Tuijottava koira, mitä meinaa?
Hei, mulla hoidossa tuttavan koira nyt 4 päivän ajan. En ole oikein koiraihminen, mutta halusin auttaa kun eivät löytäneet koiralle hoitopaikkaa matkansa ajaksi nuo koiran omistajat. Jotenkin vaan nyt hermostuttaa, kun tuolla koiralla on tapana tuijottaa jatkuvasti. Kun esim. luen pöydän ääressä kirjaa ja katson taakseni, niin siellä selkäni takana se koira istuu ja tuijottaa takaraivooni, on jotenkin kamalan syyttävän näköinen. Päiväunilla ollessani kun välillä avasin silmäni, niin taas se koira istui siinä vieressäni ja vihaisen näköisenä mulkoili minua. Jotenkin pelottaa, että voiko se tehdä minulle jotain, kun menen yöunille? Suunnitteleeko se nyt jotain, miksi se vain tuijottaa vihaisen näköisenä? Olen yrittänyt sille palloa heittää ja luita tarjota, mutta ei sitä kiinnosta ne yhtään, se vain tuijottaa. Pitkäkarvainen mäyräkoira on kyseessä, onko joku rotuominaisuus tuo tuijotus? Vähän pelottaa ja älkää nyt hei naurako, en ole mikään koiraihminen!
Kommentit (230)
Säälin sitä koiraa.
Eikö kukaan ymmärrä minua, oikeasti?!
rupea avaamaan. Koko yönkö tai vähintäänkin monta tuntiako vain odottelen, että aikooko se sen tehdä vai ei? Olen todella väsynyt, normaalisti menen nukkumaan n. klo 22!
Lupauduin koiravahdiksi kun oletin tuon koiran olevan jotenkin erilainen, iloisempi ja mutkattomampi. Mutta toista kertaa en kyllä ota! Mitähän sitten siihenkin keksisin selitykseksi, jos omistajat toistamiseen sitä minulta pyytävät?
t. ap
Ensinnäkin korjaan käsityksen, etteikö mäyräkoiran purema tunnu. Sen purema sattuu aivan sairaasti, mua puri juuri pieni koira ja kyllä sattui.
Nimenomaan se SATTUI, eli ei siis vakavaa. Ette te ole mitään pikkulapsia.
Sano sille koiralle ystävällisesti mutta selvästi, että nyt nukutaan, aa, aa. Kyllä se ymmärtää. Koira tarvitsee johtajan. Varmasti kaikki menee ihan hyvin. Huomenna olette jo paremmat kaverit keskenänne.
Koira ei hyökkää sinun kimppuusi kun nukut. Jos se haluaisi raadella sinut, se olisi tehnyt sen jo.
En usko, että noin vanha koira viitsii koko yötä hyppiä ovenkahvaan sinun kimppuusi päästäkseen. Erityisesti, kun se ei vaikuta lainkaan agressiiviselta.
Anna sen tuijottaa, ja ole kuin et olisikaan. Puuhaa omiasi vaan, koirat tykkää seurailla.
Yhdestä asiasta voit olla varma; koira ei suunnittele mitään. Koira on eläin, eikä sillä ole kykyä kovin pitkäjänteiseen ajatteluun. Aikuinen koira on henkisiltä kyvyiltään korkeintaan kaksivuotiaan lapsen tasolla. Pelkäisitkö tuijottavaa taaperoa?
Koira tuijottaa luultavasti, koska haluaa ulos. Valtaosa koirista pyytää pissalle tuijottamalla. Vie koira vielä äkkiä pissalle ja mene sitten rauhassa nukkumaan. Jos kovasti pelottaa, voit sulkea koiran toiseen huoneeseen tai vaikka kylppäriin. Ei se yhdessä yössä rikki mene, vaikka joutuisikin nukkumaan yksin. Muista jättää vesikuppi koiran saataville. Voit vielä laittaa vaikka tuolin oven pönkäksi, mäyräkoira ei saa sitä siirrettyä. Soita omistajalle aamulla ja kysy lisäohjeita. Hyvää yötä, ap.
Jos mies ei ollut koiran vanha tuttu, niin ihan sama tuijotushan se siellä hänen luonaan jatkui.
En saanut koko yönä nukutuksi sekuntiakaan, yritin nukkua makuuhuoneessani suljetun oven takana, kävin kuitenkin jatkuvasti katsomassa sitä koiraa eikä se ikinä nukkunut. Pimeässä eteishallissa se vain istui kuunvalossa, silmänvalkuaiset loistaen ja jotenkin ärtyneen näköisenä. Aamulla sitten soitin tosi hyvälle naapurilleni, josko tulisi luokseni siksi aikaa, että saisin edes vähän nukuttua. Nukuin kokonaiset 4 tuntia, naapuri käytti sen ajan omia etätöitään tehden ja sanoi että hyvin meni. Sen jälkeen hänellä oli joku oma meno, kehoitti soittamaan koiran omistajille ja niin tein. Omistajat suhtautuivat minuun jotenkin kamalan kylmäkiskoisesti, sanoivat että voivat etsiä koiralle kyllä toisenkin hoitajan, ottivat välipuhelun ja sitten ilmoittivat, että koira haetaan tunnin kuluttua. Olin siitä kieltämättä aika helpottunut, mutta toisaalta fiilikset ovat nyt aika surulliset. Parhaani yritin, mutta kumminkin tuntuu, että kaikki meni pieleen. ;o( Koiran haki joku ivallinen tärkeilevä pukumies.
t. ap
Käyttäydyt kuin pikkulapsi. Heille kuitenkin on vaivaa löytää koiralle hoitaja. Minkä ihmeen takia suostuit kun et selkeästikkään ole mikään eläinihminen?
Koira on aivan varmasti nukkunut mutta herännyt kun on kuullut sinun hiipparoivan.
Ihanaa! Joku oli kaivanut haudasta vuosien takaisen klassikon!
Se tahtoo huomiota. Harjausta, leikkiä yms. Itselläni on tuollainen tuijottelija. Saattaa istua hemmetin pitkään edessä, ja odottaa että akka nostaa perssiinsä ja rupeaa heittelemään lelua. Ja tuijottaa suoraan silmiin,, kun sitä katsoo.
Tuli vaan mieleen tuosta toisesta mulkoileva mäyräkoira -ketjusta...
Miten siellä on mennyt? Kävitkö koiran kanssa ulkona?
Kay kirjottaas avlla sun siisteydesta, kuinka kohtelet vierasta koiraa ja olemuksesta.
Vaikee tilanne....
Koirat suunnittelevat maailmanvalloitusta ja niiden on tarkkailtava ihmisiä tietääkseen, miten sen voisi tehdä.
Laita se maastonakki mäyräkoira pahvikeissin sisään ja jääkaappiin yön ajaksi
Vakoilee sinua ja raportoi sitten myöhemmin omistajalleen. Varo mitä puhut ja teet sen nähden.
Voisitko pönkätä oven jollain? Laita makkarin ulkopuolisista huoneista kaikki järsittävät tavarat piiloon ettei koira tylsyyyksissään tee tihuja, sitten tulpat korviin ja vaikka nojatuoli makkarin oven eteen kun suljet sen. Aamulla tapaatte taas. Koirilla on taipumus tutkailla intensiivisesti - ajattele nyt ressua, se ei ymmärrä kuka olet ja miksi hän on joutunut luoksesi ja missä hänen vaki-ihmisensä ovat ja muuttuuko tilanne koskaan. Ei ole pakko nukkua samassa tilassa jos pelottaa mutta olethan koiralle ystävällinen kun olet tekemisissä sen kanssa.