Tunnetko ihmisiä, jotka ovat heikkolahjaisia, mutta eivät kuitenkaan kehitysvammaisia?
miten ovat selvinneet elämässään? käyvätkö töissä? Miten selviävät kotitöistä ja lasten kasvatuksesta jos heillä lapsia on?
Kommentit (4735)
Mut millainen on normaali immeinen🤔 Ei voi tietää,😂
Älkäätte spammailko liikaa sit. ;) tsotsot....
Nälkäääääääää mitenhän sitä sinne kauppaan jaksas raahautua😂
Heikkojoululahjainen vai heikkosynttärilahjainen ja mitä niitä nyt muita lahjoja onkaan? 🤔
Vierailija kirjoitti:
Varmaan sitten minä itse.
Opin asiat eri tavalla kuin muut. Lukemaan en oppinut muiden tahdissa, mutta sitten vaan yhtäkkiä opin kuin itsestään. Mutta kirjoittamaan opin "suoraan", eli ilman tavuviivoja. Tästäkin tuli vielä tokalla luokalla sanomista, kun en käyttänyt tavuviivoja.
Niin joo, eskaria en käynyt lainkaan, en tiedä onko sillä mitään vaikutusta asiaan.Englannissa ja matikassa olin totaalisen pihalla pitkin oppivelvollisuusaikaa. Toimin jonkun ihan oman logiikkani mukaan, alkaen siitä, että kun 1+1=2, niin 2+2=1. En tosin muista, minulle koskaan olisi havainnoitu asiaa niin, että esim tässä kaksi omenaa, saat vielä tästä kaksi omenaa lisää, montako sinulla nyt on?
Ja joo, en saanut kotoa tukea oppimiseen, olin alusta asti pitkälti omillani.Kun ysi loppui, osasin hädintuskin esitellä itseni englanniksi. Nykyään osaan vähän enemmän. Voin katsoa ohjelmaa ilman tekstityksiä ja pysyä mukana jotenkuten. Tekstiä ymmärrän, kun ei ole liian haastavaa sanastoa, pitkän tekstin kanssa aivot väsyvät äkkiä.
Jo englannin ja matikan takia olen monesti saanut kuulla olevani tyhmä ja vaikka mitä.
Äidinkielessä olin lopulta yläasteella suht hyvä, vaikka opin lukemaan paljon muita myöhemmin. Ainekirjoituksista sain ysejä ja kymppejä, kielioppikokeet vähän vaihtelevasti lukemiseni mukaan. Ainakin yhden 9- kokeen muistan.
Olet oppinut paremmin kirjoittamaan moni ns. normaali. Sinulla voi olla mahdollisesti adhd tai autismin kirjoa lievemmässä muodossa, mikä voi selittää epätasaisuuden.
Itse odotin psykologin vastausta: tuloksesi olivat epätasaisia. Ennustin sen jo ennen kuin astuin ovesta sisään testattavaksi. Yleistietous ja looginen päättely (sanon sitä Mensa-testiksi, koska siinä testin osiossa idea oli sama), ja tuon jälkimmäisen hyvää tulosta en olisi osannut odottaa itseltäni. Olin jopa päästää suustani, että mitä helvettiä.
Muistin kanssa olen sitten ihan dementikko. Ihmeellistä, kun ei vielä paikkaa palvelutalosta ole auennut minulle.
Totesi psykologi myös lievästä hahmotuksen vaikeudesta, kun viimeistä kuvan mukaista kuvaa koitin palikoilla tehdä. Itse kun katsoin, että näyttipä se kuvassa oleva punainen raita paksulta ja koitin tehdä sen mukaisen kunnes tajusin, että ei helvetti, eihän tästä määrästä palikoita saa sitä mitä koitin.
Ihmetytti minua alkuun tuon hahmotusvaikeudesta mainitseminen, koska olen pelannut pitkään kasibittisellä Tetristä, jonka pelaaminen voi olla todella vaikeaa, jos omaa pahimman hahmotusvaikeuden. Mietityttää vain, että uskaltaisiko sitä auton ajokorttia miettiä. Mopokortin teininä sain enkä ajeluilla mitään ongelmia tuonut.
Niin ja heikko kihlajaislahjainen ja heikko häälahjainen. Heikko rippilahjainen ja ylioppilaslahjainen😂
Siinäpä ne taitaa olla kaikki lahjat mitä on olemassa. 🤔 Mut voihan olla myös heikko nimipäivälahjainen😂
Minulla on mielenterveysongelmia😂
Mutta miksi minulla on mielenterveysongelmia? 😂 no senku tietäs😂
Jos sullle kerrotaan että yöunet on siinä 2-3 tuntia yössä, niin miteeen voi olla mahollista että sä unohdat sen heti.
Vierailija kirjoitti:
Jos sullle kerrotaan että yöunet on siinä 2-3 tuntia yössä, niin miteeen voi olla mahollista että sä unohdat sen heti.
No mulla on dementia😂
Olenko minä heikkolahjainen vai laikkohehjainen? 😂
Mut huomenna saatan olla ihan normaali😂