Fb vuoti mun yksärit kaikille kavereille. Ihan kaikille.
Eikä auta vikka poistan niitä yksitellen, ne jää sinne kavereille.
Ja eilen poistetuista jotkut ovat tulleet tänään takaksin.
V-n fb.
Kommentit (78)
se tulee kaikille 25.12.2011
Ei se tule kaikille 25.12.2011.
Todella yksityisiä juttuja kirjoitettu, jotka nyt tuntuvat inbox/chat viestittelylle. Ei kai alussa edes chat toimintoa ollut käytössä?
Itse en ole aihealueen asiantuntija mutta kävin huvikseni läpi omaa seinääni ja siellä on kyllä alkuajoilta hyvinkin henkilökohtaisilta vaikuttavia lyhyitä ketjuja, jotka ovat kyllä ihan aidosti "seinällä", vaikka vaikuttavat pikemminkin INBOX-kamalta. Itsekään en olisi näitä muistanut, jos en olisi käynyt erikseen katsomassa.
Alkuaikoina käytiin tosiaan aika intiimejä keskusteluja seinillä. Eli ei sinne ole mitään vuotanut.
Niin, se tulee kaikille 26.12.
Mitään takarajaa kaikille tulemiseen ei ole olemassakaan.
Todella yksityisiä juttuja kirjoitettu, jotka nyt tuntuvat inbox/chat viestittelylle. Ei kai alussa edes chat toimintoa ollut käytössä?
Ei ollut, ei.
Itse en ole aihealueen asiantuntija mutta kävin huvikseni läpi omaa seinääni ja siellä on kyllä alkuajoilta hyvinkin henkilökohtaisilta vaikuttavia lyhyitä ketjuja, jotka ovat kyllä ihan aidosti "seinällä", vaikka vaikuttavat pikemminkin INBOX-kamalta. Itsekään en olisi näitä muistanut, jos en olisi käynyt erikseen katsomassa.
Alkuaikoina käytiin tosiaan aika intiimejä keskusteluja seinillä. Eli ei sinne ole mitään vuotanut.
Ihmiset eivät aluksi oikein ymmärtäneet, että se seinä on tosiaan julkinen. Ihmettelin jo silloin aika henkilökohtaisia veistejä seinillä.
Ihmiset eivät aluksi oikein ymmärtäneet, että se seinä on tosiaan julkinen. Ihmettelin jo silloin aika henkilökohtaisia veistejä seinillä.
Alkuaikoinakin voitiin kirjoittaa yksityisviestejä, mutta moni todella kuvitteli seinille kirjoittettavienkin viestien olevan kahdenkeskisiä.
Oi niitä aikoja :)
Siis onko tässä nyt kyse inboxin viesteistä vai seinälle kirjoitetuista viesteistä? Olen jotenkin sekaisin nyt tämän kanssa, että kummasta on kyse.
Mä olen poistanut ajat sitte seinältäni lähes kaikki statukset ja muiden mulle kirjoittamat jutut. Mitkä tiedot siis tulee seinälleni (minne muualle?) näkyviin?
aikajana tulee KAIKILLE käyttäjille 23.12. en tiedä mistä kuusesta ootte repineet ton 25. tai 26. päivä. Kyllä naurattaa kun hölmöt luulee ettei tartte ottaa käyttöön. Parempi olisi mennä kiltisti sinne harjoittelemaan käyttöä (ehtii muutaman päivän, sitä ei tartte heti julkaista) ettei kaikki lävähdä ikävästi näkyville.
Mutta tehkää miten lystäätte, itkette täällä sitten aattona kun p*t on housussa :D.
Siis onko tässä nyt kyse inboxin viesteistä vai seinälle kirjoitetuista viesteistä? Olen jotenkin sekaisin nyt tämän kanssa, että kummasta on kyse.
Mä olen poistanut ajat sitte seinältäni lähes kaikki statukset ja muiden mulle kirjoittamat jutut. Mitkä tiedot siis tulee seinälleni (minne muualle?) näkyviin?
Vähän erilailla järjestettynä vaan.
Mekin just tuossa kahvilla työporukan kanssa juteltiin, että ne "vuotaneet" on tosiaan todennäköisesti alkuaikojen seinäkirjoituksia.
tässä linkki http://www.facebook.com/about/timeline millä saa aikajanan vain itselleen näkyviin kunnes sitten joulupäivänä tulee automatic. Eli tuosta ehtii nyt putsaamaan sitten aikajanaansa ennen kuin muut näkevät sen.
Alkuaikoinakin voitiin kirjoittaa yksityisviestejä, mutta moni todella kuvitteli seinille kirjoittettavienkin viestien olevan kahdenkeskisiä.Oi niitä aikoja :)
Monilla oli myös huomattavasti vähemmän ihmisiä kaverilistoillaan. Itselläni oli vuonna 2007 parisenkymmentä kaveria, lähinnä opiskelukavereita jne. Nyt on parisataa henkeä, joukossa mm. vanhemmat, setiä ja tätejä, entisiä kollegoja jne.
ONko kyse niistä viesteistä mitkä on takana viestit vai chatistä joka on siinä oikeessa alalaidassa??? Mitä teillä näkyy ja missä???
