Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miks ihmeessä te KUSKAATTE niitä lapsia harrastuksiin?

Vierailija
05.12.2011 |

siis eikö nykyajan koulu-ikäiset lapset osaa käyttää julkisia kulkuneuvoja??? Kyllä mä ainakin jo tosi pienenä osasin itse mennä piano-tunneille yms. junalla. Alle kouluikäisten lasten kuskaamisen harrastukseen vielä ymmärrän jos se on kerran viikossa. Meillä lapset 8v, 5v ja 2v eivät harrasta mitään, omasta tahdostaan. Tai no joskus poika käy koulukavereiden kanssa viereisessä uimahallissa uimassa ja sinne tietty menee itse kävellen.

Kommentit (69)

Vierailija
61/69 |
05.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

jotka kuvitteli, että nykyään pitää hankkia kolme lasta.

Nyt he sitten istuu rahatta siellä himassa...

Vierailija
62/69 |
05.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mää sitten lähetän ton 6-vuotiaan pimeää metsätietä tarpomaan 40km pianotunnille.....

Kun ei kaikkialla oo niitä julkisia kulkuneuvoja:)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/69 |
05.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

että treenien jälkeen mun lapset ovat hikisiä ja melko väsyneitäkin, mun mielestä ei olisi kiva, että joutuvat sitten yksin pimeässä lähtemään kotiin, fillarilla, kävellen tai julkisilla. Huomattavasti kivempaa kuskata ja saada enemmän aikaa siellä kotona olemiseenkin.

Vierailija
64/69 |
05.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun minä olin lapsi 60-70-luvuilla, hyvää lastenhoitoa oli se, että lapsille annettiin kaksi lämmintä ateriaa päivässä, ehjät ja puhtaat vaatteet ylle ja heitä opetettiin käytöstavoille. Virikkeistä tai luovuudesta ei puhuttu.

Ja tosiaan moni turvallisuusasia oli täysin evvk verrattuna nykyaikaan. Itse seisoskelin autossa etupenkkien välissä, mikä tietysti nykyaikana olisi kauhistus, mutta kun siihen aikaan ei ollut turvaistuimia olemassakaan, ja turvavyötkin tekivät vasta tuloaan.

Lasten tapaturmakuolleisuus oli jotain aivan järkyttävää siihen aikaan.

Kaikkea ei siis kannata HAIKAILLA meidän omasta lapsuudestamme, ap hyvä.

Jos harrastuksiin on turvaton matka - liikenteellisesti tai muuten - on vain hyvää vanhemmuutta kuskata lapsi sinne harrastuspaikalle. Moni asia on muuttunut sitten meidän lapsuutemme - itse kasvoin pikkukaupungissa, mutta nyt asumme stadin lähiössä. Lasten riski jäädä jonkun kännikalan tai huumeveikon jalkoihin on paljon isompi kuin mitä 60-luvun Salossa, tiedätkös!

Esikoiseni (11v) kulkee yksin junalla kuvataidekouluun, mutta kyllä minä hänet kuskaan perjantai-iltaisin soittotunnille ihan omaan kouluunsa, koska matka sinne kulkee lähiökapakan ohitse, eikä pimeällä ole minusta enää täysin turvallinen. Kuopus 9 v. kulkee Vantaalle urheilukouluun autolla samasta syystä - koulu on siellä illalla, pimeän aikaan eikä asperger-syndroomainen lapsi välttämättä koskaan päätyisi oikeaan paikkaan oikeaan aikaan, jos matka pitäisi hoitaa omin nokkineen.

Vierailija
65/69 |
05.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan hyvin oti 9v voisi mennä lätkätreeneihin bussilla kamojen kanssa.. eihän se oo kun ensin puoli kilsaa bussipysäkille tuon 25kg painavan kassin kanssa kodin päässä ja ihan pikku-hölkkä (3 km) jäähallin päässä.. alkulämmöstähän tuo menisi?!

Ihan pikkusen eri asia, jos kannettavana on korkeintaan muutama nuottivihko, kuin matkalaukullinen kamoja ja maila. Mutta onneksi ap:lla on niin hyvä kyky asettua muiden asemaan, eikä ollenkaan peilata kaikkea vaan omasta nurkastaan käsin. Se on sitä empatiaa...

Vierailija
66/69 |
05.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me asutaan Helsingissä, eikä täällä kaikki harrastukset todellakaan ole nurkalla - eikä ole edes koulu! Joka paikkaan pitää käytännössä mennä autolla. Ja naapurissa on sellaiset kaupungit kuin Espoo ja Vantaa, joissa ei todellakaan suhata julkisilla näppärästi suit sait myöskään...

Mutta tuota kommenttia ihmettelen... Mistä minne Helsingissä ei pääse päiväsaikaan jos ruuhkahuippuja ei huomioi alle tunnissa julkisilla? Kun lisää siihen puoli tuntia, on melkein missä vaan pääkaupunkiseudulla (Espoo ja Vantaa). Tottakai sielläkin voi kuskata ja tunti voi tuntua pitkältä siirtymiseltä, mutta ei julkisen liikenteen puutteen takia. Aloitukseen, tottakai kuka vaan voi käyttää julkisia tai omaa autoa. Minä kuskaan, kun meilläpäin lauantain harrastuksiin kulkee 1 bussi päivässä ja on kaksi harrastusta eri suunnilla. Ei oikein onnistuisi harrastaa ensin uintia ja sitten ratsastusta, kun ensimmäinen bussi kulkee, kun uintireenit on alkaneet ja sunnuntaina pääsisi toiseen suuntaan. Kävelyä olisi ensin 2 km, tienvarteen, uimahallille vajaa kilometri bussiasemalta, mutta ratsastustalleille olisikin jo 13 km lähimmältä viikonloppuna liikennöidyltä pysäkiltä.

kannattaa vähän käyttää järkeään. Tämä on iso kaupunki, ja jos kulkuvälineitä pitää vaihtaa, tunti ei ole mikään pitkä aika matkantekoon. Itse asuin esimerkiksi aikoinaan Lauttasaaren kärjessä ja kuljin sieltä töissä Pasilassa ja hyvinkin siihen saattoi - ihan vaan yhdellä kulkuvälineen vaihdolla kulua 50 minuuttia ja ruuhkassa tosiaan tuntikin, yhteen suuntaan.

Vierailija
67/69 |
05.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

vaikka julkiset kulkee myöhään asti.

Oma lapsi on sen verran iso että metrolla ja bussilla kulkee, mutta silti sen matka kestää tunnin verran.

Onneksi ei tartte myöhällä kulkea.

Vierailija
68/69 |
05.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika moni suomalainen perhe asuu alueilla, joilla ei ole kunnollisia julkisia yhteyksiä...ihan vain tiedoksi. Silloin on aikalailla pakko "kuskata". Meillä lapset menevät itse sinne, minne voivat (riittävän lähellä) ja vanhemmat vievät muuten. Meillä kolme lasta ja kaikki harrastavat (itse valitsemiaan lajeja, useamman kerran viikossa).

Vierailija
69/69 |
05.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

sen ajan kun harjoitukset kestävät. Tulee samalla vähän eri lenkkimaasto kuin kotoa lähdettäessä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kahdeksan neljä