Emättimeen vihloo, mistä voisi johtua?
Kertokaa hyvät ihmiset mistä voisi johtua moinen, että minulla vihloo emättimen sisälle sekä myös huulille. Vihlonta on nopea, mutta aika kivulias viiltävä kipu. Iltaisin esiintyy enemmän kuin aamuisin...
Kommentit (68)
Mulla raskauden eka kolmannes nyt takana ja viikottain on tollasia vihlasuja. Ennen raskautta ei ole ollut.
Klamydia vihloo myös. KAnnattaa käydä testeissä.
Saa liian vähän mulkkua ja kiukuttelee.
Vierailija kirjoitti:
Klamydia vihloo myös. KAnnattaa käydä testeissä.
Testit tehtiin alussa ja myöskin pari kk sitten.
Ei ole.
Eikä herpestä ole näkynyt vuoteen.
Vierailija kirjoitti:
Mulla raskauden eka kolmannes nyt takana ja viikottain on tollasia vihlasuja. Ennen raskautta ei ole ollut.
Raskaudessa kohtu voi painaa jotain hermoa joka aiheuttaa vihlontaa.
Vulvodynia
Se alkaa tommoisest pienestä ja pillereillä on yleensä vaikutusta asiaan.
Lopeta pillerit/hormonit eiköhän se auta kun ylimäärä häviää kehostasi.
Jos ei auta mene lääkäriin sano tosta vulvodyniasta.
Mulla siis oli noita alku oireita mutta katosi kun lopetin e-pilleritkin.
Mullakin... ilmeisesti lihasperäistä. Ei tauteja. Vasta hoidettiin solumuutokset pois myös mut silti ajoittain vihloo. Liikun paljon ja teen esim lankkua, kai se liikunta on syyllinen kun mitään muuta syytä ei löydy eikä seksi satu.
Ai nii, vaiva on onneksi ollut vähenemään päin. Ehkä uusilla lenkkitossuillakin on osuutta asiaan, mene tiedä.
Papa otettu?
Kuulostaa syövältä... Kun painaa hermoon kun kohtu täyttyy vedestä
Minulla tuo on ollut oire virtsiksestä.
Luin otsikon, että emättimen vaihto
Liittynee hormoneihin. Mulla esiintyy joskus pms:n ja menkkojen aikana ja samaa vaivaa oli kyllä joskus raskausaikanakin.
Pitkälle edennyt emättimen juustouma. Mitään hoitoa tälle ei ikävä kyllä ole. 1-2 viikkoa elinaikaa.
Ensin kannattaa tietty selvittää kaikki muut tautimahdollisuudet pois, esim sttaudit.
Mulle kävi niin että oli tuota kovaa nopeaa kipua ja sitten alkoikin tulla särkykohtauksia, ihan kuin päänsärky alapäässä. Kävin kahdella eri gynellä, testeissä ja tarkistuksessa, ainakin hiivatesti, virtsatieinfektio, sukupuolitaudit, sisätutkimus, papakoe otettiin ja ei mitään.
Vaiva meni n 6kk aikana ohi ja ceridal öljy auttoi. Nytkun menin 4 vuotta myöhemmin taas gynelle muissa asioissa hän kertoi, että papakokeessani oli selkeästi näkynyt joku sekafloora mikä aiheuttaa vihlontaa ja kovaa kipua. Nykyisin määrätään kaiketi ovestin kuuri / hormonikuuri jotta saadaan naishormonit kuntoon alapäässä.
Liukulaakerit pitää rasvata ja pakosarjan stefat vaihtaa. Myös moottorinohjausyksikkö kaipaa päivitystä.
t. Rane ja Kake korjaamolta
Hehe.
Rane ja Keke nauraa varmaan sittenkin kun heillä tuntuu kuin joku puukottelisi kikkeliä.
Koska siltä se tuntuu, ihan kuin joku puukottaisi emätintä.
Ehkä sitä vituttaa? (oli pakko)
Voisin veikkaa että allerginen reaktio, ootko aloittanut jonkun lääkityksen?
MMS85 kirjoitti:
Ehkä sitä vituttaa? (oli pakko)
Voisin veikkaa että allerginen reaktio, ootko aloittanut jonkun lääkityksen?
Vaihdoin kierukasta minipillereihin.
Kauanko siihen menisi? Koska tätä viiltelyä on vuoden kestänyt..