Nyt riittää. Haluan muuttaa pois Tampereelta ja äkkiä!
Kävin äsken keskustassa etsimässä uusia kenkiä. Ihmisten määrä, huonokäytöksisyys ja röyhkeys yllättivät todellakin. Tosin muita varmaan ei (?), itse en kovin usein poistu kotoani, mitä nyt töihin ja ruokakauppaan. Tein sellaisia havaintoja, että joka toinen vastaantulija on päihtynyt, ulkomaan turtistit katsovat touhua kulmat kurtussa. Huumekauppaa käydään täysin avoimesti keskellä kirkasta päivää. Hävettää.
Ja mikä siinä on, että täällä ihmiset ovat kamalan epäsiistejäkin! Jokainen pukeutukoot oman makunsa mukaisesti, mutta kyllä kaupungin yleinen siisteystaso on laskenut hurjaa vauhtia. Hämeenkatu on niin täynnä kusta ja muita tahmoja, että jatkuvasti katsottava eteensä. Astuin johonkin terävään, toivottavasti ei ollut huumeneula. Julkiset vessat (esimerkiksi Metsossa ja Sokoksessa) ovat niin bakteeripesäkkeitä kun kodittomat käyvät näissä.
Kaiken kruunaa se, että emme ole löytäneet perheellemme uutta sopivaa asuntoa (kolmio-neliö) pitkän etsinnän jälkeen. Tampereelle rakennetaan aivan järkyttävän kalliita, n. 50 neliön kolmioita, joihin emme yksinkertaisesti halua muuttaa. Hyvästi!
Kommentit (198)
Tampere ei ole minulle tuttu, joten en voi tuohon ottaa kantaa. Mutta kiinnostaa kuitenkin, minne haluaisit muuttaa? Mä oon asunut Suomen joka kolkassa; Lapista pääkaupunkiseudulle ja siltä väliltä. Ystävällisimmät ihmiset olivat Lapissa ja Espoossa, mutta Espoon ruuhkaisuuden takia en sinne enää haluaisi. Lappiinkaan en enää haluaisi, koska kesä ja hyttyset...
Itsekin lähdin sieltä mutta on kyllä jo ikävä takaisin
Muutin reilu 6 kk sitten Vaasasta tänne, onneks ensi vuonna pääsen muuttaan takas sinne. Jäi ikävä rauhallista ja siistiä lintukotokaupunkia ja hyväkäytöksisiä hmisiä. Meno tampereella on ihan 180 astetta toiseen suuntaan, ihmiset on hirvittävän aggressiivisiakin.
Heh. Itselleni Tampere on opiskelukaupunki, josta muutin 5 vuotta sitten pois. Kävin usein keskustassa, koska asuin Kalevassa. Mitään tuollaista ei kyllä ollut ja Sokoksen ja Metson vessojakin käytin, ihan norminaisia niissä kävi. Mikähän mustamaalausjuttu tämäkin. Samanlainen, joita on tehtailtu tänne Helsingistäkin (jossa nyt asun).
Vierailija kirjoitti:
Tampere ei ole minulle tuttu, joten en voi tuohon ottaa kantaa. Mutta kiinnostaa kuitenkin, minne haluaisit muuttaa? Mä oon asunut Suomen joka kolkassa; Lapista pääkaupunkiseudulle ja siltä väliltä. Ystävällisimmät ihmiset olivat Lapissa ja Espoossa, mutta Espoon ruuhkaisuuden takia en sinne enää haluaisi. Lappiinkaan en enää haluaisi, koska kesä ja hyttyset...
Olen asunut myös aika monessa paikassa ennen Tampereelle muuttoa. Pohjanmaalla ja länsirannikolla on puhdasta, mutta ihmiset eivät ole niin ystävällisiä kuin pohjoisessa ja Itä-Suomessa. Näin ainakin mun mielestä. Haluaisin muuttaa ehkä johonkin Tampereen kehyskuntaan, esimerkiksi Lempäälään tai Ylöjärvelle, jotta perheen nuoren ei tarvitsisi vaihtaa koulua. Lisäksi olen ollut jo pidempään kiinnostunut Turusta, mutta puolisoa ajatus sinne lähdöstä ei kiinnosta.
Ap
Minäkin haluan muuttaa pois Tampereelta. Perheen takia vielä täytyy kestää. En vaan tykkää, en tykkää, en tykkää. Onneksi kaunista maaseutua on joka puolella. Kannattaa välttää keskustaa ja kauppakeskuksia. (Voi vitsit, miten kiva Koskikeskus oli ysärillä!)
