Miksi helsinkiläiset käyttäytyy Savossa kuin Euroopan omistajat?
Kuopion Petosen Lidlissä nenäänsä honottava Helsinkiläispelle piti sellasta mekkalaa että mun lastakin ärsytti. Flirttaili kassa neidille, korkkasi energiajuomapullon heti maksettuaan, kommentoi joka vi*un asiaa saatanallisen kovaan ääneen!Jäipä vielä ulos tupakalle jossa mölinä ja nenä-äänteet jatkuivat.
Tuunko minä ukkoni kanssa Stokkan herkkuun vääntämään savvoo ja pierelemään?
Kommentit (40)
Mun isotäti asui siellä.
Ex-anoppi asui Punavuoressa.
Aloituksessa ihmettelin miksi Helsingistä tänne "maalle" tullut käyttäytyy niin ylimielisesti?
Luuleeko heksinkiläiset yleisemminkin että me täällä kadehdittais niitä ja ihasteltais sitä nenä-äänimongerrusta? :)
-ap
Miksi savolaiset eivät tiedä Helsingistä muita kaupunginosia kuin Kontulan ja Jakomäen? Eivät esimerkiksi Eiraa tai Haagaa...
Eipä niitä turhaan vihata joka puolella. Se nenään vedetty vittuslaakikin on jotain niin kamalaa :( Erikoisinta on se, että tuo sakki ei käy missään Suomessa, ei tunne Suomea eikä suurin osa matkustele edes ulkomailla, kaikki rahat kaiketi asunnossa kiinni niin tynnyrikasvatus on pakollinen vaihtoehto.
Eivät käy koskaan muualla Suomessa, mutta silti ovat koko ajan muualla mahtailemassa? Miten tuo onnistuu?
Kuopion kaltainen kuppakylä näyttää stadilaisen silmiin nyt vaan niin surkean pieneltä paikalta, että sille stadilaiselle menee kusi hattuun.
t. maalta kaupunkiin muuttanut ja ilmiön tunteva
Miksi Jumala loi helsinkiläisille pahan ominaishajun (sen voi haistaa esim metrossa)?
Jotta sokeatkin voi nauraa niille.
Mä todellakin ihmettelen avausta. Onko ap, noin heikolla itsetunnolla varustettu ihminen että ottaa nokkiinsa kun joku on helsingistä, uskaltaa flirtata ja juoda ostamansa limupullon. Mä luulen että myös siellä poltetaan tupakkaa?
Miksi savolaiset eivät tiedä Helsingistä muita kaupunginosia kuin Kontulan ja Jakomäen? Eivät esimerkiksi Eiraa tai Haagaa...
Mutta juttu on niin, että savolaisen mongerrus se vasta on kamalaa kuunneltavvoo. Hyi saasta. Helsinki on kkovin paljon laajempi kuin kantakaupunki ja metroradan varsi.
Eipä niitä turhaan vihata joka puolella. Se nenään vedetty vittuslaakikin on jotain niin kamalaa :( Erikoisinta on se, että tuo sakki ei käy missään Suomessa, ei tunne Suomea eikä suurin osa matkustele edes ulkomailla, kaikki rahat kaiketi asunnossa kiinni niin tynnyrikasvatus on pakollinen vaihtoehto.
Eivät käy koskaan muualla Suomessa, mutta silti ovat koko ajan muualla mahtailemassa? Miten tuo onnistuu?
Savossa!!
Savon murre ei oikestaan ole kieli, vaan tapa tuhota sivistynyt keskustelu. Ajatustenvaihdossa on eduksi, jos keskustelun molemmat osapuolet ovat savolaisia. Silloin siinä esitetään kysymys, joka ei ole kysymys, ja vastaus, joka ei ole vastaus. Tuloksena on keskustelu, joka ei etene mihinkään.
Huumori on saanut kansainvälisestikin lähtemättömän maineen. Savolaisen huumorin kanssa kilpailevat kansainvälisestä tunnettavuudesta enää saksalainen humppa ja englantilainen keittiö.
