parhaimpaansa.

Vierailija
18/88 |
22.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juuri noin. Eipä vieraita ihmisiä sinun/minun lasten erinomaisuudet kiinnosta! Ne, jotka kehuskella haluavat, kehukaa vaikka (lapsen kuullen) kummeille, mummeille, niille aikuisille, jotka lasten elämässä ovat ja siitä ovat kiinnostuneet.

Lapsistaan voi toki jutella vieraampien kanssa silleen "small talk"-tyyliin mutta aina ottaa huomioon, miten itse jaksaisi kuulla ventovieraiden muksujen edesottamuksista.

Sitäpaitsi on aivan tyhmää kehua jonkun toisen, olkoon sitten vaikka oma lapsi, erinomaisuudella.

Vierailija
19/88 |
22.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun ei niitä lapsia saisi kehua eikä saisi olla lapsistaan ylpeä.

Kyllä tässä maailmassa niin paljon vanhemmat syyllisyyttä tuntee ties mistä ja usein ihan aiheetta. Että jos joskuskaan voi kokea iloa ja ylpeyttä, vaikkapa ihan aiheetta, niin siitä vaan!

Vierailija
20/88 |
22.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

koska kateelliset suomalaiset vittuuntuvat. Minä ainakin osasin iloita, kun kummityttöni sai hienon todistuksen! Koettakaa päästä tuosta katkeruudestanne

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan yksi kahdeksan