Voi ETTÄ, elämä on vaan velvollisuuksia velvollisuuksien perään!
pitäisi tehdä joulusiivous:
- pitäisi pestä sauna. Ja oikeesti pitäis, pesty viimeks vuosi sitten, aina on jäänyt "tärkeämpien" tekemisten vuoksi sivuun.
- lasten huoneet pitäisi käydä läpi, kun on joulu tulossa, tulee taas tietenkin hirveästi uutta roinaa, ja vanhaakin kun on niin paljon ettei enää mahdu kunnolla säilytettäväksi. Joo, osa on ullakollakin.
- Vaatekaapitkin pitäisi käydä läpi.
- Liinavaatekaappi samaten.
- osa joululahjoista vielä hankkimatta
- Opiskelen, ja mulla on isoja ja paljon aikaa vaativia opiskelutöitä tehtävänä vielä ennen joulua.
- ennen joulua on viikonloput jo täynnä, pakollisia menoja. (oikeasti pakollisia, joita ei ole itse "haalittu")
- yhdelle lapselle pitäisi järjestää synttärit vielä ennen joulua.
- lisäksi muita ei pakollisia, mutta suositeltavia menoja, kuten ystävän kotikutsut, yhden ystävän syntymäpäivät, lasten joulujuhlat koulussa ja päiväkodissa
- ja sitten on yksi oma lääkärikäynti, yhden lapsen neuvola-aika ja toisen hammaslääkäri.
Ja tietty kaikki normaalit arjen askareet arkisiivouksineen, koulu, koulutehtävät, lasten huolehtiminen kouluun ja päiväkotiin yms. yms.
Tuntuu että ei oo ikinä sellaista aikaa, että vois vaan olla, ilman niin että olis _mitään_ mikä odottais tekemistä...!
Kommentit (2)
Tuntuu että just kun ajattelee, että no ens viikolla/ens kuussa helpottaa, kunhan nämä ja nämä nyt saa tehtyä, niin sitten on taas monta uutta asiaa jo tullut "to do-listaan".
Mä kirjaankin aina tekemistä odottavat hommat ylös, ja nykyisin on jo pitkään tuntunut, että se lista ei ikinä lopu, pitenee vaan koko ajan.
Siitäkin huolimatta, että olen tosiaan yrittänyt karsia kaikkea turhaa pois, en enää edes harrasta itse mitään, koska en vaan kertakaikkiaan ehdi! (no täällä roikun toisinaan, kuten nyt, purkamassa ärtyneisyyttäni)
ap
onko joulun jälkeen yhtä kiireistä? Jos ei, mikset tee esim kaappejen siivoamisia silloin? Jos elämässä on paljon meneillään niin on vaan priorisoitava, ja mulla ainakin ne kaapinsiivoukset ja järjestelyt on aina viimeisenä listalla. Mutta itse olen ajatellut niin että ei se joulumieli tai muukaan onni niistä siisteistä kaapeista tule (kuten Martat sanoo, turha siivota kaappeja jos et aio viettää siellä joulua), vaan siitä että vapaata aikaa ja yhdessälon mahdollisuutta on edes himpun verran enemmän.
Jos sinulla on puoliso, voisiko hän hoitaa jotain hommista joita olet tottunut pitämään omanasi? Entä lapset, onko sen ikäisiä että voisivat auttaa hommissa jotenkin? Esim. sen oman huoneensa osalta?