Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Tuijottava koira, mitä meinaa?

Vierailija
09.12.2011 |

Hei, mulla hoidossa tuttavan koira nyt 4 päivän ajan. En ole oikein koiraihminen, mutta halusin auttaa kun eivät löytäneet koiralle hoitopaikkaa matkansa ajaksi nuo koiran omistajat. Jotenkin vaan nyt hermostuttaa, kun tuolla koiralla on tapana tuijottaa jatkuvasti. Kun esim. luen pöydän ääressä kirjaa ja katson taakseni, niin siellä selkäni takana se koira istuu ja tuijottaa takaraivooni, on jotenkin kamalan syyttävän näköinen. Päiväunilla ollessani kun välillä avasin silmäni, niin taas se koira istui siinä vieressäni ja vihaisen näköisenä mulkoili minua. Jotenkin pelottaa, että voiko se tehdä minulle jotain, kun menen yöunille? Suunnitteleeko se nyt jotain, miksi se vain tuijottaa vihaisen näköisenä? Olen yrittänyt sille palloa heittää ja luita tarjota, mutta ei sitä kiinnosta ne yhtään, se vain tuijottaa. Pitkäkarvainen mäyräkoira on kyseessä, onko joku rotuominaisuus tuo tuijotus? Vähän pelottaa ja älkää nyt hei naurako, en ole mikään koiraihminen!

Kommentit (230)

Vierailija
101/230 |
07.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kalevauva toi minut tänne. :D

Samoin! Pakko oli etsiä, onko tää juttu oikeasti olemassa. 😁

Upeaa lyriikkaa. 😁

Vierailija
102/230 |
10.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näitä on muuten kätevä etsiä Googlen site-parametrin avulla, esim ”tuijottava koira site:vauva.fi”.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/230 |
10.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mene 10 sentin päähän sen kuonosta ja tuijota takaisin. Katso kumpi häviää tuijotuskilpailun. Voit myös näyttää sille hampaita ja murista. Siitä ne koirat tykkää.

Vierailija
104/230 |
10.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se yrittää hypnotisoida sut ja kun olet avuttomassa tilassa se raatelee sun kaulan. Googlaa hypnodog.

Vierailija
105/230 |
25.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisi kiinnostavaa tietää miten tämä hoitoviikko lopulta päättyi :D

Vierailija
106/230 |
25.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Te olette niin hauskoja.En ole lukenut kun eka sivun vielä.

Minua kiinostaisi tietää ,mitä hevonen laitumella irrallaan tarkoittaa kun se nousee takajaloilleen  pienten lasten edessä?

Vierailija
107/230 |
25.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lenkille

Vierailija
108/230 |
25.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koirat ja heidän omistajat on todella tarkkoja ulkonäöstä. Luultavasti sinulla on epäonnistuneet kulmakarvat tai jännä uusi kampaus. Tai nolot vaatteet.

Vierailija
109/230 |
25.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se odottaa kotiin pääsyä.

Seuraa sinua, ettei vaan vahingossakaan jää paitsi siitä hetkestä kun teet jotain sellaista mikä auttaa sitä pääsemään takaisin kotiin.

Se vain haluaa nähdä sinut. Varmuuden vuoksi. Se ei voi tietää voisitko esim. unohtaa sen ja lähteä pois ja jättää sen asuntoosi. Siksi se haluaa nähdä mitä teet.

Ei se ole vihainen. Eikä koirat haudo ikäviä ajatuksia.

Pitkään rauhassa samassa paikassa istuessaan ja tuijottaessaan koira on rento. Jos se ei olisi rento, niin se ääntelisi, liikuskelisi, pyörisi ympyrää, haukkuisi, näykkisi, menisi piiloon tms.

Puhu sille kauniisti ja ole rento. Tee vaikka ylirentoja eleitä ja sitten ole miten olisit normaalistikin. Ehkä se alkaa luottamaan ja käy makuulle ja uskaltaa sulkea silmänsäkin välillä.

Anna sille joku makupala rennosti puhellen juuri silloin, kun menet tuoliisi istumaan ja kirjaa lukemaan. Koira oppii positiivisesta tilanteesta, että kyseinen tapahtuma on rento ja rauhallinen ja koira oppii rentoutumaan silloin. Oppiminen vaatii toistoja ja koira on vain hoidossa sinulla, mutta se voi silti ehtiä oppimaan vain muutamankin toiston jälkeen.

Vierailija
110/230 |
25.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minua kiinostaisi tietää ,mitä hevonen laitumella irrallaan tarkoittaa kun se nousee takajaloilleen  pienten lasten edessä?

Vapaana, eli adrenaliineissaan hevonen väistää yllättäen. Tai pelästyy ja sitten vasta tajuaa tilanteen. Tai vain leikkii eikä juuri silloin lainkaan välitä niistä lapsista!

Vierailija
111/230 |
25.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ai, tää olikin vanha!

Ei se haittaa, joku toinen voi saada tästä hyötyä koirien kanssa olemiseen.

Ja ehkä ensimmäistäkin koirat tuijottaa vieläkin.

Vierailija
112/230 |
25.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se haluaa että sitä rapsutetaan.

Vierailija
113/230 |
25.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vieläkö ap on hengissä? Synkkä tapaus.

Vierailija
114/230 |
25.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitähän se minusta ajattelee? Ja suomalaisista ?

Vierailija
115/230 |
25.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

SE PYYTÄÄ SULTA JOTAIN PERUSTARVETTA, ESIM. LENKILLE, RUOKAA, VETTÄ, LEIKKIÄ.

Vierailija
116/230 |
25.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Todennäköisesti vaan kaipaa jotain toimintaa. Tai sitten tykkää sinusta kovasti. Mun toinen kissoista on tuollainen tuijottaja. Muutenkin se on jotenkin liian hellyydenkipeä ja mulla menee välillä hermot kun se kiehnaa kimpussa koko ajan. Olen jopa ottanut kynsilakkapurkin viereeni tähän pöydälle, että jos mua ärsyttää sen loputon kiehnaaminen, ei tartte kuin ottaa se purkki käteen niin katti juoksee karkuun ennen kuin ehdin ees avata purkkia. (Se siis inhoaa sitä hajua.)

Pitää ymmärtää, että noilla elikoilla on aika tylsää kun ihmiset vaan tuijottaa ruutua tai lukee kirjoja, ei ne voi samalla tavalla viihdyttä itteensä toljottamalla jotain niin ne toljottaa sitä ihmistä sitten xD

Vierailija
117/230 |
25.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Paljastelee elintään. Metoon paikka.

Vierailija
118/230 |
25.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos Hupi tuijottaa sinua, se tahtoo päästä puutarhaan

Vierailija
119/230 |
25.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koira saattaa olla psykopaatti.

Vierailija
120/230 |
25.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

SE PYYTÄÄ SULTA JOTAIN PERUSTARVETTA, ESIM. LENKILLE, RUOKAA, VETTÄ, LEIKKIÄ.

Tai on muuten vaan puutteessa.