Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Runoista lauluiksi! Onnistuuko, miten? Musiikkitietäjiä paikalla?

Vierailija
08.11.2011 |

Olen ollut jo pitkään "pöytälaatikkorunoilija". Joskus olen miettinyt josko yrittäisi julkaista runokirjan..

Mutta, sitten ajattelin, että entä lauluiksi? Miten se voi onnistua, jos ei ymmärrä nuoteista mitään?

Neuvoja?

Kommentit (5)

Vierailija
1/5 |
08.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos osaat vähän soittaa, voit äänittää runosi kun olet tehnyt niistä lauluja. Tai jos sulla on erikoisen lahjakas ystävä joka saa kiinni hyräilystäsi ja pystyy hakemaan soinnut ja rytmin. Tai sitten tarjoot runoja jollekin musiikkia taitavalle joka osaisi säveltää ja sovittaa niitä.

Vierailija
2/5 |
08.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja sitten lainaat kirjan (Kahle)kuningaslaji tms. laulujen sanojen tekemisestä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/5 |
08.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

hyräilemällä olen yrittänytkin. Enkä ole ystäville, sukulaisille sanonut edes kirjoittavani runoja, joten enpä taida uskaltaa lauluistakaan puhua :)

ap

Vierailija
4/5 |
08.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eräs kaverini, jolla on bändi, teki joistain runoista laulun. Minä siis en ole musiikki-ihmisiä enkä tajua sovittamisesta tai sanottamisesta mitään.

Joitaimn runoja piti hieman muokata, lähinnä lisätä sanaa tms. Ja ei kannata kysyä miksi, en muista enää mutta jokin syy sille oli.

Mutta siis joo, periaatteessa runoista voi sovittaa ja sanoittaa kappaleen.

Vierailija
5/5 |
08.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Säkeistössä on tietty määrä iskuja ja sanoituksen pitää istua siihen jollain tavalla. Perinteisissä runoissahan on suurinpiirtein yhtä monta tavua tai sama poljento joka rivissä tai säkeessä, se on siis sillai symmetristä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän seitsemän kolme