Lastenvaatteita tilauksesta valmistava Nipsula - menee hermo!
Olen tilannut kuukausi sitten sieltä lapselle puvun, maksanut sen heti ja postia vaan ei kuulu. Yrityksen "nettisivuilla", jotka ovat siis facebookissa, on jatkuva valitusvirsi yrittäjän toimesta, kuinka posti hukkaa paketteja ja kuinka posti viivästyttää. Muka vie tilaustuotteita ajallaan postiin, mutta kirjeet kuulemma seikkailevat postissa viikkotolkulla. Kuitenkin sivustolla monet postia saaneet kertovat, kuinka kirjeissä on leima pari päivää ennen saapumispäivää vaikka yrittäjä on kertonut vieneensä (muka) kirjeen viikkoja sitten postiin.
Yrittäjällä on ollut myös tilausruuhkaa, joten siitä syystä mittatilaustöitä tilanneet odottavat tilauksiaan, mutta kuitenkin samaan aikaan yrittäjä valmistaa tuotteita ns. Heti valmiit tuotteet -myyntikansioon.
Onko täällä ketään joka on tilannut ko. yrityksestä? Itse en enää koskaan erehdy täältä tilaamaan yhtään mitään. Sääli yrittäjää. Hän tekee ihan ok ompelujälkeä ja töille olisi tilausta. Ilmeisen huonolla organisoinilla ja logistiikalla selvästi sössii koko homman.
Kommentit (240)
se päästi kunnon aivopierun "Nipsula Ei todellakaan ole, ja on aika myöntää ääneen että joku näitä varastaa, nyt selvitetään kuka ja missä vaiheessa postitusta tämä tapahtuu.
8 tuntia sitten"
sanoi tämä reipas yrittäjä,kun joku ihmetteli kuinka muut postit kulkee ajallaan,mutta vain tämän firman postit hukkuu.
Päätin, että jos ei uuteen vuoteen mennessä ole postia kuulunut, vaadin rahat takaisin tai otan yhteyttä poliisiin. Summa ei ole kuin n. 40e mutta olen tilauksen tehnyt jo marraskuun puolella. Jännä nähdä mille päivälle kirje on leimattu, sitten jos se saapuu.... Mulle on meinaan jo muutama viikko sitten sanottu, että juu postitettu on mutta eipä näy ei kuulu!
Tärkeä tiedote asiakkaille! Tähän on nyt tultu:
Tästä päivästä eteenpäin uusiin tilauksiin lisätään toimituskulut 5.70€, ja JOKAINEN tilaus lähetetään postipakettina.
Tähän asti hintoihimme on sisältynyt toimituskulut kirjeenä, jatkossakin tarjoamme siis osan postikulujen hinnasta teille.
Tilanne on sen verran vakava, että emme ota mitään riskejä enää postien kanssa, vaan jokainen asiakas saa seurantakoodin paketilleen ja postiongelmat ovat sen jälkeen historiaa.
Lisäksi tietoa sähköposteista: Vastaamme saapuneisiin viesteihin samana tai seuraavana TYÖPÄIVÄNÄ(arkisin), mikäli et saa vastausta, se tarkoittaa sitä ettei viestisi ole meille asti tullut. Laita tällöin uusi viesti vasemmalla olevan LOMAKKEEN kautta, saat omaan sähköpostiisi kopion viestistä. Lomakkeen kautta tulleet viestit tulevat perille.
Iloista joulumieltä kaikille!
Nipsulassa elellään nyt varmasti vuoden vilkkainta ja kiireisintä aikaa, touhua joulupakettien kanssa on riittänyt melkoisesti. Tänään lähti hirmuinen kasa postia eteenpäin, lähetystunnuksia on paljon joita laittelen asiakkaille sähköpostitse kun ehdin syventyä mailien maailmaan.
Kaikki joille on postia jouluksi luvattu, saavat siis pehmoiset pakettinsa perille hyvin ennen joulua.
Jatkan töitä nyt, malttia sähköpostien kanssa, vastaillaan viimeistään huomenna aamulla kun saadaan ompelut pakettiin.
Kiitos kärsivällisyydestä ja ihanaa joulun odotusta?.
Onneksi on nyt ilmoitettu poliisille asiasta, niin jäävät nämä pitkäkyntiset kiinni. Ihmettelen itse, kun huutiksen kautta teen paljon kauppaa, niin vien aina kirjeet suoraan postiin, joko asiamiespostiin tai postikonttoriin. Saman hintaista postitus kun iskeä merkkejä ja jättää laatikkoon. En ole koskaan edes uskaltanut moista tehdä ettei vaan matkalla huku. Ja eikö Oulussa luulisi olevan posteja siellä sun täällä?
"Asiasta on soitettu polisiille,ja postille useamman kerran. Jätetty kirjalliset selvityspyynnöt viimeksi tänään."
