Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tuijottava koira, mitä meinaa?

Vierailija
09.12.2011 |

Hei, mulla hoidossa tuttavan koira nyt 4 päivän ajan. En ole oikein koiraihminen, mutta halusin auttaa kun eivät löytäneet koiralle hoitopaikkaa matkansa ajaksi nuo koiran omistajat. Jotenkin vaan nyt hermostuttaa, kun tuolla koiralla on tapana tuijottaa jatkuvasti. Kun esim. luen pöydän ääressä kirjaa ja katson taakseni, niin siellä selkäni takana se koira istuu ja tuijottaa takaraivooni, on jotenkin kamalan syyttävän näköinen. Päiväunilla ollessani kun välillä avasin silmäni, niin taas se koira istui siinä vieressäni ja vihaisen näköisenä mulkoili minua. Jotenkin pelottaa, että voiko se tehdä minulle jotain, kun menen yöunille? Suunnitteleeko se nyt jotain, miksi se vain tuijottaa vihaisen näköisenä? Olen yrittänyt sille palloa heittää ja luita tarjota, mutta ei sitä kiinnosta ne yhtään, se vain tuijottaa. Pitkäkarvainen mäyräkoira on kyseessä, onko joku rotuominaisuus tuo tuijotus? Vähän pelottaa ja älkää nyt hei naurako, en ole mikään koiraihminen!

Kommentit (230)

Vierailija
21/230 |
07.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vanha klassikko talviyön iloksi :)

Vierailija
22/230 |
07.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi luoja... Olet ap naurettava.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/230 |
07.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

oot jättäny jotain säännöllistä tekemättä sen kanssa. kastrointi voi tollasta kans aiheuttaa.

Vierailija
24/230 |
07.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos se koira on ihan normaali kiltti koira niin ei se mitään "suunnittele". Koirat katselee ja tuijottaa niinkuin kissatkin. (tosin ne ksisat saattaakin suunnitella jotain pahaa, koska niillä nyt vaan pimahtaa välillä)Se varmaan miettii että ei helv...missä mä oon! ? Ja jos sä oot epävarmana sen kanssa niin kyllähän sekin on ihan hämillään tilanteesta. Tarkkailee varmaan tilannetta. Tai jospa se pelkää että sä teet sille jotain ja siksi tarkkaillee sua :D Eli tarkkailette molemmat koko aan toisianne sydän sykkyrällä. Koita rentoutua ja lopeta kireys ja teeskentely. Koirat on mestareita arvaamaan kun jolla kulla ei ole puhtaat jauhot pussissa. Mukavan puuhan tekeminen ja aito tykkääminen auttavat.

Vierailija
25/230 |
10.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muista avata aamulla ovi varovasti, ettei koira hyökkää kimppuusi.

Ovea avatessasi tarkkaile koiran ilmettä ja jos yhtään vaikuttaa agressiiviselta niin heitä luu koiralle niin voit tulla varmasti turvallisesti pois makkaristasi.

Vierailija
26/230 |
10.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

tuijottaa tuijottamistaan. Mä joskus luulen, että onkohan mulla joku sairaus ja se on musta huolissaan, vaikka syöpä. Koiran tuijotus on kamalaa! Niin puhuttelevaa...

Vierailija
27/230 |
10.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija
28/230 |
10.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

sille. Mäyrikset kyllä tapittavat tiivisti, ei ne pahaa tee:D . Rapsuta korvaa ja lepertele, älä tuijota takaisin ( pitävät haasteena). Omat koirat alkavat tuijottelemisen kerjätessään ( ruokaa/huomiota) ja lopettavat ajan mittaan, jollei niitä huomioi. Vanhus on vaan ahdistunut ja kerjää rakkautta ja huomiota, älä vaan tiuski sille tms. Se haluaa vain susta ehkä ystävän, ei muuta. Pari leppoista rapsutusta, makupala ja pistä sille joku kori/pyyhe lattialle, istu viereen hetkeksi ja juttele lempeällä äänellä ja koira kiittää.

Vierailija
30/230 |
10.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tai ruoka-aika lähestyy. Se ei vingu eikä hauku, niin ei osaa muuten pyytää ulos. Joskus jos sillä on maha vähän sekaisin, herään siihen, että se tuijottaa sängyn vieressä, kun haluaa ulos. Eikä sillä ole aikeita syödä minua ;)

Tuo mäyris luultavasti haluaa, että veisit sen kotiin, kun on joutunut vieraaseen paikkaan. Ei se vihainen ole, se vain ei osaa puhua, ja koittaa viestiä parhaansa mukaan. Koeta tehdä koiran olo mukavaksi, älä tuppaa silittämään, mutta jos se itse tulee luo, niin silloin silität, koska selvästi sitä haluaa. Ja rentoudu. Koirat tajuavat heti, jos joku on paskajäykkänä, eivätkä itsekään osaa olla rennosti. Ne lukevat ihmistä, ja jos ihmisellä on joku syy hermoilla, ne olettavat, että jotain on tapahtumassa, ja ovat myös koko ajan kireänä.

Vierailija
31/230 |
10.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

OOTKO HENGISSÄ??

