Ukko kasvatti hamppua kotona. Käry kävi.
Naapuri käräytti, puskia oli 8 ja asianmukaiset laitteet kasvatukseen. Hyväksyin touhun, koska pössyttelen itsekin joskus ja en pidä hampun kotikasvatusta nyt kovinkaan rikollisena.
Poliisi nyt vei kuitenkin puskat pois. Meillä on 3 ala ikästä lasta, tuleekohan sossu kitisemään asiasta?
Muuten asia ei huoleta, ukko saa pienet sakot, ja siinä se.
Kommentit (360)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aivan niin, "hyvin pian". Sillä välin, kun kannabis on laitonta, niin kenelläkään ei pitäisi olla varaa mussuttaa, että muut pilasivat elämän, kun sen teki ihan itse tekemällä jotain, mikä on tällä hetkellä laitonta. Sitten jos/kun kannabis on joskus laillista Suomessa, poltelkoot hamppuveikot niin paljon kuin sielu sietää. Sitä ennen on turha rutista mitään "mutta kun laki ja valtio ja byhyyy, lapset vietiin"
Sinäkin siis myönnät sen, että kannabiksen suurin haitta on vain sen laittomuus. Niinhän se on. Jos kannabis olisi laillista, haittoja olisi paljon vähemmän, vaikka sitä käytettäisiin niin paljon kuin sielu sietää. Edes lapsia ei tarvitsisi ottaa huostaan. Ja varmasti sinäkin tiedät jo, että kannabiksen käyttö on Suomessa arpomalla kielletty, ja jo nykyinenkin laki mahdollistaisi sen, että kannabiksen käytöstä ja kasvatuksesta omaan käyttöön ei tarvitsisi syyttää.
En sanonut niin. Älä pistä sanoja suuhuni. Otin vain kantaa kyseisen toiminnan laittomuuteen. Vaikka se olisikin laillista, mitä en ikinä toivo, en pitäisi sitä silti toivottavana käytöksenä pienten lasten vanhemmille. Mutta siinä tapauksessa, että se laillistettaisiin, lain mukaan jokainen saisi pilata elämänsä ihan vapaasti, ja sitten voisi syyttää siitä muita ja sitä, että koska laillista.
Mutta varmasti siitä voidaan olla kuitenkin samaa mieltä, että kannabiksen haitallisuus on todellisuudessa erittäin vähäinen? Sillä jos se ei sitä olisi, kannabista ei voitaisi lääkekäytössä käyttää jopa useita satoja grammoja kuukaudessa. Se on kuitenkin todella runsasta käyttöä satunnaiseen päihdekäyttöön verrattuna. Ja jos kannabiksen raskaan sarjan käyttäjiltä (lääkekäyttö) ei oteta lapsia huostaan, niin miksi satunnaisilta päihdekäyttäjiltä pitäisi ottaa? Käytön kieltävä lakikin on Suomessa peräti arvottu, ja nykyinenkin laki mahdollistaisi sen, että käytöstä ja kasvatuksesta omaan käyttöön ei olisi mitään tarvetta syyttää ja rangaista. Oikeuslaitos ei vain itse noudata lakia. Kannabiksen kieltolaki on todellisuudessa se, joka pääsääntöisesti pilaa ihmisten elämät jos käytöstä jää kiinni, ja suurimmalle osalle ei tule koskaan mitään ongelmia kannabiksen käytöstä huolimatta. Jos siis eivät jää kiinni.
No kun ei olla, usko jo. Kaikilla lääkkeillä on aina haittavaiktuksia. Myös sillä, ah niin iki-ihanalla lääkehampulla. Kyse on vain siitä, onko lääkkeestä enemmän hyötyä kuin haittaa. Vaikka lääke onkin laillinen, se ei tarkoita sitä, etteikö siitä olisi haittaa ja sillä vakavia haittavaikutuksia. Menikö jakeluun?
Joo, ei mullakaan tule ongelmia rahan väärentämisestä, jos siis en jää kiinni. Loistavaa logiikkaa.
Vierailija kirjoitti:
On jollakulla tullut polteltua pari sätkää liikaa.... HIHAhaihaiahaiahaihaiahijdslfldgkdfkdlfksölkdslö. Tuo "vihan" hokeminen alkaa olla jo aika harhaista.
