G: Tunnusta nolo tietämättömyytesi päivänselvistä asioista!
Voin aloittaa:
1. Ennen eilistä en ollut koskaan kuullutkaan Outi Heiskasesta, enkä vieläkään tiedä muuta kuin että on kai kirjailija.
2. En tiedä, onko suippopaprika enemmän paprika vai chili, joten en ole raaskinut ostaa.
3. Matematiikka. En osaa neuvoa 6- luokkalaistani minkäänlaisissa matikantehtävissä. En myöskään osaa kuin yksinkertaisimpia prosenttilaskuja, niiden laskentakaavaa (?) en tiedä.
4. En voi mennä hierojalle, koska en tiedä miten paljon siellä riisutaan, miten pyyhe asetellaan; edestä- vai takaa avattavaksi.
Tässä nyt muutama tunnustus mikä tuli mieleen, ja tämän jälkeen toivon etten olisi tässä ketjussa yksin =)
Kommentit (224)
Minulle ne olivat asioita, joita nyt vaan ei pestä. Oli suuri ihmetyksen ja ahdistuksen aihe, kun ekaa kertaa aloin pesuhommiin (olin päälle parikymppinen). En tiennyt millä pesuaineilla ja miten se olisi pitänyt pestä, miten se kuivataan jne. Koko päivä meni tuossa operaatiossa.
-Autoista en mitään ymmärrä.Mies juuri kertoi että etulaakeri (?)pitää älämölyä.Okei,just just.No ei sillä pysty ajamaan mutta mulle ei kerro mitään mikään laakeri.En viitsinyt kysyä.
-Toinen autoihin liittyvä on että en automaattisesti tiedä kuinka monta vaihdetta autoissa on.Siis tuedän että 5 yleensä on mutta joissakin on 4 ja joissakin se 5.Mistä sen voi tietää jos ei siinä vaihdekepissä ole tietoa kuinka monta vaihdetta siinä on?Joskus oon joutunut tekemään noloja kysymyksiä kun ajoin pitkään 4 vaihteisella ja sen jälkeen ajoin kaverin autoa joka oli sitten 5 vaihteinen :D
-"parempi pyy pivossa......jne".Mikä helvetin Pyy pivossa vai onko pipossa????Perkele!
yleensä autossa ole 6 vaihdetta, jossain vanhoissa tai huonoissa 5. Näin ainakin meillä ollut aina ja autot vaihtuu aika tiuhaan. Itse en muosta enää mitään mistään mitä koulussa opetettu. Olen käynyt lukiot ja amk: t mut en muista mitään yleissisvistyksestä vaikka ennnen osasin kaiken.
Mulle selvisi 32-vuotiaana että lastenlaluissa Ukko Nooa ja Karhu nukkuu on sama sävel. Olen siis lapsille näitä laulattanut monta kertaa, eikä koskaan ole välähtänyt. En tietäis tätä vieläkään jos kolmevuotiaani ei olisi kertonut tätä minulle. :)
Olen 32-vuotias, ja tajusin tuon juuri nyt vasta, tuon viestisi luettuani... :)
Ja vielä: vaikka puhun ok-englantia, olin liki 30-v. kun tajusin, että astianpesuaine Fairyn nimi tarkoittaa keijua. Siihen asti se oli aina vain ollut Fairya ja keijut olivat olleet fairyja, mutta nämä asiat eivät olleet päässäni linkittyneet.
Tämä ei minusta sinänsä ole tietämättömyyttä, kysehän on kahdesta eri asiasta eli tavaramerkistä "Fairy" astianpesuaineena ja yleiskielen sanasta fairy.
Tarvitsen kyllä iPhonen ja kohta joululahjaksi toivoisin sen iPadinkin. Ei kai se iso onglema olisi pyytää jotakuta opettamaan "for idiots".
