G: Tunnusta nolo tietämättömyytesi päivänselvistä asioista!
Voin aloittaa:
1. Ennen eilistä en ollut koskaan kuullutkaan Outi Heiskasesta, enkä vieläkään tiedä muuta kuin että on kai kirjailija.
2. En tiedä, onko suippopaprika enemmän paprika vai chili, joten en ole raaskinut ostaa.
3. Matematiikka. En osaa neuvoa 6- luokkalaistani minkäänlaisissa matikantehtävissä. En myöskään osaa kuin yksinkertaisimpia prosenttilaskuja, niiden laskentakaavaa (?) en tiedä.
4. En voi mennä hierojalle, koska en tiedä miten paljon siellä riisutaan, miten pyyhe asetellaan; edestä- vai takaa avattavaksi.
Tässä nyt muutama tunnustus mikä tuli mieleen, ja tämän jälkeen toivon etten olisi tässä ketjussa yksin =)
Kommentit (224)
sellainen joka ei vain yhdistynyt päässäni järjevästi on tuotemerkki Palmolive, tajusin sen varmaan vasta joskus parikymppisenä. Sen voi tosiaan lukea muutenkin kuin Pal-mo-li-ve... Nimi tuntuikin sen jälkeen sopivan paljon paremmin niille tuotteille!
Onneks en ole ainut hölmöläinen.
Itse en tiedä mikä on twitter? Voisko joku kertoa..
Meillä on wii mutta en osaa käyttää pelejä. En tiedä miten valitaan ukkeleita yms...
Mä joudun kans pyytämään aina miehen apuun.
Meillä siis ei ole telkkaria mutta halusin linnan juhlat katsoa mutta en osannut laittaa päälle sitä. Miehen piti tulla jeesaamaan;)
Olen sinun hengenheimolainen joka et tiedä kaukosäätimistä juuri mitään..
Olen onnistunut sekoittamaan tämän i padinkin. Ei muutakuin mies apuuan:)
ja kun se vihdoin starttasi (mies neuvoi puhelimessa koko ajan hehkutukset ym) niin mies sanoi, että aja moottori lämpimäksi.
En tiennyt, että mistä tietää milloin moottori on lämmin :-)
pääministeri = Katainen ulkoministeri = Tuomioja
Kiitos:) Aina oppii jotain uutta. Mulla meni ihan ohi se, että Mari Kiviniemi ei enää ole pääministeri.
mutta en aina muista kulttuurikaupunkien kohteita :) joskus meinaa käydä nolosti kollegoiden seurassa :))
kun ehdotti bileitä kasariteemalla. En nimittäin parhaalla taidollakaan keksinyt - vaikka mielikuvitukseni hyvä onkin - mitä kivaa saataisiin aikaan kattiloilla.
Kerran taas muisteltiin kaveriporukassa villiä nuoruutta ja eräs sitä kun juotiin pussikaljaa. Minä ihmettelin että missä olin niillä kerroilla ollut kun en ollut moista koskaan nähnytkään. Kaverit väittivät minun olleen myös mukana ja juoneen sitä monet kerrat. Intin vastaan sillä siihen aikaan kaljaa sai vain pulloissa.
opettelen ne aina uudestaan ja uudestaan ja hups ne on kadonneet. Tämä on hirveän noloa koska olen opettaja ja välillä ihan alani peruskäsitteistökin on hukassa :( Jotenkin hahmotan asiat niin kokonaisuuksina, että yksittäiset sanat ei merkitse mulle mitään.
Parikymppiseksi luulin, että Berliini oli Itä- ja Länsi-Saksan rajalla ja siksi piti olla Berliinin muuri :(
Tekniikasta en tajua mitään, ipod ei sano mulle mitään tai mp3 (soittaa musiikkia?). En ole ikinä käynyt Facebookissa.
Pelkään käyttöohjeita, joten jos ostan jonkun laitteen en meinaa saada sitä käyttööni tai rikon sen kun en ole lukenut käyttöohjeista, miten piti käynnistää tms.
Näitä on paljon, eikä johdu koulutuksen puutteesta :)
Lainaus:
En uskokaan että joku ei voi tajuta prosenttilaskuja, korkotasoa, EKP:n toimintaa,De Hondtin suhteellista vaalitapaa, Ison Vihan tapahtumia ja vuosilukuja, sortokausia, välirauhaa, yleisimpiä puu-, sieni-ja kasvilajikkeita Suomen luonnosta, Pohjanmaan jokia tai maailman kylmien ja lämpimien merivirtojen kiertosuuntia ja sijaintipaikkoja, Euroopan yleisimpiä rypälelajikkeita ja viinialueita tai auton osien nimiä. Tuollaiset asiathan oppii jo peruskoulussa joten kaikkien suomalaisten pitäisi ne osata..Isoviha kirjoitetaan yhteen. Pikkuviha myös.
- En tunne elokuvia, näyttelijöitä tai elokuvaohjaajia oikeastaan ollenkaan, en esim. tiedä kuka on robert harrison, ehkä joku näyttelijä? En tiedä kuka näyttelee James Bondia, en tiedä mitä niissä elokuvissa tapahtuu. Siis onko tää se Indiana Jones vai joku eri juttu? Vai onko Indiana Jones edes elokuva, en tiedä mitä siinäkään tapahtuu.
- En tunnista oikeastaan muita lintuja kuin harakan ja variksen ja kyyhkyn. Ja haarapääskyn ehkä. Saati että tunnistaisin lintuja laulun perusteella. En esim. tiedä miltä satakieli kuulostaa.
- En tunne MITÄÄN muita koirarotuja kuin kultaisennoutajan.
- Minäkään en tiedä onko Suomi sotinut Ruotsin kanssa.
