Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Tuijottava koira, mitä meinaa?

Vierailija
09.12.2011 |

Hei, mulla hoidossa tuttavan koira nyt 4 päivän ajan. En ole oikein koiraihminen, mutta halusin auttaa kun eivät löytäneet koiralle hoitopaikkaa matkansa ajaksi nuo koiran omistajat. Jotenkin vaan nyt hermostuttaa, kun tuolla koiralla on tapana tuijottaa jatkuvasti. Kun esim. luen pöydän ääressä kirjaa ja katson taakseni, niin siellä selkäni takana se koira istuu ja tuijottaa takaraivooni, on jotenkin kamalan syyttävän näköinen. Päiväunilla ollessani kun välillä avasin silmäni, niin taas se koira istui siinä vieressäni ja vihaisen näköisenä mulkoili minua. Jotenkin pelottaa, että voiko se tehdä minulle jotain, kun menen yöunille? Suunnitteleeko se nyt jotain, miksi se vain tuijottaa vihaisen näköisenä? Olen yrittänyt sille palloa heittää ja luita tarjota, mutta ei sitä kiinnosta ne yhtään, se vain tuijottaa. Pitkäkarvainen mäyräkoira on kyseessä, onko joku rotuominaisuus tuo tuijotus? Vähän pelottaa ja älkää nyt hei naurako, en ole mikään koiraihminen!

Kommentit (230)

Vierailija
141/230 |
07.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ne on jalostettu lyhyt jaloiksi mutta ne kärsii kun ei pysty hyppäämään vaikka haluaisi esim.juuri sohvalle tai rappusia . Pidä ulkona pitempään ja anna olla kyllä se siitä.

Vierailija
142/230 |
07.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nakit aina tuijottaa, ne on ihan varma että olet kätkenyt nakin johonkin ihan siis heitä varten. Sitten ne tuijottaa isoilla suurilla silmillään että mistä se nakki tupsahtaa. Nakit on seurakoiria, ellei aurinko paista ja sitten ne kellii vaan matolla aurinkolätäkössä. Voisit kokeilla jotain pehmolelua leikitykseen ja puhut pehmeällä mutta innostavalla äänellä. Nakki on luonteeltaan aika jääräpäinen koira, varsinkin lenkillä pyrkii ties mihin pensaaseen ja yleensä vastakkaiseen suuntaan, en sinällänsä suosittele luonteenpiirteiltään aivan ekaksi koiraksi. Muista tämä, nakille ei tee hyvää mennä rappusia, se pitää kantaa, muuten selkään tulee hittiä ja se päätyy lopetettavaksi. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
143/230 |
06.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos kerran ihan avoimesti pelkäät tuota koiraa, niin se on jo aikaa sitten vaistonnut sen. Älä koske siihen silittääksesi, koska jäykistyminen on koiralta varoitus olla koskematta. Anna sen olla ulkoilujen välillä rauhassa. Et tämän hoitojakson aikana tule saamaan koiran luottamusta, joten älä edes yritä.

Vierailija
144/230 |
06.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Harmi, ettei tämä ollut kunnon keskustelu, vaan terveisiä porvoosta.

Mulla on nimittäin kokemus luonnehäiriöisestä sekarotuisesta, isokokoisesta koirasta, joka alkoi tuijottaa minua silmiin ollessani kylässä sen kotona. Omistajat sukulaisia ja paikalla paljon ihmisiä, kun oli sukulaisen rippijuhlat. Olin tuttu henkilö ja koiran omistajille läheinen.

Sekarotuinen koira oli saatu pentuna ilmaiseksi hieman kärsineen näköisenä jostain maalaistalosta. Omistajat epäilivät, että sitä oli lyöty. He eivät tienneet, mistä roduista se oli sekoitus.

Istuin sängyllä monen muun ihmisen seurassa ja juttelimme siinä. Koira tuijotti minua koko ajan. Muutkin huomasivat sen. Minua alkoi hermostuttaa, minusta se oli jotenkin "psykoottinen" tuijotus, joka ei hellittänyt ollenkaan. Kun nousin käydäkseni vessassa, se hyökkäsi ja ehti purra minua nilkkaan.

Kaksi ihmistä raahasi sen toiseen huoneeseen, oven taakse.

Se ehti purra myös muita ihmisiä myöhemmin.

Eihän se tuijotus ihmisen silmiin ole mikään terveen koiran merkki, paitsi jos se ilmaisee pyytävänsä jotain, mutta tuo oli toisenlaista.

Vierailija
145/230 |
06.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se suunnittelee mielessään jotain juonta tai minkä kera sinut söisi

Vierailija
146/230 |
06.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mistäpä me ihmiset loppujen lopuksi tiedetään koiran ajatuksia, arvaillaan vaan.

