Tuli jotenkin ankea olo miehen syntymäpäivälahjasta eilen
Täytin eilen 40v ja aamulla pöydällä oli prisman harmaa muovipussi ja vieressä kortti "paljon onnea". Muovipussissa oli tuulipuvun takki. Lahja oli hyvä, en minä kotiäitinä mitään koruilla teekään, mutta jotenkin tuo, ettei ollut paketoitu. Tai mies ei antanut sitä henkilökohtaisesti minulle. Niin ankeaa vaan aamulla yksin avata prisman harmaa muovipussi ja ottaa lahja siitä... jotenkin se kuvastaa tätä meidän elämää, kaikki kauneus kaukana, arkista vaan joka juttu. Olenko kiittämätön?
Kommentit (143)
[quote author="Vierailija" time="16.06.2015 klo 12:50"]
[quote author="Vierailija" time="16.06.2015 klo 12:45"]
Kommenteista päätellen on ihan ok, että miehille rima laitetaan valmiiksi lattian rajaan. Eihän niiltä voi eikä kuulu enempiä vaatia kun niillä on muutenkin niin vaikeeta... Eiku pienempi palkka.. Eiku...
[/quote]
Sitä tasoa voi vaatia, heti kun olette miehellennekin yhtä tasokkaita.
Paskanhalvauksen saatte joka tapauksessa, lahja on joko liian halpa tai kallis, vääränvärinen, paketissa tai ei,
kukkien kanssa vai ilman , korttia vai ei ? Mieskuoro sängyn vieressä aamulla laulamassa onnittelulaulua?
Monensadan merkkilaukku on ainoa oikea lahja, lasten tekemä kortti on paskaa, ravintola oli liian halpa tai kallis....
Lahjaa tulee tiedustella etukäteen, mutta jos sen sitten ostaa, on tylsä ja mielikuvitukseton.
Tiedättekö loppujen lopuksi mitä itsekään haluatte? Ja tämä pätee kaikkee, ei vain lahjoihin.
Lista on loputon. Helpommalla pääsee kun ei huomioi mitenkään. Mutta siitäkin nousee paskamyrsky.
[/quote]
Niin totta : D Aloittajan tuulitakki on edelleenkin sama, käytännöllinen tuulitakki, vaikka se nyt ei ollutkaan lahjapaketissa. Tekeekö se siitä siis jotenkin huonon lahjan?
[quote author="Vierailija" time="16.06.2015 klo 12:55"]
[quote author="Vierailija" time="16.06.2015 klo 12:49"]
Vuosien kokemuksella sanoisin että parhaat lahjat tulee silloin kun täsmällisesti ilmoittaa mitä haluaa. Tätä ollaan harrastettu molempiin suuntiin ja aina kummatkin olemme olleet tyytyväisiä lahjoihin.
[/quote]
Tää on totta. Mä nykyään myös ohjeistan miehen ja lapset mitä mulle pitää ostaa synttäreinä ja äitienpäivänä ja miten juhlitaan. Kaikki ovat tyytyväisempiä näin. : )
[/quote]
Ohjeistat? Voi jeesus......... Kunnon kotinatsi. Mutta mikäs siinä, sääliksi käy lapsiasi ja miestäsi.
Anteeks nyt mutta tämä keskustelua antaa kuvan miehistä aika vajakkeina. Sekä käytännön taidoilta että sosiaalisesti. Ei voi olla totta. No ehkä siksi mulla ei miestä ole, en voisi kuvitella olevani ihmisen kanssa, joka ei hallitse alkeita elämästä.
En taida jaksaa kaikkea lukea, mutta ihmetyttää miten monet täällä sanovat, että onpas huono lahja tuulitakki, vaikka ap itse sanoi että se on hyvä lahja. Ei kaikkien tarvi välittää koruista ja kukista ja shampanjasta. Ap:n mieheltä siis mietitty lahja, ap:lle mieluinen, mutta vähän tyylittömästi annettu.
hihhi mun poikkis on paketoinu miun lahjat ja mä hänen sekä molemmat ollaan iältään 17 <3 :D ihmettelen vaan et miten teiän aikuiset miehet ei ossaa/jaksa tollasta, pffft :''o
[quote author="Vierailija" time="16.06.2015 klo 13:00"]Anteeks nyt mutta tämä keskustelua antaa kuvan miehistä aika vajakkeina. Sekä käytännön taidoilta että sosiaalisesti. Ei voi olla totta. No ehkä siksi mulla ei miestä ole, en voisi kuvitella olevani ihmisen kanssa, joka ei hallitse alkeita elämästä.
