G: Tunnusta nolo tietämättömyytesi päivänselvistä asioista!
Voin aloittaa:
1. Ennen eilistä en ollut koskaan kuullutkaan Outi Heiskasesta, enkä vieläkään tiedä muuta kuin että on kai kirjailija.
2. En tiedä, onko suippopaprika enemmän paprika vai chili, joten en ole raaskinut ostaa.
3. Matematiikka. En osaa neuvoa 6- luokkalaistani minkäänlaisissa matikantehtävissä. En myöskään osaa kuin yksinkertaisimpia prosenttilaskuja, niiden laskentakaavaa (?) en tiedä.
4. En voi mennä hierojalle, koska en tiedä miten paljon siellä riisutaan, miten pyyhe asetellaan; edestä- vai takaa avattavaksi.
Tässä nyt muutama tunnustus mikä tuli mieleen, ja tämän jälkeen toivon etten olisi tässä ketjussa yksin =)
Kommentit (224)
enkä jalkapallosta.
En tiedä mitä on taklaus.
En tiennyt ennen eilistä, kuka on Ossi Väänänen.
En tiedä vieläkään, monta pelaajaa on jääkiekkojoukkueessa.
En myöskään tiedä mitään golfista. Jos joku mainitsee tasoituksensa, en tiedä, onko se hyvä vai huono.
-en tiedä monistakaan talousasioista mitään, en tiedä, mitä on eri korot ja indeksit
-en tiedä, miten säätiö toimii, en myöskään tiedä, kuinka rahasto toimii
-tiedän nolostuttavan vähän Suomen historiasta: en muista, kuinka raja on muuttunut vuosisatojen varrella. En tiedä, minkä vuoksi Suomi siirtyi Venäjälle 1800-luvun alussa.
- en osaa ladata musiikkia iPhoneen, MP3-soittimeen tai polttaa suosikkejani CD-levylle autoon. No, hankimme sellaisen, jossa on muistitikku, mutta en osaa laittaa musiikkia sinnekään.
- En osaa kommentoida hyvän ystävän viinejä kuin arkisilla kommenteilla. En tunne tarpeeksi termejä, en tunnistaisi edes rypäleitä. Nolaisin itseni, jos joutuisin hänen seurassaan muiden viinintuntijoiden joukkoon. Kahden kesken voin käyttää rahvaampia mielipiteitäni.
-En uskalla ajaa autoa autopesuun. Pelkään raapiutuvani kulmiin. Antennin osaan kyllä ruuvata irti ja "resetoida" auton tietokoneen irrottamlla kaapelit akusta. Osaan antaa tai ottaa virtaa toisen auton kanssa.
- En osaa keskustella nykyisestä maailman rahataloudesta. Em ymmärrä takausten seuraamuksia, en ymmärrä mitä jonkin maan ajautuminen konkurssiin tarkoittaisi.
- MInulla ei ole mielipidettä politiikasta. En tiedä äänestäisin ja miksi, en ole perehtynyt MIHINKÄÄN. Tiedän vain, etten innostu populismista, joka ei ole kuin banderolleja ja vihaisia otsikoita ilman syvempiä ratkaisumalleja ja historian tuntemusta.
- En ylipäätään tiedä mistään mitään enää riittäväti voidakseni keskustella. Olen jumittunut kotiäidiksi ja hylännyt kaiken muun paitsi kirjallisuuden ja muun taiteen.
kun en kertakaikkiaanymmärrä noista viidestä kaukosäätimestä, hd, tv dvd ödkd-tsysteemeistä mitään. En sitten koskaan voi katsoa telkkaria jos mies tai lapset nukkuu tai on pois.
Anteeksi, nauraa hihittelen täällä kuvitellessani miten sinua ei nukuta ja kaikki nukkuu jo. Hiljaisessa ja hämärässä kodissa kokeilet kakea toisensa perään mutta mikään ei auta. ja sun niin tekis mieli kattoo tän illan bb. =)
Nauran hyväntahtoisesti ja toivotan sinulle mukavaa iltaa =DD
-Autoista en mitään ymmärrä.Mies juuri kertoi että etulaakeri (?)pitää älämölyä.Okei,just just.No ei sillä pysty ajamaan mutta mulle ei kerro mitään mikään laakeri.En viitsinyt kysyä.
-Toinen autoihin liittyvä on että en automaattisesti tiedä kuinka monta vaihdetta autoissa on.Siis tuedän että 5 yleensä on mutta joissakin on 4 ja joissakin se 5.Mistä sen voi tietää jos ei siinä vaihdekepissä ole tietoa kuinka monta vaihdetta siinä on?Joskus oon joutunut tekemään noloja kysymyksiä kun ajoin pitkään 4 vaihteisella ja sen jälkeen ajoin kaverin autoa joka oli sitten 5 vaihteinen :D
-"parempi pyy pivossa......jne".Mikä helvetin Pyy pivossa vai onko pipossa????Perkele!
