muita joilla anoppi kaveeraa vain tyttären perheen kanssa
niin,miten kestätte, miten nielette kiukkunne ja miten selitätte asian lapsillenne, kun lasten mummolle eli anopille vain oman tyttären lapset ovat tärkeitä ja miniän lapset (tätä "miniän lapset" termiä anoppi nimenomaan käyttää) ovat toissijaisia.
Anoppi on miehen siskon luona kylässä aina viikon kerrallaan, ja sitten taas seuraavalla viikolla sisko on anopin luona (vuorotellen siis pitkät kyläilyt toisillaan). Anoppi hoitaa vain miehen siskon lapsia, ei ole ikinä hoitanut sekuntiakaan meidän lapsia. Anoppi ostaa kälyn lapsille aina toppavaatteita, leluja, lahjoja, ihan koko ajan, meidän lapset saavat kerran vuodessa synttärilahjan (josta toki olen kiitollinen).
Anoppi ei tule meille kylään vaikka pyydetään, ja on suoraan sanonut minulle että haluaa keskittyä tyttärensä perheeseen ja haluaa olla ensisijaisesti mummo tyttärensä lapsille.
Tiedänhän minä että on anopilla oikeus olla tyttärensä kanssa paras kaveri, mutta minua silti niin LOUKKAA tuo että päin naamaa sanotaan että miniän lapset eivät kuulu minulle, ainoastaan tyttären perhe on tärkein.
Meillä on vain yksi mummo eli tämä anoppi. Jos olisi toinenkin mummo niin välit olisi olleet poikki jo aikapäiviä sitten, nyt vaan pitää hammasta purren lasten takia kestää. Lapset näkevät anoppia noin kaksi tai kolme kertaa vuodessa kun hätäseen käyvät. Heillä ei oikein pääse käymään kun se käly on aina siellä tai sitten mummo menossa kälylle.
Ymmärrän sen että mummon "mummokiintiö" tulee täyteen niistä tyttären lapsista, mutta onko reilua jättää miniän lapset ilman mummoa, varsinkin kun anoppi tietää että meillä ei toista mummoa ole.
Tiedän että katkeruus ei asiaa auta, mutta jos joku osaisi antaa vinkkiä siitä, miten tätä voi kestää tulematta hulluksi, niin kertokaa!
Asiasta on puhuttu anopin kanssa pari kertaa, ei ole auttanut :(
ap miettinyt, voisitko hommata "mummokaverin"? Siis esim. SPR:llä tai seurakunnassa voi olla ystäväpalvelu-toimintaa, jossa vapaaehtoiset toimivat ystävinä. Sitä kautta voisit saada lapsillesi varamummon.