Jyväskylän mukavimmat asuinalueet?
Ja kamalimmat toki mainitkaa myös.
Ollaan pieni perhe muuttamassa Jyväskylään. Vuokralle ainakin alkuun. Mutta haluttaisiin heti löytää paikka missä viihtyy ainakin hyvän tovin, ennen ku ehkä oma asunto tulee kysymykseen. Lapsi alle kouluikäinen, kotona on.
Ois kiva jos ois luontoa, palveluita kuitenkin kävelymatkan päässä, kulkuyhteydet ei hirveän tärkeä asia. Keskustan liepeilläki varmaan viihdyttäisiin. Luonnoksi riittää kyllä puistikko ja sellainen vehreä yleisilme
Kommentit (32)
Ainolanranta, Kaijanlampi, Kauramäki, Keljo, Mäki-Matti/Nisula nyt ainakin.
Vältettäviä alueita Pupuhuhta, Huhtasuo ja Kuokkala (keskusta, reuna-alueet turvallisempia) enkä itse asuisi keskustassakaan.
Vierailija kirjoitti:
Vältettäviä alueita Pupuhuhta, Huhtasuo ja Kuokkala (keskusta, reuna-alueet turvallisempia) enkä itse asuisi keskustassakaan.
Mitäs vältettävää Kuokkalassa on? Ainolanranta on Kuokkalaa.
Vierailija kirjoitti:
Kuokkala.
Alueen ihan keskustaa kannattaa välttää, mutta heti kun mennään matalampien talojen alueelle, niin rauhallista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuten kirjoitin, reuna-alueet (kuten Ainolanranta) ovat turvallisempia. Jos nyt ei välttämättä halua sinne ongelmatapausten ja maahamuuttajien sekaan asumaan, niin en sinne lähtisi.
Keskustan reuna-alueet kivoja: esim Mattilanpelto, Mäki-Matti.
Vierailija kirjoitti:
Äijälänranta
Onko tuolla jotain palveluita?
Palokassa olen asunut jo vuosia, ja kelpasi se Katri-Helenan perheellekin aikoinaan.
Lapsiperheille ja paremmalle väelle suosittelisin Pupuhuhtaa ja narkkarit, juopot ja muun roskasakin asuttaisin Samulinrantaan tai Älylään.
Pupuhuhta sopii lapsiperheelle. Siellä on jo eräs perhe meluavine kakaroineen piinaamassa naapureita. Hirmuinen jyske ja mäiske kuuluu jo pelkästään, kun kävelevät huoneesta toiseen. Välillä yltyy maanjäristystä muistuttavaksi jyskeeksi, kun leikkivät. Ja kyseessä on siis ihan vitivalkoiset kantasuomalaiset. Juoppojen aiheuttama äänimaailma jossain puistossa on pientä tuon rinnalla. Lapsiperheet on ne, jotka todellisuudessa piinaavat Pupuhuhdassa.
Jyväskylässä vaikuttaisi uutisten perusteella olevan lähinnä vain huonoja asuinalueita. Joka paikassa jotakuta puukotettu, ammuttu tai raiskattu. Keskustan alueella juopot ja narkkarit hilluu. Ihan hirveätä seutua. Jostain syystä kaikki friikit Jyväskylään keskittyneet.
Mäki-matti ja Nisula on hyvin opiskelija painotteista, koska koulut kävelymatkan päässä, vuokralla näillä alueilla harvemmin on perheasuntoja. Terveyspalvelut sairaala Novassa.
Keskusta on rauhaton, siellä hengailee narkomaanit.
Palokka on yks lapsiperheiden suosikki, hyvät palvelut, terveyskeskus, neuvola, isot marketit, kirjasto nyt ainakin löytyy, helppo kulkea julkisilla keskustaan.
Kuokkala, sillan läheisyydessä on parempaa asuinaluetta ja hieman kauempana kuokkalan keskustasta esim. nenäniemi, tikka, äijälä ovat rauhallisia alueita. Näissä paljon vuokralla myös perheasuntoja.
Seppälä, isot marketit lähellä, lyhyt matka kaupunkiin, julkiset kulkee, rauhallinen ympäristö, toisin kuin huhtasuo ja pupuhuhta.
Keljonkangas, Säynätsalo, Laukaa, Tikkakoski on todella rauhallisia aluetta, myös edullisia, hieman syrjässä, mutta julkiset kulkee.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuten kirjoitin, reuna-alueet (kuten Ainolanranta) ovat turvallisempia. Jos nyt ei välttämättä halua sinne ongelmatapausten ja maahamuuttajien sekaan asumaan, niin en sinne lähtisi.
Miten turvallisempia? Ainolanrannasta on muutamia satoja metrejä keskustaan.
Vierailija kirjoitti:
Pupuhuhta sopii lapsiperheille, sillä tälläkin hetkellä erään kantasuomalaisen perheen pennut piinaa naapureita riehumisellaan ja tömistelyllä. Ja tyhmä blondi nuori nainen kolistelee yöt, kun ei ilmeisesti käy päivällä ollenkaan töissä.
Kuokkala.