Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

muita joilla anoppi kaveeraa vain tyttären perheen kanssa

Vierailija
19.12.2011 |

niin,miten kestätte, miten nielette kiukkunne ja miten selitätte asian lapsillenne, kun lasten mummolle eli anopille vain oman tyttären lapset ovat tärkeitä ja miniän lapset (tätä "miniän lapset" termiä anoppi nimenomaan käyttää) ovat toissijaisia.

Anoppi on miehen siskon luona kylässä aina viikon kerrallaan, ja sitten taas seuraavalla viikolla sisko on anopin luona (vuorotellen siis pitkät kyläilyt toisillaan). Anoppi hoitaa vain miehen siskon lapsia, ei ole ikinä hoitanut sekuntiakaan meidän lapsia. Anoppi ostaa kälyn lapsille aina toppavaatteita, leluja, lahjoja, ihan koko ajan, meidän lapset saavat kerran vuodessa synttärilahjan (josta toki olen kiitollinen).

Anoppi ei tule meille kylään vaikka pyydetään, ja on suoraan sanonut minulle että haluaa keskittyä tyttärensä perheeseen ja haluaa olla ensisijaisesti mummo tyttärensä lapsille.

Tiedänhän minä että on anopilla oikeus olla tyttärensä kanssa paras kaveri, mutta minua silti niin LOUKKAA tuo että päin naamaa sanotaan että miniän lapset eivät kuulu minulle, ainoastaan tyttären perhe on tärkein.

Meillä on vain yksi mummo eli tämä anoppi. Jos olisi toinenkin mummo niin välit olisi olleet poikki jo aikapäiviä sitten, nyt vaan pitää hammasta purren lasten takia kestää. Lapset näkevät anoppia noin kaksi tai kolme kertaa vuodessa kun hätäseen käyvät. Heillä ei oikein pääse käymään kun se käly on aina siellä tai sitten mummo menossa kälylle.

Ymmärrän sen että mummon "mummokiintiö" tulee täyteen niistä tyttären lapsista, mutta onko reilua jättää miniän lapset ilman mummoa, varsinkin kun anoppi tietää että meillä ei toista mummoa ole.

Tiedän että katkeruus ei asiaa auta, mutta jos joku osaisi antaa vinkkiä siitä, miten tätä voi kestää tulematta hulluksi, niin kertokaa!

Asiasta on puhuttu anopin kanssa pari kertaa, ei ole auttanut :(

Kommentit (61)

Vierailija
1/61 |
19.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen miettinyt asiaa, mutta meilläpäin ei toimi pelastakaa lapset, mll tai muut. Mutta seurakuntaa en hoksannutkaan, taidan soittaa sinne, kiitos vinkistä. Lehti-ilmoitusta harkitsin, mutta sitä kautta voi tulla pervoperoja tai muuta vastaavaa ; ) Lapsilla on kova mummokaipuu ja suuri suru siitä kun oma mummo on vain serkkujen kanssa tekemisissä..

Vierailija
2/61 |
19.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

- Kirjoita kirje anopille ja kerro että on vaikea vastata lasten kysymyksiin miksi mummo on vain serkkujen kanssa jne. Mieti moneen kertaan ennenkuin lähetät että kirje on mahdollisimman neutraali mutta selkeä jne.

- Jos kirje ei auta niin unohda tuo mummo. Tai käyää kerta tai pari vuodessa mutta muuten hänestä ei tarvi välittää.

- Ainakin jossain päin on olemassa "varamummo" toimintaa. Siis mummoina haluavat ilmoittautuvat ja samoin mummoa haluavat ja sitten koetetaan tutustua jonkun sopivan mummon kanssa. Tarkoitus on ettei mummo ole lastenhoitaja vaan hyvä aikuiskontakti lapselle siis mummo. Ja tietysti touhuttavat asiat vaihtelevat mummosta ja lapsista riippuen eli paistellaanko lättyjä vai samoillaanko metsissä jne.

