G: Tunnusta nolo tietämättömyytesi päivänselvistä asioista!
Voin aloittaa:
1. Ennen eilistä en ollut koskaan kuullutkaan Outi Heiskasesta, enkä vieläkään tiedä muuta kuin että on kai kirjailija.
2. En tiedä, onko suippopaprika enemmän paprika vai chili, joten en ole raaskinut ostaa.
3. Matematiikka. En osaa neuvoa 6- luokkalaistani minkäänlaisissa matikantehtävissä. En myöskään osaa kuin yksinkertaisimpia prosenttilaskuja, niiden laskentakaavaa (?) en tiedä.
4. En voi mennä hierojalle, koska en tiedä miten paljon siellä riisutaan, miten pyyhe asetellaan; edestä- vai takaa avattavaksi.
Tässä nyt muutama tunnustus mikä tuli mieleen, ja tämän jälkeen toivon etten olisi tässä ketjussa yksin =)
Kommentit (224)
niin tietää että kyseessä on kuvataiteilija Heiskanen, ei tietokirjailija Heiskanen. Tai sitten joku ei tiedä...
-"parempi pyy pivossa......jne".Mikä helvetin Pyy pivossa vai onko pipossa????Perkele!
Se on tosiaan "parempi pyy pivossa, kuin kymmenen oksalla" ja olen ymmärtänyt sen niin, että on parempi tyytyä siihen yhteen jonka jo omistaa, kuin kurkotella useampia oksalta (ja näin mahdollisesti menettää se yksikin jo olemassa oleva). Pyy tosiaan on lintu ja pivo koura.
Itse ymmärrän oikeastaan kaikesta vähän. Minulla on hirmuisen hyvä muisti ja muistan aina vähän kaikesta hiemankin kiinnostavasta. Sitten vaan ärsyttää ja hävettääkin, kun keskustelun käynnistyttyä kunnolla, en enää osaakaan sanoa asioihin mitään järkevää, vaikka keskustelukumppaninsa niin olettaakin asiantuntevan aloitukseni perusteella... :/
olen kyllä ajatellut, että toi pivo on vähän niinkun povi. Ja mun mielikuvissa se pulun näköinen lintu on tungettu takin alle (sellainen vaaleanruskea-tummanvihreä-öljykangastakki) tissien väliin. Aika isot, vanhan naisen tissit.
Mä en tiedä mitä av-mamman av tarkoittaa.
ajatellut nenänvalkaisukuurin tarkoittavan ihan hillitöntä dokaamista, ja ehkä vähän kokaiininkin käyttöä. Siis jotain megarappiota.
Ilmeisesti kuitenkin yritetään poistaa punotusta siitä viinan turvottamasta klyyvarista. Tietämättömyyteni tuli ilmi jossain nolossa tilanteessa, jossa kaikki tuijottaa mua suu auki kun julistan nenänvalkaisukuurin alkaneeksi ja ilmoitan että illalla sit dookaamaan...!
sitä enemmän tietää mitä ei vielä tiedä.
Jouduin menemään palveluhuoltoasemalle - ja siellä tietysti lisättiin vähän ilmaa.
kuin kymmenen oksalla. Siis yksi ammuttuna kuin kymmenen elossa ;))
...mun mieheltä tulee noita ihan pihalla-kommentteja viikoittain. Kuten:
a) Siis mikä toi laama on? Onks niitä olemassa vai onks toi joku keksitty juttu ? (DNA-mainoksen jälkeen.)
b) Siis onks kyy Suomen ainoa myrkyllinen käärme? Joo vai? Onks se myrkyllinen?
c)
Mä olen niin tyhmä, että olen unohtanut kaiken koulussa oppimani. Matematiikan, historian, maantiedon, ruotsin, oikeinkirjoituksen.. käytännössä kaiken. Ja vaikka mä yritän opetella jotain matikkaa siinä kun pitäisi lasta neuvoa, tai oikeinkirjoitusta, että voisin kirjoittaa av:lle, niin viikon päästä olen viimeistään jo unohtanut ne asiat. Jostain syystä kykenen sitten jotain teknisiä asioita oppimaan lisää, kuten tiekkarista ja tällaisista.
Erittäin hyvin kirjoitat!
ihan hukassa pilkun paikat, enkä muista mitkä ovat yhdyssanoja ja mitkä sanaliittoja, joten välttelen tiettyjä ilmauksia käytännössä jatkuvasti, kun en aina jaksa tarkistaa samaa asiaa.
Se pivossa on oikeasti kädessä, kourassa.
Itse luulin ainakin 16-vuotiaaksi (ellen jopa vanhemmaksi...) että ilmakitara on oikea soitin. Asia selvisi vasta kun luin Demi-lehteä, jossa tunnustukset-osiossa joku tunnusti luullensa, että ilmakitara on soitin. Minä siihen että häh, eikö muka ole? Ja mitä ne ilmakitarakisat sitten meinaa :D
mä tiedän aika paljon asioista joista on kiinnostavaa lueskella - historiasta, kulttuureista, kaiken maailman ötököistä... muista asioista en sitten tiedäkään, mm.