Toivottavasti vituttaa. Jos tulet tuohon ovelle vihaamaan minua ja mun monikultuurista perhettä niin voit olla varma että soitan poliisit ja taltutan sut sellaiseen nippuun että et unohda sitä vanhainkodissakaan. Tiedän kyllä millaisia olette ja mitä viha teikäläisissä saa aikaan. Se ei sinulle kuulu olenko vetänyt liikaa sätkiä tai liian vähän sätkiä. Siitä olen varma että sinä sätkit tuossa pihassa kivassa nippuotteessa sillä aikaa kun poliisit tulee hakemaan vihaajan pois.
Täällä missä minä ja monikultuurinen perheeni asutaan ei ihmisiä jahdata hampun takia. Sensijaan jos aiheutetaan häiriötä niin siitä lähtee nopeasti putkaan.
Tule tänne vihaamaan niin mä rauhotan sut. Joulun kun kävin Suomessa ei onneksi tarvinnut ojentaa yhtään vihaajaa. Moni oli ihan sujut sen asian kanssa että en ota viinaa vaan poltan savut. Vihaajat alkaa olemaan vähissä.
Miksei pössyttelijät muuta maahan missä se on laillista? Tai pössyttele lomillaan siellä laillisissa maissa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aivan niin, "hyvin pian". Sillä välin, kun kannabis on laitonta, niin kenelläkään ei pitäisi olla varaa mussuttaa, että muut pilasivat elämän, kun sen teki ihan itse tekemällä jotain, mikä on tällä hetkellä laitonta. Sitten jos/kun kannabis on joskus laillista Suomessa, poltelkoot hamppuveikot niin paljon kuin sielu sietää. Sitä ennen on turha rutista mitään "mutta kun laki ja valtio ja byhyyy, lapset vietiin"
Lääkekäyttäjät voivat käyttää kannabista ja kasvattaa lapsia samalla kun pössyttelevät. Heillä on turva vihaajilta. Se on resepti.
Teikäläisten viha ei ylety lääkekäyttäjiin mitenkään. Heidän lapsensa on myös turvassa vihaltanne :) Lällällää heh heh ette voi mitään lääkekäyttäjille hihihi aijai.
Tänään moni pajauttelee ja vähät välittää vihaajista.
On jollakulla tullut polteltua pari sätkää liikaa.... HIHAhaihaiahaiahaihaiahijdslfldgkdfkdlfksölkdslö. Tuo "vihan" hokeminen alkaa olla jo aika harhaista.
Kyllä vihasta voidaan puhua. Kannabiksen vastustajat ovat vuosien aikana kirjoittaneet todella paljon kaikenlaisia vihajuttuja. Kannabiksen käyttäjiä pitäisi tappaa, viedä saunan taakse, hakata, talot pitäisi polttaa, lapset ottaa huostaan, sulkea kaikki leireihin, antaa myrkyllistä kannabista, kostaa niin lapsille kuin vanhemmillekin. Lista on pitkä ja raadollinen. Kannabiksen vastustajat ovat usein avoimen väkivaltaisia ja monilla tuntuu olevan myös mielenterveysongelmia. Valehtelu on myös suurimmalle osalle erittäin tuttua.
Vihaa ja pilkkanimityksiä saa lukea ihan lehdistäkin. Viimeksi Savon sanomissa oli kohta jossa luki kannabisfriikit...
Kiva kun lapset kiusaa minun lapsia koulussa sen takia että hänellä on vanhempinaan kannabisfriikkejä eikä juoppoja.
Vierailija kirjoitti:
Miksei pössyttelijät muuta maahan missä se on laillista? Tai pössyttele lomillaan siellä laillisissa maissa.
Varmaan niinkin tapahtuu. Miksi pitäisi tapahtua vain niin?
Voihan sitä huoletta Suomessakin pössytellä. Monella on työt Suomessa ja pomot ja työkaverit kyllä hyväksyy homman. Ei ole mitään syytä muuttaa mihinkään.
Miksi pitäisi muuttaa turvapaikanhakijaksi?
Ei tilanne Suomessa niin paha ole. Sakot maksetaan ja lapset saadaan aikanaan taikaisin lastenkodista. Hamput kasvaa ja rehottaa. Lisää lapsia syntyy. Isoveljet ja siskot näkevät uuden vauvan lastenkodista päästyään.