Tsemppiä ja jaksamista ap:lle

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/61 |
19.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen seurannut, että niillä, joilla on hankalat anopit, on yleensä hankalat työkaveri ja pomot ja veljen vaimot ja muut ihmiset. Heillä on vaikeuksia kaikkien ihmisten kanssa.

Itse tulen toimeen yleensä kaikkien kanssa ja ihmettelen, että mistä ihmeen syystä toisille tulee vastaan aina niitä hankalia anoppeja yms.

Joku syy siihen on, miksi mummo viihtyy vain tyttärensä luona, eikä teillä.

Niin, minut kun on nyt kiukuttelevaksi teiniksikin jo luokiteltu, niin kysynkin haukkujilta että miltä teistä tuntuisi olla samasda asemassa? Että on vain yksi mummo jolle lapsenlapset ovat kuin ilmaa vaikka kaikkensa tekee ollakseen ystävällinen ja mukava mummolle. Uskon ettei kovin mono olisi kiitollinen tai onnellinen. Aiheesta murehtiminen ei siis ole mielestäni teinikiukuttelua!

Vierailija
4/61 |
19.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Raiskauksen uhrilla on liian lyhyt hame, työpaikkakiusauksen uhri on nössö tai epämiellyttävä tai tyhmä tai mitä kaikkea, mutta hän on siis syyllinen kiusaukseen. Koulukiusauksessa samoin. Nykyään on muotia tukea tekijää monenmoisin toimin ja vaatia hänelle ymmärtämystä ja uhri on tavallaan syyllinen, kun käveli tekijän näköpiiriin.

Tässä ketjussa on myös näitä uhrin syyllistäjiä liikkeellä.

Ap, älä kuuntele heitä. Mummo, joka sanoo haluavansa keskittyä tyttärensä lasten mummouteen, on yksin syyllinen käytökseensä. Et ole syyllinen siihen millään tapaa.

Minusta tuo ajatus, että lapsille löytyisi joku "varamummo" on aivan ihana! Yritä ihmeessä löytää joku... mikseipä vaikka netti-ilmoituksen kautta? Mutta ajatus on ihana ja voisitte saada elämäänne aivan fantastisen ja hyvän lisän, rakastavan ihmisen, joka toisi lastenne ja myös teidän aikuisten elämään paljon enemmän iloa ja lämpöä kuin tuo nykyinen mummo tuo.

Vierailija
5/61 |
19.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei! Täällä yks joka on kasvanut ilman isovanhempia. Ei ole vahingoittanut mua mitenkään. En osaa kaivata ukkiani kun se oli aina vaan kärtynen, huusi, pisti telkkaria isommalle jos joku meistä lapsista tahtoi kertoa jotain, suuttui ja häipyi kylälle, skippas synttärit joulut ja jopa ristiäiset. Uskon että olen vain saanut olla onnellisempi kun ei tarvinut väkisin katsoa sellaista lapsellista touhua. Onhan mulla aina ollut ihanat vanhemmat :)

Vierailija
6/61 |
19.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hinta on 25 e + alv ja tietty maksatte matkat.

Katsohan: jos omat isovanhemmat ei teidän perhettä kestä niin tuskin edes me rahasta välittävät teitä sen paremmin kestämme.

Vierailija
7/61 |
19.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olipa ilkeästi sanottu, kyllä perhettämme kestävät muutkin, lapseni ovat kilttejä ja hyvätapaisia ja itse aina ollit kohtelias ja ystävällinen anopille

Av:lla on todella tyljä "lyö lyötyä" -ihmisiä!

Olen toki valmis varamummolle maksamaan esim 10e/h.

Vierailija
8/61 |
19.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja joka mummolla on oma mielipide. Mummot on aikanaan hoitaneet omat lapset ja mitään pakkoa ei ole hoitaa lapsenlapsia. Ja valintoja saa tehdä. Ei ole mitenkään itsestään selvää, että jokainen lapsi olisi yhtä rakas ja jokaisen perheelle haluaisi jakaa aikaansa tasapuolisesti.

Itselläni ei ole ollut mummokontakteja ikinä. Äidin äiti oli kuollut ennen syntymääni ja isän äiti oli etäinen. Näin hyvin harvoin.

