Proteiini pissassa ja raskausmyrkytys
Olin tänään neuvolassa, rv 37, ja pissanäytteen proteiini oli 1+, myös uusintamittauksessa. Verenpaine oli kuitenkin normaali, vaikka minulle hieman tavallista korkeampi. Olen ekaan raskauteen verrattuna tosi väsynyt ja pahoivoiva, mutta se saattaa johtua myös siitä, että nyt on esikoinen hoidettavana.
Voiko pelkkä koholla oleva proteiini kertoa alkavasta raskausmyrkytyksestä, jos verenpaine ei ole koholla? Tähän en saanut selkeää vastausta, vaan laittoivat lähetteen labraan huomiseksi.
Kommentit (4)
Se on vaarallista ja siinä voi käydä juuri vaikka noin.
raskaanaolevalla ihan normaalistikin, munuaiset falskaavat sen verran. Noin sanoo minun nefrologini (munuaistautien erikoislääkäri). Eli yhdestä plussasta ei kannata huolestua, mutta pitää toki seurata ettei nouse.
Syön mielestäni ihan terveellisesti ja monipuolisesti, ja ekan raskauden aikana ei ollut mitään ongelmia.
Mutta kiitos vastauksista, kattellaan huomenna mitä sanotaan. Inhoan vaan sitä, että lääkärit ja hoitajat eivät selvästi kerro, mitä tietävät, vaan sanovat vaan että katotaan nyt nää labrat. Siinä moni rupeaa itse kehittelemään itselleen sairauksia...
ap
Mutta voi siihen olla muitakin syitä, kuten tavallinen tulehdus. Sitä varten se huominen labra-aika.
Mutta kyllä, raskausmyrkytys voi olla ilman verenpainetta, ja ilman valkuistakin. Ja ilman mitään muita oireita kuin vauvan pieni koko.
Kun nyt joku tulee pätemään ja vaatimaan asiantuntemusta, niin valitettavasti mulla on sitä useamman kuin yhden raskausmyrkytyksen verran.
Osastolla tuli vietettyä aikaa yhteensä kuukausia, ja asiasta ehti keskustella useammankin lääkärin ja kätilön kanssa.