Tuijottava koira, mitä meinaa?
Hei, mulla hoidossa tuttavan koira nyt 4 päivän ajan. En ole oikein koiraihminen, mutta halusin auttaa kun eivät löytäneet koiralle hoitopaikkaa matkansa ajaksi nuo koiran omistajat. Jotenkin vaan nyt hermostuttaa, kun tuolla koiralla on tapana tuijottaa jatkuvasti. Kun esim. luen pöydän ääressä kirjaa ja katson taakseni, niin siellä selkäni takana se koira istuu ja tuijottaa takaraivooni, on jotenkin kamalan syyttävän näköinen. Päiväunilla ollessani kun välillä avasin silmäni, niin taas se koira istui siinä vieressäni ja vihaisen näköisenä mulkoili minua. Jotenkin pelottaa, että voiko se tehdä minulle jotain, kun menen yöunille? Suunnitteleeko se nyt jotain, miksi se vain tuijottaa vihaisen näköisenä? Olen yrittänyt sille palloa heittää ja luita tarjota, mutta ei sitä kiinnosta ne yhtään, se vain tuijottaa. Pitkäkarvainen mäyräkoira on kyseessä, onko joku rotuominaisuus tuo tuijotus? Vähän pelottaa ja älkää nyt hei naurako, en ole mikään koiraihminen!
Kommentit (230)
Sheddaria kippoon niin loppuu tuijottelut.
Se haluaa jotain: ulos, ruokaa, huomiota.
Minun koirallani on suloiset silmät, kun se katsoo.
Katsoo kyllä kiinteästi silmiin, ymmärrän aloittajaa, että jos vähän pelkää koiria, niin kokee sen tuijotuksena.
Vierailija kirjoitti:
Kannattaa tuijottaa takaisin. Tuijotuskilpailu.
Se häviää, kumpi ei räpäytä ensin.
Koiran kans on hyvä ottaa kisaa.
No tää koira taitaa olla jo mullissa. Vinkit tulee vuosikymmenen myöhässä.
Yleensähän koirat tuijottaa ruokapöydän vieressä kun ne haluavat, että niille heitetään makupala.
Jos se tuijottaminen ei ota loppuakseen niin eikun piikille samantein.
Vierailija kirjoitti:
Se haluaa jotain: ulos, ruokaa, huomiota.
Juuri näin on. Koira hakee katseella huomiota silloin kun sillä on jokin tarve. Jos haluaa rapsutusta, tulee yleensä lähelle ja tarjoaa kylkeään rapsutettavaksi. Luultavasti haluaa ruokaa tai ulos.
Koirat osaavat seurata käden liikkeitä ja ymmärtävät mitä tarkoittaa, kun osoitetaan johonkin suuntaan tai jotakin tuttua esinettä. Jos elehdit kädellä ulko-oven suuntaan, se menee sinne innokkaasti jos on tarvetta ulkoilulle, vähemmän innokkaasti tai ei ollenkaan jos ulkoilu ei ole se asia mitä se haluaa. Samoin voit viitata ruokakupin suuntaan. Jos sillä on nälkä se taas reagoi innokkaasti. Joillekin koirille tosin kelpaa ruoka aina ja syövät kaiken mitä tarjotaan.
Kun minulla on lapsen koira yökylässä, lenkitän sitä usein, pitkään ja hartaasti ja syötän hyvin, Väsytän sen raukeaksi. Silti kyllä yrittää iltaisin haastaa riehumaan.
"Tuijottava koira"
Hei. Tutkitustu koira vastaa älykkyysosamäärältään 4-vuotiasta lasta. Suhtaudu siihen kuin pieneen lapseen.Kun koira tuijottaa sinua, se PELKÄÄ SINUA.
Sinä ole nyt sen hoitaja, perhe on antanut sinulle hoitoon rakkaan eläimensä, ja SINÄ pelkäät sitä! Otit tehtävän vastaan, etkä nyt haluakaan hoitaa sitä. Vie se koira sitten vaikka koirahoitolaan ja maksa kulut omasta kukkarostasi, jos et pysty hoitamaan sitä. Mieti, miltä itsestäsi olisi tuntunut 4-vuotiaana olla viikko tai kaksi, hoidossa jonkun luona, joka ei välitä sinusta pätkääkään, ei halua leikkiä eikä muutenkaan oleskella kanssasi, niin tajuat, miltä koirasta tuntuu nyt.
Koira tarvitsee nyt lempeyttä, ihmistä joka huolehtii siitä ja lohduttaa sitä sen ikavoidessä perhettään. Olet aikuinen. Ota vastuuta ja tee minkä lupasit: hoida koiraa äläkä kiipeile kirjahyllyille.
Anna sille ruokaa ja käytä pienellä kävelyllä. Juttele sille ja silitä, jos tulee luokse.
Täällä siis juteltiin yötä myöten vuonna 2011?
Ja juu, tuskin tuo haukku on enää elossa. Kuinkahan ap pärjäsi sen kanssa.
Kyllä koira on vielä elossa ja ap:n luona tuijottamassa. Sisäpiirin tieto. Nykyään suorastaan mulkoilevat toisiaan.
Puhu sille kuin pienelle lapselle lempeästi ja hiljaisesti. Rapsuta ja kehu sitä.
Voit kertoa sille ,että se on vain väliaikaisesti hoidossa sinulla. Sano sille omistajan nimi.
Eläimet ymmärtävät enemmän kuin osaamme aavistaakkaan. Voit seurata koiran eleitä samalla ku puhut sille. Eläinkin oppii luottamaan hoitajaansa siinä missä ihminenkin.
Tarina kertoo että koira tuijottanut jo 11 vuotta taukoamatta.
Kuka ihme jättää ap:lle koiran hoitoon joka ei tiedä koirasta mitään.
Koirat ovat yleensä hyvin tarkkaavainen ja uteliaita eläimiä, ja ne voivat tuijottaa ihmisiä tai muuta ympäristöä, joka kiinnittää heidän huomionsa. Tämä voi johtua siitä, että koira yrittää ymmärtää tai tutkia ympäristöään tai ihmisiä, jotka ovat sen ympärillä.
Koiran tuijottaminen voi myös olla merkki siitä, että se haluaa huomiota tai leikkiä. Se voi myös olla merkki siitä, että koira on ahdistunut tai stressaantunut, ja se yrittää löytää tapoja lievittää stressiä
Jos koira tuijottaa sinua ja se häiritsee sinua, voit yrittää antaa sille huomiota ja leikkiä sen kanssa. Tämä voi auttaa koiraa saamaan tarvitsemansa liikunnan ja viihtymisen. Voit myös tarjota sille puuhia ja piilopaikkoja, jotta se voi tutkia ympäristöään ja saada tarvitsemaansa liikettä.
Muista, että on tärkeää huolehtia eläinten ympäristöstä ja elinolosuhteista oikein ja tarjota niille tarvitsemansa hoito ja huolenpito. Näin eläimet pysyvät terveinä ja hyvässä kunnossa.
yrittää saada susta yliotetta/valtaa tuijottamalla. Oma koirani tekee samaa, ei ole mäyris mut jääräpäinen pieni koira. Ja se toljottaminen on ärsyttävää. Kotona toimii yleensä mene nyt hittoon siitä käsky :D kun itse tiedän ettei sillä ole hätää kuitenkaan kunhan kärttää huomiota 24/7.
Mitä hölmöjä palstalla onkaan, koira oli hoidossa toistakymmentä vuotta sitten (onko edes hengissäkään enää)!!
Ja te vaan jatkatte…