Tuijottava koira, mitä meinaa?
Hei, mulla hoidossa tuttavan koira nyt 4 päivän ajan. En ole oikein koiraihminen, mutta halusin auttaa kun eivät löytäneet koiralle hoitopaikkaa matkansa ajaksi nuo koiran omistajat. Jotenkin vaan nyt hermostuttaa, kun tuolla koiralla on tapana tuijottaa jatkuvasti. Kun esim. luen pöydän ääressä kirjaa ja katson taakseni, niin siellä selkäni takana se koira istuu ja tuijottaa takaraivooni, on jotenkin kamalan syyttävän näköinen. Päiväunilla ollessani kun välillä avasin silmäni, niin taas se koira istui siinä vieressäni ja vihaisen näköisenä mulkoili minua. Jotenkin pelottaa, että voiko se tehdä minulle jotain, kun menen yöunille? Suunnitteleeko se nyt jotain, miksi se vain tuijottaa vihaisen näköisenä? Olen yrittänyt sille palloa heittää ja luita tarjota, mutta ei sitä kiinnosta ne yhtään, se vain tuijottaa. Pitkäkarvainen mäyräkoira on kyseessä, onko joku rotuominaisuus tuo tuijotus? Vähän pelottaa ja älkää nyt hei naurako, en ole mikään koiraihminen!
Kommentit (230)
Aion vain olla möllötellä yksin kotona, joten toivon, että otat sen koiran hoitoon. Olisi niin mukava lukea päivityksiäsi. :)
(26)
Tänään alkuillasta oli se novascotiannnoutajan omistaja soittanut kännyyni, en kuullut sitä silloin ja nyt sen jälkeen en ole saanut soitettua hänelle takaisin, sillä EN TODELLAKAAN TIEDÄ, ETTÄ MITÄ TÄMÄN ASIAN KANSSA NYT TEEN! haluaisin auttaa ilman muuta, mutta kun nuo edelliset kokemukset koiranhoidosta vähän masentavat ja hirvittävätkin... Kertokaa nyt jos vain jotain hajua teillä on, että tuijottavatko mäyräkoirat keskimäärin enemmän kuin nuo noutajat, ovatko noutajat "normaalimpia" koiria kuin mäyräkoirat? Tiedän, kuullostan ehkä vähän typerältä, mutta kun en nyt keksi muutakaan tahoa, jossa tätä nyt purkaisin, kiitos että olette olemassa täällä!
ap
se olet sinä joka tässä on vähän vinksahtanut. Sinuna en ottais koiraa hoitoon kun et siitä todennäköisesti kykene suoriutumaan ja omistajan on varmaan aika hankalaa hoitaa toinen hoitaja joulun välipäivinä.
täytynee käydä kohta vaihtamassa alkkarit. Etenkin se Dramatic Cupcake Dog -video! *spontaania huutonaurua pelkästä ajatuksesta*
Oli tämä provo tai ei niin vilpitön kiitos!
AP, tolleri on vähän niin kuin mäyräkoira paitsi sillä on pidemmät jalat ja se on nopeampi. Minusta ei ole hyvä idea ottaa sitä hoitoon, jos et kerran yhden seniilin mäyräkoiran kanssa saanut edes toisessa huoneessa nukuttua. Ja siinä missä mäyris istuu hiljakseen mulkoilemassa, se tolleri oletettavasti räpiköi hirveällä vauhdilla lattialta ylös aina kun liikahdatkaan tai edes vilkaiset sitä päin, ja kävelee koko ajan sinun perässä. Jos yrittäisit jättää sitä toiseen huoneeseen yön ajaksi, se raapisi ovea niin että tulisit hulluksi. Et selvästikään ymmärrä koiria lainkaan, joten jos se tolleri on yhtään eläväisempi kuin tuo ikivanha mäyrisparka, niin teille voi vaikka molemmille käydä huonosti vahingossa kun kiipeät johonkin kattokruunuun ja koira yrittää päästä mukaan tms. Eli huono idea, sano vain sille tuttavalle että kiitos mutta en pysty tarjoamaan nyt hoitopaikkaa muiden menojen vuoksi tai jotain. Tai sano että sulle tulee serkun mummon kissa hoitoon, jos et muuta keksi.
Nooh, nyt sitten kävi kuitenkin niin, että lupauduin ottamaan sen noutajan, varoituksistanne huolimatta. Olen käynyt netissä rotuaiheisilla sivuilla ja yrittänyt imeä itseeni mahdollisimman paljon tietoa siitä, jotta sujuisi nyt hieman paremmin kuin sen mäyräkoiran kanssa.
Ai niin, se mäyräkoira sai muuten silmätulehduksen heti sen vierailunsa jälkeen, tapasin koiran emännän tämän viikon alussa ja hän siitä kertoi. Jotenkin rupesi mietityttämään että ei kai se pariskunta ajattele, että minä jotenkin aiheutin sen... Ainakin koiran emännän ilmeestä päätellen aihautin. :o(
Ehkä auttaisi jos pääsisit tutustumaan koiraan vielä vähän etukäteen, vaikka sen kotona tai jos omistaja voisi tuoda sen teille ennen hoitoa? Pyydä että sen omistaja opettaa kädestä pitäen sinulle vaikka jotain koiran osaamia temppuja, käskysanoja jne., jottei se koira ole täysin vieras. Kysy ja pyydä näyttämään miten omistaja vaikka liikuttelee koiraa kotona (tarkoitan siis miten saa koiran menemään jostain pois tai pysymään jossain huoneessa tai pysymään paikallaan tai kääntymään yms.) ja miten hän ohjaa koiraa lenkillä. Sitten tiedät jo vähän mikä on sille koiralle normaalia, ja miten koira ehkä toimii.