[/quote]
Jep, tämän perusteella herää mielikuva että mies tarvitsee omaishoitajan kaupassakäyntiin. Siis niinq millasen kortin mä ostan, näit on niinq niin paljo?! :O
[quote author="Vierailija" time="16.06.2015 klo 13:00"]
Anteeks nyt mutta tämä keskustelua antaa kuvan miehistä aika vajakkeina. Sekä käytännön taidoilta että sosiaalisesti. Ei voi olla totta. No ehkä siksi mulla ei miestä ole, en voisi kuvitella olevani ihmisen kanssa, joka ei hallitse alkeita elämästä.
[/quote]
No, ketjussa on miesvihaajia ja niitä paskimman lahjan saajia. Jätänkin ketju omaan arvoonsa.... ;)
[quote author="Vierailija" time="16.06.2015 klo 12:43"]
[quote author="Vierailija" time="16.06.2015 klo 12:41"]
[quote author="Vierailija" time="16.06.2015 klo 12:32"]
[quote author="Vierailija" time="16.06.2015 klo 12:28"]
[quote author="Vierailija" time="16.06.2015 klo 12:03"]
[quote author="Vierailija" time="16.06.2015 klo 11:08"]
[quote author="Vierailija" time="16.06.2015 klo 11:03"][quote author="Vierailija" time="16.06.2015 klo 10:45"] [quote author="Vierailija" time="09.12.2011 klo 14:51"]Mieti miten miehesi on joutunut kärsimään lahjan eteen.
- Pitää ostaa on naisten takki (sankariteko)
- Pitää ostaa kortti (toinen sankariteko)
- Pitää kirjoittaa jotain korttiin (tmämä merkitsee jo suurta rakkautta)
- Toiset miehet haukkuu miestäsi tossun alla olevaksi homppeliksi, ainakin seuraavan koko vuoden [/quote]En ymmärrä miksi tämä lista pitäisi vaan hyväksyä. Miksei siihen saa vaatia muutosta? [/quote] Ole hyväksymättä sitten. Luulletko tosissasi , että sinä muutat miehen? Niin luulee moni muukin nainen. Lopputuloksen jokainen tietää. [/quote]Ei mun ole onneksi tarvinnut muuttaa mun miestä. On ymmärtänyt ihan itsekin lahjan idean ja sen miten lahja annetaan ajatuksen kanssa.
[/quote]
Milenkiintoinen tulkinta. Lahjapaperi muuttaa lahjan ajatukseksi?
Ei paskakaan tryffeliksi muutu karkkikääreessä.
[/quote]
Sun ei ehdottomasti kannata ottaa muuta kuin suomalainen vaimo. Esmes venäläinen vaimo ei olisi ikipäivänä sulattanut muovisäkissä annettua tuulitakkia :D
[/quote]
Niin, jokainen saa juuri sen mitä ansaitsee. Venäläinen nainen on muuten kodinhengetär ja naisellinen, joten rinnastuksesi ei oikein toimi ; )
[/quote] Niin usein ovat, koska mies sitä näyttää arvostavan. Suomessa ei ole koskaan tätä arvostettu. Luepa näitä ketjuja naisista, jotka elelee kotihoidon tuella samalla kun mies nakuttaa sitä 7000e kuukausipalkkaa. Eivät ne venäläiset tai thaimaalaiset naiset, joita kohdellaan kuin paskaa kauaa jaksa passata ukkoa ja puunata itseään. Ne ottaa myös sen avioeron, varsinkin jos ovat Suomeen muuttaneet. Tämä on nähty muutamaankin otteeseen.
Tähän sitten voit vastata parilla lompakkoloisija-kommentilla.
[/quote]
Aaaa, sä oletki noita lassukanhuutelijoita. Oikein kuule mukavaa päivänjatkoa, arvon tussukka.
Tule sitten juttelemaan kun olet saanut lääkityksen ja hoitoa miesvihaasi.
[/quote]
Höpö höpö. Taisit katsopa itse mainita koko lassukan tässä ketjussa. En minä.
Toki olen kanssasi sitä mieltä, että ihmiset saavat sellaisen kumppanin kuin ansaitsevat. Suomalaiset naiset ovat sellaisia kuin ovat, koska miehet ovat tietynlaisia. Lue ihan oikeasti näitä ketjuja, niin ei tarvitse olla heti sitä miesvihaa ja heippaheitä huutamassa. Monet täällä ovat nimenomaan kysyneet neuvoa (muissa ketjuissa) oman käytöksensä muuttamiseen joissain tilanteissa ja siltikään mies ei muuta omaa käyttäytymistään. Eli vaikka olisitkin alistuva ja hoivaava, mies jatkaa paskapäistä käytöstä. Niissä maissa, joissa naiset ovat laittautuneita ja kauniita kodinhengettäriä myös miehet ovat erilaisia.
