Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

JÄRKYTYIN SUURESTI TÄNÄÄN!!!

Vierailija
13.12.2011 |

Tapasin äidin jonka 1 vuotiaan tutti on pyörinyt lattialla, laukussa,taskussa jne. Äiti antoi tämän suuhun sen likaisen tutin! ja on keitt'änyt tutin vain ostaeessaan sen. huuhtelee vain kerran päivässä!

Itsellä puolivuotias, keitätn tutit joka aamu ja huuhtelen aina jos tippuu vaikka lattialle!

Miten teillä'??

Kommentit (32)

Vierailija
21/32 |
13.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

miten hyvin lapseni saa itse lapsia aikanaan jos olisin tupakoinut raskaana!!! Hoidot saisi röökanneet vanhemmat korvata. Ja kyllä syyllistän tuollaisesta.

Flunssa ei tartu liasta.

Listeria on maaperänen ruokamyrkytys jonka lapsesi lähinnä saa jos maasta jotain suuhun laittaa.

Flunssa on tartuntatauti ja nimenomaan se pöpö kulkeutuu sairaalta, ei esineestä.

Vierailija
22/32 |
13.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos lapsella on liian puhdas ympäristö, ei kannata ihmetellä allergioita ja huonoa vastustuskykyä. Vanha viisaus että jokaisen pitäisi saada nuolla kengän pohjaa pienenä ei ole hullumpi ajatus! Kunhan vähän katsoo missä sillä kengällä on asteltu.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/32 |
14.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli mitä järkeä keittelyssä? Minäkin huuhtelen vain silloin jos on näkyvää likaa. Jos ei oo vettä, saatan huuhdella omassa suussani. Harrastan myös kielareita ja samalla lusikalla syömistä vauvan kanssa (ja jatkan sitä noin viisivuotiaaksi). Hui!

t. viiden äiti

Vierailija
24/32 |
14.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

huhtelen vaan raanan alla.

4 lasta hengissä ja terveinä.

Vierailija
25/32 |
14.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

pehmolelusta saa vaarallisia pöpöjä...

justiinsa.

Vierailija
26/32 |
14.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

tartuttaa lapsilleen Streptokokki Mutans bakteeritartunnan, joka aiheuttaa siis kariesta. Ajattelematonta!

t. hammaslääkäri

Vierailija
27/32 |
14.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei mulla muuta.

Vierailija
28/32 |
14.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun vaualla ollut jo kaksi flunssaa ja korvatulehdus ja olen tosi tarkka kaikessa. (Ihmettelin suu auki kun yksi äiti leikki lapsen kanssa pehmolelulla ja tämä pehmo meni antamaan pusua)vauva siis joku 4kk. en itse uskaltaisi. pehmolelu iis ollut vaikka missä ja vaikka mitä bakteereja.. olenko liian hysteerinen? olen tupakoinut raskaus aikana. älkää syyllistäkö siitä mutta onko nyt niin että vauva on tupakoinnin takia saanut niin huonon vastustuskyvyn???

Että vedetään röökiä raskausaikana, ja sitten varotaan jotain pehmoleluja.

Kuule, sillä tupakoinnillasi olet saattanut aiheuttaa lapsellesi sellaisia vaurioita tulevaisuutta ajatellen, että mikään tutin huuhtelu tai pehmolelujen varominen ei niitä koskaan tule korvaamaan. Pöpöistä vauva selviää oikein hyvin, ja tarvitseekin niitä rakentamaanvastustuskykyään. Niitä hermostollisia ja geenitasolla olevia vaurioita, joita tupakointi aiheuttaa ei korjaa mikään.

Mutta tehtyä ei saa tekemättömäksi, ja todennäköisesti lapsesi tulee pärjäämään ihan hyvin. Rentoudu sinäkin vähän nyt äitinä, äläkä yritä tuollaisilla typeryyksillä korjata sitä raskausajan tupakointia, koska nuo asiat eivät ole millään lailla tekemisissä keskenään.

Vierailija
29/32 |
14.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

tartuttaa lapsilleen Streptokokki Mutans bakteeritartunnan, joka aiheuttaa siis kariesta. Ajattelematonta!

t. hammaslääkäri

Mistähän sinä tiedät onko sillä viiden äidillä sitä karies-bakteeria?