Lastenkoti on heille tavallaan totuttautumista siihen että saattavat joutua väärinajattelusta tulevaisuudessa vankilaan. Jos kasvattavat belargunian sijaan hamppua, joka on arvalla heitetty laittomaksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lääkekäyttäjät voivat käyttää kannabista ja kasvattaa lapsia samalla kun pössyttelevät. Heillä on turva vihaajilta. Se on resepti.
Teikäläisten viha ei ylety lääkekäyttäjiin mitenkään. Heidän lapsensa on myös turvassa vihaltanne :) Lällällää heh heh ette voi mitään lääkekäyttäjille hihihi aijai.
Tänään moni pajauttelee ja vähät välittää vihaajista.
Kyllä vihasta voidaan puhua. Kannabiksen vastustajat ovat vuosien aikana kirjoittaneet todella paljon kaikenlaisia vihajuttuja. Kannabiksen käyttäjiä pitäisi tappaa, viedä saunan taakse, hakata, talot pitäisi polttaa, lapset ottaa huostaan, sulkea kaikki leireihin, antaa myrkyllistä kannabista, kostaa niin lapsille kuin vanhemmillekin. Lista on pitkä ja raadollinen. Kannabiksen vastustajat ovat usein avoimen väkivaltaisia ja monilla tuntuu olevan myös mielenterveysongelmia. Valehtelu on myös suurimmalle osalle erittäin tuttua.
Vihaa ja pilkkanimityksiä saa lukea ihan lehdistäkin. Viimeksi Savon sanomissa oli kohta jossa luki kannabisfriikit...
Kiva kun lapset kiusaa minun lapsia koulussa sen takia että hänellä on vanhempinaan kannabisfriikkejä eikä juoppoja.
Sitten kun tuli palautetta keskustelu suljettiin. Kannabiksen vastustajat ei kestä kritiikkiä, totuutta tai edes eriäviä mielipiteitä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sinäkin siis myönnät sen, että kannabiksen suurin haitta on vain sen laittomuus. Niinhän se on. Jos kannabis olisi laillista, haittoja olisi paljon vähemmän, vaikka sitä käytettäisiin niin paljon kuin sielu sietää. Edes lapsia ei tarvitsisi ottaa huostaan. Ja varmasti sinäkin tiedät jo, että kannabiksen käyttö on Suomessa arpomalla kielletty, ja jo nykyinenkin laki mahdollistaisi sen, että kannabiksen käytöstä ja kasvatuksesta omaan käyttöön ei tarvitsisi syyttää.
En sanonut niin. Älä pistä sanoja suuhuni. Otin vain kantaa kyseisen toiminnan laittomuuteen. Vaikka se olisikin laillista, mitä en ikinä toivo, en pitäisi sitä silti toivottavana käytöksenä pienten lasten vanhemmille. Mutta siinä tapauksessa, että se laillistettaisiin, lain mukaan jokainen saisi pilata elämänsä ihan vapaasti, ja sitten voisi syyttää siitä muita ja sitä, että koska laillista.
Mutta varmasti siitä voidaan olla kuitenkin samaa mieltä, että kannabiksen haitallisuus on todellisuudessa erittäin vähäinen? Sillä jos se ei sitä olisi, kannabista ei voitaisi lääkekäytössä käyttää jopa useita satoja grammoja kuukaudessa. Se on kuitenkin todella runsasta käyttöä satunnaiseen päihdekäyttöön verrattuna. Ja jos kannabiksen raskaan sarjan käyttäjiltä (lääkekäyttö) ei oteta lapsia huostaan, niin miksi satunnaisilta päihdekäyttäjiltä pitäisi ottaa? Käytön kieltävä lakikin on Suomessa peräti arvottu, ja nykyinenkin laki mahdollistaisi sen, että käytöstä ja kasvatuksesta omaan käyttöön ei olisi mitään tarvetta syyttää ja rangaista. Oikeuslaitos ei vain itse noudata lakia. Kannabiksen kieltolaki on todellisuudessa se, joka pääsääntöisesti pilaa ihmisten elämät jos käytöstä jää kiinni, ja suurimmalle osalle ei tule koskaan mitään ongelmia kannabiksen käytöstä huolimatta. Jos siis eivät jää kiinni.
No kun ei olla, usko jo. Kaikilla lääkkeillä on aina haittavaiktuksia. Myös sillä, ah niin iki-ihanalla lääkehampulla. Kyse on vain siitä, onko lääkkeestä enemmän hyötyä kuin haittaa. Vaikka lääke onkin laillinen, se ei tarkoita sitä, etteikö siitä olisi haittaa ja sillä vakavia haittavaikutuksia. Menikö jakeluun?