[quote author="Vierailija" time="16.06.2015 klo 11:54"]
[quote author="Vierailija" time="16.06.2015 klo 11:32"]
Musta on niin surullista kuinka huonosti naisia huomioidaan ja juhlistetaan, ja sitten pitää vaan hyväksyä se ja niellä pettymyksensä, koska "miehet nyt vaan on tommosia". On eri asia jos kumpikaan osapuoli parisuhteessa ei erityisemmin perusta toisen lahjomisesta, eihän siinä sitten mitään. Mutta jos nainen käyttää miehen lahjaan aikaa ja rahaa ja pyrkii osoittamaan tälle, että hän on vaivan näkemisen arvoinen, on suoraan sanottuna perseestä että miehet saa vain mennä siitä mistä aita on matalin.
Kokemusta on sellaisestakin suhteesta, jossa näin todella paljon vaivaa miehen lahjoihin, ja ne olivat hänen persoonalliseen makuunsa juuri sopivia, sillä halusin häntä ilahduttaa. Sain sitten itse lahjaksi asioita joista hän itse piti, mutta jotka eivät olleet minun tyyliäni ollenkaan. Kyllä harmitti. Olen niin kyllästynyt siihen, että miesten ajattelemattomuutta puolustellaan heidän elämänsä läpi, jo päiväkodissa aloitetaan "pojat on poikia"-meininki. Toivottavasti onnistun omien poikieni kasvatuksessa niin, että heidän tulevaisuuden vaimonsa tuntevat olonsa arvostetuksi ja kunnioitetuksi.
[/quote]
Oletko itse kaikin puolin täydellinen puoliso? Muutoin toi on vain rusinat-pullasta ajattelua.
Jos mies suostuu kaikkiin naisen oikkuihin ja vaatimuksiin, on mies kynnysmatto.
Naiselle taas ei saa esittää mitään vaatimuksia, muutoin mies on itsekäs sika.
Ymmärrätkö mitä ajan takaa?
[/quote]
En itseasiassa ymmärrä. Mielipiteesi vaikuttaa perustuvan hyvin negatiivisella tavalla stereotypisiin sukupuolirooleihin ja parisuhdemalleihin.
Minä pyrin olemaan kumppanilleni paras puoliso, jota hän voisi pyytää, tietenkään täydellinen en tule koskaan olemaan. Suhteemme perustuu kuitenkin keskinäiseen kunnioitukseen, rakkauteen ja tasa-arvoon, eikä meillä pelata pelejä, joihin mielestäni viittaat. Meillä keskustellaan toiveista ja tehdään jatkuvasti työtä sen eteen, että kummatkin saavat parisuhteesta sen mitä tarvitsevat ja haluavat, ja että yhteiselo sujuisi mutkattomasti, yhteisiä arvoja noudattaen. Kummankaan ei tarvitse "suostua toisen vaatimuksiin", sillä meillä ei sellaisia esitetä. Parisuhteemme ei ole bisnestä, jossa kumpikin osapuoli pyrkii vain saamaan itselleen hyvää. Teemme tottakai kompromisseja puolin ja toisin, ja asioita saa toiselta pyytää, jos ne tärkeäksi kokee.
Olen parisuhteessamme se herkempi ja enemmän pieniin asioihin huomiota kiinnittävä osapuoli, mutta mieheni ymmärtää sen, ja kunnioittaa esimerkiksi harmistustani tietyistä asioista, vaikka ne häntä eivät juuri kosketakaan. Tällaiset asiat keskustellaan halki, eikä se tee kenestäkään kynnysmattoa. Tätä en kutsuisi oikkuiluksi, sillä itse käsitän käyttämäsi termin tietoiseksi kiukutteluksi, jotta mies saataisiin esimerkiksi tekemään jokin haluttu asia. Se ei mielestäni kuulu aikuisten väliseen, terveeseen parisuhteeseen.
Surettaa tuo kommenttisi kuvaama ajatusmaailma, jossa parisuhde olisi vain köydenvetoa siitä, kumpi saa olla niskan päällä. Kun oikeasti rakastaa, valtapelit voi unohtaa.