Vierailija
32/230 |
10.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mäykyt ovat ihan oma lukunsa koirissa. Meillä eri koiran tuijotus tarkoittaa hieman eri juttua. Näin luettuna epäilisin koiran ikävöivän kotiaan ja olevan hämmentynyt tilanteesta. Anna koiran tulla itse luoksesi, ettei se tunne itseään ahdistetuksi. Jos mäykky jäykistyy kun silität antaisin silittämisen olla ja juttelisin ja höpöttelisin sille vaikka säätilasta, jos et muuta puhuttavaa keksi. Mäykky valitsee itse ihmiset joista pitää sitä ei pysty samalla tavalla "lahjomaan" kuin monia muita rotuja. Jos vain pystyt niin istuskele välillä lattialla niin et ole koirasta ihan niin pelottava. Mukavaa hoitorupeamaa!

Terveisin kuuden pitkäkarvaisen mäykyn onnellinen omistaja

Vierailija
33/230 |
10.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten lie ap:lle käynyt koiran kanssa?

Vierailija
34/230 |
10.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tai ruoka-aika lähestyy. Se ei vingu eikä hauku, niin ei osaa muuten pyytää ulos. Joskus jos sillä on maha vähän sekaisin, herään siihen, että se tuijottaa sängyn vieressä, kun haluaa ulos. Eikä sillä ole aikeita syödä minua ;)

Tuo mäyris luultavasti haluaa, että veisit sen kotiin, kun on joutunut vieraaseen paikkaan. Ei se vihainen ole, se vain ei osaa puhua, ja koittaa viestiä parhaansa mukaan. Koeta tehdä koiran olo mukavaksi, älä tuppaa silittämään, mutta jos se itse tulee luo, niin silloin silität, koska selvästi sitä haluaa. Ja rentoudu. Koirat tajuavat heti, jos joku on paskajäykkänä, eivätkä itsekään osaa olla rennosti. Ne lukevat ihmistä, ja jos ihmisellä on joku syy hermoilla, ne olettavat, että jotain on tapahtumassa, ja ovat myös koko ajan kireänä.

Vanhoja koiria pitää viedä useammin kuin parhaassa iässä olevia.

Munkin koirat tulee nimenomaan tuijottamaan kun haluavat ulos.

Vierailija
35/230 |
13.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

voi hyvää päivää, onks ihmiset oikeesti näin dorkia.

Vierailija
36/230 |
13.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ihanaa jos tää on todellista, mutta sääliksi käy kaikki osapuolia.

Ihan asiallisena kommenttina tuli mieleen tuosta ap:n yrityksestöä silittää selästä ja koiran jäykistymisestä - 12-vuotiaalla mäyräkoiralla on luultavasti selässään jo rankavaurioita, silottumia ja muuta, jotka saattavat olla kipeitä. Korvan takaa rapsuttelu voi tuntua mukavammalta. Uskon koiran olleen hämmentynyt tilanteesta, eikä se ehkä ollut tottunut aiheuttamaan kauhua kanssaihmisissään.

Vierailija
37/230 |
10.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

En saanut koko yönä nukutuksi sekuntiakaan, yritin nukkua makuuhuoneessani suljetun oven takana, kävin kuitenkin jatkuvasti katsomassa sitä koiraa eikä se ikinä nukkunut. Pimeässä eteishallissa se vain istui kuunvalossa, silmänvalkuaiset loistaen ja jotenkin ärtyneen näköisenä. Aamulla sitten soitin tosi hyvälle naapurilleni, josko tulisi luokseni siksi aikaa, että saisin edes vähän nukuttua. Nukuin kokonaiset 4 tuntia, naapuri käytti sen ajan omia etätöitään tehden ja sanoi että hyvin meni. Sen jälkeen hänellä oli joku oma meno, kehoitti soittamaan koiran omistajille ja niin tein. Omistajat suhtautuivat minuun jotenkin kamalan kylmäkiskoisesti, sanoivat että voivat etsiä koiralle kyllä toisenkin hoitajan, ottivat välipuhelun ja sitten ilmoittivat, että koira haetaan tunnin kuluttua. Olin siitä kieltämättä aika helpottunut, mutta toisaalta fiilikset ovat nyt aika surulliset. Parhaani yritin, mutta kumminkin tuntuu, että kaikki meni pieleen. ;o( Koiran haki joku ivallinen tärkeilevä pukumies.

t. ap

Vierailija
38/230 |
14.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tänään alkuillasta oli se novascotiannnoutajan omistaja soittanut kännyyni, en kuullut sitä silloin ja nyt sen jälkeen en ole saanut soitettua hänelle takaisin, sillä EN TODELLAKAAN TIEDÄ, ETTÄ MITÄ TÄMÄN ASIAN KANSSA NYT TEEN! haluaisin auttaa ilman muuta, mutta kun nuo edelliset kokemukset koiranhoidosta vähän masentavat ja hirvittävätkin... Kertokaa nyt jos vain jotain hajua teillä on, että tuijottavatko mäyräkoirat keskimäärin enemmän kuin nuo noutajat, ovatko noutajat "normaalimpia" koiria kuin mäyräkoirat? Tiedän, kuullostan ehkä vähän typerältä, mutta kun en nyt keksi muutakaan tahoa, jossa tätä nyt purkaisin, kiitos että olette olemassa täällä!

ap

Vierailija
39/230 |
14.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Novascotiannoutaja eli tolleri saattaa vielä menetellä, mutta älä koskaan erehdy hoitamaan maaoravaa. Niiden tuijotus seuraa mukaan painajaisiin.

Vierailija
40/230 |
14.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varmista etukäteen itsellesi korkeampi pakopaikka, jos koiran kanssa tulee hankala tilanne. Keittiön taso on riittävän korkealla ja kun varaat syötävää ja juotavaa niin olosi voi olla kohtuullisen mukava uhkatilanteessa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi yksi kuusi