Joo, ei mullakaan tule ongelmia rahan väärentämisestä, jos siis en jää kiinni. Loistavaa logiikkaa.
Voisitko vielä esitellä niitä lääkekannabiksen haittoja, jotka ovat vaikkapa estäneet sen käytön, kun vielä niihin ei ole kuitenkaan pahemmin törmätty oikeassa elämässä? Kannabis on päinvastoin osoittautunut erittäin vähähaittaiseksi ja toimivaksi lääkkeeksi, jolla ei ole ollut mitään vakavia sivuvaikutuksia. Varmasti kuitenkin sinäkin ymmärrät, että kannabiksen lääkekäytössä hyvin vahvaa kannabista käytetään monisatakertaisesti satunnaiseen päihdekäyttöön verrattuna, eikä silti yleensä tule mitään merkittäviä ongelmia, vaikka käytetyt kannabismäärät ovat kuitenkin todella suuria päihdekäyttöön verrattuna. Eli jos lääkäri kirjoittaa virallisen kannabisreseptin, niin jopa useat sadat grammat kannabista kuukaudessa muuttuvat hyvin haitattomiksi, ja samaan aikaan huumevalistuksessa kerrotaan, kuinka jo vähäinenkin kannabiksen käyttö aiheuttaa milloin mitäkin ongelmaa. Ristiriita todellisuuden ja valistuksen välillä on erittäin suuri.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Suurin osa tuntemistani kannabiksen käyttäjistä on ihan tavallisen näköisiä työssä käyviä veronmaksajia, ikää näillä on noin 25-60 vuotta. Ei niitä voi tunnistaa esimerkiksi kadulla, että "ahaa, tuossahan menee pilvenpolttaja kun on tuon näköinen".
Ja missähän ihmeen Narniassa nämä ihmeelliset olennot oikein asuu ja elää.. Itselle on Vantaa ja Helsinki tulleet tutuksi elämän aikana, ja ainoat töissä käyvät pilven käyttäjiksi tunnustautuneet eivät ole oleet mitään mallikansalaisia. Töitä vältteleviä ja flegmaattisia - en ole jäänyt kaipamaan kun ovat yt:stä lähteneet kassan kautta. Oman kokemuksen kautta pilven polttajat ovat niitä, joilla oli aikaa arkipäivinäkin pitää kovaäänisiä bileitä naapurien riemuksi viikonlopuista nyt puhumattakaan.
Pohjois-Pohjanmaalla.
Vierailija kirjoitti:
Siksi että jokaisella on oikeus tehdä itselleen mitä haluaa. Aika moni suunnittelee lomansa juuri sen mukaan saako pössyttää. Siksi amsterdamissa käy miljoonia turisteja. Sama tapahtui coloradossa kun siellä laillistui, turisteja käy paljon.
Lasketaan alakanttiin että 5 % suomalaisista käyttää. Se on yli 200 000 ihmistä, niistä kun jokainen käyttää vaikka 50 e kuukaudessa hamppuun se tekee 10 miljoonaa per kuukausi. Mc poijaat kiittää ja kuittaa rahat. Uutisissa puhuttiin että jopa 12% käyttää satunnaisesti. Siinä pyörii niin paljon rahaa että kun yksi jää kiinni on heti uusi myyjä tilalla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Toivottavasti vituttaa. Jos tulet tuohon ovelle vihaamaan minua ja mun monikultuurista perhettä niin voit olla varma että soitan poliisit ja taltutan sut sellaiseen nippuun että et unohda sitä vanhainkodissakaan. Tiedän kyllä millaisia olette ja mitä viha teikäläisissä saa aikaan. Se ei sinulle kuulu olenko vetänyt liikaa sätkiä tai liian vähän sätkiä. Siitä olen varma että sinä sätkit tuossa pihassa kivassa nippuotteessa sillä aikaa kun poliisit tulee hakemaan vihaajan pois.
Täällä missä minä ja monikultuurinen perheeni asutaan ei ihmisiä jahdata hampun takia. Sensijaan jos aiheutetaan häiriötä niin siitä lähtee nopeasti putkaan.
Tule tänne vihaamaan niin mä rauhotan sut. Joulun kun kävin Suomessa ei onneksi tarvinnut ojentaa yhtään vihaajaa. Moni oli ihan sujut sen asian kanssa että en ota viinaa vaan poltan savut. Vihaajat alkaa olemaan vähissä.