Oma äitini taas on kuollut, kun olin teini joten en ole saanut lapsilleni mummoa. Entisen miehen äiti eli "teinivuosia 50 vuotiaana" ja näin ollen ei hoitanut lapsiamme. Enkä sitä odottanutkaan. Nykyisen miehen äiti oli mummona kaikille, mutta hoitajamummoa en hänestäkään tarvinnut. Kylässä käytiin ja mummon pannareita syötiin. Hänkin on nyt kuollut.

Minulla on vain poikia ja en usko, että tulen koskaan puuttumaan poikieni perheiden elämään. Heillä on sitten omanlaiset systeemit. Kylässä varmaan käyn, mutta leikki ja hoitoautomaatti en usko olevani.

Vierailija
9/61 |
19.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap kuule, minusta olisi parempi, että löytäisitte varamummon, jossa ei olisi kyse taloudellisesta hyödystä. Eri asia on sitten, jos tulee jotain lastenvahtijuttua siihen mukaan. Mutta on niin hirveästi yksinäisiä vanhuksia, kuitenkin vielä hyväkuntoisia ja reippaita, jotka olisivat hirveän mielellään osa nuoren perheen touhuja, eikä mikään tuntipalkkapohjainen diili. Minusta olisi tärkeä yrittää löytää tällainen yksinäinen vanhus teille mummoksi, eikä ajatella, että se olisi jotain tuntipalkkamummoutta. Vähän sama kuin ystäväpalvelu... hei, entä tosiaan punaisen ristin ystäväpalvelu? Siellä on paljon vanhempaa väkeä ja se on vapaaehtoispohjainen. Olen itse ollut siinä mukana opiskelijana, ihan muuten vain, ja olin siellä aika kummajainen vanhusten joukossa. Ota ihmeessä yhteyttä sinne ja kerro tilanteestanne :)

Vierailija
10/61 |
19.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

tuosta varamummo"palvelusta". Kyse on ilmaisesta toiminnasta, jossa vapaaehtoiset toimivat ystävänä. Palkkana siinä on hyvä mieli, ja mahdollisuus tutustua uusiin ihmisiin.

Vierailija
11/61 |
19.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jälleen kerran totean, että me naiset emme koskaan tule pärjäämään tasaveroisesti miesten kanssa, koska emme osaa puhaltaa yhteen hiileen. Mihin me miehiä tarvitsemme meitä mollaamaan, kun osaamme tehdä sen itse niin loistavasti... Kiva olisi tietää tunnenko ketään tunnevammaista AV-mammaa ihan livenä... Harvalla on selkärankaa huudella muualla kuin netissä.

AP ymmärrän kyllä mielipahasi. Meilläkin sama tilanne, jonka olemme ratkaisseet niin, että anoppi voi kyllä tulla lapsia katsomaan, mutta emme ole itse yhtään aloitteellisia hänen suhteensa. Anoppi kun pitää meidän lapsia hätävarana, jos tyttären lapset, ystävät tai muut harrastukset eivät jostain syystä päivää täytä. Olemme miettineet asiaa aikoinaan ja tulleet siihen tulokseen, että mummi saa lapsia tavata, jos pitää lapsille antamansa lupaukset. Jos ei, niin sitten mummin pitää harjoitella vielä sitä lupausten pitämistä. Meillä nimittäin mummi pyrkii olemaan kaikille mieliksi ja lupaili lapsille kaikkea kivaa yhteistä tekemistä, jota ei sitten koskaan tullutkaan. Hyvin on lapset kasvaneet ilman läheistä suhdetta mummiin. Meillä toki on toinenkin mummi, mutta hän on vielä osittain työelämässä eikä ole niin vapaa olemaan lasten kanssa. Mutta olemme tästäkin kiitollisia. Siihen meni aikaa ja se vaati pientä sulattelua, mutta näillä pelimerkeillä on menty ja lapset ovat ihan tyytyväisiä tilanteeseen, kun enää ei lupauksia ole petetty...

