Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miks ihmeessä te KUSKAATTE niitä lapsia harrastuksiin?

Vierailija
05.12.2011 |

siis eikö nykyajan koulu-ikäiset lapset osaa käyttää julkisia kulkuneuvoja??? Kyllä mä ainakin jo tosi pienenä osasin itse mennä piano-tunneille yms. junalla. Alle kouluikäisten lasten kuskaamisen harrastukseen vielä ymmärrän jos se on kerran viikossa. Meillä lapset 8v, 5v ja 2v eivät harrasta mitään, omasta tahdostaan. Tai no joskus poika käy koulukavereiden kanssa viereisessä uimahallissa uimassa ja sinne tietty menee itse kävellen.

Kommentit (69)

Vierailija
21/69 |
05.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihanaa, saan ihan luvalasi viedä 4,5 vuotiaani jumppaan, kun ei käy kuin kerran viikossa.

Jippijaijei.

Vierailija
22/69 |
05.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

v:mäistä hommaa ja varsinkin kun pitää mennä naapurikaupunkiin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/69 |
05.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ei itse jaksa/osaa kulkea harrastamaan/kaverille, saa meno jäädä sopimatta. 9v käy kuitenkin soittotunneilla naapurikaupungissa saksofonilaatikon kanssa. Meillä ei ole autoa.

Vierailija
24/69 |
05.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ensinnäkään sun muksuilla ei ole harrastuksia ja sitten jaksat tulla tänne purnaamaan kuskaamisista?

Anna mun kaikki kestää!

Vierailija
25/69 |
05.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä kulkee pelkät koulukyydit. Jos lapsi kävis julkisilla kulkuneuvoilla harrastuksissa, sen pitäisi olla yötä sillä reissulla.

Vierailija
26/69 |
05.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

tulisi kalliimmaksi (tytöllä harkat 7 kertaa viikossa, menee puolet viikosta kaverin kyydillä, ja puolet viikosta kaveri tulee meidän kyydillä) & menis kaikki päivät siihen kulkemiseen.

15-25 minuuttia suuntaansa menee matkoihin.

Bussi maksais taas n. 9 euroa yhteensä yhdeltä päivältä.

Ja oikeastaan ei silä bussilla pääsisi edes suoraan harjoituspaikalle, vaan olis n. puoli kilsaa matkaa pysäkiltä harjotuspaikkaan.

Vierailija
27/69 |
05.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

julkisen liikenteen busseissa on jousitus jostain sota-ajalta ja kuljettajat kaahaavat kaasu pohjassa. Tuota kallista Stratocasteria en anna siihen kyytiin moukaroitavaksi...

Vierailija
28/69 |
05.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

lue jotain lehtiä ja yritä edes saada edes se toinen aivosolu liikkeelle. Ja ennen kaikkea hanki itsellesi elämä.

Vierailija
29/69 |
05.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska tuo tuntuisi tykkäävän siitä että isi vie ja hakee. Mikäs tota kuskatessa, saa juttella mukavia matkan ajan.

Vierailija
30/69 |
05.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

autonkuljettajamme vie.

maanantaisin limusiinille, tiistaisin hummerilla jne...

Miksi teit tämän aloituksen?

Onko joku av-mamma jättänyt tulematta sun tupperikutsuille, koska on pitänyt viedä janipetteri lätkätreeneihin...?

Ja vedit siitä herneen nenään?

Että jos sun kullannuput istuu mieluummin telkun edessä tai jyystää kotona pleikkaa, niin kenenkään muunkaan lapset ei saa harrastaa mitään?

Kävi varmaan sullekin selväksi tässä ketjussa, että aina se vaan ei onnistu.

Tai vaikka onnistuisikin, niin mitä sitten jos me halutaan kuskata? Onko se sulta pois?

Ihan yhtälailla voisin kysyä että et kai sä vaan tee ruokaa sun lapsillesi?

MINÄ olen osannut laittaa ruokaa jo viisivuotiaasta asti. Jos ei sun nössökkäs osaa itse laittaa ruokaa niin olkoot syömättä?

Niinkö se nykyään menee?

Vierailija
31/69 |
05.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

sillä jos meidän ekaluokkalainen haluaisi kulkea itse harrastukseensa, joutuisi hän ensin kävelemään 3 km bussipysäkille, ajamaan naapurikaupunkiin bussilla ja kävelemään tanssikoululle. Vastaavasti sama toiseen suuntaan toisessa järjestyksessä, ehkä hyvällä tuurilla yhdeksän aikaan illalla olisi lapsi kotona.

Toiseen harrastukseen ei pääse julkisilla ollenkaan ellei halua käydä naapurikaupungissa mutkaa (eli yli 10 km väärään suuntaan, bussinvaihto ja yli 10 km naapurikuntaan)...

kaikki kun eivät asu kunnollisten julkisten liikenneyhteyksien päässä. Mutta minähän en kuskaamisesta valita, itsehän olemme asuinpaikkamme valinneet.

Vierailija
32/69 |
05.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

se asia ei kuulu sulle pätkääkään. Koululaiset kuskataan myös ½km matka kouluun eikä sekään kuulu sulle.

Vierailija
33/69 |
05.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asutaan yhtäällä, koulu toisaalla ja harrastus kolmannessa paikassa.

Plus ei ole paljon järkeä panna 3-luokkalaista julkisiin, kun kuitenkin eskarilainen kuskataan samaan paikkaan.

Ei kai teillä 8-vuotias käy YKSIN ilman aikuista uimahallista? Miksi ihmeessä? Joku tolkku laiskuudessakin.

Vierailija
34/69 |
05.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

En keksi yhtään hyvää syytä olla kuskaamatta. Olen onnellinen, että lapseni harrastavat ja mielelläni kuskaan.

Vierailija
35/69 |
05.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Linja-auto ei kulje läheltäkään kotia ja harrastuspaikasta se on vielä kauempana.

Vierailija
36/69 |
05.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

...että esim. pienillä jääkiekkoilijoilla varustekassi saattaa olla samankokoinen (ja -painoinen) kuin poika itse. Miten sitä raahataan yksin kilometritolkulla varsinkin kun aika siirtymiseenkin on yleensä rajallinen eli kiire on kova.

Vierailija
37/69 |
05.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koululaiset kuskataan myös ½km matka kouluun eikä sekään kuulu sulle.

Vierailija
38/69 |
05.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuljettaminen ei ole mitenkään ikävää. Usein käyn harrastuksen aikana ruokaostoksilla tai punttisalilla itse.

Vierailija
39/69 |
05.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

päätämme muuttaa jonnekin hevonkuuseen, josta lapsi ei pääse helposti julkisilla harrastuksiin, on se minusta ihan meidän oma mokamme ja järjestettävä kuljetukset harrastuksiin. Ainakaan meillä lapsi ei päätä asuinpaikkaamme.

Jos haluan välttyä kuskaamisilta, valitsen asuinpaikan, jossa lapsi pääsee helposti kulkemaan ilman kuskaamista. (Ja sitten rukoilen, ettei lapsi saa päähänsä alkaa harrastaa jääkiekkoa tai jotain muuta, jossa harjoitukset ovat ympäri kaupunkia ja/tai tarvita aina tonnin varustekassia.)

Vierailija
40/69 |
05.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

muta eikö nykyajan äidit ymmärrä että kaikki eivät asu KAUPUNGISSA. Kyllä on NYKYkoulutus mennyt ihan hukkaan kun ei edes tiedetä että Suomessa on harvaanasuttuja alueita.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kolme kaksi