Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi köyhän lapslle pitäisi olla uusin pelikonsoli tai älypuhelin?

Vierailija
13.12.2011 |

Kannustaa lastakin panostamaan koulunkäyntiin, kun näkee, ettei työttömällä tai syrjäytyneellä vanhemmalla ole varaa mihinkään.

Ennen köyhät olivat köyhiä jos eivät itse yrittäneet tilannettaan parantaa.

Nykyköyhät parantavat tilannettaan ainoastaan kerjäämällä käsi ojossa lisärahaa muilta.

Köyhän lapsi on köyhä.

Kommentit (26)

Vierailija
21/26 |
13.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

varakkaiden kulutustavaroilla kyllästetyt lapset eivät sopeudu yhteiskuntaan. Niistä on myöhemmin pelkkää riesaa jos niiden vanhempien maksukyky loppuu tai kuolo korjaa ja perintö tuhlataan samantien.

Vierailija
22/26 |
13.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

oli kovin köyhä lapsuus.

Vanhemmat olivat pienipalkkaisia duunareita, jotka pistivät rahansa viinaan :(

Ei me sentään nälkää nähty, vaikka ruoka usein huonoa olikin.

Kyllähän se kauhean kurjaa oli olla ulkopuolella kaikista jutuista. ..ja luokkakavereiden mielestä oli hirveän hauskaa arvostella vaatteitani ja tölviä omilla leluillaan ja harrastuksillaan. Eiväthän lapset sitä ymmärrä että siitä tulee toiselle paha mieli :/

Se kiusaaminen taas syrjäytymistä, ihan tutkimustenkin mukaan. Ja köyhän lapsi pysyy syrjäytyneenä ja köyhänä.

Silloin lapsena se tuntui kauhean isolta asialta. Tilannetta olisi helpottanut jos olisin saanut edes jonkun yhden semmoisen jutun joka 'on kaikilla'. En odotakaan, että tätä yksikään semmoinen voisi ymmärtää, joka ei olisi joutunut elämään niin pahassa puutteessa.

Kunhan nyt halusin tuoda köyhän lapsen näkökulmaa tähän keskusteluun.

Itse pääsin siitä köyhyyshelvetistä eroon, mutta en silti kuvittele että kaikilla olisi samanlaisia mahdollisuuksia siihen.

Jotkut lannistuvat ja jotkut sisuuntuvat ja yrittää kahta kauheammin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/26 |
29.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.12.2011 klo 13:22"]

että ei olis lapsi enää niin syrjäytymässä, kun kelpais taas kavereilleen. Äidistä ei niin väliä.

Jos valtio eli me veronmaksajat kustannamme kaikille kaikkea vaan siksi, että kaikkea on mahdollista saada, niin eihän kenenkään kannata enää tavoitella mitään tai kouluttautua tai yrittää yhtään mitään materiaalisen hyvän eteen.
Perustelusi on kestämätön. Ihan yhtä kestämätön kuin se oletus, että jokaisella tulee olla saman verran materiaa. Se on täysin mahdotonta nykymaailmassa ja ihmisen luonteen huomioon ottaen.
Helpompaa on opettaa ihminen elämään tulojensa mukaan ja kannustaa pyrkimään parempaan, jos intoa ja kykyjä löytyy. Yhtä harvemmalta muuten löytyy...

Sinun väitteesi toimisi vain jos voidaan varmistaa että kakasi yhtä lahjakasta ja ahkeraa saa saman verran materiaa. Jos ei saa niin systeemisi ei toimi.

Suomessa on tällä hetkellä työttömänä paljon korkeakoulutettuja ihmisiä. Joten on turha valittaa mistään laiskuudesta.

Yleensä tuollaista roskaa jauhaa vain ne jotka on syntynyt varakkaaseen perheeseen. Jotka näin ollen ei ole koskaan oikeasti ollutkaan köyhä. Sivistysvaltiossa lapsella pitää olla yhtä hyvät mahdollisuudet syntyi hän mihin perheeseen vaan.

Vierailija
24/26 |
29.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.12.2011 klo 13:34"]

jo siinä vaiheessa, kun aloit lisääntymään vaikka elät toimeentulotuella tai tulonsiirroilla?
Lapsen tekeminen köyhyyteen oli sinun tietoinen valintasi ja sen valinnan seurauksia lapsesi joutuu kantamaan.

[/quote]

Tämä valtio kaatuu jos köyhät ei tee lapsia. Kun ei niitä rikkaatkaan tee. Suomessa syntyy aivan liian vähän lapsia. Pitäisi syntyä vähintään 3 lasta jokaiselle naiselle että yhteiskunta uusiutuisi. Silloinkin hyvin hitaasti.

Vierailija
25/26 |
29.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.12.2011 klo 13:18"]

Kannustaa lastakin panostamaan koulunkäyntiin, kun näkee, ettei työttömällä tai syrjäytyneellä vanhemmalla ole varaa mihinkään.
Ennen köyhät olivat köyhiä jos eivät itse yrittäneet tilannettaan parantaa.
Nykyköyhät parantavat tilannettaan ainoastaan kerjäämällä käsi ojossa lisärahaa muilta.
Köyhän lapsi on köyhä.

[/quote]

Yrität ilmeisesti vaan provota? Onko sulle empatiakyky tuttu sana? Osaatko asettua lapsen asemaan? Osaatko ajatella köyhiä ihan tavallisina ihmisinä, joilla on ihan samat tarpeet kuin muillakin? Köyhyys ei ole ominaisuus joka tekisi ihmisestä automaattisesti tarpeiltaan vaatimattomamman. Uusi asia sinulle ilmeisesti on myös että jokainen ihminen on yhtä arvokas, eikä voi ajatella että se köyhän lapsi jotenkin ansaitsee olla köyhä, mitäs on omaa syytään synytynyt köyhään perheeseen. Mistä kumpuaa tarpeesi kastittaa ihmisiä? Tunnetko itsesi niin huonoksi, että ainut tapa päteä on rahasi?

Koulunkäynti ei muuten automaattisesti poista köyhyyttä, oletko kuullut akateemisista köyhistä koskaan? Pahimmillaan koulutus johtaa vain kortistoon vuosien opintovelat niskassa.

Oma lapseni on elänyt lapsuutensa ns. köyhyydessä mutta itse sanoi että mehän ollaan pärjätty aina ihan hyvin. Uusimmat kännykkämallitkin on, itse tienatuilla rahoilla hankittuja.

Minä olen yrittänyt parantaa tilannetta koko 20v aikuiselämäni. Nyt olen yrittäjä ja tadaa, köyhä! Kerrotko mistä sitä rahaa saa, kun menee käsi ojossa pyytämään? 38v köyhyyttä enkä vieläkään tiedä mistä saa rahaa vain pyytämällä. Olen tyhmyyksissäni tehnyt kaikenmaailman mitätahansa paskaduunia vaikeina aikoina kun en tiennyt että sitä rahaa jostain vain jaetaan meille köyhille.

Tiedoksesi muuten että niitä uusia kännyköitä saa kytkysopimuksilla muutamalla eurolla kuussa.

Vierailija
26/26 |
29.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla ei ikinä ollut sitä, mitä muilla oli. Siitä seurauksena olen opiskellut, tehnyt töitä ja menestynyt elämässä. Toisaalta haluan, että lapsillani on suunnilleen ikätovereidensa tasoiset tavarat ja välineet. Mutta en syrjäytynyt, opin että joka sentin eteen on tehtävä töitä ja jos ei menesty niin yritettävä kovemmin!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kolme yksi