-autoista - ihmettelen aina että miksi on niin vakavaa jos tuulettimen hihna katkeaa, eihän siellä autossa ainakaan suomessa niin kuuma tule
-viineistä - tiedän että niitä on valkoisia, jotka on pahoja tai vähemmän pahoja, ja punaisia jotka maistuu kaikki samalle, mutta silti paremmalle kuin valkoiset
-urheilusta - en tiedä lätkästä, fudiksesta tai koriksesta muuta kuin että niissä pitää saada joku pallohärpäke vastapuolen maaliin/koriin/perseeseen keinolla millä hyvänsä, ja golfista en senkään vertaa
(Joo, laitoin saman toiseenkin ketjuun, pahoittelut.)
Olin 25, kun mulle selvisi, että nurmikko istutetaan. Olin kyllä ihmetellyt, miksi talojen vieressä on niin tasaisen vihreää ruohoa ja lähempänä luontoa moniväristä ja epätasaista, mutta olin kuvitellut sen johtuvan ruohonleikkuusta.
Vuosituhannen vaihteessa kohistiin tietokoneet sekoittavasta Y2K:sta. Kesällä 1999 meidänkin duunin seinällä oli lappu asiasta, mutta moneen kuukauteen en katsonut muuta kuin otsikon, ja ajattelin että Yy-Kaa-Koo, taas joku kuntoilujuttu.
Joskus 2001 kaverit alkoivat puhua 'kasarista', eli joku juttu oli niin kasaria, ja se oli sitten asiasta riippuen joko noloa tai coolia. En tajunnut mitä se tarkoitti, mutta koska meillä oli lapsena tehty popcornit kasarissa (eikä kattilassa tai popcorn-koneella), yhdistin kasarin jotenkin popcorniin.
Luulin pitkään, että Danny laulaa kappaleessa 'Kuusamo', että "metsänväen hämärän". No, loogisempaahan se on nähdä se hämärä metsä, mutta ei sitä lapsi tajunnut.
Ja vielä: vaikka puhun ok-englantia, olin liki 30-v. kun tajusin, että astianpesuaine Fairyn nimi tarkoittaa keijua. Siihen asti se oli aina vain ollut Fairya ja keijut olivat olleet fairyja, mutta nämä asiat eivät olleet päässäni linkittyneet.
kun en kertakaikkiaanymmärrä noista viidestä kaukosäätimestä, hd, tv dvd ödkd-tsysteemeistä mitään.
En sitten koskaan voi katsoa telkkaria jos mies tai lapset nukkuu tai on pois.
Kerran lauantaiaamuna tuli jotain, jonka halusin nähdä ja oli pakko mennä herättämään kuopus, jotta sain tv:n päälle.
Kerran jäin viimeisenä katsomaan jotain ohjelmaa ja kun se loppui, tuli ongelma: miten saan suljettua telkun. Ekaks meinasin jättää sen yöksi päälle ilman ääntä, mutta menin kuitenkin herättämään miehen.
että lastenlaluissa Ukko Nooa ja Karhu nukkuu on sama sävel. Olen siis lapsille näitä laulattanut monta kertaa, eikä koskaan ole välähtänyt. En tietäis tätä vieläkään jos kolmevuotiaani ei olisi kertonut tätä minulle. :)
-Autoista en mitään ymmärrä.Mies juuri kertoi että etulaakeri (?)pitää älämölyä.Okei,just just.No ei sillä pysty ajamaan mutta mulle ei kerro mitään mikään laakeri.En viitsinyt kysyä. -Toinen autoihin liittyvä on että en automaattisesti tiedä kuinka monta vaihdetta autoissa on.Siis tuedän että 5 yleensä on mutta joissakin on 4 ja joissakin se 5.Mistä sen voi tietää jos ei siinä vaihdekepissä ole tietoa kuinka monta vaihdetta siinä on?Joskus oon joutunut tekemään noloja kysymyksiä kun ajoin pitkään 4 vaihteisella ja sen jälkeen ajoin kaverin autoa joka oli sitten 5 vaihteinen :D -"parempi pyy pivossa......jne".Mikä helvetin Pyy pivossa vai onko pipossa????Perkele!
Se on kai "Parempi pyy pivossa. En kyllä ole varma miten se jatkuu.."...kuin sata orrella"?
Pivossa=pidossa eli kädessä tai pussissa.
ja ota niihin jokunen isompi raita "huurteisenharmaata". Lisää siis itse harmaantumista ja tee siitä tyylisi. MIkä on sen kauniimpaa kuin huurteinen pitkä tukka juhlavalla nutturalla!!!