Tyttäreni kanssa oltiin rautatieasemalla yksi päivä. Asematunnelissa keski-ikäinen mies huusi, että hän pissaa nyt. Ja ilmeisesti pissasi myös. Emme katsoneet. Rautatieasemaa verrattiin kesäloman matkojen ulkomaisiin asemiin, ja kyllä Tampereen asema-alue on rähjäinen.
Tampereella oli mukavaa vielä 20 vuotta sitten, ei enää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen asunut myös aika monessa paikassa ennen Tampereelle muuttoa. Pohjanmaalla ja länsirannikolla on puhdasta, mutta ihmiset eivät ole niin ystävällisiä kuin pohjoisessa ja Itä-Suomessa. Näin ainakin mun mielestä. Haluaisin muuttaa ehkä johonkin Tampereen kehyskuntaan, esimerkiksi Lempäälään tai Ylöjärvelle, jotta perheen nuoren ei tarvitsisi vaihtaa koulua. Lisäksi olen ollut jo pidempään kiinnostunut Turusta, mutta puolisoa ajatus sinne lähdöstä ei kiinnosta.
Ap
Samat ajatukset muutosta. Turku tai Vaasa, kiitos.
t. seuraava vastaaja
Junteimmat on täällä junan tuomia. Toki keskusta on vähän slummiutunut. Varsinkin sokoksen seutu. Denat vallanneet kaupan edustan.
Niin. Yleensä joutuu harkitsemaan mihin menee. Ja tahmaläikkiä on myös täällä sivulla ja hajuja, varsinkin jos ei tuule niin hankalaa. On paljon ihmisiä ja koiria. Pieni alue ja kapasiteetti täyttynyt.
Vierailija kirjoitti:
Muutin reilu 6 kk sitten Vaasasta tänne, onneks ensi vuonna pääsen muuttaan takas sinne. Jäi ikävä rauhallista ja siistiä lintukotokaupunkia ja hyväkäytöksisiä hmisiä. Meno tampereella on ihan 180 astetta toiseen suuntaan, ihmiset on hirvittävän aggressiivisiakin.
Vaasa on helvetin tylsä, kuollut pieni käpykylä, jossa käy lähinnä maalaisjuntteja ympäryskunnista.
Tampereeltahan just löytyy niitä kivoja perheasuntoja kolmella neljällä huoneella.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vaasa on helvetin tylsä, kuollut pieni käpykylä, jossa käy lähinnä maalaisjuntteja ympäryskunnista.
Jonkun tylsä ja kuollut on toisen viihtyisä ja rauhallinen. Siellä ihmisillä on elämänhallinta vielä olemassa, se vissiin tekee juntiksi?
Vierailija kirjoitti:
Heh. Itselleni Tampere on opiskelukaupunki, josta muutin 5 vuotta sitten pois. Kävin usein keskustassa, koska asuin Kalevassa. Mitään tuollaista ei kyllä ollut ja Sokoksen ja Metson vessojakin käytin, ihan norminaisia niissä kävi. Mikähän mustamaalausjuttu tämäkin. Samanlainen, joita on tehtailtu tänne Helsingistäkin (jossa nyt asun).
Tampereen vakituisten asukkaiden kannalta valtava opiskelijoiden ja juhlijoiden massa ei ole ollut koskaan hyväksi. Siis osa bilettää ja asukkaat kärsivät. Rahastajat tykkäävät laittaa pystyyn konserttia ja muuta juottolaa.
Vierailija kirjoitti:
Junteimmat on täällä junan tuomia. Toki keskusta on vähän slummiutunut. Varsinkin sokoksen seutu. Denat vallanneet kaupan edustan.
Itse asiassa jo ysärin lopulla oli Sokoksen edustalla usein jotain alkoholin vaikutuksen alaisia mieshenkilöitä ihan keskellä kirkasta päivää seisoskelemassa. Odotin siinä usein vaihtobussia, joten on jäänyt mieleen.
t. Tampereelta pois muutosta haaveileva
Sopiihan se muuttaa pois. Ehkä kaupunki paranee sillä.
Vierailija kirjoitti:
Sopiihan se muuttaa pois. Ehkä kaupunki paranee sillä.
Tampere paranee sillä että verojen maksajat normaalilla elämänhallinnalla varustetut lähtee pois? Miten järkätään jäljelle jäävien sore-palvelut jatkossa?
Kävin kerran Tampereella ja näin keskustassa humalaisen miehen. Ei ollut selvästikään menossa minnekään tai tekemässä mitään. Mies oli päihtynyt ja oli siinä.
Tästähän oli uutisissakin. Tre ei olekaan enää mikään houkuttelevin kaupunki.