- En tiedä minkä eläimen lihasta mikäkin makkara tai muu on tehty, esim. mitä eläintä lauantaimakkarassa on. No oon kyllä kasvissyöjä, joten varmaan sen takia en tiedä.
Parikymppiseksi luulin, että Berliini oli Itä- ja Länsi-Saksan rajalla ja siksi piti olla Berliinin muuri :(
Ai, mä luulin niin vieläkin ja olen 26. Miten se asia sitten on?
Tekniikasta en tajua mitään, ipod ei sano mulle mitään tai mp3 (soittaa musiikkia?).
Mp3-soitin on sellainen taskuun mahtuva pieni laite, jolla voi kuunnella musiikkia ja yleensä niissä on myös radio. Ipodista en niin itsekään tiedä. Se taitaa olla vähän kuin mp3-soitin eli sillä voi kuunnella musiikkia, mutta se on jotenkin edistyksellisempi ja uusimmilla pystyy kai videoitakin katsomaan.
On tosi turhauttavaa, kun en ymmärrä mistään sodista mitään. Esimerkiksi maailmansodista en vaan millään opi muistamaan, että kuka oli kenenkin kanssa liittoutunut ja soti ketäkin vastaan. Se ei vaan millään mene mun jakeluun. Aina puhutaan jomman kumman maailmansodan yhteydessä liittoutuneista, enkä mä millään kykene ymmärtämään, keitä ne liittoutuneet olivat.
Lisäksi tajusin vasta pitkälti yli kakskymppisenä, että sosialisti = kommunisti = vasemmistolainen (ainakin suurinpiirtein). Sitä en vieläkään ymmärrä, miksi niillä on noin monta nimeä. Riippuuko se siitä, minkä "asteinen" vasemmiston edustaja on? Sen tiedän, että sosialistilla tarkoitetaan, että henkilö haluaisi sosialisoida eli jakaa asiat kaikille ihmisille tasan.
- En tunne elokuvia, näyttelijöitä tai elokuvaohjaajia oikeastaan ollenkaan, en esim. tiedä kuka on robert harrison, ehkä joku näyttelijä? En tiedä kuka näyttelee James Bondia, en tiedä mitä niissä elokuvissa tapahtuu. Siis onko tää se Indiana Jones vai joku eri juttu? Vai onko Indiana Jones edes elokuva, en tiedä mitä siinäkään tapahtuu. - En tunnista oikeastaan muita lintuja kuin harakan ja variksen ja kyyhkyn. Ja haarapääskyn ehkä. Saati että tunnistaisin lintuja laulun perusteella. En esim. tiedä miltä satakieli kuulostaa. - En tunne MITÄÄN muita koirarotuja kuin kultaisennoutajan. - Minäkään en tiedä onko Suomi sotinut Ruotsin kanssa. - En tiedä minkä eläimen lihasta mikäkin makkara tai muu on tehty, esim. mitä eläintä lauantaimakkarassa on. No oon kyllä kasvissyöjä, joten varmaan sen takia en tiedä.
OT, mutta tiesitkö, että EU:n mukaan HK luokitellaan kasvikseksi? Ilmeisesti siinä ei ole lihaa nimeksikään :)
Voit siis syödä sitä, vaikka olet kasvissyöjä.
Ja puhuitkin lauantaimakkarasta:D Olin siis todella OT.
prosenttilaskuista:
prosentti on sadasosa. Jos pitää tietää, paljonko on prosentti, jaa sadalla. Esim. 25% saat sitten kertomalla sen 25 kertaa.
On nopeampikin tapa, sanotaan nyt että pitää selvittää vaikkapa 47% jostakin. Se onnistuu laskemalla 0,47 kertaa alkuperäinen luku. Esim. 47 prosenttia sadasta on 0,47 x 100 =47.
-hierojalla otetaan ylävartalo paljaaksi. Hieroja kuitenkin poistuu siksi aikaa ja odottaa, että olet riisuutunut ja asettautunut hierontapöydälle. Jos ei näin toimi niin silloin ei kyllä toimi ammatillisesti. Ja ensikertalainenhan voi vielä kysellä, mites me nyt toimimme.
monella hierojalla, eikä kukaan koskaan ole poistunut siksi aikaa, että olen riisunut ja asettunut pöydällä. Ihan päteviä, Kela-sertifioituja ammattilaisia ovat kaikki olleet. Mä yleensä kysyn hierojalta, miten toimitaan, koska eri hierojilla on eri tavat. Mä rinnastan hierojan lääkäriin, joten voisin kummempia miettimättä ottaa koko yläosan paljaaksi. Viime ajat olen käynyt mieshierojalla, ja hänen vast otollaan jätetään rintaliivit päälle. Hieroja avaa ne ja sulkee sitten, kun käännytään ympäri.
yleensä lipukkeita ja papereita täytellessä mieli tyhjenee täysin. Oman nimen muistan mutten osoitteita tai muitakaan tietojani. Muisti palaa aina, kun poistun paperin ääreltä.
Tykkään täytellä tositteita näyttöpäätteellä, kun pitää kirjoittaa käsin käy nolosti.
En tiedä mikä juttu tuo on. Koulussa kävi aikoinaan samoin etten muistanut päivänselviä asioita. Liekö jännityksestä?
En tunnista kaloja, lintuja, kasveja tai edes kaikkia yleisimpiä puulajikkeita tai eläimiä.
En osaa perata kalaa, en kalastaa. En tunnista sieniä.
En osaa laittaa tulia takkaan, en lämmittää puukiuasta. En tehdä nuotiota.
Hmmmmm.... Voisin ehkä sittenkin joskus leipoa jotain.
pääministeri = Katainen
ulkoministeri = Tuomioja