- en osaa ladata musiikkia iPhoneen, MP3-soittimeen tai polttaa suosikkejani CD-levylle autoon. No, hankimme sellaisen, jossa on muistitikku, mutta en osaa laittaa musiikkia sinnekään.
- En osaa kommentoida hyvän ystävän viinejä kuin arkisilla kommenteilla. En tunne tarpeeksi termejä, en tunnistaisi edes rypäleitä. Nolaisin itseni, jos joutuisin hänen seurassaan muiden viinintuntijoiden joukkoon. Kahden kesken voin käyttää rahvaampia mielipiteitäni.
-En uskalla ajaa autoa autopesuun. Pelkään raapiutuvani kulmiin. Antennin osaan kyllä ruuvata irti ja "resetoida" auton tietokoneen irrottamlla kaapelit akusta. Osaan antaa tai ottaa virtaa toisen auton kanssa.
- En osaa keskustella nykyisestä maailman rahataloudesta. Em ymmärrä takausten seuraamuksia, en ymmärrä mitä jonkin maan ajautuminen konkurssiin tarkoittaisi.
- MInulla ei ole mielipidettä politiikasta. En tiedä äänestäisin ja miksi, en ole perehtynyt MIHINKÄÄN. Tiedän vain, etten innostu populismista, joka ei ole kuin banderolleja ja vihaisia otsikoita ilman syvempiä ratkaisumalleja ja historian tuntemusta.
- En ylipäätään tiedä mistään mitään enää riittäväti voidakseni keskustella. Olen jumittunut kotiäidiksi ja hylännyt kaiken muun paitsi kirjallisuuden ja muun taiteen.
Jos ymmarrat ja seuraat taidetta ja kirjallisuutta siina on tarpeeksi . Eihan millaan muulla ole valia;). Ja niita takauksia ei siis ymmarra kukaan muukaan, joten siita ei kannata murehtia.
Ehkana sinuna opettelisin latailemaakuitenkin musiikkia ja muuta. Ainakin itse nautin siita. Jos et kuitenkaan ipadeja ja podeja tarvitse elammasi, anna olla senkin :)
-Autoista en mitään ymmärrä.Mies juuri kertoi että etulaakeri (?)pitää älämölyä.Okei,just just.No ei sillä pysty ajamaan mutta mulle ei kerro mitään mikään laakeri.En viitsinyt kysyä. -Toinen autoihin liittyvä on että en automaattisesti tiedä kuinka monta vaihdetta autoissa on.Siis tuedän että 5 yleensä on mutta joissakin on 4 ja joissakin se 5.Mistä sen voi tietää jos ei siinä vaihdekepissä ole tietoa kuinka monta vaihdetta siinä on?Joskus oon joutunut tekemään noloja kysymyksiä kun ajoin pitkään 4 vaihteisella ja sen jälkeen ajoin kaverin autoa joka oli sitten 5 vaihteinen :D -"parempi pyy pivossa......jne".Mikä helvetin Pyy pivossa vai onko pipossa????Perkele!
Se on kai "Parempi pyy pivossa. En kyllä ole varma miten se jatkuu.."...kuin sata orrella"?
-Autoista en mitään ymmärrä.Mies juuri kertoi että etulaakeri (?)pitää älämölyä.Okei,just just.No ei sillä pysty ajamaan mutta mulle ei kerro mitään mikään laakeri.En viitsinyt kysyä. -Toinen autoihin liittyvä on että en automaattisesti tiedä kuinka monta vaihdetta autoissa on.Siis tuedän että 5 yleensä on mutta joissakin on 4 ja joissakin se 5.Mistä sen voi tietää jos ei siinä vaihdekepissä ole tietoa kuinka monta vaihdetta siinä on?Joskus oon joutunut tekemään noloja kysymyksiä kun ajoin pitkään 4 vaihteisella ja sen jälkeen ajoin kaverin autoa joka oli sitten 5 vaihteinen :D -"parempi pyy pivossa......jne".Mikä helvetin Pyy pivossa vai onko pipossa????Perkele!
-Autoista en mitään ymmärrä.Mies juuri kertoi että etulaakeri (?)pitää älämölyä.Okei,just just.No ei sillä pysty ajamaan mutta mulle ei kerro mitään mikään laakeri.En viitsinyt kysyä.
-Toinen autoihin liittyvä on että en automaattisesti tiedä kuinka monta vaihdetta autoissa on.Siis tuedän että 5 yleensä on mutta joissakin on 4 ja joissakin se 5.Mistä sen voi tietää jos ei siinä vaihdekepissä ole tietoa kuinka monta vaihdetta siinä on?Joskus oon joutunut tekemään noloja kysymyksiä kun ajoin pitkään 4 vaihteisella ja sen jälkeen ajoin kaverin autoa joka oli sitten 5 vaihteinen :D
-"parempi pyy pivossa......jne".Mikä helvetin Pyy pivossa vai onko pipossa????Perkele!