Ahahahah, eli todistit juuri pointtini oikeaksi ja harhaisesti niputat kaikki kannabiksen vastustajat "vihaajiin". En ole kenellekään hamppupäälle mitään kuolemaa tms. toivonut. Ainoastaan lain mukaisen rangaistuksen. En ole myöskään ketään laittomasti uhkaillut, niin kuin sinä juuri teit. Ja kannabiksen käyttäjätkö muka leppoisia? Aika aggressiiviselta tuo sinun purkauksesi kuulosti, varsinkin ihmistä kohtaan, joka ei sinua ole millään lailla uhannut. Niin ja ei vituta. :) En ole tulossa mitään vihaamaan ovellesi, että niputa vaikka sukat laatikkoon minun puolestani. Jotenkin suloista oikeastaan tuo sinun uhosi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Väkivaltainen sekopää. Ei lisättävää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
voi hyvä ihminen. kuka se onkaan aggressiivinen? moniko kannabiksen vastustaja on tässä ketjussa esimerkiksi uhannut "pistää jonkun nippuun, niin että muistaa vielä vanhainkodissakin"? Naurettavaa uhoamista. Jonkukn kannattais nyt hieman rauhottua. Taisi mennä tunteisiin
Vierailija kirjoitti:
En ole kenellekään hamppupäälle mitään kuolemaa tms. toivonut. Ainoastaan lain mukaisen rangaistuksen.
Jos lakia noudatettaisiin, niin suurimman osan kaikista "kannabisrikoksista" (käyttö ja omaan käyttöön tapahtuva kasvatus) saisi jättää syyttämättä. Oikeuslaitos ei vain itse noudata lakia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Todennäköisesti kannabista vastustava trolli, jonka ainoa tarkoitus mustamaalaaminen. Ei mitään uutta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En ole kenellekään hamppupäälle mitään kuolemaa tms. toivonut. Ainoastaan lain mukaisen rangaistuksen.
Jos lakia noudatettaisiin, niin suurimman osan kaikista "kannabisrikoksista" (käyttö ja omaan käyttöön tapahtuva kasvatus) saisi jättää syyttämättä. Oikeuslaitos ei vain itse noudata lakia.
Oikeuslaitos ei noudata lakia, huumepoliisin päällikkö myy huumeita, ja mielenterveysongelmainen uskovainen "huumevalistaa" verorahoilla.
Minusta on ihan asiallista tuntea agressioita ja raivoa sen takia että rikkaruohon vuoksi tunkeudutaan kotiin ja rikotaan perherauha ja sen lisäksi tehdään lasu ja saa pelätä lasten puolesta.
Se on oikeastaan ihan luonnollista tuntea raivoa.
Vierailija kirjoitti:
Minusta on ihan asiallista tuntea agressioita ja raivoa sen takia että rikkaruohon vuoksi tunkeudutaan kotiin ja rikotaan perherauha ja sen lisäksi tehdään lasu ja saa pelätä lasten puolesta.
Jeps. Jos on kovassa psykoosissa niin saattaa vaikka käydä poliisien päälle ja puolustaa perhettään voimakeinoin. Tulee mieleen onko kotietsintä oikea tapa auttaa psykoosipotilaita ja yllyttää heitä raivoon. Huoli on myös kaikkien naapureiden terveydestä, kun psykoosipotilas saa mieleen jonkun naapurin ilmiantaneen tämän. Sitten jälki ei ole nättiä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jeps. Jos on kovassa psykoosissa niin saattaa vaikka käydä poliisien päälle ja puolustaa perhettään voimakeinoin. Tulee mieleen onko kotietsintä oikea tapa auttaa psykoosipotilaita ja yllyttää heitä raivoon. Huoli on myös kaikkien naapureiden terveydestä, kun psykoosipotilas saa mieleen jonkun naapurin ilmiantaneen tämän. Sitten jälki ei ole nättiä.
Suomessa kannabiksen käyttäjä on psykoosipotilas automaattisesti.
Miksi psykoosipotilaita autetaan Suomessa poliisilla ja sakoilla?
Auttaako se psykoosiin?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oikeuslaitos ei noudata lakia, huumepoliisin päällikkö myy huumeita, ja mielenterveysongelmainen uskovainen "huumevalistaa" verorahoilla.
Eli ihan normi päivä suomessa, valitettavasti.