Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Suomi.fi tulee sitten pakolliseksi!

Vierailija
09.10.2025 |

Enää ei edes kysytä. Ja pois et pääse, kun kerran on kiikkiin saatu. 

Paperipostin pyytäminen, käyttö ja uusiminen tehdään niin hankalaksi kuin mahdollista. 

Ja silti postia voi tulla Suoli.fi:iin?

Eli pakko olla tietokone, sähköposti, älypuhelin ja pankkitili tunnuksineen. Muuten ei voi elää Suomessa.

Kommentit (74)

Vierailija
2/74 |
09.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vatuttaa tämmöinen pakottaminen.

Ja jos jää joku viesti huomiotta, niin tietysti on oma vika.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/74 |
09.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En halua arvaamatonta ylimääräistä postia kunnalta tai valtiolta.

Vierailija
4/74 |
09.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taas avataan huijareille uusi pelikenttä.

Vierailija
5/74 |
09.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

osaatko lukea? Ei pakoteta. Paperiposti tulee jos ei ota käyttöön.

Vierailija
6/74 |
09.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa merkitä ja ostaa Postin osakkeita. Nyt lähtee se virallinenkin posti pois.

Vierailija
7/74 |
09.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Paperipostista voisi ihan hyvin jo jokainen luopua, siinäkin säästyisi kustannuksia. Järkeä nyt päihin, kovapäisten ihmisten takia menee valtavasti rahaa hukkaan kaikilta.

Vierailija
8/74 |
09.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paljonkohan menee esim. terveydenhoidon laskuja perintään jatkossa?

Mitäs tekee vouti? Tai haastemies? Tuleeko vielä ovelle, jos pitää olla saantitodistus?

Vierailija
9/74 |
09.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Paljonkohan menee esim. terveydenhoidon laskuja perintään jatkossa?

Mitäs tekee vouti? Tai haastemies? Tuleeko vielä ovelle, jos pitää olla saantitodistus?

Ovellehan ne tulevat ja saattavat asiakirjat väkisin tiedoksi.

Vierailija
10/74 |
09.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja sitten lukutaidottomille: paperispostin saa edelleenkin, mutta se ei ole enää oletus. Se pitää erikseen valita. 

Vierailija
11/74 |
09.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla ei oo älykännykkää, joka tuntuu nykyään olevan pakollinen ja oletus.

Vierailija
12/74 |
09.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mutta jos käytät jotain palvelua netissä niin tulee automaattisesti. Kuinka esim. Kanta-palvelun käyttö?

Vierailija
13/74 |
09.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

6kk välein pitää uusia, että haluaa paperipostia.

Kuka osti Postin osakkeita? Viranomaosposti taitaa olla päätulonlähde. Paketeista ei oikein tienaa.

Vierailija
14/74 |
09.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen ollut tyytyväinen Suomi.fi-appiin. Heti näkee symbolista, että sinne on tullut viesti, samoin sähköpostista. Kerran en vaivautunut lukemaan yhtä mulle tullutta kirjettä, niin sain muistutuksen, että se on lukematta.

Vierailija
15/74 |
09.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jotenkin arvasin, että tää on tällanen "jos ei hyvällä, niin pahalla"-tapaus. Esitetään, että annetaan ensin vaihtoehto vapaaehtoisesti ottaa tuo käyttöön, mitä nyt joka kerta johonkin palveluun kirjautuessa joudut klikkaamaan "Ei kiitos". Kun tarpeeksi moni ei ole tyytynyt ottamaan moista käyttöön, pakotetaan loputkin käyttäjiksi. Paitsi tietysti erillisellä ilmoituksella voit kieltäytyä 6kk välein. Miten näppärää!

Vierailija
16/74 |
09.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vatuttaa tämmöinen pakottaminen.

Ja jos jää joku viesti huomiotta, niin tietysti on oma vika.

No ei se sen helpommin huomiotta jää, kuin paperipostissakaan. On tähänkin asti kirje voinut sujahtaa vaikka mainosten väliin ja mennä niiden mukana roskiin.

Suomi.fi:stä tulee ilmoitus sähköpostilla ja/tai tekstiviestillä (asetuksia voi itse säätää). 

Voi myös tehdä niin, että käy ihan itse tarkistamassa vaikka kerran viikossa tarkistamassa, onko sinne mitään tullut.

Vierailija
17/74 |
09.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ja sitten lukutaidottomille: paperispostin saa edelleenkin, mutta se ei ole enää oletus. Se pitää erikseen valita. 

Ja uusia puolen vuoden välein. Suoli.fi-tilistä et pääse eroon. Eli joku työntää sinne tavaraa kiellosta huolimatta?

Eli pakko seurata. Pakko mikä pakko.

Vierailija
18/74 |
09.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työkkräi lähettää jatkossa viestit suomi.fi:n kautta ja työttömien karensseja kovennetaan- jo ensimmäisestä "laiminlyönnistä" 7 päivän karenssi, toisesta "laiminlyönnistä" tuki pois kokonaan. Mikä voisi mennä pieleen?

Vierailija
19/74 |
09.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla ei oo älykännykkää, joka tuntuu nykyään olevan pakollinen ja oletus.

Jos pystyt kommentoimaan tänne niin pääset kyllä sinne sähköiseen postilaatikkoon myös. 

Vierailija
20/74 |
09.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä olen ollut tyytyväinen Suomi.fi-appiin. Heti näkee symbolista, että sinne on tullut viesti, samoin sähköpostista. Kerran en vaivautunut lukemaan yhtä mulle tullutta kirjettä, niin sain muistutuksen, että se on lukematta.

Edellytetään siis, että on laitteet ja nettiyhteydet pakolliseen asiointiin. Muuten ei onnistu käytännössä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän yksi neljä