Tarvitsen kyllä iPhonen ja kohta joululahjaksi toivoisin sen iPadinkin. Ei kai se iso onglema olisi pyytää jotakuta opettamaan "for idiots".
Ärsyttää vain tämä pään kapeneminen, en pysty kohta enää mihinkään. Kai se on jotakin ikävää töihin tai.. jotenkin älylliseen seuraan kotoa lomalle :) Mies on ihana ja hyvä keskustelukaveri, mutta mielenkiinnon alueet ihan erilaiset.
Jopa ongelmia käyttää puhelinta. Insinööriveljeni on kieltäytynyt auttamasta minua laitteideni kanssa. Jostain syystä tämä tietsika toimii aina kuitenkin, mutta mikään mokkula ei täällä toimi.
Googlettakaa ja menkää vaikka sinne Kaksplussan sivulle.
Jollakin välähti ja se tuntuu olevan tosionnellinen. Sanookin, että epäilee, että suurin osa ihmisistä ei kuitenkaan ymmärrä kirjanpitoa, vaan on vain opetellu jotenkin ulkoa.
Ton lapun ymmärtämisen jälkeen EI KOSKAAN tartte enää opetella ulkoa kirjanpidossa yhtään mitään! Ja ei tota lappuakaan oikeastaan varsinaisesti tartte ulkoa opetella, jos ja kun tajuaa kirjanpidon idean.
Tässäpä mun syntilista:
1) en ymmärrä mitään meikeistä ja en osaa meikata kunnolla - tiedän vain kajalin, luomivärin ja ripsivärin ja huulipunan
2) en osaa tehdä kampauksia (en kyllä jaksakaan...)
3) en ymmärrä kynsistä mitään, rakennekynnet ja geelikynnet yms. on mulle ihan hepreaa
Nyt kaiken huippu on se, että olen allergisoitunut hiusväreille ja harmaata kasvua on nyt jo kovasti ja en tule enää värjäämään hiuksia. Jos joku haluaa auttaa, niin kertokaa, että pidänkö pitkät hiukset vai leikkaanko lyhyeksi? Välimuoto ei ole kosketusallergian takia mahdollinen (hiukset ei voi osua kaulaan tai muuten tulee nokkosihottumaa kaulalle).
Nyt kaiken huippu on se, että olen allergisoitunut hiusväreille ja harmaata kasvua on nyt jo kovasti ja en tule enää värjäämään hiuksia. Jos joku haluaa auttaa, niin kertokaa, että pidänkö pitkät hiukset vai leikkaanko lyhyeksi? Välimuoto ei ole kosketusallergian takia mahdollinen (hiukset ei voi osua kaulaan tai muuten tulee nokkosihottumaa kaulalle).
Odotan päivää, jolloin hiukseni ovat tyyliä Outi Heiskanen.
Mä olen niin tyhmä, että olen unohtanut kaiken koulussa oppimani. Matematiikan, historian, maantiedon, ruotsin, oikeinkirjoituksen.. käytännössä kaiken.
Ja vaikka mä yritän opetella jotain matikkaa siinä kun pitäisi lasta neuvoa, tai oikeinkirjoitusta, että voisin kirjoittaa av:lle, niin viikon päästä olen viimeistään jo unohtanut ne asiat.
Jostain syystä kykenen sitten jotain teknisiä asioita oppimaan lisää, kuten tiekkarista ja tällaisista.
Odotan päivää, jolloin hiukseni ovat tyyliä Outi Heiskanen.
t. ap
mutta minä en oikein tiedä, mitä tarkoitetaan hipstereillä (kun siis ei puhuta alushousuista, vaan ihmisryhmästä).
kielon päälle!
SAin vasta kuukausi sitten tietää, että se onkin kiellon päälle. Olen aina miettinytkin, miksi kerta kielon päälle..
En tiedä mikä ja miksi on Nato.
Mä olen niin tyhmä, että olen unohtanut kaiken koulussa oppimani. Matematiikan, historian, maantiedon, ruotsin, oikeinkirjoituksen.. käytännössä kaiken. Ja vaikka mä yritän opetella jotain matikkaa siinä kun pitäisi lasta neuvoa, tai oikeinkirjoitusta, että voisin kirjoittaa av:lle, niin viikon päästä olen viimeistään jo unohtanut ne asiat. Jostain syystä kykenen sitten jotain teknisiä asioita oppimaan lisää, kuten tiekkarista ja tällaisista.
Erittäin hyvin kirjoitat!
itse ne sen sutjakkaasti avaavat ja mun on pakotettava ne laittamaan se itse myös kiinni. Onneksi lapset eivät ole vielä huomanneet etten osaa.