Niin, itse olen ollut Itellan palveluksessa, ja nämä postin katoamiset on tosi hankala selvittää, jos jätät kirjeet joihinkin postilaatikkoihin merkeillä varustettuna. Kaikkein järkevintä olisi käydä ihan postikonttorissa ja ottaa joka kirjeeseen leimaus. Silloin asiakkaatkin tietävät varmasti koska kirje on lähetetty.
Eihän se ole itsellesikään kannattavaa, jos olet kuukausia paininut saman ongelman kanssa? Jätä merkit ostamatta ja toimi em. mainitulla tavalla. Ei enää katoa.
Jos tarkoitat, että lähetät viikoittain melkein sata kirjettä niin onpa sinulla kovasti töitä. Et kyllä millään moista määrää yksin ompele, ja jos sinulla on joku töissä niin muistathan että sinun pitää maksaa hänestä työnantajana maksuja!
Nämä viestithän jää tänne nettiin ikuisiksi ajoiksi, joten kannattaa tosissaan miettiä miten täällä keskustelee.
Pari kuukautta sitten lähetin maksikirjeen, vein ihan postin tiskille, hukkui matkalla. Posti ei voi tehdä mitään, kun ei ole koodia. Vastaanottaja sen verran läheinen, ettei syytä epäillä muuta kuin hukkumista.
Oli taas poistettu nipsulan sivuilta niiden oma viesti missä kertoivat joulu `sulustaan`. Varmaan siksi kun monet monet asiakkaat kyselivät tilaustensa perään joitten olisi pitänyt jouluksi olla perillä eivätkä olleet.
Kummallista tuo touhu. Voisiko nipsulan ompelija laittaa todisteita että on ollut yhteydessä poliisiin?
Itsekkin soitin kuluttaja-asiamiehelelle ja sieltä käskivät heti ottaa yhteyttä poliisiin. En ollut kuulemma ensimmäinen soittaja..
Jos tilausta ei etukäteismaksusta huolimatta kuulu, kuluttaja-asiamiehen sivuilla ja palvelunumerossa on hyviä vinkkejä, miten pitää toimia. Jos itse olisin tilannut jostain nettikaupassa viikkoja tai jopa kuukausia sitten jotain ja toimitusta ei näy, ei kuulu, koittaisin perua kaupan ja ottaisin yhteyttä kuluttaja-asiamieheen. Se kannattaa senkin takia, että jos yhteydenottoja tulee useita, tiedetään ongelman laajuudesta sielläkin.
Toivottavasti saatte tuon toimitussotkun selvitettyä ja tilauksiaan odottavat tulevat tänne kertomaan kunhan ovat kirjeensä saaneet, ettei jää huhut vellomaan. Itsekin odotan teiltä postia, mutta toivon että asiat selviävät. Varmasti tässä on ollut teillä rankka paikka kun on ollut paljon vastoinkäymisiä ja luulenpa että jotkut asiat olisi voinut hoitaa toisellakin tapaa, mutta niinhän se sanotaan että turha rutista kun on jo *** housussa :)
Eli toivotaan, että asiat järjestyvät ja toivon myös että tämäkin keskustelu pysyisi asiallisena eikä asioista mitään tietävät huutelisi sontaa. Ps. kannattanee käydä myös kaksplussan sivuilla oikaisemassa ja jättämässä terveiset...
Hyvää joulua!
Olisi meinaan samalla voinut kopioida niitä tilaajien kommentteja facebookista. Todellisuudessa kun sähköposteihin ei vastata, niitäkin jää kummallisesti matkalle ja selitys on joka kohtaan. Hyvähän se on uusiin tilauksiin muuttaa postitustapa paketiksi, mutta suurta välinpitämättömyyttä yrittäjä on osoittanut vanhoja tilauksia kohtaan. Eipä juuri ole huolettanut, vaikka tilauksia on "matkalla". Tästä syystä epäilen, että yrittäjäss itsessään on mätää. Jos olisi oikeasti tilanne se, että postia hukkuisi matkalle niin kyllä yrittäjää alkaisi huolettaa asia jo paljon aikaisemmin. Kun ihmiset ovat jo marraskuusta, jotkut lokakuusta, odottaneet postejaan ja nyt vasta yrittäjä alkaa asiaa selvittää ja toteaa että joku varastaa kirjeitä, niin kovin epäilyttävältä vaikuttaa. Yrittäjä on antanut maineensa mennä ja keskustelun velloa villinä eikä ole tehnyt asialle mitään. Niin no, onhan yrittäjä poistanut facebook-sivuiltaan henkilöiden kommentteja, ilmeisesti siksi että ongelman laajuus ei selviäisi asiakkaille. Kaikki poistetut kommentit eivät todellakaan meinaan olleet asiattomia.