Ehkä se silmätulehdus tuli mäyräkoiralle mulkoilusta! :D
Kiitos vinkeistä, en vaan kerkeä enää pyytää sitä koiraa meille etukäteen tutustumaan. Alunperinhän sen piti tulla minulle kaikiksi joulun välipäiviksi, mutta nyt tuleekin vain uudeksi vuodeksi (onneksi...). Eli huomisaamuna tulee ja sunnuntai-iltana 1.1. haetaan pois. Rauhallisen uuden vuoden aion ainakin viettää, eihän sitä hoitokoiraa voi yksinkään jättää ja itse lähteä jonnekin juhlimaan. Käydään katsomassa kaupungin järjestämää ilotulitusta ja syödään muutama nakki! ;-D
Olet ihana, rakastan sinua. Aion lukea viestejäsi koko vuodenvaihteen!
Älä nyt sitä koiraa vie katsomaan ilotulitusta!
Saa sätkyn vielä ja karkaa sulta.
minulla on terävä ja valpas katse. korvani ovat typistetyt jotta näyttäisin mahdollisimman pelottavalta ja varmalta. minulla on voimakas lihaksisto ja turkkini kiiltää ja myötäilee mukavasti muskeleideni päällä. olen timmissä kunnossa ja kova tuijottamaan!!! odotan ovesi takana..esitä ontuvaa.ehkä säästän sinut, ehkä en.heheh mrrhhh rauh!!
Älä nyt sitä koiraa vie katsomaan ilotulitusta!
Saa sätkyn vielä ja karkaa sulta.
Ilotulitukset eivät valitettavasti tosiaan sovi lemmikeille.
Hei, kiva tietää että ehkä olet täällä vuodenvaihteessa, nimittäin niin olen suurella todennäköisyydellä minäkin! Kiva tietää saavansa juttuseuraa, jos vaikka sen koiran kanssa alkaa kaikesta huolimatta ahdistamaan.
Ja numerolle 74, eihän se koira minulta karkaa, jos on hihnassa?! Jotkut koirat vissiin voivat ilotulituksia pelätäkin, mutta suurin osa ei vissiin kuitenkaan?
t. ap
Olen itsekin näillä näkymin kissavahtina aatosta uudenvuodenpäivään. Kyllä täällä aina joku muukin on, ei tarvitse pelätä, että joutuu olemaan yksin. :)
Hei, kiva tietää että ehkä olet täällä vuodenvaihteessa, nimittäin niin olen suurella todennäköisyydellä minäkin! Kiva tietää saavansa juttuseuraa, jos vaikka sen koiran kanssa alkaa kaikesta huolimatta ahdistamaan.
Ja numerolle 74, eihän se koira minulta karkaa, jos on hihnassa?! Jotkut koirat vissiin voivat ilotulituksia pelätäkin, mutta suurin osa ei vissiin kuitenkaan?
t. ap
Onkohan ap:lla koiranhoitokeikkaa tiedossa, kun on taas joulu ja uusivuosi edessä?
ei mikään hyvä ajatus lähteä koiran kanssa katselemaan ilotulitusta, ja siitä koiran omistajakin mainitsi tuodessaan koiran nyt meille. Mutta ongelma on nyt se, ettei koira suostu lähtemään ulos ollenkaan! Noin isoa koiraa en millään saa raahattua sinne väkisin enkä toisaalta muutenkaan uskalla siihen pakkokeinoja käyttää, vaikka varsin leppoisalta tapaukselta onneksi tuo vaikuttaa, toisin kuin se mäyräkoira. Jos en vie sitä tänä iltana ulos ollenkaan, niin uskoisitteko että se selviäisi ilman pissavahinkoja huomisaamuun? Koira on ollut viimeksi ulkona klo 17. Ja siis niitä raketteja pelkää selkeästi, ei kyllä mikään vauhko ole. Pistää kaikilla neljällä tassulla vastaan, kun remmissä yritän sitä ulos viedä.
t. ap
Ethän vie koiraa väkisin ulos. Vie vasta kun paukuttelu on päättynyt tai saataahan tuo sinnitellä aamuunkin asti, jos oikein pelkää. Meidän yksi koira oli tosi arka paukuttelulle ja tuli helposti pidättäneeksi 15h, kun ei halunnut mennä ulos.
Mukavaa Uutta Vuotta
Aikamoisia petoja nuo pitkäkarvaiset mäyrikset...
MOi.
Oon kuullut, että mäyräkoiria ahdistaa, jos joutuu katsomaan netissä surffailua.
Lopeta heti, tai se syö sut
Ensinnäkin älä nyt missään tapauksessa ota sitä toista koiraa hoitoon.
Olen melko varma että tää mäyräkoira tuijotti ja käyttäytyi jähmeästi sen takia koska aisti sun epävarmuuden. Jos olisit mennyt vaikka lattialle ja antanut tulla koiran sun luokse omaan tahtiin ja puhunut sille reippaasti ja mukavasti ja rapsutellut, siitä ois lähteny ystävyys. Koirat on fiksuja, ne näkee kaiken mitä sä teet ja aistii sun fiilikset. Koira-raukalla ollut varmaan todella epämukavaa, vähänkö se on varmaan ihmetelly jos sä oot hypänny johonki kirjahyllyyn sitä karkuun. Kyl mäkin tuijottaisin. Ja pitkään.