Vierailija
147/230 |
06.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koira odottaa sinun tekevän jotain mihin se on tottunut. Sun täytyy vaan tehdä sen kanssa kaikenlaista. Aloita vaikka puhumalla sille. Sitten alat tekeen sen kanssa kaikenlaista. Menet ulos. Rapsuta korvan takaa. Otat sen mukaan omiin juttuihisi.

Vierailija
148/230 |
06.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi elukkaparkoja kirjoitti:

Ne on jalostettu lyhyt jaloiksi mutta ne kärsii kun ei pysty hyppäämään vaikka haluaisi esim.juuri sohvalle tai rappusia . Pidä ulkona pitempään ja anna olla kyllä se siitä.

Olen aina luullut että noilla koirilla on lyhyet jalat siksi että niitä on juoksutettu liikaa ja jalat on kuluneet tyngiksi. Aina oppii uutta.

Vierailija
149/230 |
06.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko ketään koskaan purrut pitkäkarvainen mäyräkoira?

Sä olet sitä 10 kertaa isompi! Jos se sua puree niin korkeintaan se sattuu, voi kauheata, ootko joku 5 vuotias?

Lohdutuksena. Mäyräkoira ja terrieri pystyy helposti tappamaan poron kokoisen kertayrittämällä. Luontaista hyökätä kaulaan ja ei päästä irti ennenkuin hampaat on yhdessä.

Vierailija
150/230 |
06.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taitaa olla koiralle uusi tilanne olla poissa kotoa tuttujen ihmisten luolta. Se voi näkyä jännittymisenä, ahdistumisena ja jopa pelkona. Joka sitten näkyy myös nuin, että koira tuijottaa. Koirat aistii hyvin pelkoa, joten kuulostaisi siltä, että koira on ottanut tämän painostavan keinon käyttöön selvitäkseen ahdistavasta tilanteesta. Se luultavasti ihmettelee missä tutut ihmiset ja tuttu koti on.

Musiikki voi rentouttaa koiraa. Myös tuttu peti tai peitto, lelu.

Voit käydä koiran kanssa ulkoilemassa.

Anna koiran lähestyä sinua ja palkinnoksi voi antaa makupalan.

Ei kannata mennä silittämään tai koskemaan ellei koira lähesty itse, voi silloin ahdistuksen takia purrakin.

Kannattaisin myös kaikesta huolimatta soittoa omistajille, jotka osaa antaa neuvoja kun tuntevat koiransa parhaiten.

Usein koirat ei käyttäydy normaalisti uusissa tilanteissa ja varsinkaan silloin jos lähellä ei yhtä äkkiä olekaan mitään tuttua.

Vierailija
151/230 |
18.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä omat koirat toljottaa koko ajan, jos eivät kahdestaan pelleile. Heräävät heti nokosilta tarkkailemaan, jos vähääkään liikun. Kai ne on leikkiä, herkkuja, huomiota, rapsutusta tai lenkkiä koko ajan vailla.

Vierailija
152/230 |
18.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koira aavistaa pelkosi ja kaipaa perhettään.Ihmettelee missä ovat ja kuka sinä olet. Koirat on ajatusten lukijoita. 

Vierailija
153/230 |
18.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäpä luulen, että aloituksen koira on jo lakannut tuijottamasta ajat sitten. 

Mutta tuli mieleen tätä kappaletta kuunnellessani, että onko ap saanut mitään korvauksia sanoituksesta? Tai onko ap:ltä kysytty lupaa, että saako hänen henkilökohtaista avautumistaan käyttää lauluun? 

(ko. laulu siis tehty tämän ketjun perusteella)

Vierailija
154/230 |
18.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

.Ottakaa pois näin vanhat aloitukset.  Vi säästetäänkö ne historiaan?

Vierailija
155/230 |
18.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä se viestittää sinulle: "mihin kadotit isäntäni!?"

Vierailija
156/230 |
18.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mustarastaat tuijottaa mua, TUIJOTTAA, jos pähkinärouhe on loppu.

Vierailija
157/230 |
18.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Frasier / Eddie = Tuijottavien koirien legenda :)

Vierailija
158/230 |
18.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihana tuo Kalevauvan versio tästä.😍

Vierailija
159/230 |
21.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa tuijottaa takaisin. Tuijotuskilpailu. 

Se häviää, kumpi ei räpäytä ensin.

Koiran kans on hyvä ottaa kisaa.

Vierailija
160/230 |
21.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kannattaa tuijottaa takaisin. Tuijotuskilpailu. 

Se häviää, kumpi ei räpäytä ensin.

Koiran kans on hyvä ottaa kisaa.

Muista myös hymyillä koko ajan (oikein pepsodent-hymy), 

niin koira tietää, että olet ystävällinen.