Savo on silti mukava turistimaakunta. Puutteita tosin väitetään olevan. Kansainväliseen meininkiin tottuneet valittelevat, ettei maksullisia naisia ole tarjolla. Asian myönteinen puoli on se, että Savossa annetaan ilmaiseksi.
Kansainvälisyys kasvatuksessa on hyvässä mallissa. Mies kysyi Kuopion torilla mieheltä, jotta tietääkö hän, kuinka kaukana Afrikka on. Savolaisukko vastasi:
"Ee se kaakana voe olla ku Savon sellulla on yks neekerj ja se kulukoo pyörällä töihin."
Kuopion Petosen Lidlissä nenäänsä honottava Helsinkiläispelle piti sellasta mekkalaa että mun lastakin ärsytti. Flirttaili kassa neidille, korkkasi energiajuomapullon heti maksettuaan, kommentoi joka vi*un asiaa saatanallisen kovaan ääneen!Jäipä vielä ulos tupakalle jossa mölinä ja nenä-äänteet jatkuivat.
Samaa voisin väittää savolaisista helsingissä. Kovaan ääneen molottaa jos ei jopa huuda, metroissa, kauppakeskuksissa ja joka paikassa mihin vaan eksyy. Ihan käsittämätöntä? Sitten vielä siihen päälle sellaista ihme sinkolua?
Mutta juntteja nyt on joka paikassa, niin Savossa kuin Helsingissä. Eivät onneksi kaikki ole.
Siellä kun on vähemmän savolaisia kuin Helsingissä.
Toisekseen ettekö te flirttaile siellä savossa? ja kolmanneksi sellaista että mun puolesta sä voit tulla ihan vapaasti tänne itsesi nolaamaan.
Miksi helsinkiläiset käyttäytyy Savossa kuin Euroopan omistajat? Kuopion Petosen Lidlissä nenäänsä honottava Helsinkiläispelle piti sellasta mekkalaa että mun lastakin ärsytti. Flirttaili kassa neidille, korkkasi energiajuomapullon heti maksettuaan, kommentoi joka vi*un asiaa saatanallisen kovaan ääneen!Jäipä vielä ulos tupakalle jossa mölinä ja nenä-äänteet jatkuivat.
Ja tupeksitte liukuportaiden vasemmassa reunassa ja jäätte heti niiden yläpään eteen miettimään seisaaltanne, mihin sitä pitikään olla menossa.
Kotiseudullanne te taas opetatte mielellään meille ulkopaikkakuntalaisille liikenteessä etenemistä. Esimerkiksi liikennevaloista ei kannata lähteä kuin vasta keltaisilla.
Savosta Helsinkiin muuttanut. Ei sitä nenähonotusta pysty kukaan savolainen matkimaan.
-ap
Helsingissä muita asukkaan kuin entisiä kainuulaisia, savolaisia ja lappilaisia. Juntit kun pääsee steissille katsos niin nousee kusi päähän, syntymäjuntteja ovat. Suomen junteinta porukkaa ylivoimaisesti, kehän ulkopuolella on käyty ehkä kerran ja sekin oli viinanhakureissu Tallinnaan.
Terkkuja Englannista
Tai jos tupeksii niin on joku maalainen.
Älä sotke maaseutua Kuopioon joka alkaa olla iso city :)
-ap
Savolaismies oli kaupunkireissulla Helsingissä ja illalla rupes tekeen mieli naista. Hän pistäytyi paikalliseen ilotaloon Vaasankadulle. Käveltyään ovesta sisään hän jäi silmäilemään hinnastoa.. onpa kallista mutta listan alareunasta löytyi pienellä tekstillä; nainen ja olut 25,-. Taidan ottaa tuon... Naisen kanssa sitten kammariin. Nainen avas jääkaapin ja sanoi, että mulla ei sitten ole vaginaa..
- Jaa, sanoi savolaismies, mulle kyllä käy toi budwaiserkin.
.. jos mulla tulee vielä asiaa Helsinkiin niin aion kyllä vääntää sellasta savvoo että harva ymmärtää! Laitan pilkkihaalarit ja Kontiot ja kiilaudun Stokkan herkkuun syömään omia eväitä ja piereskelen estottomasti :)