Tuijottava koira, mitä meinaa?
Hei, mulla hoidossa tuttavan koira nyt 4 päivän ajan. En ole oikein koiraihminen, mutta halusin auttaa kun eivät löytäneet koiralle hoitopaikkaa matkansa ajaksi nuo koiran omistajat. Jotenkin vaan nyt hermostuttaa, kun tuolla koiralla on tapana tuijottaa jatkuvasti. Kun esim. luen pöydän ääressä kirjaa ja katson taakseni, niin siellä selkäni takana se koira istuu ja tuijottaa takaraivooni, on jotenkin kamalan syyttävän näköinen. Päiväunilla ollessani kun välillä avasin silmäni, niin taas se koira istui siinä vieressäni ja vihaisen näköisenä mulkoili minua. Jotenkin pelottaa, että voiko se tehdä minulle jotain, kun menen yöunille? Suunnitteleeko se nyt jotain, miksi se vain tuijottaa vihaisen näköisenä? Olen yrittänyt sille palloa heittää ja luita tarjota, mutta ei sitä kiinnosta ne yhtään, se vain tuijottaa. Pitkäkarvainen mäyräkoira on kyseessä, onko joku rotuominaisuus tuo tuijotus? Vähän pelottaa ja älkää nyt hei naurako, en ole mikään koiraihminen!
Kommentit (230)
Nimenomaan on valtataistelu tai kisa jossa häviäjä katsoo ensiksi muualle. Eli jos tuijotuskisa alkaa niin muuta vaihtoehtoa ei ole kuin tuijottaa takaisin kunnes koira kääntää päänsä pois.
Tuijottava koira yleensä joko haluaa tutkailla sinua ja eleitäsi/olemistasi rauhassa, jotta voisi selvittää miten sinä toimit tai sitten se vain haluaa sinulta jotain.
Heitä se koiraa vaan roskakoriinja sano että se karkasi. Koirat on peeseestä vihaan niitä kauheita nuolijoita ja haukkuu kaikkea turhaa.
Sä et saa pelätä tai katsoa kauan koiraa silmiin. Molemmat hermostuttaa koiraa. Koira tajuaa, että olet isompi. Koira on myös vieraassa paikassa.
Mikset olisi se isompi ihminen ja yrittäisi luoda suhdetta koiraan kuten ystävystyt ihmisien kanssa?
No lopeta jo.Ei s mitään tee.hölmö provo.ei sitä kiinnosta yhtään käydä yöllä sun kurkkuun ,miksi se niin tekisi.rauhoitu nyt tai koiralla kurjaa ku stressaat
Oletko muistanut antaa koiralle ruokaa riittävästi. Meidän koirat tuijottaa siksi, kun ne kerjää ruokaa sillä tavalla. Mitä nälkäisempiä, niin sitä tiukempi tuijotus. 😁
Vierailija kirjoitti:
Oletko muistanut antaa koiralle ruokaa riittävästi. Meidän koirat tuijottaa siksi, kun ne kerjää ruokaa sillä tavalla. Mitä nälkäisempiä, niin sitä tiukempi tuijotus. 😁
Vilkaiskaahan välillä milloin tämäkin ketju on aloittettu, ennenkuin hirmu totisena alatte antaa ap.lle
neuvoja.
Jäitä pipoon.
Sanooko sen olemus: mitä vittua.
Vierailija kirjoitti:
soita omistajalle, kysy häneltä mistä on kyse. Varmasti keskusteltuasi hetken saat helpotusta ja muutaman vinkin millä koiran saa rentoutumaan. Älä pelkää omistajien reaktiota, he olisivat varmasti mielissään siitä, että rohkenet kysyä neuvoa. Toki nyt kello on aika paljon, että en tiedä miten sinun nyt tulisi toimia. Etköhän sinä voi nukkua omassa huoneessa turvallisesti, kunhan ovi on kiinni? Rodusta minulla ei ole mitään käsitystä, ehkä tosiaan voisit vaikka tekstarilla tiedustella isäntäväeltä, että osaako koira avata itse väliovia?
Ja jos siulla on joku helvetin
Lylukko niin sekin voi aueta helposti.
Koettakaa nyt ymmärtää vaikka ette paljon ymmärräkään, että se ap.llä ollut tuijottava koira on jo koirien taivaassa.
Tämä ketju on aloitettu 2011.
Kuka hemmetti meni ja aukaisi tämän matolaatikon vuosien perästä uudelleen?
Kannattaa tuijottaa koiraa silmiin ja vähän haukahtaa niin siinä sitten näkee miten se reagoi.
Onkohan sille jokin syy ettei meillä ole suoraa kommunikaatiokieltä eläinten ja ihmisten kesken, ja ihmistenkin kesken maailmassa on paljon eri kieliä?
Vierailija kirjoitti:
Koettakaa nyt ymmärtää vaikka ette paljon ymmärräkään, että se ap.llä ollut tuijottava koira on jo koirien taivaassa.
Tämä ketju on aloitettu 2011.
Kuka hemmetti meni ja aukaisi tämän matolaatikon vuosien perästä uudelleen?
Koeta itse ymmärtää, että tuijottava koira on eräs palstan klassikko ja ainakin minä sain vasta nyt tietää, mistä tyypin tarina on lähtöisin.
- Kiitos sinulle, joka avasit asian. :D
Yleensä eläimet ei tykkää kun niitä katsotaan silmiin. En tiedä onko kyse villieläimistä mutta olen lukenut tällaista. En tiedä miksi koirasi tuijottaa sua. Haluaako herkkupaloja. Voihan se vaan tutkailla muuten vaan sua. Älä sinä tuijota takasin.Mul oli kissa joka tuijotti mua. Mä tuijotintakas ja se kissa ei tykännyt. Mun ystävä jolla on kissa ja koiria sanoi joskus,että eläimiä ei saa katsoa silmiin pitkään.
kalevauva.fi teki tästä biisin:DD
Sun kannattaa käydä lääkärissä, ainakin verikokeet ottamassa. Elukat monesti tietää, että milloin joku alkaa olemaan valmis multiin.
Eläimet ovat vierasagentteja tarkkailemassa ihmisiä. Heidän isäntänsä ovat galaktisia alieeneja. Eläimet välittävät ihmisten ajatukset, suunnitelmat ja teot isännilleen.
Jotain tietävä kirjoitti:
Yleensä eläimet ei tykkää kun niitä katsotaan silmiin. En tiedä onko kyse villieläimistä mutta olen lukenut tällaista. En tiedä miksi koirasi tuijottaa sua. Haluaako herkkupaloja. Voihan se vaan tutkailla muuten vaan sua. Älä sinä tuijota takasin.Mul oli kissa joka tuijotti mua. Mä tuijotintakas ja se kissa ei tykännyt. Mun ystävä jolla on kissa ja koiria sanoi joskus,että eläimiä ei saa katsoa silmiin pitkään.
Näytitkö myös hampaitasi tuijottaessasi?
Hei! Meillä on rescuekoira ja koirani pitää minua silmällä koko ajan. Hyppää esim.syliini ja koko ajan katselee minua. Kai se on tuijotusta. En koe sitä pahana. Jos ihminen tuijottaa pahasti niin voi kamala.
Ei se todellakaan ole mikään valtataistelu. Osa ihmisistä elää edelleen kuvitelmassa jossa ihmisen pitää koko ajan pitää alistettuna koira joka muka pyrkii kokoajan herraksi. Bullshit.
Niin turhaa, eikä kivaa kenellekään.