Vierailija
12/61 |
19.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

hyväksyä, että se mummo ei ole palkattu vaan aidosti mukana perheen toiminnassa. Eli varamummo voi sanoa aika rankasti, jos ei hyväksy perheen tekemisiä, saa puuttua lastenkasvatukseen, perheen harrastuksiin jne.

Eli ei voi saada varamummoa, joka ei tekisi selväksi, että hänelläkin on oikeutensa.

Vierailija
13/61 |
19.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Omalla miehelläni on erittäin läheiset välit äitiinsä ja anoppini on perheemme kanssa paljon, paljon enemmän kuin oma äitini joten kertomuksesti tuntuu minusta ihan vieraalta eikä anoppisi käytös voi olla yleistä, en ole vastaavaa kuullut koskaan.

Vierailija
14/61 |
19.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli ei voi saada varamummoa, joka ei tekisi selväksi, että hänelläkin on oikeutensa.

Oo, Jumala on puhunut!

Vierailija
15/61 |
19.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

eikä anoppisi käytös voi olla yleistä, en ole vastaavaa kuullut koskaan.

että tämä olisi yleinen tilanne? Hän halusi avautua omastaan. Comprendo?

Vierailija
16/61 |
19.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä kommentti, kiitos! Miehelläni nimittäin oli vuosia etäiset välit äitiinsä kun opiskeli vuosia muualla. Anopin tytär taas on asunut koko ajan äitinsä lähellä eikä käynyt muualla opiskelemassa, eli napanuora ei katkennut. Mieheni oli "vanha" (30) aloittaessamme seurustelun, ja silloin kyllä aloin pitää yhteyttä anoppiin. Tämä ei nyt siis ole välttämättä minun "syyni" jos nyt syyllisen etsintä mitään auttaa.

On tämä AV uskomaton paikka, kun lukee mitä haukkumista ja sontaa sain niskani! :)

Vierailija
17/61 |
19.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

nuo idioottiviestit ketjusta. Niitä tulee aina... Aika uskomatonta, että jotkut saavat päivän kiksit siitä, että haukkuvat netissä tuntemattoman asiallisen avauksen. Toivottavasti saat tilanteeseen selkeyttä itsellesi ja ennenkaikkea lapsillesi.

Vierailija
18/61 |
19.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

"ei mulla vaan ole tuollaista vaan tosi ihanat välit anoppiini"-avautumiset. Niitähän aina riittää näissä kaikissa ongelmien esiintuovissa ketjuissa. "Mulla on ihana anoppi", "ei mun mies pettäisi ikinä", "mun lapset saa pelkkiä kymppejä", "ai, no mun BMI on 20, vaikka syön 3000 kaloria päivässä". Näitähän riittää.

Kun olet suodattanut, olet saanut ihan hyviä vastauksia ja ideoita ja tukea. Halaukset!

Vierailija
19/61 |
19.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja taitaa olla yleistä!

Vierailija
20/61 |
19.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tein valinnan siinä vaiheessa kun miniä

-valitti, että meillä on tylsää

-en ole oikea mummi vaan hänen äitinsä on ainoa oikea mummi

-kun miniä oli sitä mieltä, että paras anoppi on kuollut anoppi

-kun miniä valitti, että ostin vääränlaisia lahjoja

-kun en hoitanut lapsia tarpeeksi

-kun otin vauvan syliin ja näin riistin äitiyden häneltä ja olen hirviöanoppi

-tarjoan joululaatikot foliovuoista

-kotonani olen joskus ilman rintaliivejä ja se oksettaa miniää

-kävin heillä liian usein

-en käynyt heillä tarpeeksi

-en ostanut reimatekkiä, enkä maksanut vaunuja

-en tee mitään oikein kun en ole miniän oma äiti

Siksi en ole tekemisissä kuin tytön perheen kanssa ja pojan kanssa miniän selän takana salaa. Testamentistäkin on miniä poistettu avio-oikeus eväämällä pois, joten miniä ei tule edes kuolemastani mitään hyötymään.

Ja arvaattehan. Miniä on av.mamma

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kahdeksan yksi