Kyllä vähän ihmettelen näitä kommentteja, joissa miestä pidetään suunnilleen lapsen tasolla olevana olentona, joka on liian yksinkertainen ostamaan lahjoja. Jos itse saisin tuulitakin lahjaksi niin huhhuh. Kyllä meillä puolin ja toisin panostetaan lahjoihin ja niiden miettimiseen käytetään aikaa. Miehellä on synttärit muutaman kuukauden päästä ja olen jo ostanut lahjan, tehnyt pöytävarauksen ravintolaan ja suunnitellut mukavaa tekemistä päivälle. Juu, tiedostan olevani ajoissa. Tahdon kuitenkin tehdä tämän, koska haluan osoittaa miehelle arvostavani ja rakastavani häntä. Mielestäni hän ansaitsee mukavan päivän jolloin keskitymme häneen.
[quote author="Vierailija" time="16.06.2015 klo 12:57"]
[quote author="Vierailija" time="16.06.2015 klo 12:55"]
Vuosien kokemuksella sanoisin että parhaat lahjat tulee silloin kun täsmällisesti ilmoittaa mitä haluaa. Tätä ollaan harrastettu molempiin suuntiin ja aina kummatkin olemme olleet tyytyväisiä lahjoihin.
[/quote]
Tää on totta. Mä nykyään myös ohjeistan miehen ja lapset mitä mulle pitää ostaa synttäreinä ja äitienpäivänä ja miten juhlitaan. Kaikki ovat tyytyväisempiä näin. : )
[/quote]
Ohjeistat? Voi jeesus......... Kunnon kotinatsi. Mutta mikäs siinä, sääliksi käy lapsiasi ja miestäsi.
[/quote]
No minkä takia pitää lahjojen ostosta tehdä niin hemmetin vaikeaa? Sen kun suoraan sanoo mitä haluaa, ei ne miehet/naiset kuitenkaan ajatuksia osaa lukea.
Ei jumalauta että jotkut naiset tyytyy vähään. Mieheltä ei voi vaatia mitään ylimääräistä vaan riittää että mies raasu edes muistaa akkansa syntymäpäivän. Eihän se osaa eikä ehdi edes lahjaa paketoida HUH HUH! Ei tuulitakissa ole lahjana mitään vikaa jos se on tarpeen mutta nätti paperi kertoo edes jonkun asteisesta "vaivautumisesta" toisen eteen...ettei ihan prisman pussi kelpaa"
En jaksanut koko ketjua lukea mutta toivottavasti tämä ei jäänyt ainoaksi lahjaksi vaan ehkä mies vie vaimonsa kynttiläillalliselle tai reisssuun viikonlopuksi tai edes kokaa itse juhla-aterian???? Muuten olisi liian ankeaa!
Vaikka tietysti ymmärrän, että lahja oli saajalle mieleinen, silti tuntuu, että miehiä pidetään lapsina, jotka "eivät vaan voi osata mitään".
Autotkin on miesten suunnittelemia, miten ne sitten voi näyttää esteettisesti hyvältä? Tai talot?
Tai joidenkin miesten ulkonäkö, vaatteisiin ja omaan ulkonäköön osattu panostaa.. ja sitten muka yksi lahjapaperi on ihan ydinfysiikkaa, jota "ei voi vaan osata!".
Jos olisin mies, olisin vähä typertynyt tästä, että pidetään täysin kehittymiskelvottomana, koska on mies.
Ei se ole jossain munasarjoissa koodattuna, että kuukautiset tekee ihmisestä esteetikon. Tai osaavamman.
Ehkä naiset ovat monesti harjoitelleet enemmän paketointia, lahjan ostelua yms.
Mitäs oot miehellesi antanut lahjaksi? Uskoisin tosta kirjoitustyylistä, että miehesi on saanut vuodesta toiseen näkkärinaamaa lahjaksi. T.Juha
olisin tyytyväinen vaatelahjaan. Mieheni on aivan uskomaton ostamaan minulle vaatteita ja kenkiä. Näkee yhdellä silmäyksellä onko vaate sopiva. Itse saatan yksin kokeilla 20 vaatetta joista sopivia on korkeintaan 1-2. Mies näkee heti hengarista: "Ota tuo, ei tarvi ees kokeilla." Ostaa myös koruja ja hajuvesiä:)
Ap:n mies on kyllä hellyttävä. Ensinnäkin miehelle on tosi vaikeaa suoriutua kauppareissusta jos mukana ei ole lappua tai ostoksia on enemmän kuin 2. Kauppareissun aikana mies on kuitenkin kyennyt eläytymään vaimonsa tarpeisiin ja päättänyt ostaa takin. KAuanko miehellä meni takin valintaan. Sieluni silmillä näen kuinka hän hyllyjen välissä yrittää vertailla eri takkeja, miettien väriä, mallia ja kokoa. Nostelee takkia hengarissa kädessä toinen takki ja yrittää mielikuvitella vaimonsa takin sisään.