Ärsyttää vain tämä pään kapeneminen, en pysty kohta enää mihinkään. Kai se on jotakin ikävää töihin tai.. jotenkin älylliseen seuraan kotoa lomalle :) Mies on ihana ja hyvä keskustelukaveri, mutta mielenkiinnon alueet ihan erilaiset.
tämä kirja http://www.amazon.co.uk/iPhone-Seniors-Dummies-Computer-Tech/dp/1118209…
että lastenlaluissa Ukko Nooa ja Karhu nukkuu on sama sävel. Olen siis lapsille näitä laulattanut monta kertaa, eikä koskaan ole välähtänyt. En tietäis tätä vieläkään jos kolmevuotiaani ei olisi kertonut tätä minulle. :)
kysypä siltä kolmivuotiaaltasi mitä se ajattelee tuiki tuiki tähtösestä ja ABC laulusta
kysypä siltä kolmivuotiaaltasi mitä se ajattelee tuiki tuiki tähtösestä ja ABC laulusta
Ei voi olla totta, nyt tajusin. Tämän täytyy olla salaliitto. Missä mun foliohattuni?!?
...osaan kyllä käyttää monenlaisia laitteita kuten autoa ja tietokoneita ja pelikonsoleita mutta en ymmärrä niiden toimintaa.
Historian tuntemuksessani on pahoja aukkoja. TUnnen kyllä pääpiirteittän esim. SUomen historiaa, mutta en riittävän tarkasti.
Urheilun katsominen ei ole koskaan kiinnostunut ja siksi en tiedä esim. jalkapallosta tai jääkiekosta mitään. En kyllä haluakaan tietää. ; )
Onneksi on monia asioita joista tiedän: musiikki, kirjallisuus, maantiede jne.
Kaloreista ja niiden oikeista määristä, en ymmärrä karppaamisesta hölkäsen pöläystä.
Ja olen normaalipainoinen jos joku haluaa ihmetellä.
En uskokaan että joku ei voi tajuta prosenttilaskuja, korkotasoa, EKP:n toimintaa,De Hondtin suhteellista vaalitapaa, Ison Vihan tapahtumia ja vuosilukuja, sortokausia, välirauhaa, yleisimpiä puu-, sieni-ja kasvilajikkeita Suomen luonnosta, Pohjanmaan jokia tai maailman kylmien ja lämpimien merivirtojen kiertosuuntia ja sijaintipaikkoja, Euroopan yleisimpiä rypälelajikkeita ja viinialueita tai auton osien nimiä. Tuollaiset asiathan oppii jo peruskoulussa joten kaikkien suomalaisten pitäisi ne osata..?
Ne ei oo kyllä lajikkeita vaan lajeja!
Lainaus:
En uskokaan että joku ei voi tajuta prosenttilaskuja, korkotasoa, EKP:n toimintaa,De Hondtin suhteellista vaalitapaa, Ison Vihan tapahtumia ja vuosilukuja, sortokausia, välirauhaa, yleisimpiä puu-, sieni-ja kasvilajikkeita Suomen luonnosta, Pohjanmaan jokia tai maailman kylmien ja lämpimien merivirtojen kiertosuuntia ja sijaintipaikkoja, Euroopan yleisimpiä rypälelajikkeita ja viinialueita tai auton osien nimiä. Tuollaiset asiathan oppii jo peruskoulussa joten kaikkien suomalaisten pitäisi ne osata..
Isoviha kirjoitetaan yhteen. Pikkuviha myös.
mutta menköön näin anonyymisti. Olen AIVAN pihalla Suomen historiasta. Asiat vaan eivät jää mulle päähän. En muista missä sodissa Suomi on sotinut (ja olen lukenut asioista moooonta kertaa ja aina päättänyt, että nyt minä tämän muistan - mutta arvaa muistanko??) ja koska, ja ketkä muut ovat olleet mukana ja kuka voitti ja mitä voitti. Tiedostan ihan täysin, kuinka tärkeä asia tämä olisi muistaa ja Suomen itsenäisyys on hieno asia, mutta nämä asiat eivät pysy mun päässä. Haluaisinkin tietää, mistä voisin tiivistetysti päntätä ne, tyyliin netistä "Suomen historiaa alakoululaisille"?
Yhtä pihalla olen ollut Suomen politiikasta. Vasta viime vaalien aikaan perehdyin puolueisiin (aiemmin olen aina äänestänyt sitä mitä mielestäni "kuuluu" äänestää) ja osasin jopa valita itseäni aidosti miellyttävimmän puolueen.