Mä asensin aikajanan enkä löydä sieltä mitään viestejä,en siis edes omia vanhoja.
aikajana tulee KAIKILLE käyttäjille 23.12. en tiedä mistä kuusesta ootte repineet ton 25. tai 26. päivä. Kyllä naurattaa kun hölmöt luulee ettei tartte ottaa käyttöön. Parempi olisi mennä kiltisti sinne harjoittelemaan käyttöä (ehtii muutaman päivän, sitä ei tartte heti julkaista) ettei kaikki lävähdä ikävästi näkyville.
yksikään muutos ei FB:ssä tapahdu päivässä, vaan käytännössä ilmoitetaan aloituspäivämäärä. Ennen kuin päivitykset ovat kaikkialla, aikaa menee päiviä, jos on ongelmia, jopa viikkoja tai kuukausia.
Edelleen FB on tänään todennut, että:
"–Kaikkien käyttäjien siirtäminen Timelineen tulee vielä kestämään (vielä ei ole päätetty, kuinka kauan), kertoo Fredriksson sähköpostitse."
http://www.uusisuomi.fi/kotimaa/118785-facebook-korjaa-uusi-tieto-timel…
Mutta tehkää miten lystäätte, itkette täällä sitten aattona kun p*t on housussa :D.
Tässä suoraan Facebookista kopsattuna:
Tervetuloa aikajanallesi (7 päivän esikatselu)
Vain sinä näet aikajanasi 7 päivän esikatselun aikana. Tänä aikana voit tehdä seuraavaa:
1. Tarkista, mitä aikajanallasi on nyt, ja lisää tai piilota, mitä haluat.
2. Valitse Julkaise nyt tai odota, kunnes aikajanasi julkaistaan 26. joulukuuta
aikajana tulee KAIKILLE käyttäjille 23.12. en tiedä mistä kuusesta ootte repineet ton 25. tai 26. päivä. Kyllä naurattaa kun hölmöt luulee ettei tartte ottaa käyttöön. Parempi olisi mennä kiltisti sinne harjoittelemaan käyttöä (ehtii muutaman päivän, sitä ei tartte heti julkaista) ettei kaikki lävähdä ikävästi näkyville. Mutta tehkää miten lystäätte, itkette täällä sitten aattona kun p*t on housussa :D.
Tässä suoraan Facebookista kopsattuna: Tervetuloa aikajanallesi (7 päivän esikatselu) Vain sinä näet aikajanasi 7 päivän esikatselun aikana. Tänä aikana voit tehdä seuraavaa: 1. Tarkista, mitä aikajanallasi on nyt, ja lisää tai piilota, mitä haluat. 2. Valitse Julkaise nyt tai odota, kunnes aikajanasi julkaistaan 26. joulukuuta
Ei liity muiden ihmisten sivuihin yhtään mitenkään!
aikajana tulee KAIKILLE käyttäjille 23.12. en tiedä mistä kuusesta ootte repineet ton 25. tai 26. päivä. Kyllä naurattaa kun hölmöt luulee ettei tartte ottaa käyttöön. Parempi olisi mennä kiltisti sinne harjoittelemaan käyttöä (ehtii muutaman päivän, sitä ei tartte heti julkaista) ettei kaikki lävähdä ikävästi näkyville. Mutta tehkää miten lystäätte, itkette täällä sitten aattona kun p*t on housussa :D.
Tässä suoraan Facebookista kopsattuna: Tervetuloa aikajanallesi (7 päivän esikatselu) Vain sinä näet aikajanasi 7 päivän esikatselun aikana. Tänä aikana voit tehdä seuraavaa: 1. Tarkista, mitä aikajanallasi on nyt, ja lisää tai piilota, mitä haluat. 2. Valitse Julkaise nyt tai odota, kunnes aikajanasi julkaistaan 26. joulukuuta
Ei liity muiden ihmisten sivuihin yhtään mitenkään!
Vaan kommentoin vain tuohon lainaamaani viestiin jossa kysyttiin "mistä te revitte noita 25.12. tai 26.12." että ihan omalta seinältäni itseni tapauksessa sen revin.
Eikä noilla päivillä kai ole tässä edes mitään merkitystä vaan sillä, että aikajana todellakin tulee kaikille, koska se tulee kaikille ei ole selvää, mutta ei ole valintakysymys - siitähän tuo keskustelu lähti liikkeelle.
kun moni on NÄHNYT näitä yksityisviestejä ja myös minä itse ystäväni timelinessa. Kiusallista!
siis niillä vuotaneet, ketkä ottaneet aikajanan. itse en aio ottaa
Se tulee torstaina kaikille.
Itselläni ei ole mitään sinne vuotanut, ihan hauska oikeastaan. Ainoa mikä ärsytti, on ihmeelliset kavereiden irralliset kommentit siellä - siis joku kaveri on kommentoinut joskus vuonna x mun statusta ja sitten niitä kommentteja on siellä irrallaan siitä alkuperäisestä statuksesta, mikä näyttää ihan urpolta, tyyliin: "Maija Meikäläinen: Joo meillä on ihan sama juttu!!!" ja mistään ei käy ilmi että mihin tuo liittyy. Mietin vaan mitä mun omia kommentteja on samalla tavalla irrallaan kavereiden aikajanoilla urpoilemassa.
Mut mitään yksityisviestejä ei kyllä ollut...
Ja se että tällaisia priva-viestien seinällepomppaamisilmoituksia on tullut vain Suomesta, antaa hyvän kuvan suomalaisten älykkyydestä.