Miten selvitä pettämisestä?
Hei!
Muutama kuukausi sitten mieheni jäi kiinni tekstiviestien lähettelystä toiselle naiselle. Mieheni mukaan kyse oli ensimmäisestä kerrasta eikä mitään muuta ollut tapahtunut.
Tämän jälkeen epäluuloisuuden peikko kuitenkin valtasi minut ja hakkeroin miehen Facebook-tilin, josta paljastui lisää viestejä eri naiselle (aika ällöttäviä vielä). Tämä oli kuulemma vain leikkiä, eikä mitään seksiä kenenkään kanssa ollut harrastettu.
Nyt en edelleenkään ole varma, uskonko miestäni ja välillä käyn edelleen salaa lukemassa miehen tekstiviestejä. Tämä uusi piirre oksettaa minua, en halua todellakaan olla epäluuloinen vaimo, mutta sellainen minusta on tullut.
Miten selvitä tästä eteenpäin, miten löytää taas luottamus jostain vai onko edessä vääjäämättä ero? Tänään taas epäluulo nosti päätään ja googlasin mieheni nimen vain huomatakseni, että hänellä on profiili deittisivustolla...
Auttakaa epätoivoista, mitä minä oikein teen? Haluan uskoa miestäni, ja suurin osa uskookin, mutta sitten välillä tuo kauhea epäuskon peikko saa vallan! :(
Kommentit (9)
Miehesi pettää sinua.
En tosin tiedä että mitä lasket pettämiseksi: "Tämä oli kuulemma vain leikkiä, eikä mitään seksiä kenenkään kanssa ollut harrastettu." tarkoittaako tuo sen että hyväksyt kaiken niin kauan kuin itse yhdyntää tms. ei ole?
Minusta pettäminen on sitä jos sen joutuu salaamaan puolisoltaan ja jos se on jotain sellaista jonka tietää satuttavan puolisoaan.
Itse laittaisin miehen pihalle. En suostuisi katsomaan tuollaista peliä.
Niin, kai se jo otsikossakin tulee ilmi, että mies pettää. Kysymys onkin, miten selvitä pettämisestä ei siitä, pettääkö mies vai ei.
Tuollaiset, "miehesi pettää" vastaukset ei varmaan kauheesti lämmitä, kun asiahan on jo selvä.
Miten siis selvitä pettämisestä? Puhumalla, keskustelemalla, terapialla, liikunnalla, mitä keinoja nyt onkin kriisitä selviämiseen. Tsemppiä!
Jos mies ei koe tehneensä väärin ja ala pelata avoimin kortein. Niin kauan kun mies jatkaa tuollaisten asioiden salailua tajuamatta tekevänsä väärin, ei parisuhteella ole tulevaisuutta. Kun pöytä on puhdistettu, asiat puitu ja itkut itketty voi eheytyminen ja luottamuksen rakennus alkaa. Luottamus ei todellakaan palaa hetkessä ja miehen pitää itse olla sitä ansaitsemassa ja rakentamassa.
Luottamuksen palaaminen vie aikaa. Ja välillä tulee takapakkia, epäilykset valtaavat mielen ja tekee mieli taas nuuskia. Ehkä koskaan ei voi kokonaan luottaa, epävarmuus voi jäädä, mutta ei välttämättä jää. Mutta siihen tarvitaan paljon avoimuutta ja MOLEMPIEN panosta.
Niin, kai se jo otsikossakin tulee ilmi, että mies pettää. Kysymys onkin, miten selvitä pettämisestä ei siitä, pettääkö mies vai ei.
Tuollaiset, "miehesi pettää" vastaukset ei varmaan kauheesti lämmitä, kun asiahan on jo selvä.Miten siis selvitä pettämisestä? Puhumalla, keskustelemalla, terapialla, liikunnalla, mitä keinoja nyt onkin kriisitä selviämiseen. Tsemppiä!
Tuosta APn tekstistä sai sen kivan että mies ei myönnä pettäneensä kuin ei ole ollut seksiä eikä mitään.
Myös AP miettii että onko turhaan vainoharhainen. No tuskin on. Kannattaa nyt vaan ehkä tajuta että jos se mies vaan vähättelee eikä edes myönnä asiaa saati lopeta tota viestittelyä ja profiilien tekoa niin ei ole paljon mahdollisuuksiakaan. Joko alistua tuohon tai erota.
Anteeksi etten silitä päätä. Kyllä mulla on sympatiat siellä APn puolella mutta hyvä olis jos _oikeesti_ sisäistäis että millasen rontin kanssa jakaa elämäänsä.
luottamuksen pettäminen
sitähän pettäminenkin pohjimmiltaan on
Mies myönsi pettäneensä ja varmaan pettää jatkossakin. Taitaa mennä lusikat jakoon. Onneksi meillä ei ole yhteisiä lapsia!
Kiitos kaikille vastauksista!
eihän deittisivuilla omalla nimellä olla! trolli!
Minä googletin oman nimeni ja huomasin olevani Minekey-nimisellä sivustolla, joka mainostaa mm. näin: Connect with "Maija Meikäläinen" and two million other Minekey members. Find out
what they think about dating, relationships, career, education and many other ... Enkä ikinä ole tuonne mitään deitti-ilmoitusta laittanut!
munat on jo rikki, maito kaatunut ja peli menetetty. Miehesi pettää sinua koko tämän ajan.
Pakkaat kamat eteiseen ja pyydät sen poistumaan siksi aikaa, kunnes ei enää petä. Näin mä tekisin.
Mä en ole kauhean nipo, enkä mä kuolisi jos mua petettäisiin, mutta en mä asuisi kenenkään kanssa joka pettäisi minua JUURI NYT. Sitähän se deittiprofiili on!