Hävettää. =(
Vuosituhannen vaihteessa kohistiin tietokoneet sekoittavasta Y2K:sta. Kesällä 1999 meidänkin duunin seinällä oli lappu asiasta, mutta moneen kuukauteen en katsonut muuta kuin otsikon, ja ajattelin että Yy-Kaa-Koo, taas joku kuntoilujuttu.
Ihana, "taas joku kuntoilujuttu"... :D
ajatellut nenänvalkaisukuurin tarkoittavan ihan hillitöntä dokaamista, ja ehkä vähän kokaiininkin käyttöä. Siis jotain megarappiota. Ilmeisesti kuitenkin yritetään poistaa punotusta siitä viinan turvottamasta klyyvarista. Tietämättömyyteni tuli ilmi jossain nolossa tilanteessa, jossa kaikki tuijottaa mua suu auki kun julistan nenänvalkaisukuurin alkaneeksi ja ilmoitan että illalla sit dookaamaan...!
Minulle selvisi joskus seiskalla miten homot harrastaa seksiä, olin aivan järkyttynyt kuulemastani.
No enää en ole ja naisen kanssa olen rakastellut monestikin..
Olen siis nainen.Kiinnostaa tietää.
Kaipa he harrastavat seksiä aika samoilla tavoilla kuin heterotkin. :) Suuseksiä, anaaliseksiä ja leluja. Kaksi miestä voivat hyväillä toisiaan suulla, käsin, tai olla anaaliyhdynnässä. Naiset voivat samoin tyydyttää toista suullaan, käsillään, tai käyttää apuvälineitä, kuten dildoja. Eikö sinulla riittänyt mielikuvitus? ;)
luulin vielä viime viikolle asti että karjala on itä-lapissa, no ei sitten ollutkaan.. 2.en tiedävieläkään onko suomi sotinut joskus ruotsin kanssa 3. Lisäksi mietin paljon erikoisia asioita kuin esim. Mistä tuuli johtuu?jos joku osaa vastata kertokaa.. Moni pitää minua outona koska tiedän avaruudesta paljon asioita..
- en tiedä kuka on Suomen pääministeri, ulkoministeri jne.
- aina, kun olympialaiset on menossa, hokaan sen ihan sattumalta jostain lööpistä enkä enää seuraavana päivänä muista missä ne nyt olikaan.
- en erota radiosta Chisun, Jenni Vartiaisen ja mitä näitä nyt on, biisejä. Kuka hiton Chisu??
- kun Suomi voitti keväällä jääkiekon mm-kisat, luulin vielä 2. erän puolivälissä että ne pelaa Venäjää vastaan (seurasin sivusilmällä, koska telkkari sattui olemaan päällä).
- en todellakaan tiedä mikä on IPad (?)
- ja minkä takia eurosta jauhetaan joka paikassa? Mikä juttu tää nyt on???
näitä asioita varmasti tosi paljonkin, mutta Heiskanen on kyllä taidegraafikko, yksi harvoista vähän tunnetummista elossa olevista.
Ja sitten niitä mitä en itse tiedä/osaa/ymmärrä/tai olen vasta kuullut koko asiasta
Twitter; en ole koskaan käyttänyt
Suurin osa nykyisistä ministereistä on ihan outoja, niitä uusimpia ministerin posteja en edes tiedä tai muista ainakaan
En ymmärrä mitään golfista, mailoista, lyönneistä tai mistään säännöistä
Jazz-piireissä en ole liikkunut ja siellä viitataan jonkun tietyn soittimen soittajaan (en nyt muista mikä soitin), ja se tarkoittaakin suunnilleen soittotaidotonta?!? En ymmärtänyt koko juttua silloin enkä oikein vieläkään.
Ja miten se credit/debit voi olla niin vaikeaa! Osaan englantia ja molemmat sanat on niin yleisiä ja tuttuja, mutta kun se pitää valita maksaessa olen aina painamassa credittiä vaikka en halua maksaa luotolla. Tämä on vähän kuin menisi vasen ja oikea sekaisin...
muista kumpaa puolta tietä pitää kävellä, kun ei ole jalkakäytäviä. Kauhee säätö aina heijastimesta kun lähden koiran kans ulos :( Ja maalla kun ollaan, niin ei tosiaan ole jalkakäytäviä tms.
no se michael monroe.... onko se suomalainen? tai siis havahduin asiana ku se oli linnan juhlissa! :D :D