Mielestäni kunnioitettava suoritus. Ja korttikin vielä. Kuinka vaikea on valita juuri omalle rakkaalle sopiva kortti Prisman satojen korttien valikoimasta.Suoriuduttuaan kassalta oli kyllä ajatellut paketoivansa lahjan Prisman paketointipisteessä. Pisteestä oli kuitenkin loppunut teippi ja totesi ettei enää lähde hakemaan lahjapussia ja jonota uudelleen kassalle ettei vaimo ala ihmettelemään mihin on jäänyt kun kerran lähti vain käymään kaupassa.
Asetu miehen asemaan ja ole tyytyväinen miehen suoritukseen.
9 vuotta naimisissa, eikä ainuttakaan synttärilahjaa ole tullut :( Siis vaikka itse aina muistan miestä jollain pienellä kivalla hänen synttärinään.
Rupea itse värittämään sitä harmautta. Monille miehille vaikeaa, ota sinä elämän sulostuttajan rooli. Ja miestä voi ujostuttaa lahjan antaminen.
olisin tyytyväinen vaatelahjaan. Mieheni on aivan uskomaton ostamaan minulle vaatteita ja kenkiä. Näkee yhdellä silmäyksellä onko vaate sopiva. Itse saatan yksin kokeilla 20 vaatetta joista sopivia on korkeintaan 1-2. Mies näkee heti hengarista: "Ota tuo, ei tarvi ees kokeilla." Ostaa myös koruja ja hajuvesiä:)
Ap:n mies on kyllä hellyttävä. Ensinnäkin miehelle on tosi vaikeaa suoriutua kauppareissusta jos mukana ei ole lappua tai ostoksia on enemmän kuin 2. Kauppareissun aikana mies on kuitenkin kyennyt eläytymään vaimonsa tarpeisiin ja päättänyt ostaa takin. KAuanko miehellä meni takin valintaan. Sieluni silmillä näen kuinka hän hyllyjen välissä yrittää vertailla eri takkeja, miettien väriä, mallia ja kokoa. Nostelee takkia hengarissa kädessä toinen takki ja yrittää mielikuvitella vaimonsa takin sisään.
Mielestäni kunnioitettava suoritus. Ja korttikin vielä. Kuinka vaikea on valita juuri omalle rakkaalle sopiva kortti Prisman satojen korttien valikoimasta.Suoriuduttuaan kassalta oli kyllä ajatellut paketoivansa lahjan Prisman paketointipisteessä. Pisteestä oli kuitenkin loppunut teippi ja totesi ettei enää lähde hakemaan lahjapussia ja jonota uudelleen kassalle ettei vaimo ala ihmettelemään mihin on jäänyt kun kerran lähti vain käymään kaupassa.
Asetu miehen asemaan ja ole tyytyväinen miehen suoritukseen.
Minkälainen mies ei osaa muka korttia valita tai käydä kaupassa jos ostoksia on enemmän kuin kaksi?
Meillä mä hoidan yleensä kaupassa käynnit, mutta jos tarve vaatiin niin mun mies osaa myös siellä käydä. On myös käynyt lapsien kanssa synttärilahjoja ostamassa ja niitä kortteja ja ei tuo kyllä mitään erityistaitoja vaadi.
Kiva että ap:een mies muisti, mutta toi nyt on naurettavaa että vedotaan siihen että kun mies ei yleensä osaa kaupassa muutenkaan käydä, ehkä tyhmä mies ei osaa? mutta normaalijärjellä varustettu kyllä!
enkä saanut lahjaa mieheltä, enkä korttia. Sanoin että mennään ulos syömään, käytiin ja mies maksoi tietenkin. Jos olisin halunnut lahjan ja vielä sopivan, niin olisi pitänyt pyytää ja antaa tarkat ohjeet. Ostaa kyllä ihan mitä vaan, eikä kysele miksi. Jos vaikka haluan meille uuden telkkarin tms. ei valita hinnasta, vaan maksaa jos on mukana. Mutta itse mies ei juuri käy ostoksilla, muutaman lahjan olen 20 vuoden aikana saanut, enkä muista ovatko koskaan olleet paketissa. Toisaalta jäi meiltä miehen 40v synttärit viettämättä kokonaan, taisi olla arkipäivä ja minulla oli jokin työ tms. meno. Muistaakseni ostin lahjan ja kakun, mutta ei olleet muistaneet sitä lasten kanssa syödä.
[/quote]