Kaikesta tästä syystä epäilen yrittäjän rehellisyyttä. Toivottavasti olen väärässä ja yrittäjä saa asiansa selvitettyä, koska kysyntää hänen toiminnalleen olisi (ollut).
Tätä ketjua sivusta seuranneena täytyy ihmetellä sellaistakin asiaa (epärehellisyysväitöksiin ja toimitusvaikeuksiin sen kummemmin puuttumatta), että ilmeisesti aika monella on kuvitelma, että tämäntyylisiä vaatteita ym. Ei saisi muualta kuin Nipsulasta. FB ja netti on pullollaan sekä yrityksiä että harrastekäsityöntekijöitä, joilta vastaavia tuotteita saa tilattua/ostettua ilman kuukausien odottelua ja epävarmuutta. Uskallan kokemuuksen pohjaten sanoa, että suurin osa on laadullisesti erittäin kilpailukykyisiä.
Miksi siis tuskailla firman kanssa, jossa homma ei toimi, kun voi äänestää jaloillaan ja ostaa muualta?
Mainitsenpa vielä että nuo sydän- ja tassupyllythän on kuitenkin alunperinkin me and i-ideoita eikä suinkaan nipsulan yksinoikeudella valmistamia tuotteita ja kuka tahansa ompelija osaa kyllä niin halutessaan sellaisia tehdä.
että fb:stä löytyy muitakin samantyylisiä lastenvaatevalmistajia.
Ihan käsittämätöntä toimintaa tuolla nipsulan yrittäjällä. Työtä riittäisi, mutta organisointi ja logistiikka hoidettu miten sattuu. Lisäksi ei ole yhtään osattu ajankäyttöä suunnitella miten ehtii kaikki tilaukset toimittaa. Jos nyt edes yrittäjää kiinnostaa asiat hoitaa..
Onkohan yrittäjän itsensä lisäämiä nuo kaksi edellistä facebooklainausta...?
Olisi meinaan samalla voinut kopioida niitä tilaajien kommentteja facebookista. Todellisuudessa kun sähköposteihin ei vastata, niitäkin jää kummallisesti matkalle ja selitys on joka kohtaan. Hyvähän se on uusiin tilauksiin muuttaa postitustapa paketiksi, mutta suurta välinpitämättömyyttä yrittäjä on osoittanut vanhoja tilauksia kohtaan. Eipä juuri ole huolettanut, vaikka tilauksia on "matkalla". Tästä syystä epäilen, että yrittäjäss itsessään on mätää. Jos olisi oikeasti tilanne se, että postia hukkuisi matkalle niin kyllä yrittäjää alkaisi huolettaa asia jo paljon aikaisemmin. Kun ihmiset ovat jo marraskuusta, jotkut lokakuusta, odottaneet postejaan ja nyt vasta yrittäjä alkaa asiaa selvittää ja toteaa että joku varastaa kirjeitä, niin kovin epäilyttävältä vaikuttaa. Yrittäjä on antanut maineensa mennä ja keskustelun velloa villinä eikä ole tehnyt asialle mitään. Niin no, onhan yrittäjä poistanut facebook-sivuiltaan henkilöiden kommentteja, ilmeisesti siksi että ongelman laajuus ei selviäisi asiakkaille. Kaikki poistetut kommentit eivät todellakaan meinaan olleet asiattomia.
Kaikesta tästä syystä epäilen yrittäjän rehellisyyttä. Toivottavasti olen väärässä ja yrittäjä saa asiansa selvitettyä, koska kysyntää hänen toiminnalleen olisi (ollut).
enkä ole asiakas enkä yrittäjä, kävin vain mielenkiinnosta niillä sivuilla. Joo olishan voinu kopioida asiakkaiden kommentteja sieltä myös. Siis nuo kaksi lainausta on yrittäjän kirjoittamia juttuja faceen.
Voisko postissa olla joku härski työntekijä, joka pöllii tuon yrittäjän lähetyksiä, kun tietää pakettien sisältävän kivoja vaatteita?!
Voisko postissa olla joku härski työntekijä, joka pöllii tuon yrittäjän lähetyksiä, kun tietää pakettien sisältävän kivoja vaatteita?!
älä nyt hölmöjä puhu,siellähän ihmiset sanoivat että päiväys oli kirjeissä ihan kohdallaan.
outoa, että Itella hukkaisi erityisesti yhden lähettäjän posteja. Ellei sitten heidän lähipostissaan tosiaan ole jotakuta pitkäkyntistä. Tämähän varmasti poliisitutkinnassa voitaisiin selvittää. Luulisi, että olisi noin monesta hukkuneesta kalliista tuotteesta jo rikosilmoitus tehty. Ei voi olla sattumaa enää.
Voi kun joku jo tilannut kysyis poliisilta tuota, onko taas jokin selitys vaan, jolla pelaa lisää aikaa.