Mä en edes itsestäni tiedä, mutta ihan ollaan muksujen kanssa pussailtu aina tuosta vaan, eikä yhtään reikää yhdelläkään lapsella ( mulla 3kpl).

Kannattaisi pikkasen enemmän keskittyä siihen, että ihmiset pitäisivät lastensa hammashuollosta huolta ja ruokavalion järkevänä, sillä on paljon enemmän tekemistä hampaiden reikiintymisen kanssa.

Ihan esimerkkinä lähipiiristä äiti, joka ei todellakaan pussaillut lapsiaan suulle, vahti lusikoita jne. Ja sitten juotti näille tuttipullosta mehua päivittäin kun lapset oli n. 10kk-2-v ikäisiä. Kummallakin lapsella on maitohampaat ihan mädät ienjuuresta, ja sormet ristissä toivotaan, että pysyvät hampaat eivät olisi vaurioituneet.

Mä olen tätäkin monta kertaa kysynyt, mutta yksikään "hammaslääkäri" ei ole koskaan osannut vastata:

Lapsuuden perheessäni isäni nuoli todellakin kaikki minun ja veljeni lusikat. Isälläni on todella huonot hampaat, jotka ovat käytännössä mädäntyneet hänen suuhunsa. Veljelläni on aivan samanlaiset hampaat, siis saman väriset, samanlainen läpikuultava hammasluu - ja hampaat myös reikiintyvät aivan villisti, vaikka veli niitä kuinka hoitaa.

Sen sijaan minulla on aina ollut tosi valkoinen ja vahva hammasluu, kuten äidilläni. Minulla ei ole reikiä, vaikka hoidan hampaitani huomattavasti välinpitämättömämmin kuin veljeni, ja ruokavalionikin on ollut ihan kamala jossain vaiheessa vuosia.

Miten tämä siis on mahdollista, jos kerran kaiken pahan alku ja juuri on se karies-bakteeri?

Vierailija
30/32 |
14.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapseni ovat pysyneet tavallisen terveinä ja luultavasti hampaiden reikiintymistä on edistänyt joku muu kuin "likainen" tutti.

Mutta eipä ole allergioita, vaikka selvästi siihen on useammallakin taipumuksia. Olemme selvinneet tavallisilla voiteilla ja reseptittömillä allergialääkkeillä pahimpaan siitepölyaikaan.

Kun oikein muistelen, niin taisinpa keittää tutit silloin, jos ne olivat pyörineet kirjaimellisesti p*skassa tai eläinten jyrsittävänä.

Lääketiede ei osaa vielä ihan tarkkaan selittää, miten joillekin tulee hyvin huolellisesta hammashuollosta ja ruokavaliosta huolimatta paljon reikiä, ja toisille ei.

Vierailija
31/32 |
14.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pakkoko sitä on tieten tahtoen tartuttaa? Yritätkö väittää, että hammaslääkärit eivät tiedä, mitä puhuvat ja sinä tiedät paremmin?

Eiköhän vain ole niin, että kuulut niihin harvinaisiin äitisi kanssa, joiden suussa ne karies-bakteerit eivät viihdy. Et siis saanut tartuntaa. Oletko valmis silti riskeeraamaan tilanteen omien lapsiesi kohdalla? Olikohan isälläsi kiva fiilis, kun katseli, mitä oli tieten tahtoen antanut veljellesi perinnöksi?

Vaikka et jäisikään auton alle moottoritiellä kävellessäsi, ei sitä välttämättä voi suositella kaikille eikä ainakaan pienille lapsille. Ymmärrätkö?

Vierailija
32/32 |
14.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

jonka aiheuttaa str. Mutans suurimmalta osin. Nuolemalla vauvojen lusikat tehdään karhunpalvelus vauvalle, sillä melkein kaikilla aikuisilla kyseinen bakteeri esiintyy syljessä ja näin aikuinen siirtää sen lapselle. On sitten lapsen syljestä, ruokailutottumuksista ja hampaidenhoitotottumuksista kiinni, esiintyykö reikiä vai ei.

Miten nämä perusasiat eivät vieläkään ole joidenkin tiedossa?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä yksi kuusi