Pianon soiton opettelu aikuisena
Onko mahdollista tulla hyväksi soittajaksi? Ei toki ole tarkoitus päätyä mihinkään oopperataloihin konsertoimaan, mutta haluaisin opetella soittamaan niin että osaisin soittaa jotain ikivihreitä sun muuta.
Kommentit (11)
Vierailija kirjoitti:
Et kerro mitään musiikkitaustastasi. Ei kuulosta lupaavalta.
Ei ole mitään taustaa
Sehän riippuu ihan siitä jaksatko harjoitella kuinka paljon. Kyllä se mahdollista on.
Minkä ikäinen olet? Miksi joudumme lypsämään sinusta tietoja? Ota itse selvää, ei tämä ole mikään palvelutoimisto.
Onnistuu ihan hyvin. Nuotit haltuun ja sit soinnut. Sit onnistuu ikivihreät oikein mainiosti. Itse kävin puolisen vuotta pianotunneilla aikuisena, sen jälkeen oon soitellut itsekseni. Tytär on löytänyt netistä opetusohjelmia, joiden avulla opetellut. Soittaa nykyään kauniisti.
Kyllä. Musiikista saa voimaa. Nykyään vielä helppo esim audacity taltiointia
Keskitason soittajaksi oppiminen kestää keskimäärin n. 8 vuotta.
Jos ei ennestään ole saundi verissä, niin unohda koko homma.
Piano nimenomaan on sellainen soitin, joka on helppo oppia aikuisena, jos ei kovin virtuoottisia kappaleita halua soittaa. Ei vaadi kovin tarkkaa korvaa, ja asentokin on varsin ergonominen.
Mene pianotunneille, vaikka kansalaisopistoon aluksi. Perusteet on tärkeä oppia alusta asti oikein.
Aikuiset kyllä oppii, nopeamminkin kuin lapset, mutta taidot ei jää samalla tavalla selkäytimeen. Harjoiteltava on ja paljon, ja aika harvalta aikuiselta onnistuu säännöllinen harjoittelu.
t. piano-ope
Et kerro mitään musiikkitaustastasi. Ei kuulosta lupaavalta.